Zgodnie z zasadą pomocniczości, w dziedzinach, które nie należą do jej wyłącznej kompetencji, Unia Europejska podejmuje działania tylko wówczas i tylko w takim zakresie, w jakim cele zamierzonego działania nie mogą zostać osiągnięte w sposób wystarczający przez Państwa Członkowskie, zarówno na poziomie centralnym, jak i regionalnym oraz lokalnym, i jeśli ze względu na rozmiary lub skutki proponowanego działania możliwe jest lepsze ich osiągnięcie na poziomie Unii.
Amortyzacji, według ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, będą podlegać takie środki trwałe, w tym przypadku – auta stanowiące własność lub współwłasność podatnika, które nabyte we własnym zakresie są kompletne i zdatne do używania w okresie dłuższym niż rok. Oczywiście warunkiem sine qua non jest wykorzystywanie pojazdów na potrzeby związana z prowadzoną działalnością gospodarczą i to, by zostały oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub leasingu.
Publikowane ostatnio w prasie prawniczo-biznesowej informacje o negocjowanych, niekorzystnych dla przedsiębiorców, zmianach w umowie o unikaniu podwójnego opodatkowania zawartej pomiędzy Polską a Cyprem są przedstawiane w sposób dość sensacyjny. W szczególności mowa w nich o przewidywanym exodusie inwestorów z tej, idealnej dla celów optymalizacji podatkowych, wyspy na Morzu Śródziemnym. W rzeczywistości jednak, pomimo że ograniczenie możliwości korzystania z najprostszych sposobów obniżenia zobowiązań podatkowych wydaje się nieuniknione, zdaniem ekspertów BCC, spowoduje to nie tyle ucieczkę z jurysdykcji cypryjskiej, co zmianę profilu inwestorów zainteresowanych Cyprem.