REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ekspert radzi: jak korzystać z języka SFC?

Męczą Cię problemy, a ich długotrwałe rozwiązywanie zajmuje drogocenny czas? Sięgnij po SFC. Ekspert wyjaśnia na czym polega Solution Focused Coaching.

Jak rozwiązywać problemy? - poradnik

Problemy potrafią pozbawić zdolności racjonalnego myślenia nawet najbardziej doświadczonych menedżerów. Masz już dość myślenia o problemach w Twojej firmie? Ekspert radzi, jak je skutecznie rozwiązywać.

Jak pokonać nadmierny perfekcjonizm?

Stawianie zbyt wygórowanych zadań do realizacji i wieczna pogoń za nieosiągalną doskonałością - są to tylko niektóre cechy nadmiernego perfekcjonizmu. Ekspert radzi jak go pokonać w 4 krokach.

Jak zwalczyć presję i stres? - krok po kroku

Wywieranie demotywującego wpływu na pracowników jest zjawiskiem, które może dotyczyć każdego z nas. W szczególności w marketingu. Ekspert radzi jak zwalczać presję i nie poddać się wszechogarniającemu stresowi pracując w dziale sprzedaży.

REKLAMA

Jak klienci oceniają konkurencyjność przedsiębiorstwa?

Dla budowy skutecznej strategii konkurencji przedsiębiorstwa podstawowa znaczenie ma prawidłowa ocena najbardziej istotnych czynników decydujących o wyborze określonej oferty przez odbiorców. Czynniki te odnoszą się zarówno do produktu (usługi), jak również do całej firmy oferującej dany produkt (usługę) oraz jej strategii (marketingowej, konkurencji, rozwoju).

Jak prowadzić kontrolę strategiczną?

Ogólnie mówiąc, kontrola strategiczna polega na określeniu czy strategia została przygotowana zgodnie ze sztuką planowania, czy została przeprowadzona z zachowaniem jakości działań oraz czy zaplanowane efekty zostały osiągnięte.

Jak na podstawie analizy SWOT stworzyć strategię firmy?

O koncepcji SWOT często mówi się: analiza SWOT. W rzeczywistości to więcej niż sama analiza, ponieważ umożliwia także sformułowanie strategii firmy na podstawie wyników przeprowadzonej analizy.

Równowaga pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym - jak ją osiągnąć?

Pojęcie Work-Life Balance jest prawdziwym wyzwaniem dla dzisiejszych pracowników, którym coraz trudniej oddzielić czas spędzony w gronie najbliższych od zawodowych obowiązków. Gdy nadmiar pracy negatywnie wpływa na życie rodzinne, być może warto wyznaczyć sztywne granice pomiędzy tymi dwoma obszarami. Jak Polacy radzą sobie z tym problemem?

REKLAMA

Po co biznesowi psychologia?

Adaptacja kulturowa to przystosowanie oryginalnej wersji testu do innej specyfiki kulturowej, dokonywane przy przenoszeniu testu stworzonego i funkcjonującego w jednym kraju do innego. Testy służą do badania właściwości indywidualnych istotnych dla przystosowania do wymagań środowiskowych, te zaś są w różnych kulturach różne. Wynika to przede wszystkim z odmienności warunków życia i wartości preferowanych w różnych kulturach.

Jakie wartości są najważniejsze dla menedżerów?

Pieniądze, popularność, władza, a może rodzina? Jeżeli zastanawiasz się jakie wartości są najważniejsze dla managerów, przeczytaj.

Więcej kobiet w zarządach spółek giełdowych

Liczby mówią same za siebie – większa liczba kobiet na kierowniczych stanowiskach przekłada się na większe zyski firmy. Fakt ten docenił rząd Niemiec, który chce wyperswadować na spółkach giełdowych, aby potroiły liczbę kobiet w swoich zarządach.

Jak inwestować w fundusze polskich akcji?

Przeszło połowa biernie oszczędzających osób nie zdołała uchronić swoich funduszy przed inflacją. Jakie decyzje umożliwiłyby podwojenie zysków w ciągu ostatnich 11 lat? Ekspert radzi, którą strategię inwestycyjną wybrać, żeby skutecznie pomnożyć swoje oszczędności.

Jak komunikuje się lider?

Gdy firma nie komunikuje, stwarza pustkę informacyjną, którą często wypełniają opinie i spekulacje osób trzecich. Chcąc ograniczyć ryzyko kreowania przez innych nierzetelnych informacji o danej marce, firmy coraz częściej podejmują dialog z otoczeniem. Osiągnięcie pozycji lidera jest możliwe dzięki równoległej i długofalowej komunikacji opartej nie tylko na pełnieniu roli informatora, ale przede wszystkim doradcy i edukatora.

Jak korzystać z listy kryteriów podczas podejmowania decyzji?

Ustalanie kryteriów to etap najistotniejszy z całej procedury rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.

Jak reagować na rasistowskie pytania podczas rekrutacji?

Menedżerowie liniowi przeprowadzający rozmowę kwalifikacyjną do pracy często nie zdają sobie sprawy, że niektóre tematy są niezgodne z prawem: dyskryminują potencjalnego pracownika jako pełnoprawnego człowieka. Naszym prawem i obowiązkiem jest bronić swojej wartości, a jednocześnie nie spalić całej rozmowy. Oto jak tego dokonać.

Jak poprawić swoją jakość uważnego słuchania?

Każdego dnia sporo czasu spędzamy na słuchaniu. Mimo to prawdopodobnie moglibyśmy słuchać jeszcze więcej. Jeśli słuchamy uważnie, to zyskujemy lepsze zrozumienie tego co powoduje naszymi przełożonymi, współpracownikami i podwładnymi. Ta informacja ułatwia osiąganie celów – zarówno osobistych, jak i organizacyjnych.

Jak wdrażać outsourcing i nie popełnić błędów w zarządzaniu zmianą?

Outsourcing ze wszystkimi korzyściami jakie niesie dla przedsiębiorstwa dynamicznie rozwija się na Świecie i w Polsce ze względu na ewidentne oszczędności i zwiększenie jakości usług. Outsourcing w dobie profesjonalnych dostawców specjalizowanych usług jest już wyraźnym trendem rynkowym i sposobem nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem. Wdrażając outsourcing należy pamiętać o kilku zasadach dobrego zarządzania zmianą.

Czy czujemy się zestresowani w pracy?

Mówiąc o „jakości życia” zazwyczaj mamy na myśli sprawy osobiste i rodzinne. A przecież dla większości z nas życie składa się z jeszcze jednego, bardzo ważnego obszaru – pracy. Często nie przykładamy odpowiedniej wagi do jakości naszego życia zawodowego, uważając ją za mniej istotną dla naszego zdrowia i samopoczucia. Jak przedstawia się jakość życia w pracy Polaków? Czy jesteśmy w życiu zawodowym mocno zestresowani?

Jakie są standardy stosowania testów psychologicznych

Testy i kwestionariusze psychologiczne coraz częściej stają się codziennym narzędziem pracy w wielu firmach i organizacjach. Pomagają pracownikom działów HR, coachom i menedżerom podejmować decyzje w sprawach zatrudniania i alokacji nowych pracowników, oceny ich rozwoju oraz budowania programów szkoleniowych.

Dane o PKB w Polsce opublikowane

Podczas wczorajszej sesji złoty nieznacznie stracił na wartości. Agencja ratingowa Standard&Poor’s obniżyła rating Japonii. Na wieść o tym wzrosła awersja do ryzyka.  Wczoraj kurs EUR/PLN zwyżkował w okolice 3,9100, a dzisiaj jeszcze dalej – do obszaru 3,9200. Nie utrzymał się jednak długo na tym poziomie i szybko wrócił pod 3,9100.

Dlaczego większa opłata za zarządzanie oznacza mniejsze zyski z funduszy inwestycyjnych?

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak duży wpływ na zyski z funduszy inwestycyjnych ma opłata za zarządzanie funduszem, pobierana przez Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych. Przy obliczaniu procentowego zwrotu z inwestycji może ona okazać się dużo bardziej istotna niż prowizja, naliczana od poszczególnych operacji.

Praca a czas wolny: jak znaleźć równowagę?

