REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Spotkanie biznesowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy spotkania w pracy to strata czasu? BADANIE

Spotkania w pracy. Prawie połowa Polaków podczas spotkań w pracy zajmuje się czymś innym, a 27% w ogóle nie widzi ich sensu. Nie znaczy to jednak, że wyjątkowo nie cierpią spotkań — 62% przyznaje, że je lubi. Z drugiej strony ⅓ sądzi, że są one stresujące (w tym ponad połowa najmłodszych badanych) i nudne, a 23%, że są przez nie mniej produktywni.

Wydatki na spotkanie z kontrahentami a koszty podatkowe

Firma może odliczyć wydatki na spotkania szkoleniowo-integracyjne, w których biorą udział jej kontrahenci prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą – orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 8 grudnia 2022 r. (sygn. akt. II FSK 1130/20).

Czy eventy online są kluczem do sukcesu MŚP?

W eventach online swój klucz do sukcesu znalazły małe i średnie przedsiębiorstwa, które dostrzegły w nich szereg niespotykanych dotąd biznesowych korzyści. Czy w post-covidowej rzeczywistości powrócą one do wydarzeń w pełni stacjonarnych?

Piotr Winek: Tworzenie społeczności, która się nawzajem wspiera to najlepsze wsparcie dla biznesu [WYWIAD]

Relacje inwestorskie, ale i szerzej – kontakty w biznesie to element, który z jednej strony jest niezbędnym fundamentem każdej działalności, jednak z drugiej (paradoksalnie) – bywa często pomijany. Czy przedsiębiorcy mają czas na budowanie szczerych relacji?

REKLAMA

Windykacja sektora B2C - Sposoby odzyskiwania należności

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w wyjątkowym spotkaniu biznesowym pt. "Windykacja sektora B2C - Sposoby odzyskiwania należności". Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Jak budować relacje z zagranicznymi partnerami biznesowymi?

„Jeśli zburzysz most pamiętaj, żebyś umiał pływać” – to przysłowie Suahili podkreśla, jak ważne są relacje międzyludzkie. Umiejętność ich budowania uznawana jest w biznesie za jedną z podstawowych kompetencji. Jest sztuką niełatwą nawet w ojczystym kraju, a tym bardziej w stosunkach z partnerami biznesowymi z różnych państw. Sprawdźmy na przykładzie, na co zwrócić uwagę, chcąc rozpocząć, a później z powodzeniem kontynuować współpracę z międzynarodowymi kontrahentami.

Kiedy wydatki na garnitur i koszule można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu

Wydatki poniesione w związku z nabyciem stroju biznesowego (np. garnitur i koszule) ze stałym oznaczeniem firmy pozostają w ścisłym związku z prowadzoną działalnością gospodarczą i stanowią koszt uzyskania przychodów. Tak uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 18 września 2017 r. To wyjątek w utrwalonej linii interpretacyjnej i orzeczniczej utrzymującej, że elegancka garderoba – jakkolwiek użytkowana w celach służbowych – stanowi rzecz ściśle osobistą i jako nie może być zaliczona do kosztów uzyskania przychodu.

FutureTech Congress: Przyszłość pod znakiem technologii

FutureTech Congress to jeden z najważniejszych szczytów biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej dedykowany branżom fintech, insurtech oraz big data. 24 i 25 maja eksperci z całego świata będą w Warszawie rozmawiać o tym, jak przedsiębiorstwa mogą przygotować się do rzeczywistości kształtowanej przez technologie, sztuczną inteligencję i disruptive innovation.

REKLAMA

Pracownik nie zapłaci podatku od firmowej wigilii

Pracownicy, którzy biorą udział w wigiliach firmowych nie uzyskują przychodów, które należałoby wliczyć do ich podstawy opodatkowania. Tego rodzaju spotkania nie będą skutkowały powstaniem korzyści po stronie pracowników.

Czy świąteczne prezenty dla kontrahentów będą kosztem

Świąteczne prezenty dla kontrahentów można zaliczyć do kosztów jedynie w przypadku, gdy będą opatrzone logo firmy. Natomiast aby wydatki poniesione na organizację spotkania wigilijnego z kontrahentami mogły obniżyć podatek, firmowa wigilia musi mieć charakter spotkania biznesowego.

Znajomość zasad savoir vivre przez przedsiębiorców

Prowadzenie biznesu wymaga nie tylko odpowiednich kwalifikacji, doświadczenia lub konkretnych uprawnień, ale niejednokrotnie również znajomości zasad savoir vivre. Dlatego coraz częściej przedsiębiorcy uczęszczają na zajęcia, na których uczą się etykiety obowiązującej w biznesie.

