REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

ZUS, Przedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co zawiera wniosek o zatwierdzenie lub wpis do rejestru zakładów?

Firmy działające w branży spożywczej lub na rynku wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, muszą wystąpić do Sanepidu o zatwierdzenie jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Wyjątkiem jest wpis do rejestru.

ZUS zaprasza na bezpłatne szkolenia

Jak zarejestrować spółkę z o.o. w Danii

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (ApS) jest jedną z najczęściej stosowanych form prawnych w działalności gospodarczej firm w Danii. Jest ona stosowana najczęściej przez tych przedsiębiorców, którzy chcą sprawować ścisły, osobisty nadzór nad działalnością spółki (np. w przypadku firm rodzinnych).

Jaki podatek zapłaci polski przedsiębiorca w Danii

Obywatele państw obcych posiadający stałe miejsce pobytu w Danii podlegają tym samym regulacjom podatkowym co obywatele duńscy. Duński system podatku od dochodów osób fizycznych rozróżnia całkowite i ograniczone zobowiązania podatkowe.

REKLAMA

Jak organizowane są przetargi w Danii

Prowadzenie działalności gospodarczej w Danii przez Polaków nie wyklucza możliwości przystąpienia ich firmy do przetargów w ramach zamówień publicznych. Jak organizowane są przetargi publiczne? Przeczytaj.

Ile kosztuje założenie firmy w Danii

Dania jest krajem, w którym założenie działalności nie należy do najtańszych. W szczególności, z uwagi na różnice w zarobkach, może okazać się dotkliwe dla polskich przedsiębiorców. Ile kosztuje rozpoczęcie własnej działalności?

Jak funkcjonują zamówienia publiczne w Danii

Dania, jako pierwszy kraj w UE, zaadoptowała unijne regulacje prawne dotyczące zamówień publicznych i przetargów. Nad procedurami związanymi z przetargami czuwa organ rządowy.

Jak rozliczyć PIT w Danii

Prowadząc działalność gospodarczą w Danii nie można zapominać o przyjętych w tym państwie zasadach podatkowych. Jak poradzić sobie z PIT-em w praktyce?

REKLAMA

Jak założyć firmę w Danii - CIT

Wpływy z podatków od osób prawnych stanowią średnio 8% całości wpływów podatkowych w Danii. Ze względu na rosnącą międzynarodową konkurencję w zakresie pozyskiwania inwestycji zagranicznych, Dania na przełomie lat sukcesywnie obniżała wysokość stawek podatkowych od dochodów osób prawnych z 50% do 25% obowiązujących w 2010 roku.

Jak założyć firmę w Danii – autoryzacja i kompetencje pracowników

Polski pracownik, chcący wykonywać czasowo zawód hydraulika lub elektryka w Danii powinien, przed rozpoczęciem wykonywania zawodu, złożyć pisemne zgłoszenie w Duńskim Urzędzie Bezpieczeństwa Technicznego (Sikkerhedsstyrelsen).

Jak funkcjonuje system podatkowy w Danii

Interpretacja ustaw podatkowych opiera się na rozporządzeniach wykonawczych i werdyktach sądowych. Orzeczenia podatkowe posiadające moc wiążącą wydawane są przez duńską Radę Orzecznictwa Podatkowego (National Assessment Council), do której wnioski o wydanie orzeczenia należy składać przed powstaniem zobowiązania podatkowego.

Jak funkcjonuje system bankowy w Danii

Jak założyć firmę w Danii – spółka jawna i komandytowa

Zakładanie firmy w Danii wiążę się z możliwością wyboru przez polskich przedsiębiorców dowolnej formy prawnej spośród przewidzianych przez duńskie ustawodawstwo. Czy warto zakładać spółkę jawną lub komandytową?

Jak rozwiązywane są problemy firm w Danii – system SOLVIT

SOLVIT jest systemem nieformalnego rozwiązywania problemów zatrudnienia na jakie napotykają osoby fizyczne i firmy na rynku wewnętrznym UE, a wynikających z nieprawidłowego stosowania prawa wspólnotowego przez organy administracji publicznej w państwach członkowskich (jak również w Islandii, Lichtensteinie i Norwegii).

Jakie rodzaje podatków występują w Danii

Dania jest krajem, w którym obciążenia podatkowe są jednymi z najwyższych w Europie. System podatkowy w Danii jest progresywny, bardzo rozbudowany i obejmuje zarówno podatki bezpośrednie (m.in. podatki dochodowe od osób fizycznych i prawnych), jak i podatki pośrednie (VAT, akcyza).

