REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rolnik, COVID-19

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Duże problemy małych firm w czasie epidemii COVID-19

Trwająca epidemia koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19 wpłynęła także w Polsce na niemal każdą dziedzinę gospodarki, rujnując działalność jednych przedsiębiorstw i wzmacniając pozycję innych. Trzy czwarte firm dostrzega negatywne bądź pozytywne skutki pandemii. Z najnowszego ogólnopolskiego, przekrojowego badania Krajowego Rejestru Długów „KoronaBilans MŚP”, wynika, że połowa (49,3%) przedsiębiorców z sektora mikro, małych i średnich firm ocenia swoją aktualną sytuację ekonomiczną jako złą, zaś jedna czwarta badanych (24,6%) ocenią ją pozytywnie. Im większa firma – tym mniejsze problemy ekonomiczne.

Zmiany wynikające z tarczy 3.0, ważne dla samorządu

Przesunięcie terminów na złożenie sprawozdań dla podmiotów gospodarujących odpadami. To główna zmiana wynikająca z projektu tarczy 3.0.

Zadania publiczne w czasie pandemii COVID-19

Organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego i organizacja pozarządowa jako strony umowy na realizację zadania publicznego o charakterze lokalnym lub regionalnym powinny poinformować się wzajemnie o wpływie okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie tej umowy.

Darowizna na przeciwdziałanie COVID-19 a rozliczenia podatkowe

Samorządowa spółka z o.o. realizująca zadania w zakresie sportu i rekreacji przekazała lokalnemu szpitalowi środki ochrony (rękawiczki, maseczki, środki do dezynfekcji), które posiadała na stanie, a których nie wykorzystywała w związku z czasowym zamknięciem prowadzonych przez nią obiektów. Czy w związku z takim przekazaniem spółka może skorzystać ze szczególnych rozwiązań przewidzianych w przepisach tarczy antykryzysowej? Jak w takiej sytuacji rozliczyć VAT, biorąc pod uwagę fakt, że dokonując zakupu darowanych towarów, spółka odliczyła podatek naliczony?

REKLAMA

Przekształcenia i transfery przedsiębiorstw – przewodnik po bieżących problemach podatkowych

Spowolnienie gospodarcze wywołane epidemią koronawirusa nie wstrzymało automatycznie zaplanowanych w spółkach procesów restrukturyzacyjnych. Wręcz przeciwnie, konieczność zabezpieczenia majątku i zapewnienia płynności finansowej przedsiębiorstwa w wielu wypadkach przyspieszyła decyzję o reorganizacji biznesu. Biorąc pod uwagę, że przepisy Tarczy Antykryzysowej nie przewidują szczególnych rozwiązać dotyczących przekształceń spółek, podatkowe problemy związane z restrukturyzacjami pozostają aktualne.

Czy pracodawca musi zapewnić maseczki i rękawiczki pracownikom?

Czy na pracodawcy ciąży obowiązek zapewnienia maseczek i rękawiczek ochronnych? W Polsce od dnia 16 kwietnia 2020 roku został wprowadzony obowiązek zasłaniania ust i nosa w przestrzeni publicznej. Nakaz ten został wprowadzony przepisem §18  Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, i które zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw pozycja 673.

Zakup samochodu przez internet. Wymysł koronawirusa?

Siadasz w zaciszu własnego domu i przy użyciu komputera kupujesz… fabrycznie nowy samochód! Scenariusz odległy? Za sprawą koronawirusa trend ten stał się bliższy Polakom niż kiedykolwiek. Jak zatem kupić auto przez internet?

Koronawirus: badania lekarskie i szkolenia BHP

Koronawirus wpłynął na przepisy dotyczące badań lekarskich i szkoleń bhp. Na przykład szkolenia wstępne bhp można przeprowadzać w całości online. Które przepisy zostały zawieszone na czas epidemii? Jak długo ważność zachowują orzeczenia lekarskie wydane w ramach wstępnych, okresowych i kontrolnych badań lekarskich? Do kiedy można przeprowadzić szkolenie okresowe?

