W obrocie gospodarczym, zwłaszcza z udziałem konsumentów, do zawierania umów powszechnie wykorzystuje się tzw. wzorce umowne. Najprościej mówiąc, umowy te charakteryzują się tym, że ich postanowienia są opracowywane przez jedną ze stron i narzucane drugiej, która nie może wpłynąć na ich treść. Czy takie rozwiązania są korzystne dla przedsiębiorcy? Czy warto przychylać się do rozwiązań zgłaszanych przez klientów?
Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z ryzykiem, że nieuczciwy kontrahent nie wywiąże się ze swojego zobowiązania. Przedsiębiorca ma jednak oparcie w przepisach prawa, które umożliwiają mu wystąpienie do sądu w celu dochodzenia swojej należności. Jeżeli miałaby miejsce sytuacja, w której przedsiębiorca obawia się, że zasądzone świadczenie nie zostanie wykonane z racji np. wyzbywania się majątku przed dłużnika, może on wystąpić z wnioskiem o zabezpieczenie.
Prowadzenie firmy ukierunkowane jest na zysk. Czy gromadzoną gotówkę należy inwestować? Jak robić to najskuteczniej? Przeczytaj porady ekspertów.
Masz już pomysł na swoją firmę. Dokonałeś analizy marketingowej planowanego przedsięwzięcia. Oszacowałeś cenę sprzedaży produktu, ale uważaj. Do myśli, że Twój pomysł jest dobry łatwo się przyzwyczaić. Powinieneś przeliczyć, czy Twój pomysł jest opłacalny.
Jedną z decyzji, jaką podejmujesz rozpoczynając swój biznes jest wybór oznaczenia, które będzie Cię identyfikować na rynku. Takim oznaczeniem może być np. słowo, grafika, czy połączenie tych elementów. Przy wyborze oznaczenia często kierujesz się tym, aby wywoływało ono u potencjalnego klienta odpowiednie skojarzenia z do towarami lub usługami oferowanymi przez Twoją firmę. Musisz jednak wiedzieć, że wybrane oznaczenie może być znakiem towarowym, zaś posługując się nim możesz w pewnych okolicznościach skorzystać z ochrony praw do tego znaku. Jakie korzyści zyskasz z rejestracji znaku towarowego?