REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Ulga na ekspansję, która weszła w życie 1 stycznia 2022 roku. Jej celem jest wspieranie przedsiębiorców w zwiększaniu przychodów ze sprzedaży produktów, szczególnie poprzez rozszerzenie działalności na nowe rynki. Mimo że ulga na ekspansję pozwala zaoszczędzić do 190 tys. złotych rocznie, w praktyce okazała się mało popularna – w 2022 roku skorzystało z niej jedynie 224 podatników CIT. To pokazuje, że pomimo potencjalnie dużych korzyści, ulga wciąż nie cieszy się szerokim zainteresowaniem wśród przedsiębiorców.
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uważa, że w ramach ulgi na ekspansję (art. 26gb ust. 7 ustawy o PIT) nie można odliczyć kosztów poniesionych na materiały bezpośrednie do produkcji opakowania, płace pracowników produkujących opakowania i wynagrodzenie grafika komputerowego przygotowującego graficzną stronę tych opakowań.
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) wydał interpretację, w której wyjaśnił, że budowanie komputerów z zakupionych podzespołów nie spełnia kryteriów produkcji własnych produktów, niezbędnych do skorzystania z ulgi na ekspansję.
Krajowa Informacja Skarbowa w swojej interpretacji wyjaśniła, że interaktywne książki dla dzieci produkowane przez polską spółkę nie kwalifikują się do ulgi na ekspansję w rozumieniu art. 18eb ust. 2 ustawy CIT.
REKLAMA
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że wydatki na działania promocyjno-informacyjne w internecie, takie jak reklama, mogą zostać zakwalifikowane jako koszty działań promocyjno-informacyjnych, dając prawo do skorzystania z ulgi na ekspansję zgodnie z art. 26gb ustawy o PIT.
Jakie skutki dla skorzystania z ulgi na ekspansję ma połączenie spółek? Czy spółka przejmująca ma prawo do wykorzystania w ramach ulgi na ekspansję aktywa wygenerowanego przez spółkę przejmowaną?
REKLAMA
REKLAMA