REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) wydała interpretację, w której potwierdziła, że środki pieniężne, które wpływają na rachunek bankowy sprzedawcy, na opłacenie w imieniu kupującego kosztów przesyłki nabytego towaru, nie stanowią dla niego przychodu podlegającego opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dyrektor KIS potwierdził, że w przypadku uznania, że czynności należy klasyfikować jako handel towarem, za przychód z działalności należy przyjąć całość kwoty otrzymanej od klienta z tytułu sprzedaży towaru, a nie jedynie kwotę prowizji (marży).
Dyrektor KIS potwierdził, że przychody uzyskiwane ze sprzedaży wirtualnych przedmiotów, jako przychody z działalności usługowej w zakresie handlu, mogą zostać opodatkowane 3% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. b) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) stwierdziła, że procedura opodatkowania marżą nie może być stosowana w przypadku obuwia sportowego, ponieważ nie został spełniony warunek towaru używanego zgodnie z przepisami ustawy o VAT.
REKLAMA
W artykule omawiamy interpretację Krajowej Informacji Skarbowej dotyczącą stosowania stawki ryczałtu 3% w modelu sprzedaży dropshippingu. Podatniczka zajmująca się sprzedażą w formie dropshippingu ma prawo do korzystania z tej stawki, zgodnie z przepisami ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Dowiedz się więcej o tym, jakie warunki muszą być spełnione i jak to wpływa na działalność podatniczki.
REKLAMA
REKLAMA
My i nasi partnerzy (w łącznej liczbie: 887), na podstawie wyrażonej zgody lub uzasadnionego interesu, przetwarzamy dane osobowe, takie jak: adresy IP i unikalne identyfikatory, wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam, reklamy oparte na ograniczonych danych i pomiarach reklam oraz podobne technologie w następujących celach: spersonalizowane reklamy, wybór spersonalizowanych treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców oraz ulepszanie usług. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Państwa preferencji i ustawień na naszych stronach.
Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub podobne identyfikatory online (np. identyfikatory oparte na logowaniu, identyfikatory przypisywane losowo, identyfikatory sieciowe) w połączeniu z innymi informacjami (takimi jak rodzaj przeglądarki i informacje w niej zawarte, język, rozmiar ekranu, obsługiwane technologie itp.) mogą być przechowywane lub odczytywane na Twoim urządzeniu celem rozpoznania urządzenia za każdym razem, gdy następuje połączenie z aplikacją lub witryną internetową – w celach tutaj przedstawionych.
W dowolnym momencie mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących przetwarzanych informacji, a także wyrażenia sprzeciwu odnośnie przetwarzania tych danych lub ich wycofania, które na podstawie uzasadnionego interesu nie wymagają Państwa zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.
W celu zmiany ustawień (przycisk "USTAWIENIA ZAAWANSOWANE") lub wycofania zgody (przycisk "WYCOFUJĘ ZGODĘ") na przetwarzanie danych, należy wyświetlić okno z ustawieniami, klikając w link "Zmień ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce strony.
Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących prywatności oznacza ich akceptację, co będzie skutkowało zapisywaniem danych osobowych opisanych powyżej na Państwa urządzeniach przez wszystkie serwisy internetowe Spółek Grupy INFOR PL.
Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie, możliwości zmiany ustawień prywatności oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w Polityce Prywatności Grupy INFOR PL i Polityce Cookies Grupy INFOR PL