REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

WIA

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Komunikat MF: Wiążące informacje w II instancji i w trybach nadzwyczajnych wyłącznie elektronicznie

Od 1 lipca 2024 r. pisma w sprawie WIS, WIA, WIP i WIT będzie można składać wyłącznie elektronicznie. Również pisma w II instancji w tych sprawach będą skuteczne tylko po złożeniu ich w tej formie.

Elektroniczne wnioski WIS, WIA i WIP od 1 stycznia 2024 r. Co się zmienia?

Od 1 stycznia 2024 roku wkraczamy w nową erę cyfryzacji usług podatkowych i celnych. Zmiany, będące częścią szeroko zakrojonej reformy, umożliwią podatnikom i przedsiębiorcom składanie wniosków o wydanie wiążących informacji stawkowych (WIS), akcyzowych (WIA) oraz o pochodzeniu (WIP) w sposób całkowicie elektroniczny. Ma to na celu usprawnienie i przyspieszenie procesów administracyjnych, jednocześnie zwiększając transparentność i dostępność usług dla użytkowników.

Wnioski WIS, WIA i WIP wyłącznie elektronicznie od 1 stycznia 2024 roku

Ministerstwo Finansów poinformowało, że od 1 stycznia 2024 r. będzie można składać elektronicznie wnioski o wydanie wiążących informacji stawkowych (WIS), wnioski o wydanie wiążących informacji akcyzowych (WIA) i wnioski o wydanie wiążących informacji o pochodzeniu (WIP). Wnioski o wydanie WIS będą składane w serwisie e-Urząd Skarbowy a wnioski o wydanie WIA i WIP na portalu PUESC.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA