REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Utylizacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co z tysiącami banerów wyborczych? Nie trzeba ich wyrzucać - można je wykorzystać inaczej

Po kampaniach politycznych w całej Polsce są tysiące, a może nawet miliony banerów wyborczych, które wiszą na płotach, siatkach czy budynkach. Zgodnie z przepisami należy je usunąć maksymalnie w ciągu 30 dni od daty przeprowadzenia wyborów. Ale co zrobić z niepotrzebnymi materiałami? W jaki sposób je wykorzystać, by nie zmarnowały się? Ekspert z branży reklamowej podpowiada. 

Utylizacja towaru handlowego wycofanego ze sprzedaży - rozliczenie VAT. Czy trzeba korygować odliczony podatek?

Podatnikom dokonującym nabycia towarów w celu ich wykorzystania do działalności opodatkowanej przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego. Nie zawsze towar zakupiony w celach handlowych staje się jednak przedmiotem dalszego obrotu. Jak postąpić, jeżeli sprzedawca, z uwagi na utratę przez towar określonych walorów, jest zmuszony wycofać go ze sprzedaży i poddać utylizacji? Czy konieczna jest wówczas korekta odliczonego wcześniej podatku naliczonego, czy też pomimo zniszczenia towaru podatnik zachowuje swoje dotychczasowe uprawnienia?

Czy koszty związane z utylizacją odpadów wpływają na przychody z refaktury?

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) stwierdził, że koszty ponoszone w związku z zakupem usługi utylizacji odpadów są kosztami bezpośrednio związanymi z przychodami z tytułu refaktury usługi utylizacji. W związku z tym, przychód z tytułu refaktury powinien być rozpoznany w ostatnim dniu przyjętego między Spółką a Dostawcą okresu rozliczeniowego.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA