REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

YouTube

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Demonetyzacja filmu na YouTube lub innych treści serwisów internetowych. Kiedy jest to legalne? Czy można żądać odszkodowania za błędy algorytmu AI?

Na czym polega monetyzacja i demonetyzacja treści wideo na współczesnych platformach internetowych (np. YouTube)? Jak wygląda proces decyzyjny podjęcia decyzji przez algorytm AI platform internetowych? Jakie skutki prawne wynikają z błędnej decyzji algorytmu AI? Czy można żądać odszkodowania za skutki działania błędnego algorytmu AI? Wyjaśnia K. Jakub Gładkowski, radca prawny.

Kryptowaluty 2024. Przez chęć szybkiego zysku inwestorzy stają się mniej ostrożni i łatwo stają się ofiarami oszustw

Cyberataki przeprowadzane na użytkowników portali społecznościowych takich jak YouTube czy X, a więc dawny Twitter, są wyjątkowo wyrafinowane – zwłaszcza gdy przestępcy koncentrują się na osobach zainteresowanych kryptowalutami. Tu nikt nie chce łowić płotek, a każdy haker liczy na duży łup.

Szef KRRiT: kary dla twórców wideo, którzy nie zgłosili swojej działalności

Kary nakładane przez KRRiT za brak zgłoszenia swojej działalności dla twórców wideo nie będą dotkliwe; nie mają służyć temu, żeby zrujnować podmiot i doprowadzić go do jakichś kłopotów finansowych - przewodniczący KRRiT

Twórcy treści wideo mają obowiązek zgłaszania swoich usług do KRRiTV

Twórcy zamieszczający swoje filmiki na platformach udostępniania treści video mają od 1 lutego 2022 r. ogólnoeuropejski obowiązek zgłoszenia swoich usług do wykazu prowadzonego przez europejskie organy regulacyjne do spraw mediów. Przypomniała o tym Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

REKLAMA

Kiedy twórca powinien pamiętać o wpisie do rejestru KRRiT?

Twórcy zarabiający na YouTubie czy TikToku muszą pamiętać o obowiązkowym wpisie do rejestru KRRiT. Za niedopełnienie grożą kary.

KRRiT: obowiązek wpisu do wykazu VOD tylko prowadzących działalność gospodarczą

Obowiązkiem wpisu do wykazu audiowizualnych usług medialnych na żądanie (VOD) objęte są jedynie podmioty prowadzące działalność gospodarczą: w sposób zarobkowy, ciągły i zorganizowany - poinformował 11 lutego 2022 r. przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski.

Wykazy dostawców VOD i VSP - dla kogo, jak się zgłosić? Podatek od VOD

Jeśli ktoś jest amatorem, hobbystą, nie zarabia na swoich produkcjach audiowizualnych, nie ma z tego tytułu żadnych dochodów, to nie musi zgłaszać się do wykazów dostawców VOD i VSP - powiedziała PAP rzecznik prasowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Teresa Brykczyńska. Termin na zgłoszenie do tych wykazów minął 1 lutego 2022 r. Co z podmiotami, które miały obowiązek zgłoszenia a tego nie zrobiły? Jak zgłosić się do wykazów dostawców VOD i VSP? Podatek od VOD nie obejmie mikroprzedsiębiorców - poinformowała rzecznik KRRiT.

Podatek od VOD także od youtuberów i publikujących filmiki na TikTok-u?

To nie tylko nielegalny dodatkowy podatek, ale i zmuszanie m.in. youtuberów do "spowiadania się" Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji - przekonywali 7 lutego 2022 r. poseł Artur Dziambor i mec. Michał Wawer z Konfederacji, odnosząc się do komunikatu KRRiT ws. nowych obowiązków twórców. 8 lutego 2022 r. rzecznik prasowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Teresa Brykczyńska poinformowała, że podatek od VOD "z pewnością nie będzie dotyczył mikroprzedsiębiorców, czyli tych, który w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych: zatrudniali średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz osiągnęli roczny obrót netto ze sprzedaży usług nieprzekraczający równowartości w złotych 2 mln euro".

REKLAMA

YouTube. Vlogmasy i inspiracje zakupowe

W świątecznym czasie uwielbiamy oglądać na YouTube vlogmasy, a także słuchać kolęd. W ubiegłym roku Polacy obejrzeli ponad 54 miliony godzin treści związanych ze Świętami. Platforma jest także dla wielu źródłem inspiracji prezentowych. YouTube pomaga w decyzjach zakupowych 67% respondentów.

REKLAMA