REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zwrot towaru

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Konsumencie, znaj swoje prawa! Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?

Światowy Dzień Konsumenta jest świetną okazją, by pochylić się nad jednym z najważniejszych praw, którym dysponuje. To prawo do zwrotu zakupionego towaru i bycia nieprowadzanym w błąd przez sprzedawcę. Jednak, czy zwrot zawsze wchodzi w grę? Jak wygląda ten mechanizm, kiedy kupujemy w sklepach stacjonarnych? Jak oddać towar zakupiony online? 

Zwrot towaru bez paragonu - rozliczenie VAT

Przyjmujemy zwroty towarów z paragonami. Zdarza się, że klient nie ma paragonu. Do tej pory nie przyjmowaliśmy takiego zwrotu. Czy mimo braku paragonu możemy przyjąć zwrot i skorygować VAT?

Dostawy w e-handlu stały się zakładnikiem pandemicznych przyzwyczajeń klientów

Internetowi sprzedawcy i firmy logistyczne mierzą się z niechcianym dziedzictwem nawyków, które po pandemii pozostawili klienci e-sklepów. Powrót tradycyjnego handlu i spadki w e-commerce nie osłabiły jednak presji wywieranej na łańcuchy logistyczne, zwłaszcza w kontekście zwrotów na rynku mody – największej kategorii w globalnym e-handlu. Klient modowy w pandemii stał się kapryśny, dużo zamawia, ale także dużo odsyła, najchętniej za darmo. Kłopot w tym, że obsługa zwrotów jest skomplikowana i bardzo kosztowna. Na domiar złego odsetek zwrotów w segmencie mody w Europie wynosi aż 58%.

Protokół zwrotu towaru a kasa fiskalna - czy trzeba wskazać dane nabywcy

Protokół zwrotu towaru. Czy zwrot towaru, którego sprzedaż wcześniej została zaewidencjonowana na kasie fiskalnej, powinien być udokumentowany protokołem zwrotu z danymi nabywcy? Klienci nie chcą podawać tych danych.

REKLAMA

Automatyczna procedura zwrotu towaru - jak uniknąć problemów?

Zwrot towaru za pomocą automatycznej procedury to rozwiązanie, które oferuje wiele sklepów internetowych. Jak wygląda zwrot? Co robić, gdy pojawią się problemy? Na te pytania odpowiada Europejskie Centrum Konsumenckie przy UOKiK.

Zwrot towaru bez paragonu - czy jest możliwy?

Zwrot towaru bez paragonu w wielu przypadkach jest możliwy. Warto jednak pamiętać, iż paragon ułatwia dochodzenie praw przez konsumenta.

Przewóz towarów - co zrobić z niechcianą przesyłką

Ideą każdego transportu jest dostawa towaru od nadawcy do odbiorcy. Bywają jednak sytuacje, gdy towar zostaje zwrócony przewoźnikowi po kradzieży lub pozostaje w jego posiadaniu z powodu odmowy przyjęcia przez odbiorcę. W takich przypadkach przewoźnik powinien zwrócić się do nadawcy o instrukcje co do dalszego postępowania z przesyłką. Zazwyczaj wraca ona do nadawcy, ale często zdarza się, że nadawca odmawia jej przyjęcia. Przewoźnik zostaje z nie swoim towarem, który blokuje mu możliwość wykonania kolejnego przewozu. Co powinien zrobić w takiej sytuacji? Co, gdy nadawca odmówi przyjęcia odzyskanej lub uszkodzonej przesyłki? Jakie rozwiązania przewiduje obowiązujące prawo przewozowe?

Jak skorygować na przełomie roku przychody i koszty ze sprzedaży w związku ze zwrotem towarów?

W lutym 2017 r. kontrahent zwrócił naszej spółce partię wadliwych towarów sprzedanych mu jeszcze w grudniu 2016 r. Zwrot został przyjęty do magazynu i spółka uznała reklamację tych towarów zgłoszoną przez kontrahenta. W związku z tym została wystawiona faktura korygująca i nastąpił zwrot pieniędzy zapłaconych uprzednio za te towary. Czy należy skorygować przychody 2016 r.?

REKLAMA

Czy zawinione niedobory towaru powodują obowiązek korekty VAT

Włamano się do magazynu naszej firmy. Został skradziony towar. Okazało się, że magazyn nie został zamknięty. Po włamaniu dokonaliśmy inwentaryzacji, która wykazała niedobory. Czy wartość niedoborów inwentaryzacyjnych powstałych we wskazanych okolicznościach powoduje obowiązek korekty VAT?