REKLAMA

Zmiany dla przedsiębiorców od 2021 r. Ministerstwo Finansów zapowiada wprowadzenie estońskiego CIT

Podatek dochodowy od osób prawnych ma zostać w Polsce zrewolucjonizowany, z dużą korzyścią dla przedsiębiorców. Zmiany planowane były już w tym roku, natomiast pandemia koronawirusa pokrzyżowała plany resortu finansów. Pierwsze projekty ustawy mają pojawić się w Sejmie w III kwartale tego roku, a nowe przepisy obowiązywać od początku 2021 roku.

Zwolnienie z odpowiedzialności karnej i cywilnej za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w związku z epidemią

Przepisy wprowadzone w związku z epidemią COVID-19 zwalniają z odpowiedzialności karnej lub cywilnej za zaniechania lub działania, które w normalnej sytuacji stanowią naruszenie przepisów. Dotyczy to także przepisów o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o zamówieniach publicznych oraz przepisów Kodeksu spółek handlowych.

Dofinansowania dla pracowników z Europejskiego Funduszu Społecznego

Środki z Europejskiego Funduszu Społecznego to dodatkowe, oprócz pieniędzy przewidzianych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej, 2,6 miliarda złotych na ochronę miejsc pracy, które przeznaczone są na dofinansowanie pensji i składek pracowników. Z tych środków unijnych mogą skorzystać m.in. mikroprzedsiębiorcy oraz właściciele małych i średnich firm.

Powrót do pracy w dobie koronawirusa - zalecenia PIP

PIP wydał zalecenia w sprawie bezpiecznego powrotu do pracy w dobie koronawirusa. Kieruje je do pracodawców, przedsiębiorców i innych osób organizujących pracę. Pierwszym krokiem jest zapewnienie właściwych środków prewencyjnych oraz dokonanie aktualizacji oceny ryzyka. Następnie należy stworzyć plan działań przewidujący odpowiednie środki bezpieczeństwa i kontroli. Jak bezpiecznie pracować, aby jednocześnie zapobiegać rozprzestrzenianiu się koronawirusa?

Przetarg w dobie pandemii – o tym warto pamiętać

Z powodu pandemii część postępowań została wstrzymana, jednak niektóre przetargi nie mogą zostać przełożone. Można je jednak przeprowadzić elektronicznie. Zamawiający mogą korzystać z narzędzia bezpłatnego, przejściowego do czasu uruchomienia platformy e-Zamówienia, tzn. MiniPortalu UZP lub z komercyjnych rozwiązań do przetargów online.

Umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania w czasie COVID-19 - wytyczne OECD

W czasie pandemii COVID-19 wielu pracowników transgranicznych nie jest w stanie fizycznie wykonywać pracy w kraju zatrudnienia. Powszechnym rozwiązaniem stała się praca zdalna wykonywana bezpośrednio ze swojego miejsca zamieszkania. Wyjątkowe okoliczności, które zaskoczyły zarówno przedsiębiorców, jak i administracje skarbowe krajów, rodzą wiele praktycznych wątpliwości w zakresie podziału prawa do opodatkowania dochodów. Kwestie te, regulowane umowami o unikaniu podwójnego opodatkowania wymagały kompleksowego i sprawnego rozwiązania, w efekcie czego w dniu 3 kwietnia 2020 r. Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) wydała wytyczne, z których konkluzje prezentujemy poniżej.

Pakiet mieszkaniowy na czas epidemii - dopłaty do czynszów, pomoc dla TBS i wynajmujących

Zwiększenie dostępności mieszkań na wynajem dla osób o niskich dochodach, poprawa warunków mieszkaniowych w już istniejących lokalach, dopłaty do czynszów, wakacje czynszowe w TBS, możliwość dojścia do własności nowo budowanych mieszkaniach w TBS, wsparcie szeroko rozumianego budownictwa społecznego oraz większy i łatwiejszy dostęp do gruntów pod zabudowę, pomoc dla wynajmujących dotkniętych ekonomicznymi skutkami COVID-19 - takie mają być m.in. efekty pakietu mieszkaniowego przygotowanego przez Ministerstwo Rozwoju. Pakiet ma stanowić impuls rozwojowy dla gospodarki, w którą uderzyła pandemia COVID-19. Obejmuje on zmianę trzynastu ustaw.

