REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Prawa konsumenta

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Produkt placement, czyli lokowanie produktu

Do niedawna, wobec braku konkretnych regulacji prawnych, dotyczących tzw. product placement, do tego typu reklamy stosowano ogólnie sformułowane przepisy dotyczące reklamy ukrytej. Sytuację tę zmieniła nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, precyzyjnie określając, jakie warunki spełnić musi lokowanie produktu, by można było uznać je za dozwolone. Problem polega jednak na tym, że regulacje te wciąż są martwe.

Czy reklamacja bez gwarancja jest możliwa?

Gwarancja zgubiona, a sprzedawca nie chce przez to przyjąć reklamacji do rozpatrzenia. Taki problem ma wielu konsumentów. Tak naprawdę przy reklamacji wcale nie potrzebujemy gwarancji.

Czy reklamacja przecenionego towaru jest możliwa?

Wakacje to czas wyprzedaży i przecen. Czy kupno przecenionego towaru oznacza, że nie będziemy mogli skorzystać z prawa do reklamacji? Jaki wpływ ma przecena na reklamację?

Ile czasu powinna trwać reklamacja?

Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację do rozpatrzenia, dać odpowiedź klientowi oraz uczynić zadość jego roszczeniu, jeżeli jest zasadne. Ile jednak czasu powinna trwać procedura reklamacyjna?

REKLAMA

Czy reklama wiąże biuro podróży?

Gdy organizator wycieczki nie wywiązał się z umowy możemy złożyć reklamację i żądać odszkodowania. Co jeżeli wycieczka nie jest taka, jak na reklamie biura podróży?

Kolej lepiej wykorzysta środki unijne?

Rada Ministrów chce uchwalenia zmian w prawie, która mają zwiększyć tempo absorpcji środków unijnych przy inwestycjach kolejowych. Zmianie ulegną przepisy dotyczące Funduszu Kolejowego.

Trybunał Sprawiedliwości o kryptoreklamie

Wyrok trybunału będzie miał wpływ na stosowanie prawa o kryptoreklamie w Polsce. Trybunał w Luksemburgu orzekł, iż podstawową cechą ukrytej reklamy jest wprowadzanie telewidza w błąd.

Jaki przekaz może być uznany za reklamę ukrytą?

Duża konkurencja na rynku reklamodawców sprawia, że przedsiębiorcy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych i bardziej zaskakujących sposobów zachwalania swojego produktu. W wyścigu o dotarcie do jak największego kręgu konsumentów odpornych na tradycyjną formę promocji często ukrywają reklamowy cel swojego działania, co jest zakazane na gruncie polskiego prawa konkurencji.

REKLAMA

Vademecum: Reklamacja obuwia

Reklamacja to jedno z podstawowych uprawnień każdego konsumenta. Jednym z częściej reklamowanych produktów jest obuwie. Kiedy udać się do sprzedawcy z reklamacją? Co napisać w treści reklamacji? Czytaj w Vademecum WieszJaka.

Czy mieszkaniec może domagać się usunięcia reklamy zasłaniającej okna?

Powszechność korzystania przez reklamodawców z tzw. reklamy wielkoformatowej skutkowała, częstym jej umieszczaniem na budynkach mieszkalnych, a w skrajnych przypadkach całkowitym przesłonięciem widoku „z okna” takiego budynku przez płachty, na których takie reklamy są umieszczone.

Od 1 lipca odszkodowanie za spóźniony pociąg

Od 1 lipca PKP będą zmuszone do wypłaty odszkodowań za spóźnione pociągi.

Ulotka reklamowa - czy warto ją stosować?

Ulotka reklamowa pozostaje wizytówką firmy. Czy warto inwestować w reklamę z jej wykorzystaniem? Eksperci podpowiadają jak promować firmę z wykorzystaniem ulotki reklamowej.

Kiedy tablice reklamowe (billboardy) podlegają podatkowi od nieruchomości?

Wielu przedsiębiorców reklamuje swoje produkty, usługi, czy firmy wynajmując miejsce na tablicach reklamowych (billboardach) od wyspecjalizowanych firm. Powstaje przy tym pytanie, czy prowadzenie działalności reklamowej z wykorzystaniem tego rodzaju tablic wiązać się może z ich opodatkowaniem podatkiem od nieruchomości.

Reklama leków kierowana do profesjonalistów a Charakterystyka Produktu Leczniczego (ChPL) - porada

Zgodnie z Prawem farmaceutycznym ocena dopuszczalności reklamy leków wydawanych wyłącznie na receptę zależy od odbiorcy, do którego przekaz jest kierowany. Co do zasady zabroniona jest reklama przeznaczona dla szerokiej publiczności, natomiast przekaz kierowany do profesjonalistów, choć dopuszczalny, musi spełniać określone prawem wymogi.

Znajomość produktów – czy warto na to kłaść nacisk?

Znajomość produktów to jeden z kluczowych celów, do których dążą reklamodawcy. Czy odgrywa ona tak duże znaczenie w praktyce jak mogłoby się wydawać?