Oznaczenia towarów i ochrona znaków towarowych - cz. III

Znaki towarowe służą odróżnianiu towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa. Znakiem towarowym może być w szczególności wyraz, rysunek a także melodia lub inny sygnał dźwiękowy. Ochrona znaków towarowych możliwa jest nie tylko w przypadku znaków, na które zostało udzielone prawo ochronne, ale również w przypadku znaków towarowych niezarejestrowanych.

Korzyści dla konsumentów w 2015 r.

Podstawowe korzyści dla konsumentów w 2015 roku to: prawo do wyczerpującej informacji, wydłużenie terminu odstąpienia od umowy oraz przywrócenie stosowania kodeksu cywilnego do gwarancji konsumenckiej. Jakie inne korzyści wprowadza od 25 grudnia 2014 r. ustawa o prawach konsumenta?

Zwrot przecenionego towaru

Możliwość zwrotu przecenionego towaru, kupionego na wyprzedaży w sklepie stacjonarnym zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Przeceniony towar podlega jednak, w ciągu dwóch lat, reklamacji. Czy możliwy jest zwrot przecenionego towaru kupionego przez Internet?

Zwrot towaru kupionego online

Na zwrot towaru kupionego online konsumenci mają – zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta, która weszła w życie 25 grudnia 2014 – 14 dni od momentu otrzymania towaru. Jakie inne zmiany wprowadziła ustawa?

Odstąpienie od umowy – WZÓR

Wzór formularza odstąpienia od umowy zawartej na odległość został umieszczony w formie załącznika w ustawie o prawach konsumenta. Od 25 grudnia 2014 roku konsumenci będą mogli posługiwać się ustawowym wzorem odstąpienia albo tym, samodzielnie zredagowanym.

Zwrot niechcianego prezentu

Już 25 grudnia 2014 roku wejdą w życie istotne zmiany przepisów prawa konsumenckiego. Konsumenci zyskają jeszcze większą ochronę swych praw. Czy po zmianach, dotyczących m.in. wydłużenia terminu zwrotu towaru zakupionego w sklepie internetowym, łatwiej będzie zwrócić niechciany prezent świąteczny?

Zwrot nietrafionego prezentu

Zwrot nietrafionego prezentu to coraz częstszy problem w okresie po Świętach Bożego Narodzenia. Mimo bardzo szerokiej oferty handlowej trudno odpowiedzieć na potrzeby obdarowanego i trafić w jego gust. Jak zgodnie z prawem i skutecznie zwrócić prezent świąteczny, z którego nie jesteśmy zadowoleni?

Jak zwrócić świąteczny prezent? – zmiana przepisów

W okresie Świąt Bożego Narodzenia niektórych z nas ogarnia zakupowa gorączka. Co zrobić, gdy prezent się nie spodoba i będzie trzeba go zwrócić? Te święta będą wyjątkowe, bowiem w ich trakcie zmienią się przepisy, które uregulują na nowo kwestie zwrotu prezentów.

Reklamacja towaru kupionego na bazarze

Reklamacja towaru kupionego na bazarze, mimo braku paragonu, jest możliwa. Zdaniem ekspertów UOKIK klientom targowisk przysługują takie same prawa jak tym kupującym w sklepach. Jak zatem przebiega reklamacja towaru zakupionego na bazarze?

Zwrot towaru a brak opakowania

Zwrot towaru jest możliwy także mimo braku oryginalnego i nienaruszonego opakowania – na takim stanowisku stanął w dniu 17 listopada 2014 roku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Konsument nie traci prawa do zwrotu towaru poprzez rozpakowanie i sprawdzenie go.

Prawa konsumenta – 25 grudnia 2014

W związku ze zmianami w prawach konsumenta, które 25 grudnia 2014 roku wejdą w życie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opracował specjalną stronę internetową prawakonsumenta.uokik.gov.pl. Serwis pomoże przygotować się do zmian w prawach konsumenta.

Rewolucja w rękojmi – nowe przywileje dla kupujących

Z dniem 25 grudnia 2014 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 24 czerwca 2014 r.). Sama ustawa, jak i zmodyfikowane przez nią przepisy Kodeksu cywilnego, zastąpią dotychczasowe przepisy, regulujące sprzedaż z udziałem konsumentów: ustawę o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny i ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

Jak sprawnie składać reklamacje?

25 grudnia 2014 roku zmienią się regulacje dotyczące prawa do reklamacji. Z jakiego uprawnienia skorzystać - reklamacji czy gwarancji? Eksperci UOKIK przypominają, jak sprawnie i skutecznie złożyć reklamacje, gdy zakupiony produkt jest wadliwy.