Wsparcie dla brytyjskich firm w związku z COVID-19

Każde z państw europejskich stara się ochronić gospodarkę przed negatywnymi skutkami epidemii koronawirusa. Zakres pomocy jest szczególnie imponujący w Wielkiej Brytanii, gdzie uruchomiono kilkanaście programów pomocy, które mają uchronić przedsiębiorców oraz pracowników przed bankructwem. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z punktów, z których skorzystać mogą brytyjscy przedsiębiorcy.

Ulga w ZUS dla samozatrudnionych o dochodach do 7 tys. zł - nie dla wszystkich

Uchwalone przez Sejm zwolnienie ze składek na ZUS dla samozatrudnionych o dochodach poniżej do 7 tys. zł obejmie tych, którzy takie dochody uzyskali w lutym br. - informują PAP eksperci. Tych, którzy zarobili mniej lub w ogóle, ale w kolejnych miesiącach, ulga już nie obejmie.

Luki w Tarczy 2.0 łatane Tarczą 3.0 – brak zwolnień z ZUS dla korzystających z ulgi na start

Przed wejściem w życie tzw. Tarczy Antykryzysowej 2.0 zapowiadano, że ze zwolnienia z ZUS będą mogli skorzystać przedsiębiorcy opłacający składki wyłącznie za siebie, niezależnie od osiągniętego przychodu. Jednak po publikacji ustawy okazało się, że dotychczasowy limit dla zwolnień z ZUS nie został zniesiony. Ustawodawca zlikwidował go za to dla przedsiębiorców, którzy ubiegają się o świadczenie postojowe. Zwolnienia nie obejmą także korzystających z ulgi na start.

Maseczka ochronna z filtrem z żywych roślin

Polscy biolodzy we współpracy z japońskim wirusologiem opracowali filtr powietrza oparty na mieszance kilku roślin, który może być wykorzystany jako osobista maseczka ochronna. Naukowcy udowodnili, że w 100 proc. chroni ona przed zakażeniem wirusem grypy, który budową bardzo przypomina SARS-CoV-2. Trwają badania, które mają sprawdzić, czy maseczka wyposażona w filtr z żywych roślin może zatrzymać także nowy typ koronawirusa.

Rynek pracy w czasie koronawirusa – zamiast na umowę będą zatrudniać na kontrakt

Wywołane koronawirusem spowolnienie gospodarcze istotnie odbija się na kondycji rynku pracy. Te firmy, które chcą utrzymać się swoje cash-flow coraz częściej zmuszane są bowiem do redukcji płac i zatrudnienia, a tym samym szukania alternatywnych sposobów na pozyskiwanie zasobów niezbędnych do realizacji zleceń. Wobec czego w czasie COVID-19 znaczenia nabiera kontrakting.

Powrót do pracy - Państwowa Inspekcja Pracy wydała zalecenia

Wytyczne dla pracodawców i przedsiębiorców, którzy zamierzają wznowić działalność zawodową przygotowała Państwowa Inspekcja Pracy. Dotyczą one zarówno przygotowania zakładu pracy przed powrotem pracowników, jak i ochrony ich zdrowia.

Zakłady przemysłowe w czasie epidemii - rekomendacje GIS

Główny Inspektorat Sanitarny wydał rekomendacje, jak w trakcie epidemii COVID-19 powinny funkcjonować zakłady przemysłowe. Rekomendowane przez GIS procedury mają m.in. zapewnić bezpieczeństwo pracownikom oraz kontrahentom, a także utrzymać możliwości funkcjonowania zakładów. GIS wskazał, że w czasie epidemii zalecane jest stosowanie określonych procedur. Są to: procedury zapobiegawcze; procedury ograniczające rozpowszechnienie się wirusa oraz procedury w przypadku zdiagnozowania wirusa u jednego z pracowników. W każdym z powyższych wariantów wskazano procedury obowiązkowe oraz rekomendowane procedury.

Pomiar temperatury pracowników i gości firmy - wyjaśnienia UODO

Zdaniem Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przepisy o ochronie danych osobowych nie sprzeciwiają się przetwarzaniu danych pracowników i gości w zakresie np. mierzenia temperatury czy wdrażania kwestionariusza z objawami chorobowymi. Jednak tego typu działania podejmowane przez przedsiębiorców, pracodawców i inne podmioty będą legalne, jedynie w sytuacji, jeżeli administrator będzie realizował je na podstawie przepisów prawa – zgodnie z zasadą legalności określoną w art. 5 ust. 1 RODO. W przedmiotowej sprawie podstaw prawnych należy niewątpliwie doszukiwać się w rozwiązaniach wyznaczanych przez Głównego Inspektora Sanitarnego.

Koronawirus: producenci przedłużają gwarancję o 3 miesiące!

Epidemia dość mocno ingeruje w rzeczywistość, w tym tą motoryzacyjną. Kierowcy mają np. utrudniony dostęp do serwisów. Marki motoryzacyjne na szczęście o tym pomyślały. Skutek? Postanowiły wydłużyć gwarancję na pojazdy.

Koronawirus: jak sprzedać auto używane?

Epidemia ma ogromny wpływ na rynek samochodów. Ogranicza nie tylko zbyt aut pochodzących z salonów, ale i z drugiej ręki. Czy jest jednak sposób na skuteczną sprzedaż samochodu używanego w czasie koronawirusa?

Potwierdzenie otrzymania faktury korygującej w formie elektronicznej

Jednym z pierwszych skutków wystąpienia pandemii SARS-COV-2 widocznych u przedsiębiorców była rezygnacja z tradycyjnej formy pracy – przedstawiciele wielu branży z dnia na dzień opuścili biura i przenieśli się na kanapę w salonie, stawiając czoła wyzwaniom w systemie home office. Praca z domu wymusiła na pracodawcach przyspieszoną cyfryzację i informatyzację biznesu, w tym zastąpienie formy papierowej dokumentów, formą elektroniczną. Jednym z dokumentów, obecnym w życiu każdego przedsiębiorcy, jest faktura.

Oświadczenie w sprawie kontynuacji postojowego już dostępne

Na stronie internetowej ZUS jest już dostępny wzór oświadczenia w sprawie kontynuacji postojowego. Można go pobrać lub wypełnić online przez swoje indywidualne konto na PUE ZUS.

Tarcza Antykryzysowa 3.0 - 22 najważniejsze zmiany

Tarcza Antykryzysowa 3.0 przewiduje wiele rozwiązań mających ograniczyć negatywny wpływ epidemii koronawirusa na polską gospodarkę. Wymieniamy 22 najważniejsze zmiany, np. zmiana zasad waloryzacji emerytur czerwcowych w 2020 r., rozszerzenie kręgu podmiotów uprawnionych do zwolnienia ze składek ZUS, wprowadzenie "podatku od seriali".

Tarcza antykryzysowa 3.0 – najważniejsze zmiany (przewodnik)

Tarcza antykryzysowa 3.0 to kolejny pakiet zmian, którego celem jest bezpośrednia pomoc zarówno dla obywateli, jak i przedsiębiorstw. Oto przewodnik po najważniejszych zmianach rządowej nowelizacja niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. 30 kwietnia 2020 r. przedmiotowa ustawa została przyjęta przez Sejm, a obecnie jest ona przedmiotem prac senackich.

Tarcza antykryzysowa 3.0 – przewodnik po zmianach

Tarcza antykryzysowa 3.0 - czyli rządowa nowelizacja niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 - została przyjęta przez Sejm w dniu 30 kwietnia. Obecnie trwają prace senackie nad projektem. Oto najważniejsze nowości prawne zawarte w noweli.

Tarcza antykryzysowa 3.0 – przewodnik po zmianach

Tarcza antykryzysowa 3.0 - czyli rządowa nowelizacja niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 - została przyjęta przez Sejm w dniu 30 kwietnia. Obecnie trwają prace senackie nad projektem. Oto najważniejsze nowości prawne zawarte w noweli.

Jak pozyskać dokumentację medyczną w okresie pandemii?

W jaki sposób osoby starsze bez składania wizyty w placówce ochrony zdrowia mogą pozyskać dokumentację medyczną? Prezentujemy wskazówki Prezesa UODO dotyczące udostępniania dokumentacji medycznej w okresie pandemii.

Fundusze UE - ułatwienia w kredycie na innowacje technologiczne w związku z pandemią

Zniesienie limitu dofinansowania wynoszącego 6 mln zł, rezygnacja z konieczności posiadania wkładu własnego, a także zniesienie wymogu innowacyjności w skali krajowej – to główne ułatwienia w kredycie na innowacje technologiczne w związku z pandemią koronawirusa. Nabór wniosków wystartuje 1 czerwca. Wsparcie jest finansowane z funduszy unijnych z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.