W dzisiejszym świecie coraz częściej zacierają się granice pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Im bardziej odpowiedzialne stanowisko tym większe prawdopodobieństwo, że dana osoba będzie poświęcać więcej czasu kwestiom związanym z pracą, zaniedbując tym samym sprawy osobiste i rodzinne. Dlatego ważne jest, by nauczyć się wyznaczać wyraźne granice pomiędzy tymi dwoma obszarami życia.

Jak wykorzystać wskaźnik mobilności zawodowej do zarządzania karierą?

Spróbujmy na przykładzie zaczerpniętym z konkretnego życiorysu zawodowego przyjrzeć się jakie wnioski można wysnuć na podstawie analizy wartości parametru kariery jakim jest mobilność.

Jak rozwijać w firmie różnorodność ról organizacyjnych?

Istnieje co najmniej osiem elementów zarządzania zasobami ludzkimi, dzięki którym możemy rozpoznawać, zmieniać czy stymulować środowisko pracy w firmie związane ze specjalizacją, kompetencjami menedżerskimi lub postawą przedsiębiorczą.

Co dzieje się w firmie, gdy prezes ma mentalność specjalisty?

Pracownik firmy zajmujący stanowisko prezesa ma pewne doświadczenia zawodowe oraz pewną ugruntowaną postawę wobec biznesu. Ekspert Michael Gerber wyróżnia trzy takie postawy: przedsiębiorca, menedżer, specjalista. Co dzieje się w firmie, gdy na czele firmy stoi prezes-specjalista?

Jak skutecznie wdrożyć zmianę – 8 najpopularniejszych przyczyn porażki

Procesy zmian należą do bardzo trudnych przedsięwzięć, gdyż nowe budzi lęk i niepewność, burzy wcześniej ustalony porządek. W literaturze przedmiotu dokonano identyfikacji przyczyn trudności w procesie zmian; określa się je jako psychologia niepowodzenia.

Jakie jest 9 podstawowych warunków motywującej pracy?

Gdy przyjmiemy, że nasi pracownicy są kreatywni, zorientowani na osiągnięcia i sukces zawodowy, to nie możemy przydzielać im pracy ogłupiającej, poniżej możliwości, opartej na rutynie. Praca musi motywować do wysiłku intelektualnego i zaangażowania emocjonalnego, dlatego powinna spełniać wymienione niżej warunki.

Na czym polega koordynowanie w zarządzaniu?

Koordynacja to ustalony sposób lub sposoby współpracy między komórkami organizacyjnymi. Podzielone na mniejsze części cele i zadania, przyporządkowane do stanowisk fizycznych i umysłowych, należy połączyć w większe całości w taki sposób, by otrzymać sprawne funkcjonowanie firmy.

Czemu menedżer zawdzięcza swoją skuteczność?

Dobry i skuteczny menedżer powinien wyrobić u siebie pewne nawyki umysłu, swego rodzaju kotwice utrzymujące właściwy kierunek postępowania. Skuteczny menedżer wie na czym schodzi mu czas. Pracuje systematycznie nad zarządzaniem tą odrobiną swego czasu, który ma pod swoją kontrolą.

Na czym polega wykup menedżerski i jakie są jego rodzaje?

Menedżerowie to grupa właścicieli spółek, o której stosunkowo rzadko słychać w mediach. Jednak mają oni tę zaletę, że znają specyfikę pracy w danej firmie i posiadają zapał, którego czasem brakuje inwestorom zewnętrznym.

Dlaczego pracujemy lepiej, a zarabiamy gorzej?

W czasach równości płci we wszystkich aspektach życia, problem dyskryminacji ilościowej i płacowej kobiet na wyższych szczeblach kierowniczych powinien stopniowo zanikać. Tymczasem, polskie menedżerki nadal zarabiają mniej niż ich koledzy na porównywalnych stanowiskach i to pomimo deklarowanej przez nie większej efektywności pracy. Dlaczego tak się dzieje?

Jak mierzyć kompetencje zawodowe?