Jak polska firma w Danii powinna rozliczyć VAT

Od dnia 1 stycznia 2009 r. dla zagranicznych firm świadczących usługi w Danii obowiązuje odwrócony obowiązek podatkowy. Oznacza to, że firma Polska sprzedająca na terenie Danii usługi duńskim firmom zleceniodawcom, nie nalicza na wystawianych przez siebie fakturach podatku VAT. Duński zleceniodawca jest zobowiązany naliczyć, na podstawie otrzymanej faktury, i zapłacić Urzędowi Skarbowemu 25 % VAT wartości netto zrealizowanej usługi.

Jak założyć firmę w Danii – VAT i akcyza

W Danii obowiązuje jednolita stawka VAT (duński moms) w wysokości 25%. Obejmuje ona import oraz dostawy towarów i większość usług. Nie ma stawek obniżonych, preferencyjnych czy specjalnych dla wybranych grup towarów. Istnieje natomiast lista towarów i usług zwolnionych z VAT (m.in. opieka zdrowotna i społeczna, edukacja, itp.).

Jak prowadzić czasową działalności w Danii - polskie firmy usługowe

Czasowe delegowanie pracowników w celu realizacji umowy z duńską firmą lub osobą prywatną jest zdecydowanie najprostszą formą funkcjonowania polskich przedsiębiorstw w Danii. Główną zaletą tego typu rozwiązania jest zminimalizowanie formalności związanych z funkcjonowaniem firmy na rynku oraz rozliczaniem podatku dochodowego przedsiębiorstwa w Polsce.

Jak założyć firmę w Danii - samozatrudnienie

Samozatrudnienie jest w Danii najbardziej popularną formą prowadzenia działalności gospodarczej. Jest ona prowadzona przez osobę fizyczną na własny rachunek. Działalność prowadzona jest pod własnym nazwiskiem lub nazwą przyjętą dla firmy przez jej założyciela. Firma może, oprócz założyciela (właściciela), zatrudniać także inne osoby.

Czy członkowskie składki są kosztem firmowym?

Decyzja o uczestniczeniu w organizacjach zrzeszających przedsiębiorców łączy się z koniecznością opłacania składek. Z uwagi na to, że przynależność do nich nie jest obowiązkowa,  to wydatki na nie uznawane są za koszty jedynie w części.

Jakie są wady i zalety firmowych spotkań wigilijnych?

Coraz więcej firm decyduje się na organizowanie christmas party, czyli wigilii firmowych. Okazuje się, że takie spotkania mogą przynieść przedsiębiorcy wiele korzyści.

Jak odnaleźć nowy rynek sprzedaży?

Szukanie nowych rynków zbytu przy silnej konkurencji wymaga zdolności przewidywania. To, w jakim kierunku podąży globalny i lokalny rynek, może zaważyć na przyszłości naszej małej firmy. Na co więc w szczególności zwrócić uwagę poszukując niezagospodarowanych przestrzeni sprzedażowych?

Czym są nowe rynki sprzedaży?

Prowadząc działalność gospodarczą możemy trafić na pełny konkurencyjnych firm rynek. Co zrobić, aby sprzedawać towar na wygodnych dla nas warunkach niezależnie od działań konkurencji?

Czym jest akceptowalność produktu?

Zanim rozpoczniemy działalność gospodarczą powinniśmy skonfrontować nasze pomysły i zamierzenia z rzeczywistością. Jak to zrobić? Można wykorzystać w tym celu tzw. badania próbkowe.

Jak małe firmy konkurują z dużymi?

Podejmując walkę rynkową z konkurentami od nas większymi, musimy wiedzieć o nich wszystko. Gdzie szukać najważniejszych informacji o rywalach?

Jak analizować działania konkurencji?

Największym niebezpieczeństwem dla prężnie rozwijającego się biznesu, jest pojawienie się konkurencji. Co zrobić, aby wyprzedzić kroki stawiane przez rynkowych rywali? Przeczytaj.

Czy prasa branżowa jest istotna dla przedsiębiorcy?

Poszukiwanie informacji na tematy związane z prowadzoną działalnością gospodarczą to jeden z codziennych obowiązków przedsiębiorcy. Czy pomocne w zdobywaniu informacji są pisma branżowe?

Gdzie szukać wiadomości o konkurencji?