Rozporządzenia KE w sprawie interwencji rynkowych w związku z COVID-19

Komisja Europejska opublikowała w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 11 rozporządzeń w ramach pakietu legislacyjnego, dotyczącego działań na rynkach rolnych w odpowiedzi na kryzys wywołany pandemią COVID-19.

Centra handlowe oczekują: handlu we wszystkie niedziele, umorzeń podatków i opłat

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) wnioskuje o zniesienie ograniczenia handlu w niedziele, by odbudować obroty tradycyjnego handlu. "Jednocześnie liczymy na umorzenie w okresie 2020 - 2021 opłat z tytułu użytkowania wieczystego, podatku od nieruchomości oraz podatku galeryjnego"- czytamy w komunikacie PRCH.

Od 8 maja 2020 r. można odwiedzić urząd skarbowy w wyjątkowej sytuacji

Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) informuje, że od 8 maja 2020 r. możliwa będzie wizyta w urzędach skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej przez 2 dni w tygodniu (w środy w godz. 9-15 i w piątki w godz. 9-13). Ale wizyta w urzędzie będzie mogła dotyczyć jedynie wyjątkowych sytuacji, w których nie można załatwić sprawy przez e-usługi.

Jak motywować pracowników w sytuacji kryzysu?

„Jak zmotywować ludzi do pracy? Jak zwiększyć ich zaangażowanie?” – podobne pytania pojawiają się wśród managerów na co dzień. Obecna sytuacja związana z pandemią koronawirusa sprawia, że potrzeba dbania o morale pracowników jest jeszcze większa. Rola lidera w organizacji nabiera więc szczególnego znaczenia. Według ekspertów Randstad najważniejsze by w tym szczególnym czasie wykazać się empatią, dbać o regularny kontakt z podwładnymi oraz umożliwić pracownikom udział w podejmowaniu decyzji. Takie działanie pozytywnie wpłynie na samopoczucie zatrudnionych, jak również wizerunek pracodawcy.

Dofinansowanie z funduszy UE na prace B+R, które pomogą walczyć z koronawirusem

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej poinformowało, że do polskich przedsiębiorców i naukowców trafi 200 milionów złotych z funduszy europejskich na prace B+R, które pomogą walczyć z pandemią koronawirusa. Od 6 maja uruchomiony został nabór wniosków w konkursie w programie Inteligentny Rozwój. Startować mogą firmy i jednostki naukowe z całego kraju.

Sztuczna Inteligencja, Big Data, blockchain ułatwiają walkę z epidemią COVID-19

Bieżący 2020 rok jest czasem próby dla całej ludzkości, gospodarek, a także dla procesów globalizacyjnych. Ale jest to również okres intensywnego wykorzystywania nowych technologii do walki z koronawirusem, a także do łagodzenia społecznych i ekonomicznych skutków kryzysu gospodarczego.

Strata gotówkowa netto - nowe pojęcie dla potrzeb uzyskania wsparcia z Tarczy Finansowej

Czy już analizowaliście czym jest strata gotówkowa netto? Nowe pojęcie wprowadzone przez Polski Fundusz Rozwoju w ramach Tarczy Finansowej.

Strata gotówkowa netto - nowe pojęcie dla potrzeb uzyskania wsparcia z Tarczy Finansowej

Czy już analizowaliście czym jest strata gotówkowa netto? Nowe pojęcie wprowadzone przez Polski Fundusz Rozwoju w ramach Tarczy Finansowej.

Nowe zasady kierowania pracowników na kwarantannę

Od poniedziałku obowiązują nowe zasady odbywania kwarantanny. W efekcie wielu apeli BCC, z kwarantanny zwolnieni zostali pracownicy przekraczający granicę krajów sąsiednich w celach zawodowych i służbowych. Nie powinno mieć przy tym żadnego znaczenia to, jak często przekraczana jest granica, ponieważ zwolnienie nie dotyczy wyłącznie pracowników, którzy przekraczają ją codziennie. Zwolnienie dotyczy również kierowców wykonujących czynności zawodowe w państwach sąsiadujących.

