REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W odpowiedzi na coraz bardziej powszechny dostęp do suplementów diety resort zdrowia chce wprowadzić nowe zasady sprzedaży tych preparatów. Mają one zniknąć z półek w pobliżu okienek w aptekach, a także kas na stacjach benzynowych i w marketach - podaje Prawo.pl.
Marketing szeptany jest skutecznym narzędziem w nowoczesnym PR, ponieważ polega na pozytywnym rekomendowaniu produktu, usługi lub marki przez zaufane osoby. Nowoczesny PR nie może się obejść bez tego narzędzia, choć jego korzenie sięgają aż lat 80. XX wieku, kiedy to pojawiły się pierwsze doniesienia o marketerach, którzy starali się wykorzystać moc prywatnych poleceń i rekomendacji swoich klientów do promowania produktów.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny postawił zarzuty kolejnej trójce influencerów: Dorocie Rabczewskiej - pseudonim artystyczny Doda, Małgorzacie Rozenek-Majdan oraz Filipowi Chajzerowi, w związku z nieprawidłowym oznaczaniem treści reklamowych w mediach społecznościowych. Jaka grozi im kara? Dodatkowo karę otrzymała spółka PRIME MMA. Za co?
Zakaz sprzedaży napojów z dodatkiem tauryny i kofeiny (energetyków) osobom poniżej 18. roku życia, zakaz sprzedaży takich napojów w szkołach i innych jednostkach oświatowych oraz w automatach, a także zakaz ich reklamy m.in. w telewizji w godz. 6.00-20.00. To założenia projektu ustawy, który został złożony w Sejmie.
REKLAMA
Raportowanie o schematach podatkowych. Obowiązek poinformowania pozostałych zaangażowanych pośredników o schemacie podatkowym, nałożony na adwokata, nie jest konieczny i narusza prawo do poszanowania komunikacji między adwokatem a jego klientem orzekł Trybunał Sprawiedliwości UE w wyroku z 8 grudnia 2022 r., rozstrzygając spór w zakresie obowiązku raportowania MDR (sprawa C-694/20 | Orde van Vlaamse Balies i in.).
W dzisiejszej części opisu życia osadzonych za murami zakładu karnego poświęcę nieco uwagi zagadnieniom takim jak czynności rekreacyjne oraz edukacja więźniów.
REKLAMA
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, czy treści sponsorowane na blogach, Instagramie czy Facebooku gwiazd internetu są właściwie oznaczane? Czy mogą wprowadzać konsumentów w błąd? Pod koniec września 2021 r. UOKiK zapowiedział przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego w tej sprawie. UOKiK informuje konsumentów, że mają prawo do rzetelnej informacji dotyczącej powodów, dla których influencerzy polecają określone produkty. Rynek obawia się, że UOKiK po sprawdzeniu zasad współpracy influencerów z agencjami reklamowymi i reklamodawcami może przykładnie ukarać jednego z wiodących graczy, ku przestrodze innych - ocenia adwokat w w kancelarii Chałas i Wspólnicy Mikołaj Chałas.
REKLAMA