REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zakupy online

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Live shopping: Jedna z najpopularniejszych form zakupów online w Chinach i w USA zyskuje na popularności w Europie. Czym jest?

Live shopping: Jedna z najpopularniejszych form zakupów online w Chinach i w USA zyskuje na popularności w Europie. Czym jest? Z badań przeprowadzonych przez Komputronik wynika, że aż 80 proc. konsumentów w Polsce nie wie czym jest live shopping.

Jednak nie będzie można kupić alkoholu na jednym z popularnych portali sprzedażowych

Spółka Allegro podała w komunikacie, że wstrzymuje pilotaż sprzedaży alkoholu. Zapowiedź wprowadzenia takiego asortymentu do sprzedaży pojawiła się kilkanaście dni temu. 

Teraz firmy kurierskie konkurują ofertami… szybkiego i prostego zwrotu towaru

To znak czasów i sztuka elastycznego dostosowania się do potrzeb konsumentów. Jak się okazuje, już dwie na trzy zakupione przez Internet sztuki odzieży czy obuwia wracają do sprzedawcy. Polacy znają swoje prawa konsumenckie i korzystają z nich bez żadnych oporów.

Polscy e-konsumenci wobec płatności online. Co pokazują badania?

W dobie cyfryzacji i rosnącej popularności zakupów online, metody płatności stają się kluczowym elementem decyzyjnym dla wielu konsumentów. Najnowszy raport Tpay pt. „Jak Polacy kupują online 2023. Rozważny konsument w niepewnych czasach” rzuca światło na aktualne preferencje płatnicze Polaków w świecie e-commerce. Zaskakujące wyniki badania ukazują, jak dynamicznie zmieniają się nawyki zakupowe w kraju, pod wpływem różnych czynników, takich jak sytuacja geopolityczna czy ekonomiczna. Przyjrzymy się kluczowym wnioskom z raportu, które mogą mieć znaczący wpływ na strategie sprzedażowe sklepów internetowych w najbliższej przyszłości.

REKLAMA

Kiedy musisz złożyć deklarację PCC-3, kupując używane przedmioty?

Kupno przedmiotów używanych za minimum 1000 zł na Allegro czy OLX powoduje obowiązek złożenia deklaracji PCC-3. Dotyczy on nie tylko przedsiębiorstw, ale także prywatnych użytkowników. A kary za niewywiązanie się z niego sięgają dziesiątek tysięcy złotych.

Odroczone płatności - dlaczego warto korzystać. Kup teraz, zapłać później

Na czym polegają zakupy z odroczonym terminem płatności ("Kup teraz, zapłać później")? Jakie są korzyści z tej formy płatności a jakie zagrożenia? Jak mądrze z tej opcji korzystać?

Konsumencie, znaj swoje prawa! Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?

Światowy Dzień Konsumenta jest świetną okazją, by pochylić się nad jednym z najważniejszych praw, którym dysponuje. To prawo do zwrotu zakupionego towaru i bycia nieprowadzanym w błąd przez sprzedawcę. Jednak, czy zwrot zawsze wchodzi w grę? Jak wygląda ten mechanizm, kiedy kupujemy w sklepach stacjonarnych? Jak oddać towar zakupiony online? 

40% sklepów internetowych w Europie oszukuje klientów. Na czym polegają praktyki manipulacyjne w e-handlu?

Komisja Europejska i krajowe organy ds. ochrony konsumentów z 23 państw członkowskich, Norwegii i Islandii opublikowały wyniki akcji kontrolnej stron internetowych związanych z handlem detalicznym. Kontrola objęła 399 sklepów internetowych. Manipulacyjne praktyki internetowe wykryto w 148.

REKLAMA

Zakupy firmowe na portalach zakupowych a VAT - jak ustalić marżę

Dokonywanie zakupów na portalach zakupowych niekiedy wiąże się z koniecznością ponoszenia kosztów opłat na rzecz podmiotów będących właścicielami tych portali. Podatnicy często mają wątpliwości, czy takie opłaty stanowią element kwoty nabycia oraz czy powinny być uwzględnione przy obliczeniu marży, szczególnie gdy sprzedawcami są osoby prywatne. W niniejszym artykule zostaną omówione zasady ustalania marży w przypadku zakupów dokonywanych przez portale zakupowe, tj. poprzez aplikacje lub portale internetowe pomagające w dokonywaniu zakupów towarów i usług przez Internet.

Jak uniknąć cyberoszustów w trakcie kupowania prezentów?

Co zrobić, aby nie dać się oszukać, szczególnie w okresie świątecznymi kiedy zakupy online cieszą się w Polsce niezwykłą popularnością?

Święta – czy zakupy online to sposób na oszczędności?

Wigilia i Boże Narodzenie to wyjątkowe święta, do których przygotowujemy się znacznie wcześniej. Dzięki zakupom online możemy zorganizować je rozsądnie - zarówno pod względem cen, odpowiedniej ilości produktów i oszczędności czasu.

Policja ostrzega przed oszustwami przy zakupie węgla

Jak informuje Policja przestępcy za nową metodę oszustwa obrali sobie węgiel. Jakie to działania? Co zrobić, by nie dać się oszukać?

e-commerce - nadchodzą istotne zmiany w modelu dostaw

Zbliżający się szczyt zakupowy może być ostatnią szansą na detalistów na maksymalizację sprzedaży przed zapowiadanym ochłodzeniem gospodarki. W kryzysie nieco łatwiej mogą mieć firmy sprzedające dużo w sieci, bo to do internetu skieruje się konsument szukający oszczędności. Pomoże to operatorom logistycznym obsługującym rynek e-commerce, ale rosnące koszty obsługi zamówień wywołają uboczny efekt racjonalizacji doświadczeń zakupowych, z czego zapewne nie ucieszy się klient. Pod naporem kosztów logistycznych najwięksi gracze już teraz podnoszą minimalne kwoty zamówień lub rezygnują z niektórych opcji dostaw, w tym z darmowych zwrotów.

Inflacja a zakupy online - żywność i materiały remontowo-wykończeniowe

Rosnąca inflacja wpływa na częstotliwość zakupów internetowych. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Muszkieterów, zarządzającej sieciami Intermarché i Bricomarché. Ponad 30 proc. respondentów robiących zakupy online deklaruje, że rzadziej kupuje produkty spożywcze w takiej formie. Podobnie jest w przypadku zakupu artykułów remontowo-wykończeniowych – ponad 45 proc. ankietowanych przyznaje, że z powodu inflacji nabywa je przez Internet z mniejszą częstotliwością. Z raportu Jak kupuje polski konsument? Trendy e-commerce w zakupach z kategorii spożywczej oraz „dom i ogród” płyną również ciekawe wnioski na temat oddziaływania wojny w Ukrainie na konsumentów.

Dropshipping oczami księgowej. Kasa fiskalna, paragony, dokumentowanie sprzedaży

Bardzo często trafiają do mnie osoby, najczęściej młode, które chcą rozpocząć działalność gospodarczą od dropshippingu. Skuszeni zarabianiem bez wydawania własnych pieniędzy często wchodzą w prowadzenie biznesu bez zastanowienia. Nasi Klienci - Sprzedawcy często rozpoczynają od inwestycji w szkolenia. Jest ich na rynku coraz więcej. Trudno mi zweryfikować faktyczny poziom merytoryczny tych kursów więc oprę się jedynie o informacje uzyskane od Klientów naszego Biura.

Zakupy online w sklepie internetowym – jak bezpiecznie kupować i płacić

Oszuści zadają sobie trud tworzenia stron pozorujących działalność sklepów internetowych, by wyłudzić od nas pieniądze lub dane osobowe. Podpowiadamy, co zrobić, by nie dać się na to nabrać i jak odróżnić przestępcę od rzetelnego sprzedawcy.

Dostawy w e-handlu stały się zakładnikiem pandemicznych przyzwyczajeń klientów

Internetowi sprzedawcy i firmy logistyczne mierzą się z niechcianym dziedzictwem nawyków, które po pandemii pozostawili klienci e-sklepów. Powrót tradycyjnego handlu i spadki w e-commerce nie osłabiły jednak presji wywieranej na łańcuchy logistyczne, zwłaszcza w kontekście zwrotów na rynku mody – największej kategorii w globalnym e-handlu. Klient modowy w pandemii stał się kapryśny, dużo zamawia, ale także dużo odsyła, najchętniej za darmo. Kłopot w tym, że obsługa zwrotów jest skomplikowana i bardzo kosztowna. Na domiar złego odsetek zwrotów w segmencie mody w Europie wynosi aż 58%.

Fulfillment. Allegro uruchamia nową komercyjną usługę

Allegro uruchamia komercyjnie usługę fulfillment, która polega na przechowywaniu towarów oraz pakowaniu i nadawaniu przesyłek, a także obsłudze zwrotów - podała spółka w komunikacie prasowym. We wrześniu 2021 roku Allegro rozpoczęło pilotaż fulfillmentu dla około 30 firm.

Handel internetowy napędza magazyny

Handel internetowy będzie rósł średnio o kilkanaście procent rocznie. Wiadomo też, że rozwój e-commerce nadal będzie miał ogromny wpływ na rynek powierzchni magazynowej, przed którym rysuje się wiele szans – mówi Natalia Mika, doradca w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych w Cresa Polska.

Rośnie poziom sprzedaży online

Już niemal 70 proc. Polaków kupuje online. Co trzeci z nas zamawia w ten sposób książki, a co czwarty posiłki z restauracji. Ile wydajemy na zakupy w sieci?

Internet i pandemia przyczyną zwiększonego obrotu podróbkami

Komenda Główna Policji podaje, że w I kwartale br. stwierdzono prawie 7 tys. przestępstw naruszających prawa własności przemysłowej i intelektualnej. Co głównie kupują nabywcy podróbek?

Peugeot ze sprzedażą online. Zakup za gotówkę lub finansowanie.

Peugeot ze sprzedażą online: francuska marka uruchomiła internetowy kanał sprzedaży swoich samochodów. Można finansować zakup.

6 zasad bezpiecznej sprzedaży online

Sprzedaż online rządzi się swoimi prawami. Jakie informacje i zgody umieścić na stronie www sklepu internetowego? Jak zdobyć zaufanie klienta w handlu elektronicznym?

Nawyki zakupowe: kim jest sympatyk transgranicznych zakupów?

Transgraniczne zakupy to głównie domena młodych pokoleń, ale okazuje się, że starsi użytkownicy sieci również przekonują się do tej formy zakupów.

Pandemia „sztucznie” napompowała e-sklepy [BADANIE]

E-sklepy w trakcie pandemii rozkwitły. 29% Polaków w dużej części zastąpiło zakupy stacjonarne internetowymi. Ponad 25% nieznacznie zmieniło w ten sposób nawyki, a więcej niż 3% całkowicie przeszło do e-commerce.

Małe firmy walczą w internecie o klienta

Zakupy w internecie robi już 73 proc. polskich internautów, co oznacza rekordowy wzrost o 11 pkt proc. względem ubiegłego roku.

Sprzedaż samochodów online: Renault ma pomysł!

Sprzedaż samochodów online będzie odgrywać coraz większą rolę. Jak przygotowują się do niej producenci? Przykład podało Renault.

Materiały do remontu i wyposażenia wnętrz kupujemy przez internet

Dekoracje, oświetlenie i farby to najczęściej kupowane przez Polaków kategorie produktów remontowo-wykończeniowych w Internecie – wynika z badania „Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?” zleconego przez sieć supermarketów Bricomarché. Na te artykuły nabywane za pośrednictwem Internetu Polacy wydają średnio 465,35 zł miesięcznie, a nieco ponad 20 proc. ankietowanych więcej niż 500 zł miesięcznie. Badanie potwierdza, że e-commerce już teraz jest ważnym kanałem sprzedaży produktów do remontu, wykończenia lub wyposażenia domu, a zdaniem sieci Bricomarché jego znaczenie będzie regularnie wzrastać. Niewątpliwy wpływ na bardziej dynamiczny rozwój zakupów w Internecie ma pandemia COVID-19.

Jak bezpiecznie płacić w internecie?

Pandemia koronawirusa sprawiła, że duża część naszego życia przeniosła się do internetu. Nie tylko praca, nauka czy rozmowy są obecnie prowadzone online. Coraz więcej Polaków robi też zakupy przez internet, korzystając z popularnych portali aukcyjnych lub sklepów wirtualnych. Płacimy za naukę, wizyty lekarskie online, opłacamy rachunki i subskrypcje. Metod płatności jest dużo, która z nich jest najlepsza?

Zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków

Polscy konsumenci świadomie podchodzą do codziennych zakupów i coraz chętniej zwracają się w kierunku lokalności. 77 proc. Polaków deklaruje, że zwraca uwagę na pochodzenie produktów, które kupują. Blisko połowa badanych za największy atut zakupów w sklepach z najbliższego sąsiedztwa uważa świeżość produktów.

Mniej kupujemy w interencie

Jak poinformował Główny Urząd Statystyczny sprzedaż detaliczna w lipcu 2020 r. była wyższa niż przed rokiem o 3,0 proc. (wobec wzrostu o 5,7 proc. w lipcu 2019r.). W porównaniu z czerwcem 2020 r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 6,5 proc. W cenach bieżących wzrost wyniósł 2,7 proc. rdr i 6,4 proc. wobec czerwca br.

Praca zdalna wspiera branżę fashion

Pandemia koronawirusa wzmocniła branżę odzieżową. Zdecydowana większość firm spodziewa się, że popyt w sieci utrzyma się większy niż przed lockdown. To zasługa modelu pracy zdalnej.

Polskie sklepy interenetowe coraz bardziej popularne

Już ponad 73% internautów kupuje w sieci. Sytuacja z koronawirusem zmusiła konsumentów do zmiany zachowań i tym samym przyśpieszyła pewne trendy, które już miały miejsce. Do zakupów on-line przekonało się też więcej osób.

Zakup ubezpieczenia online. Czy to takie proste?

Ubezpieczenie samochodu z powodzeniem można kupić... bez wychodzenia z domu. A to szczególnie ważne w czasach koronawirusa. Do tego celu kierowca potrzebuje wyłącznie komputera lub komórki! Jakie dane powinien przygotować i jak wygląda zakup ubezpieczenia online?

Zakupy w Internecie - wszystko co zechcesz za jednym kliknięciem?

Zakupy w Internecie robi już prawie każdy Polak, który ma dostęp do sieci. Ponad 93% badanych deklaruje, że kupiło coś online chociaż raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Jedynie ok. 7% badanych mówi, że nigdy nie zamówiło w e-sklepie.

E-sklepy będą działać sprawniej dzięki nowoczesnym systemom informatycznym

Według szacunków ekspertów wartość sektora e-commerce w 2020 roku przekroczy poziom 64 mld zł. E-sklepy będą się rozwijać lepiej, dzięki nowoczesnym systemom informatycznym.

Zakup materaca on-line – poradnik

Kupowanie materaca, łóżka, czy też mebli kojarzy nam się zazwyczaj z ciągnącymi się w nieskończoność wizytami w tradycyjnych sklepach naziemnych. Taka forma zakupów jest zazwyczaj udręką dla mężczyzn, którzy dzielnie wspierają swoje partnerki w decyzjach zakupowych. Często takie zakupy są czasochłonne - musimy przyjść, zobaczyć, przetestować i dopiero składamy zamówienie, godząc się na długi czas oczekiwania na produkt.

Jak konsumenci szukają i kupują w Internecie?

Zakupy online na dobre już zagościły w naszej codzienności, jak się jednak okazuje sama czynność wcale nie jest tak prostolinijna jak mogłoby się wydawać. W zależności od kategorii z jakiej pochodzi poszukiwany produkt, zachowania klientów i ich ścieżka mogą wyglądać całkowicie inaczej … A to dla marketerów nieoceniona wiedza.

Imponujący rozwój branży e-commerce

Choć w wielu obszarach Polska wciąż nadrabia zaległości do rozwiniętych krajów zachodnich, w kwestii wykorzystania nowoczesnych technologii w codziennym życiu Polacy są w czołówce narodów europejskich. Dlatego branża e-commerce rozwija się u nas świetnie i ma przed sobą dobre perspektywy.

Zakup biletu na Intercity przez SkyCash

Twórcy aplikacji na urządzenia mobilne SkyCash uruchomili nową funkcję - zakupu biletów na pociągi. Do tej pory poprzez aplikację SkyCash można było m.in. kupować bilety na komunikację miejską i płacić za parkowanie.

REKLAMA