REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Blisko połowa Polaków próbowała już roślinnych burgerów, parówek czy kotletów - wynika z badania InsightOut Lab. Coraz chętniej sięgają po nie nie tylko wegetarianie czy weganie, ale także osoby na co dzień jedzące mięso. 65 proc. z nich uważa, że są smaczne, a 43 proc. zaczęło kupować je regularnie.
Dieta wegetariańska to sposób odżywiania oparty na wykluczeniu spożywania mięsa, w tym ryb, owoców morza i owadów.
Z raportu NPD Group wynika, że pokolenia Gen Z i Millenialsi będą niemal w całości odpowiedzialne za wzrost alternatyw mlecznych i mięsnych do 2024 roku. Jak wskazują młodzi, jest to związane z ich troską o klimat i potrzebą aktywnego działania. Takie wartości wyznają uczestnicy olimpiady projektów społecznych, którzy aktywnie przeciwdziałają zmianom klimatu, realizując ekologiczne inicjatywy w programie Mniej Plastiku stworzonym przez Fundację Zwolnieni z Teorii i Lidl Polska. 20 marca, z okazji Międzynarodowego Dnia Bez Mięsa młodzi ludzie apelują o zastanowienie się nad tym, jaki wpływ ma na planetę nasza dieta.
Wegetariański, wegański. Coraz więcej klientów szuka na sklepowych półkach produktów bez składników pochodzenia zwierzęcego. Ich identyfikację umożliwia specjalne logo, które jest jak na razie jedynym gwarantem czystego składu, bo na europejskim rynku do dziś nie istnieje prawnie wiążąca definicja pojęć „wegańskie” i „wegetariańskie”.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA