REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Prawa konsumenta

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zakupy w Internecie - nasze prawa przy reklamacji

Co zrobić, gdy mimo ostrożności mieliśmy pecha i trafiliśmy na produkt wadliwy, uszkodzony lub co gorsza, podrobiony? Od razu warto zaznaczyć, że prawo konsumenta w takich przypadkach zawsze stoi po naszej stronie. Niestety większość z nieuczciwych sprzedających tego prawa za grosz nie przestrzega. Jakie prawa i obowiązki posiada sprzedający, a jakie kupujący?

Zakupy w Internecie - podróbki towarów, wady fabryczne i uszkodzenia

Bardzo często sklepy internetowe lub aukcje są tańszą alternatywą tradycyjnych firmowych sklepów. W Internecie bardzo często można spotkać towary „markowe” po niezwykle atrakcyjnych cenach. Zdarza się nawet, że pewien model obuwia w sklepie kosztuje około 400 złotych, gdy na aukcji internetowej „ten sam” model możemy kupić często za cenę nie przekraczającą 100 złotych. Uważajmy, najpewniej mamy do czynienia z podróbkami. Na co jeszcze uważać?

Co zrobić, gdy sprzedawca nie odpowiedział na reklamację?

Każdy sprzedawca ma dwa tygodnie na udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację. Jeżeli po upływie tego terminu nadal nie będziemy mieli odpowiedzi wtedy też reklamacja musi zostać bezapelacyjnie uwzględniona.

Zakupy w Internecie - jak kupować i na co zwracać uwagę?

Towar niezgodny z opisem, podrobiony lub niepełnowartościowy – to tylko kilka z wielu zagrożeń jakie czekają nas podczas zakupów w Internecie. Nie każdy sprzedający jest w 100 procentach uczciwy. Jak ustrzec się przed oszustami, naciągaczami i ich wybrakowanym towarem? Jak robić zakupy i na co zwracać uwagę?

REKLAMA

Zakupy w Internecie - na co zwrócić uwagę przed zakupami?

Internetowe zakupy są z dnia na dzień coraz popularniejszym kanałem dystrybucji najróżniejszych towarów i usług. Mimo dokładania wszelkich starań przez banki czy serwisy aukcyjne, nie sposób uniknąć nieuczciwych sprzedawców. Jednak zanim zajmiemy się samymi zakupami, warto wcześniej zwrócić uwagę na kilka aspektów i odpowiednio się do zakupów przygotować.

Zakupy w Internecie - skąd bierze się ich popularność?

Zakupy w Internecie z dnia na dzień stają się coraz bardziej popularne. Dziś niemal każdy, kto posiada w domu lub w pracy dostęp do Internetu skorzystał z tego dobrodziejstwa. No właśnie, czy aby na pewno dobrodziejstwa? Wraz z popularnością internetowych zakupów i transakcji rośnie liczba naciągaczy, fałszerzy i zwykłych oszustów. Jak się przed nimi ustrzec, jak dokonywać dobrych wyborów u internetowych sprzedawców i jak radzić sobie z nieuczciwymi handlarzami? Odpowiedzi na te i jeszcze wiele pytań znajdziecie w serii naszych poradników. Zacznijmy jednak od przybliżenia samego pojęcia zakupów w internecie. 

Czy czas emisji wirusa może decydować o sukcesie kampanii

Marzeniem każdego przedsiębiorcy jest zastosowanie takiej kampanii reklamowej by jego produkt był na ustach wszystkich. Nie inaczej jest w przypadku marketingu wirusowego w sieci, jednak taka reklama musi trafić do odbiorcy w właściwym czasie by odniosła sukces.

Na czym polega viral spoof

Coraz częściej działając poprzez reklamę w Internecie można się napotkać na określenie viral spoof jako metody szybko podnoszącej rozpoznawalność marki. Na czym jednak tak naprawdę to polega?