Poszukiwanie wiadomości, które pozwolą ułatwić rozpoczęcie działalności gospodarczej bądź jej prowadzenie nie jest dla wszystkich takie oczywiste jak mogłoby się wydawać. Co sprawia trudności? Jak dotrzeć do przydatnych dla przedsiębiorcy informacji?

Skąd czerpać informacje o rynku

Analizowanie to jeden z nieodłącznych elementów prowadzenia działalności gospodarczej. Gdzie szukać informacji o tym co dzieje się na interesującym naszą branżę rynku?

Jakie obowiązki wiążą się z prowadzeniem firmy w domu?

Działalność gospodarcza prowadzona w domu to w dobie Internetu i e-sklepów coraz bardziej popularne zjawisko. Oprócz przywilejów wiążą się z nim jednak również obciążenia. Jakie? Przeczytaj.

Czy firma w domu się opłaca?

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością znalezienia siedziby dla swojej założonej firmy. Wybór miejsca nie należy do najłatwiejszych. Może warto pozostać we własnym domu?

Czy warto prowadzić działalność w domu

Własny dom wyklucza konieczność poszukiwania kosztownego lokalu. Miejsce w centrum miasta, a może na jego obrzeżach? I tak będzie drożej niż za ścianami naszej twierdzy. Pozostają jednak zobowiązania wobec fiskusa. Jak prezentują się w odniesieniu do domu wykorzystywanego do zarządzania firmą?

Na co uważać wykupując assistance

Padający śnieg i temperatury spadające poniżej zera nie są zbyt przyjazne dla ruchu drogowego. Wzrost liczby awarii i kolizji to norma dla samochodów poruszających się po tonących w śniegu miejskich uliczkach oraz autostradach. Niektórzy kierowcy, aby uniknąć nieprzyjemnych skutków niebezpieczeństw czyhających na drogach decydują się na skorzystanie z assistance. Na co powinni uważać wybierając ofertę?

ZUS zaprasza na bezpłatne szkolenia

ZUS zaprasza na bezpłatne szkolenia. Obejmują one m.in. wypadki przy pracy i choroby zawodowe, bhp, zasiłki.

Co robić z firmowymi elektroodpadami

W wielu firmach, ale również w domach, przedsiębiorcy borykają się z obowiązkami dotyczącymi składowania elektrośmieci lub utylizacji przestarzałych komputerów, monitorów, skanerów. W praktyce sprzęt, który wychodzi z użycia nie trudno zauważyć na śmietniku, a warto pamiętać, że jego wyrzucanie narusza przepisy.

Jak zima wpływa na flotę firmową

Zima to okres wytężonej pracy dla managerów flot. To na ich brakach spoczywa zapewnienie ciągłości pracy tych kierowców, którzy nie radzą sobie z zimową aurą. Im oni mają więcej pracy z szeroko rozumianą likwidacją szkód, tym więcej przed nimi możliwości w poprawie zarządzania flotą – edukacja.

Jak ubiegać się o promesę koncesji?

Przedsiębiorca, który otrzymał promesę może mieć dużą pewność, że uzyska również koncesję. Jednak już samo ubieganie się o promesę koncesji pozwoli przedsiębiorcy rozpoznać jakie ma szansę na koncesję. Czy warto zatem ubiegać się o promesę koncesji?

Co gdy liczba koncesji jest ograniczona?

Przetarg w postępowaniu koncesyjnym pomoże dokonać wyboru przedsiębiorcy lub też przedsiębiorców spośród tych, którzy najlepiej odpowiadają warunkom podjęcia i wykonywania działalności gospodarczej objętej koncesjonowaniem.

Jak likwidowana jest spółka z o.o.?

Likwidacja to proces, którego celem jest zakończenie prowadzenia działalności gospodarczej, co w przypadku spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oznacza zakończenie jej bytu prawnego. Jakie inne jeszcze skutki wywołuje likwidacja dla firmy prowadzonej w tej formie prawnej?

Jak wspólnie używać znaków towarowych?

O wspólne prawo ochronne ubiegają się głównie współpracujący między sobą przedsiębiorcy, którzy współpracują między sobą na podstawie zawartej wcześniej umowy o współpracy. Przedsiębiorcy tacy wspólnie zgłaszają znak towarowy do rejestracji.

Jakie są uniwersalne zasady ubiegania się o koncesję?

W przypadku postępowania o udzielenie koncesji z pewnością konieczna będzie znajomość przepisów szczegółowych ustaw, które określają zakres i warunki wykonywania działalności gospodarczej podlegającej koncesjonowaniu. Jednak wspólne, uniwersale zasady określone zostały w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej.

