REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Rośnie popularność inteligentnych asystentów głosowych, czyli voicebotów. Ale wciąż pokutują pewne obawy związane z tą technologią, wynikające z braku wiedzy na ten temat. Obalamy 5 popularnych mitów.
Handel konwersacyjny wspierany przez sztuczną inteligencję, współczynniki konwersji i związana z nimi personalizacja to jedne z najbardziej efektywnych narzędzi w nowoczesnym handlu internetowym. Tak uważa aż 90% menedżerów e-sklepów. Są to także jedne z najcenniejszych instrumentów dla e-commerce do pomiaru zwrotu z inwestycji (ROI). Jak je skutecznie zaimplementować oraz zwiększyć sprzedaż on-line?
Tylko 10% rozmówców kończy konwersację po tym jak usłyszy, że rozmawia z botem. Aż 70% osób, które rozpocznie rozmowę prowadzi ją do końca, choć trwa ona kilka minut. Skąd zatem bierze się przekonanie, że w większości ludzi nie lubi rozmawiać z voicebotami?
Udane szkolenie inteligentnych asystentów głosowych i wykorzystanie najnowszych możliwości AI, pozwalają zwiększyć poziom zadowolenia klientów z obsługi do 90 proc. i zmniejszyć liczbę przekazywanych zadań pracownikom z 15 do 5 proc, wynika z najnowszych danych rynkowych. Jednak trening botów obejmuje wiele etapów i procesów. Poznaj sekrety udanego szkolenia voicebotów.
REKLAMA
Voiceboty coraz częściej sprawdzają się już nie tylko w prostych systemach IVR związanych z podstawową obsługą klienta. Mogą być wykorzystywane m.in. w kampaniach angażujących odbiorców do konkretnych działań czy na początkowych etapach rekrutacji nowych pracowników. Do końca dekady światowy rynek usług realizowanych przez boty wzrośnie niemal piętnastokrotnie. Choć zastosowanie voicebotów jest coraz szersze, to twórcy takich rozwiązań uspokajają, że nie stanowią one zagrożenia dla ludzi na rynku pracy. Trudniejsze sprawy i tak będzie rozwiązywał człowiek.
REKLAMA
REKLAMA