REKLAMA

Jak zbudować dobrego wirusa marketingowego

Co łączy niemal wszystkie kampanie wirusowe? Dlaczego same się proszą, aby je oglądać rozsyłać w cyberprzestrzeń? Co powoduje, że stają się lepkie i bardzo skuteczne? Odpowiedź nie jest zaskakująca…

Jak przesyłać marketingowego wirusa

Marketing wirusowy pozwala firmom na wykorzystywanie sieci dla potrzeb reklamowych. Co zrobić, aby przygotowana reklama odpowiednio się rozprzestrzeniła? Przeczytaj.

Kodeksy etyki w reklamie

Prawo reklamy jest bardzo szerokie. Prawidłowe korzystanie z tego typu regulacji utrudnia fakt, że przepisy są rozproszone po wielu ustawach, kodeksach etyki itp. Dużą rolę w kwestii reklamy odgrywają także tzw. kodeksy etyki.

Regulacje prawne dotyczące spammingu

Tzw. spamming jest już każdemu znanym typem reklamy. Jednakże jest to reklama nielubiana – zapycha skrzynki elektroniczne, spowalnia pracę Internetu, a jeśli nie dysponujemy stałym łączem, dodatkowo obciąża nas kosztami połączenia. Właśnie dlatego ustawodawca zdecydował się włożyć spam w ramy prawne.

Jaka reklama narusza prywatność

Reklama rządzi się specyficznymi prawami. Nakłanianie konsumenta do zakupu danego produktu może przybierać wiele form i postaci. Niekiedy jednak wkracza ona zbyt mocno w prywatność odbiorcy.

Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna

Reklama porównawcza ukazuje produkt w taki sposób, że rozpoznanie konkurenta jest możliwe w sposób pośredni lub bezpośredni. Jest ona dopuszczalna tylko pod pewnymi warunkami.

Dlaczego reklama nie może nadmiernie odwoływać się do uczuć odbiorcy

Podstawowym elementem reklamy jest odwołanie się do wyobrażeń konsumenta. Marki tworzą odpowiedni wizerunek, w taki sposób, by ich produkty kojarzone były z luksusem, łatwiejszym sprzątaniem i lepszą jakością życia. W jakich przypadkach tego typu działania posuwają się za daleko?

Jaka jest rola użytkowników sieci w marketingu wirusowym

Czy marketing wirusowy jest skuteczniejszy od partyzanckiego

Marketing wirusowy i marketing partyzancki są stosunkowo nowymi formami reklamy. Która z nich jest skuteczniejsza? Zobacz sam.

Jak kontrolować marketing wirusowy

Marketing wirusowy oprócz szeregu zalet dotyczących trafności i szybkości działania posiada znaczącą wadę - ciężko się go kontroluje. Jak sobie z tym problemem poradzić?

Na czym polega marketing wirusowy

Internet stał się środkiem komunikacji i polem walki o klienta jednocześnie. Jak w takim środowisku skutecznie reklamować produkt? Przeczytaj.

Czym jest reklama ukryta

Konsumenci są coraz bardziej odporni na kuszące hasła reklamowe. Nie dziwi zatem, że przedsiębiorcy starają się różnymi metodami wpłynąć na odbiorcę. Jednym z tych sposobów jest stosowanie tzw. reklamy ukrytej.

Czy firma powinna wkroczyć na portal społecznościowy?

Firmy pokładają w mediach społecznościowych dużą nadzieję, o czym świadczy fakt, że ponad jedna czwarta firm z całego świata (27%) przeznaczyła część swoich budżetów marketingowych na działania w sieciach społecznościowych. Czy słusznie?

Kancelarie będą mogły zareklamować się w internecie

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji przygotowuje projekt zmiany przepisów dotyczących świadczenia usług drogą elektroniczną, który ma na celu wprowadzenie instytucji reklamy internetowej zawodów regulowanych oraz ograniczenie odpowiedzialności administratorów stron internetowych.

Jakie profesje nie mogą korzystać z reklamy

Dlaczego nie widujemy reklam, promujących usługi kancelarii prawnych, ani gabinetów lekarskich? Dlaczego w polskiej prasie i telewizji brak jest haseł typu „Najlepsze metody walki z łuszczycą” lub „Z nami najkorzystniejsze rozwody”?

Na czym polega merchandising

Merchandising to komercjalizacja popularnych symboli w promocji towarów i usług. Jest to konstrukcja stosunkowo młoda w Polsce, jednak doskonale się przyjęła. Dziś w każdym sklepie bez trudu znajdziemy chusteczki z postacią Disneya i wody mineralne reklamowane przez znane aktorki.

Czym zajmuje się IAA

IAA to skrót od Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy – organizacji, która ma na celu propagowanie kwestii odpowiedzialności za przekazy reklamowe, a także podnoszenie ich jakości. Organizacja powstała w 1938 r. w Nowym Jorku i obecnie ma ponad sto przedstawicielstw na całym świecie.

Jakie przepisy prawne dotyczą reklamy w prasie

Reklama w prasie polega przede wszystkim na przyciągnięciu uwagi klienta poprzez atrakcyjną szatę graficzną. Kwestie tego typu reklam uregulowane są w ustawie Prawo Prasowe.

Kto odpowiada za treść reklamy prasowej

Kwestię odpowiedzialności za treść reklamy prasowej reguluje ustawa Prawo Prasowe. Już od kilku lat regulacja ta budzi wiele wątpliwości i sporów, bo w istocie generuje tzw. błędne koło.

Regulacje prawne dotyczące reklamy alkoholu

Reklama alkoholi jest bezwzględnie zakazana. Wyjątek stanowi piwo, jednak i taka promocja obwarowana jest szeregiem ograniczeń. Kwestie te, bardzo restrykcyjnie, reguluje ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Jakie regulacje prawne obejmują reklamę tytoniu

Tytoń jest uznawany za środek niebezpieczny dla zdrowia. Rząd wprowadza różnego rodzaju regulacje, dotyczące produkcji, sprzedaży, a także reklamy tytoniu.

Czy przepisy prawne ograniczają reklamę internetową

Bez wątpienia Internet jest najsilniej rozwijającym się medium. W chwili obecnej może on pełnić funkcję telewizji, radioodbiornika oraz tzw. okna na świat. Nic dziwnego, że reklamodawcy chętnie wykorzystują ten środek przekazu.

Jakie regulacje prawne rządzą reklamą radiową i telewizyjną

Kwestie regulujące reklamę w radiu i telewizji zostały określone w ustawie o radiofonii i telewizji. Określa ona jakie reklamy są zabronione, jakie dozwolona, a jaki procent całego czasu antenowego mogą zająć przekazy reklamowe.

Jak bezpiecznie kupować na wyprzedażach

Sezonowe obniżki letnich kolekcji przyciągają do sklepów tłumy. W ferworze zakupów i polowania na okazje warto jednak zachować zdrowy rozsądek. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że aż 43% kupujących podczas wyprzedaży sezonowych nie wie jakie prawa konsumenckie im przysługują.

Jak wypromować swoje produkty za granicą dzięki funduszom unijnym

Każdy przedsiębiorca wie, że skuteczna reklama i marketing to połowa sukcesu w sprzedaży usług i produktów. Dzisiaj można się promować dzięki funduszom unijnym – wystarczy złożyć tylko wymagane dokumenty aplikacyjne.

Wymień roczne buty na nowe i to za darmo – masz takie prawo

Mając podstawy do reklamacji możesz spokojnie domagać się wymiany towaru na nowy, wolny od wad. Jeżeli reklamacja jest zasadna, sprzedawca musi dokonać tego bezpłatnie. Nawet w przypadku butów, które nosisz od ponad roku.

Jak skutecznie dochodzić roszczeń od sprzedawcy?

W zakupionych butach popękały podeszwy. Jesteś pewien swego, ale sprzedawca nie chce uznać reklamacji? Tutaj dowiesz się, jakie podjąć kroki.

Czy za odstąpienie od umowy muszę płacić sprzedawcy?

