REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zawieszenie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ford Sierra: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia

W poradniku tym pokażemy jak sprawnie przeprowadzić kontrolę układu kierowniczego i zawieszenia w Fordzie Sierra. Cała operacja jest bardzo łatwa i nie potrzebujemy do niej specjalnych narzędzi.

Ford Mondeo MK3: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia

Układ kierowniczy i zawieszenie odgrywają bardzo dużą role w naszym aucie. Wszelkie usterki przekładają się na jakość prowadzenia naszego Mondeo. Oto, jak przeprowadzić kontrolę układu kierowniczego i zawieszenia w Fordzie Mondeo Mk3.

Ford Focus MK1: wymiana wahacza i kolumny McPhersona

Uszkodzony wahacz w Fordzie Focus Mk1 powoduje zazwyczaj ściąganie auta i niekontrolowane ruchy kierownicą. Podobne objawy towarzyszą usterkom kolumny McPhersona.

Ford Focus MK1: kontrola zawieszenia i układu kierowniczego

Nienaganny stan zawieszenia i układu kierowniczego zapewnia nam odpowiednie bezpieczeństwo jak i komfortową jazdę. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać przeglądu zawieszenia i układu kierowniczego w Fordzie Focus Mk1.

REKLAMA

Czym grozi jazda z niewyważonymi kołami? Jak często trzeba wyważać koła?

Niewyważone koło daje nieprzyjemne efekty akustyczne i drgania na kierownicy, ale nie tylko! Niewyważone koło daje podobny efekt, jakby ktoś systematycznie walił młotkiem w zawieszenie naszego auta. Dlatego warto wyważać koła przynajmniej raz w sezonie. To może nam oszczędzić wydatków na remont zawieszenia.

Opel Astra H i Zafira B: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Podczas przeglądu układu kierowniczego warto podjąć się sprawdzenia zawieszenia przedniego. W poradniku tym dowiesz się jak zrobić to samemu.

Peugeot 206: wymiana amortyzatorów

Wymiana amortyzatorów w Peugeocie 206 nie jest zbyt skomplikowana. Oto jak wymienić zarówno przednie jak i tylnie amortyzatory w Peugeocie 206.

Amortyzatory. Zasada działania, budowa, rodzaje.

Amortyzatory w samochodzie mają za zadanie przede wszystkim maksymalnie wytłumić tendencje karoserii do rozkołysu, który bez nich mógłby powstać samoistnie albo w czasie jazdy nawet po niewielkich nierównościach.

REKLAMA

Amortyzatory. Zasada działania, budowa, rodzaje.

Amortyzatory w samochodzie mają za zadanie przede wszystkim maksymalnie wytłumić tendencje karoserii do rozkołysu, który bez nich mógłby powstać samoistnie albo w czasie jazdy nawet po niewielkich nierównościach.

Honda Civic IV V VI: przegląd zawieszenia przedniego i układu kierowniczego

Przegląd zawieszenia przedniego i układu kierowniczego to kolejna czynność, którą z powodzeniem możemy wykonać samemu. Oto jak dokonać tego w Hondzie Civic IV, V i VI generacji.

BMW E39: przegląd układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Sprawne zawieszenie znacząco poprawia bezpieczeństwo i komfort jazdy. W poradniku tym pokażemy jak przeprowadzić kontrolę zawieszenia w BMW serii 5 E39.

Mercedes W124: wymiana przednich amortyzatorów


Uszkodzone amortyzatory znacznie pogarszają komfort i bezpieczeństwo jazdy. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić przednie amortyzatory w Mercedesie W124.

Toyota Corolla E10: sprawdzenie układu kierowniczego i zawieszenia

Sprawne zawieszenie daje większe bezpieczeństwo i komfort podczas jazdy. W poradniku tym dowiesz się jak szybko i sprawnie dokonać przeglądu układu kierowniczego i zawieszenia w Toyocie Corolli E10.

Nissan Primera P10/P11: przegląd układu kierowniczego i zawieszenia

Sprawne układy kierowniczy i zawieszenia dają nam większy komfort jazdy i poczucie bezpieczeństwa. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać przeglądu układu kierowniczego i zawieszenia.

Kompendium: jakie narzędzia i akcesoria są potrzebne do serwisowania auta?

Każdy kierowca ma na pewno jakąś małą skrzynkę z narzędziami. Zazwyczaj jest to zbyt mało, żeby przeprowadzić większą naprawę w naszym aucie. Oto, co każdy domorosły mechanik powinien mieć, jeśli chodzi o garażowe narzędzia i akcesoria.

ABC

ABC – z ang. Active Body Control – to aktywna regulacja zawieszenia.

ABC

ABC – z ang. Active Body Control – to aktywna regulacja zawieszenia.

Jak wymieniać resory i sprężyny?

Wymiana sprężyn lub resorów jest w warunkach domowych bardzo trudna, ale możliwa. Prace, zwłaszcza przy resorach, powinny wykonywać w zasadzie dwie osoby.

Jakie części i podzespoły samochodu zabytkowego najczęściej ulegają awariom?

Na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku przeprowadzono w Polsce badania, dotyczące częstotliwości awarii, występujących w produkowanych wówczas w Polsce samochodach osobowych. Oto najważniejsze wyniki tych badań.

Jak działa i co daje zawieszenie gwintowane?

Zawieszenie gwintowane to najwyższa półka modyfikacji układu jezdnego auta. Jego główna i niezaprzeczalna zaleta to możliwość regulacji wysokości nadwozia, jak i sztywności amortyzacji. Ta przyjemność ma jednak swoją cenę, która przekracza 25 tysięcy złotych. Czy takie wydatki maja uzasadnienie?

Jakie są różnice między amortyzatorami gazowymi a olejowymi?

Tradycyjne amortyzatory olejowe czy jednak nowocześniejsze gazowe? Jakie amortyzatory wybrać do naszego auta? Odpowiedź wcale nie jest oczywista, dlatego dobrze wiedzieć jak działają i czym różnią się te dwa typy amortyzatorów.

Modyfikacje zawieszenia w aucie

Seryjne zawieszenie jest tak zestrojone, żeby było uniwersalne. Nastawy są wyśrodkowane pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia. W większości przypadków to rozwiązanie optymalne gwarantujące maksimum bezpieczeństwa . Co jednak zrobić, gdy praca zawieszenie nie spełnia naszych oczekiwań?

Jak wykryć i usunąć usterki zawieszenia?

Usterki w zawieszeniu kół, zwłaszcza kół przednich, w istotny i bardzo negatywny sposób wpływają na bezpieczeństwo jazdy, dlatego należy je usuwać tak szybko, jak to tylko jest możliwe.

Czy sprężyny mogą się wybić? Jak rozpoznać, że trzeba je wymienić?

Kierowcy bardzo często zapominają, że sprężyny nie są elementem wiecznym. One też ulegają zużyciu i to szybciej, niż większość z nas się spodziewa. Jak ocenić stopień zużycia sprężyn i kiedy należy się im wymiana?

Jak działają sprężyny progresywne? Czy warto je kupić?

Sprężyny progresywne to takie, które w zależności od stopnia ugięcia mają inną charakterystykę pracy. W praktyce stosuje się je głównie po to, żeby pogodzić wyższy poziom komfortu z bezpiecznym prowadzeniem w sytuacjach ekstremalnych. Czy warto zamontować takie sprężyny jako cześć zamienną?

Dlaczego czuć wibracje na kierownicy? Co się popsuło?

Wibracje na kierownicy są nieprzyjemne, ale i niebezpieczne. To poważne ostrzeżenie, że z układem jezdnym naszego samochodu jest coś nie tak. Co wywołuje wibracje, dlaczego wibracje przenoszą się na kierownicę i jak można naprawić najbardziej popularne i powszechnie spotykane usterki? Oto nasz poradnik.

Jak stosować pierścienie dystansowe?

Pierścienie dystansowe stosuje się dla poszerzenia rozstawu kół lub w przypadku, gdy należy odsunąć tarczę felgi od piasty czy zacisków hamulcowych. Stosowanie pierścieni jest powszechne w sporcie motorowym, ale dozwolone również na publicznych drogach. Dla własnego bezpieczeństwa trzeba wiedzieć, jak stosować popularne dystanse!

Co najbardziej szkodzi zawieszeniu? Które elementy są najbardziej delikatne?

Dziury, wysokie krawężniki, garby zwalniające, koleiny – polskie drogi jakie są, każdy widzi. Takie drogowe niespodzianki nie służą zawieszeniu, najbardziej delikatne elementy mogą w tych warunkach zużyć się już po 40 000 kilometrów. Co najczęściej się psuje i dlaczego?

Jak wymieniać końcówki drążków kierowniczych?

W końcówkach drążków kierowniczych, zwanych czasem „jabłkami” z uwagi na ich kształt, po pewnym okresie użytkowania pojawiają się, a potem dość szybko powiększają naturalne luzy, utrudniające utrzymanie prostolinijnego toru jazdy.

Jak naprawić zawieszenie przednich kół w aucie zabytkowym?

Stan, w jakim znajduje się zawieszenie przednich kół pojazdu zabytkowego ma istotne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Dlatego wszystkie zauważone usterki należy jak najszybciej usunąć.

Zawieszenie pneumatyczne – czy jest bardziej awaryjne od konwencjonalnego?

Zawieszenie pneumatyczne jest powszechnie stosowane w samochodach osobowych już od ponad 30 lat. Takie rozwiązanie gwarantuje wyższy komfort jazdy oraz dużą ładowność. Pneumatyka jest trwała, ale ma i swoje wady. Wymaga systematycznej kontroli i obsługi, bez tego może być źródłem wielu problemów.

Jak poprawić seryjne zawieszenie?

Seryjne zawieszenie jest tak zestrojone, żeby było uniwersalne. Nastawy są wyśrodkowane pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia. W większości przypadków to rozwiązanie optymalne gwarantujące maksimum bezpieczeństwa. Co jednak zrobić, gdy praca zawieszenia nie spełnia naszych oczekiwań?

Alfa Romeo 164: wymiana przedniego wahacza


Uszkodzony wahacz znacznie pogarsza komfort jazdy i przyczynia się do szybszego zużycia innych elementów zawieszenia. W poradniku tym pokażemy jak wymienić wahacz w Alfie Romeo 164.

Alfa Romeo 147 i 156: trzeszczące przednie zawieszenie. Poradnik


Skrzypienie zawieszenia jest to dosyć skomplikowany problem w Alfach Romeo 147 i 156. Nawet po zamontowaniu nowych części potrafią wydawać z siebie nieprzyjemne dźwięki.

Alfa Romeo 155: naprawa tylnego wahacza. Poradnik

Objawem sugerującym konieczność napraw wahacza jest zbyt duże pochylenie koła. Poza tym wszelkie stuki i inne odgłosy z okolic wahaczy, mogą oznaczać konieczność naprawy tylnego wahacza w Alfie Romeo 155.

Alfa Romeo 155: wymiana łącznika stabilizatora – opis krok po kroku


W poradniku tym pokażemy, jak wymienić łącznik stabilizatora w Alfa Romeo 155. Cała operacja nie jest trudna i można ją wykonać we własnym zakresie.

Alfa Romeo 147: wymiana górnego wahacza. Poradnik


Wahacze to jeden z najmniej trwałych elementów zawieszenia. Zły stan dróg znacznie skraca jego żywotność. W poradniku tym pokażemy, jak szybko wymienić górny wahacz w Alfie Romeo 147.

Fiat Seicento: wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów. Poradnik


Usterki zawieszenia mają duży wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy. W poradniku tym zajmiemy się wymianą tylnych amortyzatorów oraz sprężyn w Fiacie Seicento.

Fiat Seicento: wymiana tylnych tulei metalowo-gumowych. Poradnik


W poradniku tym zaprezentujemy jak szybko i sprawnie wymienić tylne silentblocki w Seicento. Cała operacja nie jest trudna i poradzimy sobie z nią bez pomocy mechanika.

Fiat Palio: wymiana tulei wahacza. Poradnik


Wymiana tulei wahacza może wydawać się trudna. Jednak po przeczytaniu tego poradnika powinniśmy mieć znacznie większą wiedzę dotyczącą wymiany tulei wahacza w Fiacie Palio.

Fiat Palio: wymiana tylnych amortyzatorów – krok po kroku


Uszkodzone amortyzatory znacząco wpływają na komfort i bezpieczeństwo jazdy. W poradniku tym pokażemy jak wymienić tylne amortyzatory we własnym zakresie.

Co się dzieje gdy geometria auta jest nieprawidłowa? Jak zachowuje się auto ze źle ustawioną geometrią?

Na zjawisko jednostronnego ściągania auta podczas jazdy wpływ ma zmiana ustawienia koła w stosunku do nawierzchni drogi. Kryją się za tym nieprawidłowości w geometrii koła.

Fiat Stilo: wymiana amortyzatorów – opis krok po kroku


W poradniku tym pokażemy jak wymienić przednie i tylne amortyzatory w Fiacie Stilo. Cała operacja nie jest trudna i można ją zrobić we własnym zakresie.

Jak przy zakupie auta sprawdzić stan amortyzatorów? Ekspert radzi

Amortyzatory mają wielki wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Powinny być zawsze sprawne także choćby z tego powodu, że mają ogromny wpływ na panowanie nad pojazdem.

Jak sprawdzić stan drążków kierowniczych przed zakupem auta? Porada eksperta

Zbyt duże luzy na kierownicy mogą w bardzo poważny sposób utrudniać użytkowanie auta. Ich stan ma także duży wpływ na bezpieczeństwo podróżujących. Sprawdźmy zatem, czy w samochodzie, który chcemy kupić, nie ma miejsca taka sytuacja.

Fiat Uno: jak wymienić poduszki tylnych amortyzatorów?


Jeżeli podczas jazdy po nierównościach dobiegają do nas dźwięki z bagażnika, może to oznaczać, że mamy wybite poduszki amortyzatorów. Poniżej znajduje się opis naprawy tej usterki.

Fiat Uno: wymiana sworznia wahacza. Poradnik


Wymiana sworznia wahacza jest dosyć pracochłonna. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby samemu wymienić sworznie w swoim Fiacie Uno. Czytając ten poradnik dowiesz się, jak zamontować nowe sworznie.

Fiat Uno: wymiana wahacza – opis krok po kroku


Wymiana wahacza, to kolejna czynność, która możemy wykonać we własnym zakresie. W poradniku tym pokażemy, jak poprawnie wymienić wahacze w Uno.

Fiat Uno: jak wymienić łożysko kolumny McPhersona?


Występujące dźwięki podczas skręcania mogą oznaczać konieczność wymiany łożyska kolumny McPhersona. Czytając ten poradnik dowiesz się, jak pozbyć się odgłosu hałasujących sprężyn.

Fiat Uno: wymiana przednich amortyzatorów. Poradnik


W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić przednie amortyzatory w Fiacie Uno. Mając odpowiednie narzędzia nie będzie problemów z demontażem kolumny McPhersona.

REKLAMA