REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Testy samochodowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Pierwsza jazda: Nowy Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan pojawił się na rynku w 2007 roku i od tego czasu sprzedano ponad 600 000 egzemplarzy tego modelu. Kolejna generacja auta zadebiutowała podczas Genewskiego Salonu Samochodowego. Podstawowa wersja Nowego Tiguana (Trend&Fun) kosztuje 89 990 zł.

Test Opel Corsa: jest większa od legendarnego Golfa!

Opel Corsa, model 2011 to typowy przedstawiciel współczesnych aut segmentu B. Jednak ciekawostką jest, że biorąc pod uwagę gabaryty, jeszcze 20-30 lat temu Corsa byłaby modelowym przykładem auta kompaktowego. Sprawdziliśmy, jak jeździ współczesny maluch z wysokoprężnym silnikiem 1.3 o mocy 75 KM.

Test Opel Insignia 2,0 Turbo 220 KM 4x4: wojownik szos

Benzynowe turbodoładowane ponad 200-konne sedany nie cieszą się wielkim wzięciem, głównie ze względu na koszty benzyny. Niektórzy kierowcy jednak mogą sobie pozwolić na tankowanie drogiej obecnie "bezołowiowej". Czy 220-konny Opel Insignia z napędem na cztery koła to dla nich dobry wybór?

Elastyczność silnika: co to oznacza?

Dane techniczne samochodów są czasem wzbogacane o elastyczność. Jest ona mierzona na czwartym lub piątym biegu. Co to znaczy, że silnik wybranego przez nas modelu jest elastyczny? Jak mierzy się elastyczność?

REKLAMA

Test Volkswagen Cross Polo: Ulubieniec surferów

Volkswagen Polo Cross to zdecydowanie najatrakcyjniejsza pod względem wizualnym odmiana małego Polo. Czy oprócz tego, że najładniejsza to wersja Cross jest również najlepsza w gamie Polo?

Test Ford Focus III: łączy cechy poprzedników

Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli aut na naszym rynku, zajmuje on zwykle jedno z czołowych miejsc w rankingach sprzedaży samochodów osobowych. Kilka miesięcy temu pojawiła się trzecia generacja Forda Focusa, która ma za zadanie podbić niemal cały świat.

Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Mazda 6 oferowana jest w trzech wersjach nadwoziowych, sześciu silnikowych i czterech wyposażeniowych (plus jedna limitowana specjalna: Kirei). Oto, jaką Mazdę 6 wybrać.

Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Mazda 6 nie jest najszybszym autem w klasie średniej. Nie jest też na pewno najbardziej ekskluzywna. Poza wyglądem jej zalety wcale nie są widoczne na pierwszy rzut oka, jednak po chwili okazuje się, że ma ich całe mnóstwo.

REKLAMA

Mazda MX-5

Mazda MX-5 to jeden z ostatnich klasycznych roadsterów. Dostępna jest w dwóch wersjach silnikowych - 1.8l/126 KM oraz 2l/160 KM. W mocniejszej odmianie auto wyposażone jest standardowo w reflektory ksenonowe oraz elektrycznie rozkładany blaszany dach. Ten legendarny już model Mazdy charakteryzują rewelacyjne wręcz właściwości jezdne, które są efektem świetnego wyważenia samochodu, precyzyjnego układu kierowniczego oraz napędu na tylną oś. Zapraszamy do galerii zdjęć modelu MX-5.

Test Fiat Sedici MultiJet: Włoch z japońskim rodowodem

Fiat Sedici to na pierwszy rzut oka nic nadzwyczajnego. Miejskie auto udające terenówkę poprzez powiększony prześwit i plastikowe nakładki na karoserii. Jednak crossover Fiata z mocnym dieslem i napędem na cztery koła potrafi zaskoczyć swoją praktycznością.

Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Citroen C4 drugiej generacji niestety również poddaje się obecnemu trendowi w designie, dzięki któremu auta kompaktowe stylistycznie bardzo zbliżają się do siebie. Nie oznacza to jednak, że C4 nie próbuje wepchnąć się łokciami do czołówki segmentu. Czy ma ku temu predyspozycje?