Pomiar kompetencji jest dokonywany dzięki dwóm procesom: ocenie i diagnozie. Z diagnozą mamy do czynienia wówczas, gdy o poziomie rozwoju danej kompetencji wnioskujemy na podstawie pośrednich wskaźników. W przypadku oceny uzyskany wynik odnosi się do zachowań obserwowanych podczas wykonywania konkretnych czynności zawodowych czyli bezpośrednio wskazuje na poziom badanych kompetencji.

Jak klimat firmy wpływa na postawy pracowników wobec zmian?

Jednym z czynników gwarantujących funkcjonowanie fimy w dzisiejszej zmieniającej się rzeczywistości rynkowej jest to jak reaguje ona na zmianę. Analiza uwarunkowań otwartości organizacji na zmiany doprowadziła do wyodrębnienia przez badaczy różnych właściwości klimatu organizacyjnego, które stymulują gotowość pracowników do przyjmowania nowości.

Jak zaangażowanie w pracę wpływa na funkcjonowanie firmy oraz na samych pracowników?

Zaangażowanie jako zjawisko „wczucia” się pracownika w wykonywane obowiązki wywołuje dwojakie konsekwencje: jedna grupa efektów wiąże się z bezpośrednimi korzyściami jakie odnosi pracownik , druga grupa efektów wiąże się z korzyściami dla organizacji (pracodawcy).

Ile zarabiają eksperci od nieruchomości?

Na wycenie, pośrednictwie w sprzedaży i zarządzaniu nieruchomościami można zbić niezły interes. Dochody ekspertów od nieruchomości przewyższają średnią krajową nawet kilkanaście razy. Nie każdy jednak ma licencję, uprawniającą do wykonywania zawodu. Jest ona droga, a jej zdobycie wymaga czasu i ciężkiej pracy.

Ułomności firm są tworzone przez jej zdolności

Miarą czy jesteś w czymś wyjątkowo dobry jest to, że talent ten powinien tworzyć jakąś bliźniaczą ułomność, słabą stronę. Wysoki człowiek nadaje się na koszykarza, ale niezbyt na rajdowca. Zwinny napastnik nie jest w stanie walczyć fizycznie z twardym obrońcą, choć może go wyprzedzić. Firmy w których ceni się regulamin i procedury kiepsko radzą sobie z improwizowaniem i wykorzystywaniem na bieżąco pojawiających się szans. Jeśli cenisz punktualność w dostawach, to nie bierz się za dostarczanie produktów firm trzecich.

Jak to jest z analizą rynków?

Gdy klienci są namierzeni, ich potrzeby – znane, a struktura kosztów – opracowana, łatwo można dokonywać analiz opłacalności. Ale gdy nie wiadomo kto jest klientem, do czego wykorzysta produkt, a także ile byłby w stanie za niego zapłacić – analizy to czysta fantazja. W takich warunkach niewiedzy tworzą się przełomowe innowacje – i trzeba to uszanować. W przeciwnym razie nic z tego nie wyjdzie.

Dlaczego zasoby spółki zależą od klientów?

Prawdziwą strategię działania firmy narzuca nie apodyktyczny prezes, ale zdanie klientów poparte zakupami lub ich brakiem. Kto to ignoruje, naraża się na kłopoty.

Jak zorganizować w firmie system sponsoringu projektów strategicznych?

Właściwie opracowany system sponsoringu zapewnia kierownikom projektów i programów wsparcie wyższego szczebla w hierarchii przedsiębiorstwa i tworzy forum dla rozmów kierowniczych, które ukierunkowują decyzje w zakresie inwestycji projektowych. Sponsorzy oferują nieocenioną pomoc w odniesieniu do zakresu, harmonogramu i środków niezbędnych do wyboru projektów i ich zarządzania.

Na czym polega imperatyw natury w strategii – przykład Hewlett-Packard

Sukces jednego prezesa odniesiony tuż po porażce poprzedniego prezesa ma niewiele wspólnego z osiągnięciami merytorycznymi. To kwestia zmiany klimatu w firmie, nastawienia do pracy. Można to nazwać atmosferą albo bardziej fachowo – imperatywem natury.

Rachunkowość działań rutynowych a rachunkowość projektów – kluczowe różnice

Działania rutynowe i projekty są jak rezolutne pięciolatki i dwuletnie berbecie. Od pięciolatków wymaga się czego innego np. w chodzeniu czy mówieniu niż od dwulatków. Tymczasem działania rutynowe i projekty są w wielu firmach traktowane tak samo. To duży błąd – jak go naprawić?

Luki wartości projektu dla klienta, czyli jak kształtować relacje z klientem?

Podręczniki zarządzania projektami zwykle skrótowo polecają: „W trakcie projektu dostarczaj na bieżąco informacje klientom i interesariuszom”. Jednak dane, liczby i raporty często nie spełniają swej roli – nie likwidują którejś z pięciu luk wartości które odczuwają klienci. Oto te luki.

Sprawdź jakie jest 6 rodzajów korzyści z realizacji projektu

Projekty są zatwierdzane do realizacji, ponieważ w przejrzysty sposób prowadzą do pomnożenia majątku firmy. Przy czym majątek ten nie musi być to wyłącznie pieniężny. Oto inne jego rodzaje.

Twoja kariera zależna od Facebooka?

W dobie social media każdy może być nie tylko dziennikarzem, ale i prokuratorem. Odnosi się to zarówno do publikowania oskarżeń o przestępstwa, jak i dzielenia się opiniami na temat innych osób. To, czy dana informacja na nasz temat jest prawdziwa czy nie – nie ma znaczenia. Za każdym razem, kiedy ktoś wpisze nasze imię w wyszukiwarkę, znajdzie tam negatywne informacje, co może m.in. hamować rozwój naszej kariery czy życia towarzyskiego.

Co dalej z niedoborem talentów?

Brak długofalowej strategii zatrudnienia pozbawi przedsiębiorstwa talentów niezbędnych do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Według badania Manpower Strategie zatrudnienia niemal co czwarty pracodawca na świecie przyznaje, że strategia zarządzania zasobami ludzkimi nie wspiera strategii biznesowej firmy.

Czy klienci korzystający z wielu kanałów sprzedaży przynoszą większe zyski?

Wiele firm obawia się, że zwiększenie liczby kanałów dystrybucji doprowadzi do podziału pomiędzy nie tej samej wielkości przychodów, tzn. każdy nowy kanał odbierze część sprzedaży już funkcjonującym. Czy więc przesunięcie klientów przynoszących mniejsze zyski do tańszych kanałów udaje się faktycznie, czy jest jedynie teoretyczną strategią działania?

Jaki jest podział klientów?

Rzut oka na bazę klientów pod kątem regularności zakupów oraz wydawanych kwot pozwala szybko namierzyć tych którzy nie rokują nadziei na zyski. Pieniądze które normalnie poszłyby na ich utrzymanie lub usatysfakcjonowanie, można przeznaczyć na tych klientów którzy przynoszą firmie naprawdę sporo pieniędzy na czysto.

Różnice między programem lojalnościowym zorientowanym na program a na klienta

Który typ programu lojalnościowego przynosi więcej pieniędzy firmom – ten masowy i zorientowany na jakość programu czy ten indywidualny i celujący w tworzenie korzyści dla klienta? Odpowiedź: oba są niezłe, ważne tylko żeby nie pomieszać jednego z drugim.

Czy wyścig szczurów to już przeżytek?

Niezależnie od sytuacji gospodarczej kadra kierownicza nadal najbardziej ceni sobie umiejętność zarządzania ludźmi. Aż 65% przebadanych w ramach Talent Club menedżerów za najważniejszą cechę dobrego pracownika uznało elastyczność w podejściu do problemu. Pracodawcy szukają kreatywnych i samodzielnych pracowników, dla których praca to niekoniecznie miejsce na wyścig szczurów, gdyż sukces odnoszą ci, którzy potrafią działać razem z zarządzanym zespołem. Na kogo stawiają firmy? Czy skończyła się moda na tzw. wyścig szczurów?

Analiza wpływu czynników na zadowolenie

W celu uzyskania pełniejszego obrazu badanych czynników przeprowadzono analizę wpływu poszczególnych z nich na zadowolenie ogólne. Wyniki badań wskazały, że ocena rozwiązań stosowanych w polityce personalnej przez poszczególne organizacje wpływa na zadowolenie pracowników.

REKLAMA