Jaka działalność objęta jest monopolem państwa?

Podjęcie niektórych rodzajów działalności gospodarczej nie jest możliwe bez uzyskania koncesji. Koncesjonowanie przez państwo działalności gospodarczej czynione jest w imię ochrony dziedzin szczególnie ważnych dla gospodarki narodowej oraz dla bezpieczeństwa obywateli. Wymóg uzyskania koncesji w znacznym stopniu ogranicza swobodę gospodarczą. W jakim przypadku konieczne jest uzyskanie koncesji?

Czy założenie i prowadzenie firmy jest uciążliwe?

Często można się spotkać z opinią, iż osoby prowadzące własną działalność gospodarczą mają znacznie łatwiejsze życie niż zwykli pracownicy etatowi. Powodów tego przekonania jest wiele np. brak osoby pełniącej nadzór nad nami, stosunkowo elastyczne godziny pracy, czy znacznie większe zarobki z racji bycia szefem. Jednak , dla tych, którzy prowadzą własną firmę, bądź mieli okazję tego doświadczyć rzeczywistość niejednokrotnie bywa całkowicie odmienna, a powyższe hasła stają się jedynie zwykłymi mitami.

Emerytury pomostowe - ustawa jest zgodna z konstytucją

Ustawa o emeryturach pomostowych jest zgodna z konstytucją - uznał Trybunał Konstytucyjny (TK). Część zarzutów zawartych w skardze Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych (OPZZ) Trybunał uznał za bezzasadne, a część z nich umorzył.

Jak wykorzystać Internet do rozwoju małej firmy? - sklep

Z ust przedsiębiorców i ich klientów możemy coraz częściej usłyszeć, że firma nieobecna w sieci to firma, która nie istnieje. Z publikowanych danych statystycznych wynika, że z internetu korzysta nieco więcej niż połowa Polaków, czyli około 16 mln osób. 85% z nich kupuje za jego pośrednictwem. Czy małe przedsiębiorstwo może pozwolić sobie na utratę szansy na dotarcie do tak licznej rzeszy potencjalnych klientów? Oczywiście nie.

Czy biegły rewident odpowiada za sprawozdanie finansowe?

Biegły rewident zajmuje się badaniem sprawozdań finansowych w jednostkach, które takiemu badaniu podlegają. Sprawozdanie finansowe jest niczym innym jak przedstawieniem wyników finansowych jednostki, dokonywanym z reguły na koniec roku. Jednak co dzieje się w sytuacji, gdy biegły rewident sporządzi opinię niezgodną ze stanem faktycznym? Czy za to odpowiada?

Od kiedy zgłosić do ubezpieczeń pracownika, gdy data zawarcia umowy i data rozpoczęcia pracy są różne

Podpisaliśmy umowę o pracę 10 listopada 2010 r. z datą rozpoczęcia pracy 12 listopada br. Od jakiej daty należy zgłosić pracownika do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego?

W jaki sposób rozliczać VAT - sprzedaż wysyłkowa

Przedsiębiorcy szukają kolejnych możliwości pomnożenia kapitału. Umożliwia im to handel z krajami Unii Europejskiej, ale jednocześnie wymaga od nich stosowania dodatkowych regulacji w zakresie podatku VAT.O jakich przepisach mowa?

Jak wykorzystać internet do rozwoju małej firmy?

Z ust przedsiębiorców i ich klientów możemy coraz częściej usłyszeć, że firma nieobecna w sieci to firma, która nie istnieje. Z publikowanych danych statystycznych wynika, że z internetu korzysta nieco więcej niż połowa Polaków, czyli około 16 mln osób. 85% z nich kupuje za jego pośrednictwem. Czy małe przedsiębiorstwo może pozwolić sobie na utratę szansy na dotarcie do tak licznej rzeszy potencjalnych klientów? Oczywiście nie.

Jak zbadać siłę tożsamości firmy?

Odnoszące sukcesy, firmy podejmują wybory i informują o nich w sposób świadomy i ostrożny. Ich tożsamość jest tworzona, precyzowana, pielęgnowana i stale umacniana. Silna tożsamość to pierwszy krok to strategicznej indywidualizacji i stanowi klucz do konkurencyjnego potencjału przedsiębiorstwa. Pytanie „Kim jesteś” zostaje rozbudowane do „Co cię wyróżnia spośród innych?”.

REKLAMA