Wyprzedaże 2014 – poradnik konsumenta

U progu letnich wyprzedaży 2014 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił przypomnieć o podstawowych prawach przysługujących zarówno konsumentom jak i sprzedającym. Poniżej krótki poradnik konsumenta.

Zmiany w prawie konsumenckim

Zmiany w prawie konsumenckim nastąpią na mocy wejścia w życia nowej ustawy regulującej prawa konsumenta. Zmiany będą dotyczyły ujednolicenia i doprecyzowania regulacji zarówno w przypadku umów zawieranych w lokalu przedsiębiorstwa, umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa oraz umów zawieranych na odległość np. przez Internet.

Prawa konsumenta - opublikowanie ustawy

Ustawa o prawach konsumenta została opublikowana w Dzienniku Ustaw RP z dnia 24 czerwca 2014 roku. Publikacja ustawy oznacza, że zmiany dotyczące praw konsumentów zaczną obowiązywać za sześć miesięcy.

Zmiany w prawach konsumenta

W dniu 30 maja 2014 roku Sejm, po rozpatrzeniu poprawek zaproponowanych przez Senat, przyjął ustawę o prawach konsumenta. Zmiany w prawach konsumenta wejdą w życie po upływie sześciu miesięcy od dnia ogłoszenia, czyli w styczniu 2015 roku. Jakie prawa będą przysługiwały konsumentom po zmianach?

Prawa konsumentów – na nowych zasadach

Od grudnia 2014 roku zaczną obowiązywać na polskim rynku nowe prawa konsumentów, także tych kupujących w sieci. Nowe zasady zakładają, że właściciele sklepów internetowych będą informować klientów o przysługujących im prawach. Wprowadzenie zmian jest efektem implementacji unijnej dyrektywy.

Czy od odstąpienia od umowy na odległość grozi kara?

Konsument, który dokonał zakupu na odległość czyli na przykład za pomocą sklepu internetowego ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyn w wyznaczonym terminie. Zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 2011/83/UE termin ten zostanie wydłużony w czerwcu 2014r.

Jak bezpiecznie zrobić zakupy grupowe?

Zakupy internetowe cieszą się ciągle niemalejącą popularnością. Ze względu na atrakcyjne oferty cenowe klienci chętnie decydują się na zakupy grupowe. Jakie prawa przysługują im w związku z wyborem specyficznej formy sprzedaży, jaką są zakupy grupowe?

Jak skutecznie zwrócić towar kupiony przez Internet?

Zakupy przez Internet cieszą się niemalejąca popularnością. Jedną z niewątpliwych zalet zakupów internetowych jest możliwość dokonania zwrotu towaru. Po wejściu w życie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego UE 2011/83/UE możemy mieć na to aż 12 miesięcy. Jakie więc warunki należy spełnić, by skutecznie zwrócić towar zakupiony przez Internet?

E-handel nowe regulacje

Zmiany proponowane w e-handlu wynikają z konieczności wdrożenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE. E-handel, czyli zakupy dokonywane za pośrednictwem sieci internetowej, przewidują możliwość zwrotu towaru w ciągu 14 dni od jego otrzymania. Jakie inne uprawnienia ma konsument korzystający z e-handlu?

Jak zwrócić towar kupiony na aukcji? - dyskusja z forum

Aukcja internetowa stanowi jedną z form sprzedaży towarów za pośrednictwem sieci. Charakteryzuje się ustalaniem przez nabywców, poprzez licytację, ceny oferowanego towaru. Prawo do dokonania zakupu przysługuje podmiotowi, który wylicytował najwyższą kwotę. Czy mamy możliwość zwrotu towaru kupionego na aukcji internetowej?

Akcja „weź paragon”

Akcja „weź paragon” to inicjatywa Ministerstwa Finansów. W związku z feriami zimowymi akcja „weź paragon” potrwa od 20 stycznia do 2 marca 2014 roku. Urzędy skarbowe zamierzają przeprowadzić szeroką kampanię kontrolną. Za brak wydania paragonu mogą nałożyć w drodze mandatu kary w wysokości do 3360 zł.

Można reklamować produkty kupione na wyprzedaży

W czasie trwania zimowych wyprzedaży warto pamiętać, że jeżeli produkt zakupiony na wyprzedaży okaże się wadliwy, klient ma takie same prawa do jego zwrotu, jak gdyby go kupił po regularnej cenie.

W jaki sposób reklamować artykuły spożywcze?

Kupujący ma prawo zareklamować towar żywnościowy, który jest niezgodny z umową sprzedaży w terminie 3 dni od dnia otwarcia lub dnia sprzedaży. Konsument powinien zawiadomić sprzedawcę przed upływem terminu przydatności lub daty minimalnej trwałości.

