Wdrożenie rozwiązań klasy talent management to nierzadko duże wyzwanie nie tylko dla samego działu HR, lecz także dla całej organizacji. Wiele procesów w obszarach tzw. miękkiego HR-u, które od momentu wystartowania systemu informatycznego będą w nim wspierane, przechodzą często proces weryfikacji oraz standaryzacji. Argumentów (również zaadresowanych do zarządu) za tym, aby podjąć się takiego wyzwania, jest wiele. Jak brzmią?
Rola komunikacji jest niezwykle ważna w każdej społeczności. W środowisku pracowniczym tym bardziej, zwłaszcza jeśli mowa o realizacji wspólnie wyznaczonych celów i osiąganiu zamierzonych efektów. W komunikacji wewnętrznej firmy chodzi nie tylko o swobodny przepływ informacji, ale przede wszystkim o budowanie zaangażowania pracowników. Nie można jednak zapomnieć, z jaką społecznością pracowniczą mamy obecnie do czynienia. To społeczność nastawiona na komunikację, przede wszystkim w czasie rzeczywistym, a co się z tym wiąże - nastawiona też na ciągłą interakcję.
Każda umowa o pracę na czas określony, zawarta od 22 lutego 2016 r., będzie mogła być wypowiedziana zarówno przez pracownika, jak i pracodawcę. Zmienią się okresy wypowiedzeń takich umów, wciąż jednak pracodawca nie będzie musiał podawać przyczyn swojej decyzji ani konsultować jej z działającymi u niego związkami zawodowymi. Warto wiedzieć, że zmienią się za to zasady obliczania odszkodowań dla pracowników za niezgodne z prawem wypowiedzenie takiej umowy o pracę. Zobacz, co o szczegółach nowych rozwiązań mówi nasz ekspert.