Przy odstąpieniu od umowy sprzedawca musi zwrócić całość zapłaconej ceny nawet jeżeli produkt nosi ślady zużycia. Może on jednak żądać zapłaty za używanie produktu po odstąpieniu od umowy.

CSR – a co to takiego

Od jakiegoś czasu obserwujemy olbrzymie zainteresowanie tematyką CSR. Jak się jednak okazuje, samo pojęcie nie jest zbyt dobrze znane, a co za tym idzie, często mylnie rozumiane także przez osoby zajmujące się marketingiem.

Czym jest użytkowanie?

Użytkowanie obok zastawu, służebności, hipoteki i spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu jest ograniczonym prawem rzeczowym. To właśnie użytkownikowi przysługuje najszerszy zakres uprawnień w stosunku do cudzej rzeczy. W jaki sposób można ustanowić użytkowanie?

Kiepskie wyniki kontroli żywności

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przebadał jakość wyrobów czekoladowych i winiarskich. Wyniki pokazują, że nie zawsze spożywamy to co powinniśmy.

Jak poprawić wizerunek samorządu

W zależności od tego, do jakiej grupy chcemy z komunikatem dotrzeć musimy współpracować z medium, które trafia właśnie do tej grupy. Dobry kontakt z mediami powinien więc stać się priorytetem każdego samorządu, który pragnie wykreować swój wizerunek i zyskać renomę. Nie jest to jednak proste, ponieważ opinia urzędników na temat pracy dziennikarzy nie jest najlepsza.

Za reklamę zasłaniającą okno zadośćuczynienie nie przysługuje

Sąd Apelacyjny w Warszawie odrzucił żądanie zadośćuczynienia, sformułowane przez jedną z mieszkanek kamienicy, której wspólnota zasłoniła okna wielką reklamą.

Jak traktować ryzyko porażki przy zakładaniu strony firmowej

Zainicjowanie funkcjonowania strony internetowej w firmie nie stanowi gwarancji odniesienia sukcesu. Na przyczyny porażki składają się zarówno przyczyny zewnętrzne i wewnętrzne.

Jak dopasować strategię rozwoju strony internetowej do rynku

Jakie cele przyświecają prowadzeniu stron internetowych

Strony internetowe poszczególnych firm powinny mieć precyzyjnie sformułowany cel. Od tego zależy ich sukces lub jego brak.

Na czym polegają systemy zarządzania relacjami z klientem



Przedsiębiorca, który planuje rozpocząć kreowanie wizerunku w Internecie powinien zadbać o sprawny i skuteczny system zarządzania relacjami z klientem oraz pozwalający na wymianę informacji w ramach wewnętrznej struktury firmy.

Jak rodzaj firmowej strony internetowej wpływa na jej cel

W zależności od tego jaki cel firma chce osiągnąć zakładając stronę internetową, powinna zastanowić się nad wyborem określonego jej rodzaju. Błędny wybór może doprowadzić do działania w kierunku innym niż zamierzony.

Jak mądrze kupować na wyprzedażach?

Wyprzedaż nie zawsze będzie okazją cenową dla konsumenta. Pamiętaj, że promocje nie są powodowane dobrym sercem sprzedawcy ale chęcią reklamy, czy pozbycia się zbędnego towaru z magazynu.

Jak zareklamować firmę za pomocą strony internetowej

Posiadanie strony internetowej jest obecnie standardem, który pozwala na pozyskiwanie klientów niezależnie od klasycznych kanałów sprzedażowych. Istotne jest przy tym użycie właściwej struktury witryny oraz odpowiednia jej promocja.

Jak zbudować wizerunek firmy w Internecie?

Podstawowym elementem służącym do budowy wizerunku firmy w internecie jest strona internetowa. Im lepiej zbudowana, tym większe zainteresowanie klientów firmą.

Jak dbać o wizerunek firmy w internecie

Na budowanie wizerunku firmy składają się nie tylko takie elementy jak broszury, papier firmowy, czy wizytówki, ale również ogół działań podjętych w sieci. Przedsiębiorca powinien pamiętać o utworzeniu co najmniej miniwitryny.

REKLAMA