Seminarium biznesowe „7 nawyków skutecznego działania” i „Szybkość zaufania” - 5 czerwca 2014 r.

Zapraszamy na seminarium biznesowe „7 nawyków skutecznego działania” i „Szybkość zaufania”, które odbędzie się 5 czerwca 2014 r. w Warszawie. Poprowadzi je, po raz pierwszy w Polsce, Stephen M.R. Covey.

Kultura organizacyjna i jej wpływ na biznes

Wiele się mówi o różnych technicznych aspektach biznesu. Sztuka negocjacji, techniki sprzedaży, strategie marketingowe mają swoje stałe miejsce na liście szkoleń. Są to umiejętności niezbędne do funkcjonowania w świecie biznesu. Jednak wsłuchując się w świat biznesu, a właściwie słuchając rozmów przedsiębiorców, skądinąd profesjonalistów w swojej dziedzinie, odnieść można wrażenie, że posiedli oni wszelkie kompetencje poza tą, która pozwala w sposób niezakłócony komunikować się ze światem.

Prezenty świąteczne dla kontrahentów - skutki podatkowe

W okresie Świąt firmy bardzo często obdarowują swoich klientów i kontrahentów okolicznościowymi prezentami. Przed przekazaniem komuś prezentu warto jednak wiedzieć, jak podchodzą do tego organy podatkowe. W przypadku kontrahentów podarunek jest bowiem dla nich źródłem przychodu.

O czym warto pamiętać podczas biznesowego lunchu?

Lunch to nie tylko wspólne zjedzenie posiłku i delektowanie się jego smakiem, biznes uczynił z niego pole walki. Spotkania tego typu często odbywają się wśród członków top managementu, handlowców, ale też zdarzają się takie spotkania rekrutacyjne. Jak w takiej sytuacji się zachować? Co można zrobić a czego kategorycznie nie wypada? Niżej spróbuję skrótowo rozwiać Wasze wątpliwości.

Zagrożenia podczas podróży biznesowych

Podróże biznesowe staja się coraz powszechniejszą metodą uzyskiwania międzynarodowych kontrahentów i budowania pozycji na rynku. Trend ten dotyczy nie tylko dużych korporacji, ale także małych i średnich przedsiębiorstw. Należy jednak pamiętać o zagrożeniach, jakie wiążą się z utrzymywaniem stałych kontaktów z partnerami zagranicznymi.

Jak efektywnie poprowadzić zebranie?

Efektywne poprowadzenie zebrania może być kluczem do sukcesu. Nie tylko zainteresowanie uczestników spotkania jest trudne. Również poprowadzenie zebrania w taki sposób, aby przedstawić wszystkie zaplanowane punkty w racjonalnym czasie może przysporzyć kłopotów.

Kongres "Wyroby medyczne"

Cooper Conferences serdecznie zaprasza na Kongres "WYROBY MEDYCZNE" 24.01.2013 r. Hotel InterContinental, Warszawa.

Elegancja w zawodzie trenera i coacha

„Okazuje się, że w dzisiejszych czasach, w dobie rywalizacji i konkurencji firm, znajomość zasad etykiety jest jednym z czynników zapewniających egzystencję i rozwój” - pisze E.Pietkiewicz. Elegancja biznesowa to zbiór zasad i właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym, a umiejętność ich stosowania pozwala nam odnaleźć się w każdych okolicznościach.

Wigilia firmowa może być rozliczona w kosztach podatkowych

Wigilia firmowa może być rozliczona w kosztach podatkowych, tylko wtedy gdy jej celem jest integracja zespołu i zwiększenie motywacji pracowników. Niestety możliwości zaliczenia w koszty podatkowe spotkań wigilijnych z kontrahentami są bardzo ograniczone – ostrzega Tax Care.

Elegancja biznesowa sztuką życia

Jak ważna jest elegancja w biznesie? Po co potrzebna jest znajomość elegancji w zawodzie Trenera i Coacha?

Branża golfowa nie daje się kryzysowi

Branża golfowa radzi sobie całkiem nieźle, a Polska nie jest tu wyjątkiem.

Praca w 30 sekund – Business Speed Dating w Metropolii

Życie w wielkiej Metropolii wypełnia niekończąca się pogoń mieszkańców za modą, nowinkami technicznymi, a nawet uciekającym czasem, który w kulturze materialnej kapitalizmu nabrał wyjątkowego znaczenia. W ekonomii i szeroko pojętych stosunkach handlowych najlepiej widać, jak ważna jest każda minuta przy podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji.

Wystawiennicze know – how

Wybrałeś najodpowiedniejsze wydarzenie wystawiennicze w swojej branży, ciężko pracowałeś, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Zastanawiasz się, czy jest jeszcze coś, o czym należałoby pomyśleć? Oto garść podpowiedzi, które pomogą Ci rozwiać wątpliwości towarzyszące przed wydarzeniem.

Gala Businesswoman Roku 2011

25 lutego 2012 Magazyn Businesswoman&Life organizuje galę Businesswoman Roku 2011. Patronami gali są m.in. Biznes.wieszjak.pl oraz Kobieta.wieszjak.pl.

Członkowie izb handlowych u prezydenta

W czwartek prezydent Bronisław Komorowski spotkał się z przedstawicielami Międzynarodowej Grupy Izb Handlowych w Polsce. Podczas spotkania poruszono przede wszystkim kwestię obecności zagranicznych inwestorów w naszym kraju. Zajmowano się także zagadnieniem rozwoju rodzimej gospodarki.

Czy nieodpłatne przekazanie towarów na spotkania wewnętrzne spółki podlega VAT

Przekazywanie i zużywanie artykułów spożywczych, takich jak: kawa, herbata, soki, ciastka, na naradach i spotkaniach pracowników spółki, pracowników i przedstawicieli podmiotów z grupy kapitałowej, pracowników z przedstawicielami firm doradczych, zarządu spółki z członkami rady nadzorczej i przedstawicielami związków zawodowych, artykułów spożywczych na potrzeby sekretariatu firmy, nie podlega opodatkowaniu VAT.

Jak zapanować nad własnym głosem?

Czasami po samym powitaniu w czasie rozmowy telefonicznej, jesteśmy w stanie odczytać nastawienie rozmówcy. Możemy wywnioskować czy dzwoniący chce nawiązać współpracę, czy będzie o coś prosić, czy też wystąpi z ciekawą propozycją. Z intonacji możemy wywnioskować wiele cennych dla nas informacji. Dlatego bardzo ważne jest, aby panować nad swoim głosem i intonacją.

Tytułowanie, czyli kiedy przejść na „Ty”

Przychodząc do nowego miejsca pracy, napotykamy w biurze lub na korytarzu nowe osoby, różniące się statusem w firmie. Wbrew pozorom właściwe zwracanie się do nich może okazać się niemałym wyzwaniem, wciąż sprawiającym liczne problemy.

Jaka jest alternatywa dla spotkań biznesowych?

Mimo niewątpliwych zalet zwoływania zebrań, w niektórych przypadkach ich przeprowadzanie jest po prostu nieopłacalne. Często zaburzają one rozkład dnia pracy w firmie, a jego uczestnicy mają wrażenie, że marnują swój czas. Nie rzadko zdarza się też, że spotkanie zamienia się w pole bitwy, gdzie podjęcie jakichkolwiek decyzji nie jest możliwe.

Co nam dają spotkania biznesowe?

W firmach często stajemy przed koniecznością rozwiązania pewnych problemów, czy też podjęcia decyzji. Dzięki dostępowi do różnych środków przekazu, które pozwalają nam na szybki przekaz informacji, często rezygnuje się z „klasycznych” zebrań.

Przedstawianie przez osoby trzecie - porady

Zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym spotykamy się czasem z sytuacją, że należy kogoś przedstawić drugiej osobie. Czasem możemy zostać o to poproszeni przez znajomego z pracy lub wręcz będzie to naszym obowiązkiem np. w trakcie pełnienia funkcji gospodarza przyjęcia lub podczas asystowania ważnej osobie.

Kiedy organizować wideokonferencję?

Wideokonferencje, po zainstalowaniu małych kamer, mogą być transmitowane na dużym ekranie w specjalnym pomieszczeniu konferencyjnym lub na ekranach telewizorów znajdujących się w kilku pomieszczeniach bądź na laptopach uczestników spotkania.

Spotkania bezpośrednie a e-spotkania

Kiedyś wszystkie spotkania miały charakter bezpośredni. Dzisiejsza technologia oferuje wiele innych możliwości.

Jaka jest różnica między przyjęciem prywatnym i służbowym?

Często nam się wydaje, że przyjęcia po godzinach pracy, to przyjęcia prywatne, czyli takie, podczas których powinna obowiązywać etykieta towarzyska. Jednak często jest inaczej.

Rodzaje przyjęć zasiadanych

Każdy rodzaj przyjęcia ma swoją specyfikę i rządzi się swoimi prawami. Inny charakter będzie miała kolacja, inny śniadanie. Brunch czy lunch będą nieadekwatne do celebrowania wielkiego osiągnięcia kulturalnego czy naukowego. Obiad – będzie doskonałym wyborem.

Spotkania – maratony

Spotkanie – maraton to prawdziwe wyzwanie zarówno dla prowadzącego jak i dla uczestników.

Wideokonferencja

Wideokoferencja to kolejny rodzaj spotkania służbowego, który wykorzystuje nowoczesne techniki komunikacyjne. Mogą one stać się Twoim sprzymierzeńcem lub doprowadzić do Twojej porażki.

Telekonferencja

Dzięki zdobyczom techniki tradycyjne spotkania można urozmaicić i ułatwić stosując chociażby telekonferencję.

Bądź gospodarzem doskonałym

Firma, dla której pracujesz albo, którą sam prowadzisz nawiązała już lub planuje nawiązanie kontaktów z klientami z innych państw. Wiąże się to z koniecznością spotykania się z osobami o odmiennej mentalności, nawykach i zwyczajach. Nie zawsze będziesz gościem – niekiedy sam będziesz zapraszał klientów do swojego kraju.

Etykieta służbowych kontaktów damsko – męskich

W życiu codziennym stosujemy się do ogólnie przyjętych zasad postępowania względem innych osób. Wiele z tych zachowań podyktowanych jest troską mężczyzny o kobietę. Czy w kontaktach biznesowych jest podobnie?

Przyjęcie koktajlowe

Jeśli chcesz uczcić jakieś osiągnięcie firmy, a nie chcesz robić wielkiej fety - pomyśl o zorganizowaniu koktajlu. To krótkie przyjęcie na stojąco doskonale nadaje się na uczczenie wyróżnienia czy nagrody otrzymanej przez Twoją firmę.

Obiad bufetowy – czyli mniej zobowiązująco

Jest mniej uroczystą formą obiadu, ale coraz częściej spotykaną, zwłaszcza na różnego rodzaju szkoleniach czy zebraniach wyjazdowych pracowników. Czym się charakteryzuje i jak przebiega?

Garden party

Tzw. przyjęcie ogrodowe obejmuje nieformalne spotkania takie jak grill i barbeque, ale również oficjalne cocktail party i buffet dinner w ogrodzie rezydencji czy prywatnej posiadłości.

Rozmowy towarzyskie przy stole

Nierozerwalnym towarzyszem firmowych przyjęć na siedząco są rozmowy towarzyskie. Poznanie reguł, które żądzą tego typu konwersacjami jest niezwykle istotne nie tylko dla zbudowania miłej i niekrępującej atmosfery w trakcie spotkania, ale również dla naszego wizerunku.

Jak zachowywać się podczas przyjęcia biurowego?

Przyjęcie biurowe jest dobrą okazją do integracji pracowników, czyli inaczej mówiąc, wytworzenia się tej specyficznej więzi grupowej, która sprzyja efektywnej pracy.

Przedstawianie gości na przyjęciu biznesowym

Obowiązek przedstawienia gości należy do gospodarzy spotkania. Zazwyczaj jednak ma to miejsce w przypadku przyjęć na siedząco. Podczas spotkań na stojąco goście powinni radzić sobie już sami.

Alkohol na przyjęciach firmowych

Uczestnictwo w spotkaniach i przyjęciach firmowych należy do obowiązków pracownika. Nie ulega wątpliwości, że głównym „gościem” na tego rodzaju przyjęciach jest alkohol, pozostaje tylko pytanie, jak właściwie należy się z nim obchodzić, by nie spalić się w oczach kolegów i pracodawcy?

Jak zachować się na spotkaniu towarzyskim w restauracji?

Odnośnie etykiety biznesowej często pada pytanie dotyczące norm zachowania na luźnym niezobowiązującym spotkaniu. Czy tego typu okoliczność powinna już być zaliczona do sfery towarzyskiej, czy może nadal pozostaje w sferze służbowej?

Zaproszenia na przyjęcia firmowe

W zależności od rodzaju spotkania biznesowego należy dopasować odpowiednie zaproszenie. Formułując je musimy zwrócić uwagę nie tylko na jego formę graficzną, ale przede wszystkich na zawarte w nim informacje. Gość musi w zaproszeniu dostać wszystkie najważniejsze szczegóły.

REKLAMA