Hossa w handlu internetowym - koronawirus przyśpiesza rozwój e-commerce

W czasie epidemii COVID-19 bezkontaktowy e-handel stał się zarówno najwygodniejszą, jak i najbezpieczniejszą metodą dokonywania zakupów. Przesyłkę można odebrać w paczkomatach zdalnie, z wykorzystaniem aplikacji w smartfonie, bez konieczności dotykania panelu sterującego. Bezpieczna i niewymagająca wychodzenia z domu jest również dostawa kurierem. Jak wynika z badania Nielsena „Wpływ COVID-19 na zachowania konsumentów”, 31 proc. Polaków przyznaje, że zwiększyło swoją aktywność zakupową w kanale online w kategorii produktów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. – Obserwujemy rosnącą z dnia na dzień liczbę przesyłek – zarówno krajowych, jak i zagranicznych – obsługiwanych w ramach naszej sieci. Skala wolumenu jest porównywalna do wyników grudniowych, kiedy w szczycie paczkowym obsługujemy nawet o 100 proc. więcej przesyłek niż w pozostałych miesiącach roku – mówi Tomasz Kowalewski, kierownik terminala w DHL Parcel.

Co buduje naszą siłę podczas kryzysu?

Pandemia stanowi zagrożenie dla naszych przyzwyczajeń, utartych schematów, a nawet kondycji psychicznej. Burzy się nasze poczucie bezpieczeństwa, a dotychczasowe normy zachowań i sposoby podejmowania decyzji stają pod znakiem zapytania. Ludzie zaczynają szukać sposobów jak najlepszego radzenia sobie w nowej sytuacji, sytuacji kryzysowej. Co buduje naszą siłę w czasach kryzysu? Dlaczego postawa aktywna jest korzystniejsza od biernej? Jak zmieniają się nasze emocje w czasie i jak umacniać filary, które zapewniają stabilność naszego życia?

Nowa danina w Tarczy antykryzysowej 3.0 - opłata na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej

Parlament pracuje nad kolejnymi zmianami w przepisach podatkowych w ramach tzw. Tarczy antykryzysowej 3.0. Najnowsza nowelizacja (tym razem ustawy o kinematografii) wprowadza nową opłatę na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w wysokości 1,5% przychodu.

Ułatwienia w wywiązywaniu się z obowiązków podatkowych

W Sejmie trwają prace nad projektem noweli kilku ustaw podatkowych, które mają m.in. ułatwić podatnikom wywiązywanie się ze swoich obowiązków. Projekt noweli wprowadzi zmiany w ustawach o PIT, CIT, VAT i Ordynacji podatkowej. Zakłada się m.in. przesunięcie niektórych terminów związanych z obowiązkami podatników, m.in. split payment (przesunięcia terminu z 1 kwietnia na 1 lipca 2020 roku), czy korzystania z rachunku tzw. białej listy podatników VAT.

Sprawdzanie temperatury ciała pracowników w związku z koronawirusem a RODO

Dane dotyczące temperatury ciała pracownika stanowią szczególną kategorię danych osobowych. Czy przepisy o ochronie danych osobowych sprzeciwiają się ich przetwarzaniu? RODO wskazuje, kiedy możliwe jest przetwarzanie szczególnych kategorii danych dotyczących zdrowia.

Sprawozdanie finansowe 2020 – terminy, pytania i odpowiedzi wyjaśnienia MF

Ministerstwo Finansów odpowiada na pytania podmiotów sporządzających sprawozdania finansowe, dotyczące m.in. kwestii przesunięcia terminów wynikających z ustawy o rachunkowości w czasie epidemii COVID19.

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy - pytania i odpowiedzi MRPiPS

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało odpowiedzi na 6 najczęściej zadawanych pytań o dodatkowy zasiłek opiekuńczy. Jest to temat, który interesuje wielu rodziców.

Mniej zawieszeń i likwidacji firm w Polsce

Ministerstwo Rozwoju poinformowało, że w kwietniu 2020 r. odnotowano łącznie o ok. 49% mniej zawieszeń i likwidacji działalności gospodarczych niż w marcu, kiedy wybuchła epidemia koronawirusa - wynika z najnowszych danych z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). To dobry sygnał, który może świadczyć o tym, że Tarcza Antykryzysowa działa.

REKLAMA