Senior i usługi: Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa

Jeśli konsument zdecyduje się na zakup w miejscu, które nie jest zazwyczaj przeznaczone do takiej działalności i nie jest oznaczone jako siedziba sprzedawcy – dochodzi do zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorstwa.

Ustawa medialna znowelizowana

Dnia 23 maja 2011 r. weszła w życie znaczna część nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 85, poz. 459, dalej „nowelizacja”), której celem jest wdrożenie do polskiego systemu prawnego unijnej dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych. Nowelizacja dostosowuje w pewnym stopniu polskie ustawodawstwo do nowoczesnego rynku usług medialnych. Chociaż warto przy tym zauważyć, że w trakcie prac nad nowelizacją zrezygnowano z objęcia nią i zdefiniowania audiowizualnych usług medialnych na żądanie, gdyż te kwestie wywoływały wiele kontrowersji, o czym pisaliśmy w naszej publikacji z dnia 22 kwietnia 2011 r.

Czy wyciąg z cennika jest niedozwoloną reklamą leków recepturowanych?

Reklama leków, podobnie jak np. alkoholu, ze względu jej społeczne znaczenie podlega szczególnym uregulowaniom prawnym zawartym w ustawie Prawo farmaceutyczne. Specjalne obostrzenia ustawodawca przewidział w przypadku reklamy leków wydawanych wyłącznie na receptę. Nie oznacza to jednak, że właściciele aptek całkowicie stracili możliwość zabiegania o klienta.

Nowelizacja ustawy medialnej

Od 23 maja 2011 r. obowiązują nowe przepisy ustawy medialnej. W radiostacjach usłyszymy więcej polskiej muzyki a w telewizji zobaczymy więcej reklam.

Co zrobić, gdy przedsiębiorca stosuje niedozwolone klauzule umowne?

Niedozwolone klauzule umowne, to takie postanowienia, które nie zostały bezpośrednio uzgodnione z konsumentem, a kształtują jego prawa lub obowiązki w sposób rażąco naruszający jego interesy, przy tym sprzeczny z dobrymi obyczajami.

Czy konsument musi płacić za nieuznaną reklamację?

Przepisy prawa gwarantują konsumentom bezpłatną naprawę lub wymianę w przypadku uznania reklamacji. Co jednak w sytuacji, gdy reklamacja nie zostanie uznana? Czy konsumenta obciążają koszta nieuzasadnionej reklamacji?

Zwrot towaru a reklamacja

Zwrot towaru do sklepu to nie to samo co reklamacja. Zwrot jest możliwy jedynie za zgodą sprzedawcy. Reklamacja to uprawnienie konsumenta, którego żaden sprzedawca wyłączyć nie może.

Jak udowodnić, że nie zawieraliśmy umowy z konsultantem telefonicznym?

Nasz operator może umożliwić nam zmianę warunków umowy przez telefon. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy mimo odmowy na nasz adres przyjdzie potwierdzenie zawarcia umowy?

Co zrobić, gdy skończy się gwarancja?

Produkt na gwarancji popsuł się tuż po tym jak ta wygasła? Nie oznacza to jednak, że nie mamy szans. Trzeba sprawdzić, czy upłynął już czas na reklamację z ustawy.

Nie opłaca się zwlekać z reklamacją

W przypadku spostrzeżenia wady zakupionego towaru powinniśmy jak najszybciej złożyć reklamację do sprzedawcy. Zbędna zwłoka w tej kwestii może mieć olbrzymie konsekwencje dla naszych roszczeń.

Legia sprzedaje karnety na nowy sezon … i narusza prawa konsumentów?

Legia Warszawa zaczęła sprzedaż karnetów na następny sezon. Według regulaminu sprzedaży klub nie będzie zwracał pieniędzy w przypadku zamknięcia stadionu. Czy to zgodne z prawem?

Provident stosował klauzule niedozwolone

Provident nie zwracał swoim klientom części składki ubezpieczeniowej i kosztów obsługi pożyczki w domu w przypadku jej wcześniejszej spłaty. Takie postanowienia umowne za niedozwolone uznał UOKiK. Teraz rację Urzędowi przyznał sąd.

Czy sprzedawca musi zwrócić koszty poniesione podczas reklamacji

Reklamacja jest co do zasady bezpłatnym uprawnieniem każdego konsumenta. To oznacza, że na sprzedawcy będą ciążyły koszty wynikłe podczas reklamacji.

Czego można żądać przy reklamacji towaru?

Jeżeli zakupiony przez nas produkt zawiera wady, wtedy też będzie mogli udać się do sprzedawcy z reklamacją. Roszczenia konsumentów w takiej sytuacji są jednak ograniczony jedynie do żądania naprawy lub wymiany.

Co napisać w reklamacji butów?

Reklamacja nie jest sformalizowanym pismem, które tak jak pozew musi zawierać określone elementy. Niemniej jednak dobrze napisana reklamacja może ułatwić nam dochodzenie naszych praw. Co warto zawrzeć w reklamacji butów?

Zwrot rozpakowanego towaru

Kupiłeś coś przez internet ale chciałbyś to zwrócić? Każdy konsument ma prawo dokonać zwrotu towaru zakupionego przez internet w ciągu 10 dni. W pewnych sytuacjach taki zwrot nie będzie jednak możliwy.

Wymiana butów na inny model

Przy reklamacji konsumenci mogą wybrać spośród dwóch uprawnień: bezpłatna naprawa lub bezpłatna wymiana wadliwego towaru. Co jednak w sytuacji, gdy sprzedawca każe nam wybrać inny produkt?

Kto ma prawo do awatara?

Żona, która „zabija” awatara swojego byłego męża, kasując jego konto, kradzież postaci wraz z ekwipunkiem, często wycenianym na kilka tysięcy złotych i sprzedaż za realne pieniądze, albo bezprawne włamanie się do czyjegoś komputera i przywłaszczenie cudzych danych. To tylko niektóre przykłady nielegalnych procederów, ze świata wirtualnego, których skutki można dostrzec także w świecie realnym.

UOKiK karze miejskie wodociągi z Bydgoszczy

Spółka Miejskie Wodociągi i Kanalizacja z Bydgoszczy naruszała prawa konsumentów i narzucała im niekorzystne warunki umów – uznała Prezes UOKiKu. Obędzie się jednak bez finansowej kary.

Żabka wprowadzała w błąd i zapłaci karę

Spółka Żabka Polska wprowadzała w błąd konsumentów w ramach prowadzonej przez siebie kampanii reklamowej. Teraz będzie musiała zapłacić ponad 1,5 mln złotych kary. Decyzję UOKiKu potwierdził już Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wielkanoc. Jak reklamować żywność – cz. 2

Podstawowym prawem konsumenta jest reklamacja. Dotyczy to nie tylko takich produktów jak odzież, czy obuwie. Reklamować można żywność, także tę kupioną luzem. Zobacz jakie masz prawa?

Wielkanoc. Jak reklamować żywność? – cz. 1

Podstawowym prawem konsumenta jest reklamacja. Dotyczy to nie tylko takich produktów jak odzież, czy obuwie. Reklamować można żywność, także tę kupioną luzem. Zobacz jakie masz prawa?

Sprawdź co pojawi się na twoim stole, czyli wielkanocna kontrola żywności

Przeczytaj etykiety zanim kupisz żywność na wielkanocny stół. Przed świętami Inspekcja Handlowa skontrolowała jakość produktów żywnościowych. Jakie przyniosło to efekty?

Jaka forma reklamy zainteresuje klientów?

Problem z dzisiejszą reklamą jest prosty - mało jest rzeczy, których ludzie jeszcze nie widzieli, a którymi dadzą się w łatwy sposób zaskoczyć. To, co jeszcze wczoraj było atrakcyjne i skuteczne – jutro staje się banalne, wręcz ignorowane przez klientów. Ekspert radzi jakie nowe pomysły mogą zainteresować współczesnego klienta.

UOKiK karze Castoramę

Możliwość podwyższenia ceny oraz wynagrodzenia za wykonane usługi – takie postanowienia w umowa zawierała Castorama. Ich zgodność z prawem zakwestionował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak obliczyć 14-dniowy termin na odpowiedź reklamacyjną?

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej daje sprzedawcy 14 dni na udzielenie odpowiedzi reklamacyjnej. Niektórzy sprzedawcy uznają, że chodzi tutaj o 14 dni roboczych. Jak jest naprawdę?

UOKiK: benzyna i LPG coraz gorszej jakości

Badania paliw, jakie przeprowadziła Inspekcja Handlowa w 2010 r. pokazują, iż pogorszyła się jakość paliw płynnych. Najgorzej jest pod tym względem w województwie kujawsko-pomorskim - czytamy w raporcie, jaki pojawił się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak zadbać o wizerunek swojej firmy?

Jakie działania, które podejmowane regularnie i rozsądnie, mogą doprowadzić do polepszenia wizerunku firmy? Czy znajomość podstawowych zagadnień z zakresu PR jest konieczna dla przedstawicieli firm niezależnie od branży? Odpowiedzi szukaj w dalszej części porady.

DGP: Jakie prawa przy zakupie biletów na Euro 2012?

Kupując bilety na Euro 2012 r. kibice będą zawierać umowę wedle prawa szwajcarskiego. Oznacza to mniej korzystne uprawnienia dla konsumentów – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Reklamacja: czy czas wniesienia reklamacji ma znaczenie?

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jedną z takich przydatnych informacji jest odpowiedź na pytanie, czy czas wniesienia reklamacji ma znaczenie?

Co warto wiedzieć, zanim złożysz reklamację?

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci przy pisaniu reklamacji?

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? - cz. 3

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci przy pisaniu reklamacji?

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? – cz. 2

Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Czym jest niezgodność towaru z umową? Przeczytaj.

Poradnik: Prawa pasażera linii lotniczych

Transport lotniczy osób oraz wszelkiego rodzajów towarów, mimo panującej obecnie na świecie recesji gospodarczej, nadal pozostaje efektywną i ekonomicznie opłacalną formą komunikacji, toteż warto znać prawa jakie przysługują nam, jako pasażerom, w trakcie podróży.

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? - cz. 1

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Przeczytaj.

REKLAMA