REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) uznała, że wynagrodzenie wypłacane nierezydentom za udostępnianie powierzchni reklamowej nie podlega podatkowi u źródła w Polsce, pod warunkiem, że świadczone usługi nie mieszczą się w kategorii usług wymienionych w art. 29 ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej.
Według Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) spółka może zaliczyć ponoszone wydatki na świadczenie usług reklamowych i marketingowych do kosztów uzyskania przychodów, ponieważ są one niezbędne, bezpośrednio związane z działalnością gospodarczą i przyczyniają się do generowania przychodów, nie kwalifikując się jednocześnie do kategorii wydatków wyłączonych z kosztów podatkowych.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA