REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne.
W ostatnich tygodniach na świecie obserwuje się znaczący wzrost zainteresowania kryptowalutami. To po części efekt pojawienia się pierwszych bitcoinowych ETF na nowojorskiej giełdzie, a po części wzmożonego zainteresowania alternatywnymi rozwiązaniami inwestycyjnymi w celu neutralizacji efektu inflacji.
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) uznała umowę sponsoringu z młodym sportowcem za umowę zlecenia, która kwalifikuje się do ulgi podatkowej dla młodych, ponieważ beneficjent umowy nie przekroczył 26 roku życia, co skutkuje zwolnieniem z podatku dochodowego od osób fizycznych, przy jednoczesnym obowiązku płatnika do obliczenia i pobrania zaliczki na podatek.
REKLAMA
REKLAMA
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, czy treści sponsorowane na blogach, Instagramie czy Facebooku gwiazd internetu są właściwie oznaczane? Czy mogą wprowadzać konsumentów w błąd? Pod koniec września 2021 r. UOKiK zapowiedział przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego w tej sprawie. UOKiK informuje konsumentów, że mają prawo do rzetelnej informacji dotyczącej powodów, dla których influencerzy polecają określone produkty. Rynek obawia się, że UOKiK po sprawdzeniu zasad współpracy influencerów z agencjami reklamowymi i reklamodawcami może przykładnie ukarać jednego z wiodących graczy, ku przestrodze innych - ocenia adwokat w w kancelarii Chałas i Wspólnicy Mikołaj Chałas.
REKLAMA