Zwrot towaru zakupionego na prezentacji

Zwrot towaru zakupionego na prezentacji może przysparzać wątpliwości ze względu na specyfikę tej formy zakupów. Ochrona konsumenta w przypadku zawarcia umowy z przedsiębiorcą podczas jego prezentacji handlowej jest jednak daleko posunięta.

Reklamacja produktów promocyjnych

Atrakcyjne ceny produktów nie oznaczają pozbawienia klienta prawa do reklamacji. Zasady są takie, jak przy towarze pełnopłatnym. Istnieją od niej jednak wyjątki.

Bądź świadomym konsumentem

Świadomy konsument zna swoje prawa i obowiązki. Jak powinien z nich korzystać, żeby zakupy, których dokonuje były satysfakcjonujące?

Zwrot towaru zakupionego przez Internet

Zakupy przez Internet z dnia na dzień zyskują coraz więcej zwolenników. W jaki sposób można zwrócić towar nabyty w ten sposób? Co zrobić gdy okaże się on wadliwy lub niezgodny z opisem?

Prawa konsumenta podczas wyprzedaży

Prawo chroni konsumentów także podczas wyprzedaży. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o naszych uprawnieniach podczas zakupowego szaleństwa.

Czy można zwrócić niewadliwy produkt?

Przepisy konsumenckie dają możliwość skorzystania z uprawnień reklamacyjnych w przypadku zaistnienia wad kupionego towaru. Co w sytuacji, gdy chcemy zwrócić towar niewadliwy?

Umowa na odległość

Umowy na odległość dotyczą najczęściej sprzedaży wysyłkowej (za pośrednictwem katalogów, ogłoszeń prasowych z wydrukowanym formularzem zakupu, telewizji, itp.) bądź za pośrednictwem kanałów elektronicznych (sklepy internetowe, sprzedaż przez telefon itp.). Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn.

Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?

Często kupione przez nas rzeczy po przywiezieniu do domu okazują się za małe, za duże lub kupione na prezent nie trafiają w gust obdarowanego. Czy w takiej sytuacji można zwrócić towar i czy sprzedawca może nie przyjąć od nas zakupionego towaru?

Senior w sklepie: Zwrot towaru bez wad

Zdarza się, że towar, pomimo braku wad przestaje nam się podobać. Czy możemy go wówczas zwrócić do sklepu?

Zwrot towaru a reklamacja

Zwrot towaru do sklepu to nie to samo co reklamacja. Zwrot jest możliwy jedynie za zgodą sprzedawcy. Reklamacja to uprawnienie konsumenta, którego żaden sprzedawca wyłączyć nie może.

Czy zły rozmiar ubrania uprawnia do reklamacji?

Kupiłam córce kurtkę zimową na prezent. Niestety okazało się, że jest za mała. Udałyśmy się do sklepu w celu wymiany na odpowiedni rozmiar. Sprzedawca odmówił zamiany, chociaż kurtka jest nienoszona, a on posiada towar we właściwym rozmiarze. Wydaje mi się, że jest to bezprawne i złośliwe postępowanie sprzedawcy. Czy mogę się skutecznie domagać zamiany?

Co zrobić z nietrafionymi prezentami?

Zły rozmiar, czy źle dobrany kolor nie są przyczynami, które uprawniają konsumentów do reklamacji. Zwrot towar w określonym terminie od daty zakupu jest możliwy tylko wtedy, gdy takie uprawnienia przewiduje sam sprzedawca. Przeczytaj co możesz zrobić z nietrafionym prezentem.

Niedozwolone klauzule w umowach ze sklepami internetowymi

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż elektroniczną mają obowiązek posługiwania się regulaminami przy zawieraniu umów. Te muszą być zgodne z wymogami kodeksu cywilnego i z ustawą o warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Zwrot towaru, czyli o czym wiedzieć zanim kupisz prezent?

Okres przygotowań do Świąt to także czas, kiedy gorączkowo poszukujemy prezentów dla bliskich. Nie zawsze jednak nasz wybór może przypaść do gustu obdarowanemu. Wtedy pojawia się podstawowe pytanie. Jak zwrócić towar?

Kiedy i co trzeba zrobić, żeby skutecznie zwrócić niechciany towar?

Obowiązujące przepisy nie wspominają o prawie konsumenta do zwrotu pełnowartościowego towaru zakupionego w „tradycyjnym” sklepie, bez podawania przyczyn. Bez wyraźnej zgody sprzedawcy zwrot taki nie jest więc możliwy.

REKLAMA