Pierwsza jazda Infiniti M35 Hybrid: ekorewolucja nieunikniona

Infiniti M35h to jeden z pierwszych samochodów hybrydowych nowej generacji korzystający z baterii litowo-jonowych, zapewniających większą efektywność i mniejsze zużycie paliwa. 5.5 sekundy do setki przy średnim spalaniu na poziomie 8 litrów? Technologia dojrzewa więc w Infiniti M35h taki wynik jest możliwy!

Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku

Skoda Octavia Tour to nic innego jak Octavia II sprzed face liftingu. Jest tańsza o około 10 tys. zł od aktualnego modelu Skody Octavii II. Czy za mniejszą cenę dostajemy przy okazji dużo gorsze auto?

Nissan Juke: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Nissan Juke dostępny jest z trzema różnymi silnikami i w trzech różnych wersjach wyposażenia.

Test Nissan Juke: miejski eksperyment

Nissan Juke to przedstawiciel nowego segmentu małych crossoverów. Auto, które chce być jednocześnie terenowe, sportowe i miejskie. Jak mu to wychodzi?

Volkswagen Golf VI: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Volkswagen Golf VI jest dostępny w trzech wersjach nadwoziowych (3d i 5d hatchback oraz variant). Do wybory mamy też pięć silników, cztery skrzynie biegów, trzy poziomy wyposażenia, a także listę opcji zawierającą korzystne pakiety. Podpowiadamy jakiego Golfa VI wybrać.

Test Opel Insignia Sports Tourer: komfortowa jazda za niewielkie pieniądze

Opel Insignia Sports Tourer z silnikiem 2.0 CDTI w wersji EcoFlex to kolejny przedstawiciel modnego ostatnio gatunku samochodów proekologicznych. Ale w tym przypadku nie oznacza to, że jej użytkowanie wymaga kompromisów, które są w stanie zaakceptować jedynie najaktywniejsi działacze Green Peace.

Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

Najnowszy Volkswagen Golf z silnikiem TSI o mocy 160 KM jest nie tylko praktyczny, ale i dynamiczny. Auto sprawdzi się zarówno jako pojazd rodzinny, jak i środek transportu dla młodej osoby. W naszym teście Volkswagena Golfa 1,4 TSI sprawdzamy czy downsizing w wydaniu Volkswagena ma sens.

Czy testy opon są miarodajne. O czym warto wiedzieć czytając testy opon?

Przeglądając czasopisma motoryzacyjne każdy z nas natknął się na taki czy inny test opon. Z reguły testy wykonywane są przed sezonami wymian i teoretycznie maja one ułatwić zadanie kupującemu. To istna „pigułka wiedzy” na temat nowości oponiarskich i możliwości nowych produktów. Warto jednak nie podchodzić do takich porównań zupełnie bezkrytycznie.

Kia Soul – którą wybrać? Poradnik kupującego

Kia Soul dostępna jest w jednej wersji nadwoziowej, z dwoma rodzajami silników oraz w trzech wersjach wyposażenia. Podpowiadamy, która konfiguracja Kii Soul jest najbardziej optymalna.

Test Kia Soul: w duchu praktyczności

Kia Soul to z pozoru auto, w którym niebanalny wygląd wziął górę nad praktycznością nadwozia. Tymczasem okazuje się, że nietuzinkowy Soul to jedno z najpraktyczniejszych aut w klasie.

Test Nissan X-trail: komfort z napędem na cztery koła

Nissan X-trail to pierwsze auto z gatunku tzw. "kompaktowych SUVów". Nie jest jednak terenówką, choć wyposażono go w napęd na cztery koła, tylko bardzo komfortowym autem do codziennego użytkowania. Oto nasz test.

Pierwsza jazda: Nowa Lancia Ypsilon

Najnowsza Lancia Ypsilon ma trudne zadanie. Musi przekonać do siebie wymagających klientów szukających produktów z klasy premium. Czy małe auto ma na to szanse?

Test Suzuki Vitara – powrót do przeszłości

Suzuki Grand Vitara to przedstawiciel ginącego już gatunku średniej wielkości samochodów terenowych. Ma niewiele wspólnego z popularnymi bulwarowymi SUV-ami z lśniącymi 20-calowymi obręczami ze stopów lekkich, oponach o profilu grubości kartki papieru i szerokości pasa startowego. Grand Vitara nie rozpieszcza kierowcy komfortem tłumienia nierówności. Za to dowiezie go naprawdę daleko. Oto nasz test.

Honda Jazz: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Honda Jazz jest dostępna w jednej wersji nadwoziowej, dwiema jednostkami napędowymi z rodziny i-VTEC, które mogą współpracować ze skrzynią manualną i CVT, a także z czterema poziomami wyposażenia. W poradniku tym podpowiadamy, która wersja Hondy Jazz jest godna zainteresowania.

Corvette na torze Nurburgring

Chevrolet Corvette pobil rekord okrążenia dla samochodu produkcyjnego. Corvette powróciła w ten sposób na tor testowy Nurburgring.

Samochodowy Supertest Ekonomii 2011 finał

Dwanaście pojazdów wystartowało w finale VIII Supertestu Ekonomii. Rywalizacja miała miejsce na liczącej 300 km trasie Warszawa – Puławy – Radom – Warszawa.

Test Honda Jazz: dobrze... i drogo

Honda Jazz to marzenie wielu młodych głów rodzin. Miejskie auto o ciekawej stylistyce, funkcjonalnym i przestronnym wnętrzu i doskonałym silniku benzynowym. Ma też pewną bardzo poważną wadę.

VIII Supertest Ekonomii w Warszawie

W sobotę 11 czerwca 2011r. podczas VIII Supertestu Ekonomii, spośród 13 nowych samochodów dostępnych na polskim rynku zostanie wybrane najbardziej oszczędne auto. Rywalizacja będzie miała miejsce na liczącej 300 km trasie Warszawa – Puławy – Radom – Warszawa.

Test Ford Kuga: ukłon w stronę Europejczyków


Zanim Ford wprowadził na europejski rynek nowego SUV-a odrobił lekcje. Dlatego Ford Kuga to samochód, który bardzo dobrze wpisuje się w gusta Europejczyków.

Test Renault Espace: tak się robi vany

Renault Espace to największe auto w ofercie producenta. Już od lat 80 poprzedniego stulecia producent udowadnia, że zna się na robieniu vanów. Do redakcyjnego testu trafił bogato wyposażony Renault Espace z mocnym dieslem pod maską i automatyczną skrzynią biegów.

Bezpieczny akumulator w hybrydowym Volvo FE Hybrid

Niezbędną czynnością, jaką dokonuje Volvo Trucks przed wprowadzeniem pojazdu na rynek, jest wykonanie testów zderzeniowych. Volvo FE Hybrid również poddany został rygorystycznym crash testom.

Test Mazda 3 1.6 MZ-CD: oszczędność kosztem dynamiki


Mazda 3 ma opinię godnego konkurenta dla najlepszych kompaktowych konstrukcji dostępnych na polskim rynku. Sprawdzamy, jak w codziennej eksploatacji sprawuje się Mazda 3 z dieslem o mocy 115 KM.

Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

Hyundai i30 to bratni model Kii cee'd. W założeniu ma być to bardziej luksusowa, wyżej pozycjonowana i droższa wersja swojego koreańskiego brata. Jak Hyundai i30 spełnia te założenia?

Renault Laguna – którą wersję wybrać? Poradnik kupującego


Renault Laguna dostępna jest w trzech wersjach nadwoziowych, w gamie znalazło się sześć jednostek napędowych oraz cztery wersje wyposażenia.

Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Renault Laguna III w porównaniu do modeli poprzednich generacji jest wykończona z większą starannością. A niedawny lifting najnowszej generacji Renault Laguny dodał autu więcej uroku.

5 gwiazdek w testach zderzeniowych C-NCAP dla chińskiego samochodu Great Wall Motor Volex C30

W Chinach zostały przeprowadzone przez tamtejszą organizację C-NCAP kolejne testy zderzeniowe. Zaskoczeniem okazał się bardzo wysoki wynik w testach chińskiego samochodu Great Wall Motor - Volex C30.

Używana Kia Sorento – pierwsza liga koreańska

Kia Sorento to reprezentant marki w segmencie dużych SUVów. Czy przestronne wnętrze i niezłe właściwości terenowe czynią z Kii Sorento atrakcyjną ofertę na rynku pojazdów używanych?

Testy samochodów - jak testujemy samochody w redakcji Moto.wieszjak.pl?

Pisanie testów samochodowych to zajęcie równie przyjemne, co trudne. Żeby napisać obiektywny test samochodowy trzeba mieć za sobą wiele lat doświadczenia w zakresie dziennikarstwa motoryzacyjnego, potrafić wychwycić różnice w zachowaniu na drodze różnego rodzaju samochodów. W poniższym tekście wyjaśniamy, na co zwracamy uwagę testując samochody w redakcji Moto.wieszjak.pl.

Test Ford Mondeo: Czy to już gracz w klasie premium?


Prezentowana na zdjęciach odmiana Forda Mondeo kosztuje ponad 130 tys. zł. Za tę kwotę można już nabyć auto z segmentu premium. Czy warto wydać te pieniądze na zakup kojarzonego z autem flotowym Forda Mondeo? Oto nasz test.

Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko

Aktualnie oferowany model to już druga generacja Skody Fabii. W gamie modelowej miejskiej „Czeszki” znajdziemy odmianę hatchback, kombi, usportowione RS, Scout, a także proekologiczną Skodę Fabię GreenLine.

Test Chevrolet Orlando: Rodzina na swoim


Chevrolet Orlando wkroczył do segmentu kompaktowych minivanów jako pierwszy van w europejskiej ofercie producenta. Czy przywiezione z USA doświadczenie w budowie tego typu aut zaowocuje sukcesem?

Test KIA Cee'd: rozważna i nieromantyczna

KIA Cee’d to koń trojański koreańskiego przemysłu motoryzacyjnej. Przed jego pojawieniem niewybredne żarty na temat jakości aut produkowanych w Korei były na porządku dziennym – w niektórych przypadkach nawet słusznie.

Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

Suzuki kojarzy się głównie z motocyklami, terenówkami oraz małymi autami miejskimi. Dwa lata temu szefowie japońskiego koncernu postanowili zaatakować segment D. W efekcie, w salonach pojawił się sedan klasy średniej: Suzuki Kizashi.

Test Mitsubishi i-MiEV – najdroższe auto do miasta

Niewielkie Mitsubishi i-MiEV to pierwszy na seryjnie produkowany samochód elektryczny. To przyjazne środowisku auto kosztuje aż 160 000 złotych!

Test Alfa Romeo MiTo: cieszy nie tylko oko


O interesującym stylu Alfy Romeo MiTo napisano już wiele publikacji. Jednak włoskie auto ma do zaoferowania dużo więcej niż tylko ładny wygląd. Zapraszamy na przejażdżkę Alfą Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir.

Toyota Auris: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego


Toyota Auris jest dostępna w dwóch wersjach nadwoziowych, pięciu silnikowych i z pięcioma poziomami wyposażenia. W poradniku kupującego podpowiadamy, która wersja jest optymalna i za co warto dopłacić.

Test Toyota Auris – przestronny i cichy


Auris znajduje się w ofercie producenta od ponad trzech lat, a w 2010 roku przeszedł facelifting. Czy zmiany wprowadzone w tym modelu wyszły Aurisowi na dobre?

Test Fiat Panda: stworzona do miejskiej dżungli

Od premiery produkowanego w Tychach Fiata Pandy drugiej generacji minęło już 8 lat, ale auto nadal jest mocnym graczem w segmencie aut miejskich. Głównie dlatego, że mimo upływu lat Fiat Panda wciąż świetnie zaspokaja potrzeby kierowców jeżdżących przede wszystkim po mieście.

Bardziej zuchwały, bardziej dynamiczny: nowy VW Beetle

Garbus, Beetle, Vocho, Coccinelle, Fusa, Maggiolino - takie nazwy nosił na różnych kontynentach mały Volkswagen, wyprodukowany do dziś w ilości 21,5 miliona sztuk. Teraz Volkswagen dopisuje kolejny rozdział do historii jednego z najsłynniejszych samochodów świata. Nowy Garbus miał transkontynentalną premierę – samochód zaprezentowano równocześnie w Szanghaju, Berlinie i Nowym Jorku.

REKLAMA