REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Wsparcie ukraińskich firm. Komisja Europejska ogłosiła zaproszenia do składania wniosków na środki w łącznej wysokości 7,5 mln euro w celu wsparcia ukraińskich małych i średnich firm. Środki mają pomóc ukraińskim przedsiębiorcom i przedsiębiorstwom w czerpaniu korzyści z jednolitego rynku.
Polscy przewoźnicy nieraz już udowodnili, że potrafią dostosowywać się do zmieniających się warunków geopolitycznych i rynkowych. Obecnie tocząca się wojna w Ukrainie nie przerwała łańcucha dostaw, choć transport towarów może być wydłużony. Dlatego tak ważna jest znajomość wszystkich aktualnie wymaganych procedur i dokumentów, by przewozy były realizowane bez zakłóceń.
Wielka Brytania wprowadziła przepisy, które ograniczają zakres działalności unijnych przewoźników na wyspach. Zmiany obejmują zasady kabotażu, transportu intermodalnego oraz przewozu towarów w ramach ruchu trójstronnego.
Zakaz sprzedaży spalinowych ciężarówek w Unii Europejskiej nie nastąpi wcześniej niż w okolicy roku 2050. To dobra czy zła informacja?
REKLAMA
Obowiązkowe wyposażenie aut? UE szykuje nowy standard, czyli ADDW. To kamera obserwująca kierowcę. Będzie wiedzieć czy patrzysz na komórkę.
Unia Europejska dopuściła w styczniu 2023 r. na rynek żywności produkty z dodatkiem sproszkowanych świerszczy. Na ciałach tych zwierzątek znajdują się pancerze, a ich składnikiem jest chityna. Czy chitynę można jeść? Czy jest zdrowa? Jakie są korzyści z jedzenia owadów?
Sejm uchwalił w środę 8 lutego ustawę o Sądzie Najwyższym, która wróciła do niego z licznymi poprawkami z Senatu. Nie zostały one jednak przyjęte. Jaki jest dalszy etap legislacyjny nowelizacji od której zależy wypłata dla Polski pieniędzy z UE na KPO?
Dzięki polityce rządu, polska gospodarka wchodzi na poziom najlepiej rozwiniętych gospodarek europejskich - podkreślił premier Mateusz Morawiecki podczas wystąpienia w inauguracji perspektywy finansowej UE na lata 2021-2027 w Polsce. Nasz cel to m.in. czyste środowisko, nowe technologie - dodał.
REKLAMA
Z początkiem stycznia br. polscy i unijni przewoźnicy stracili część uprawnień przysługujących im dotąd na brytyjskim rynku transportowym. Zmiany dotyczą trzech kluczowych obszarów, czyli kabotażu, transportu multimodalnego i ruchu trójstronnego, które będą się odbywać na nowych zasadach. – Do 31 marca br. brytyjskie służby udzielają tylko upomnień pisemnych i ustnych przewoźnikom, którzy nie spełniają nowych wymogów – mówi Joanna Porath, prezes zarządu agencji celnej AC Porath. Do tej daty polscy przewoźnicy mają czas, aby się dostosować do zmian, ale większości z nich – zwłaszcza mniejszym firmom transportowym – nowe przepisy mocno utrudnią, a nawet uniemożliwią dalszą działalność na brytyjskim rynku.
REKLAMA