REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Regulamin, Usługi telekomunikacyjne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Koniec z wyłączaniem telefonu za niezapłacony rachunek

Telefon jest dobrem cywilizacyjnym, a pozbawienie możliwości korzystania z tego dobra może mieć jedynie wyjątkowy charakter - uznał Sąd Antymonopolowy. Dla operatorów oznacza to, że nie będą mogli odciąć abonenta za niezapłacony rachunek – pisze w środę Dziennik Gazeta Prawna.

Odszkodowanie od operatora telekomunikacyjnego za niezawarcie umowy

Świadczenie usług telekomunikacyjnych w ramach tzw. usługi powszechnej, oznacza iż przedsiębiorca wyznaczony ma obowiązek zawarcia umowy na każde żądanie użytkownika, który spełnia określone kryteria. Jeżeli pomimo tego, operator tego nie uczyni, wtedy też będzie musiał zapłacić odszkodowanie.

Niewykonanie umowy przez operatora telekomunikacyjnego

Operator telekomunikacyjny ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą w przypadku niewykonania lub nieprawidłowego wykonania świadczenia. Inaczej będzie odpowiadał operator świadczący usługę powszechną.

Usługi telekomunikacyjne można reklamować u przedsiębiorcy

Abonenci niezadowoleni z usług świadczonych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych mogą skorzystać z trybu reklamacyjnego. W takim wypadku przedsiębiorca ma obowiązek rozpatrzyć nasza skargę.

REKLAMA

Kiedy nie zapłacisz operatorowi za zerwanie promocji


Zmiana regulaminu świadczenia usług przez operatora telekomunikacyjnego daje nam możliwość wypowiedzenia umowy. W takiej sytuacji przedsiębiorca nie może żądać zapłaty kary umownej z tytułu zerwania umowy promocyjnej.

Wynagrodzenia w samorządach - ramy prawne i praktyka

Obowiązująca od 1 stycznia 2009 r. nowa ustawa o pracownikach samorządowych zmieniła zasady ich wynagradzania. Pracodawcy zyskali w tym zakresie więcej swobody w porównaniu z regulacjami poprzedniej ustawy, co jednak nie oznacza, że system płacowy każdego urzędu stał się prostszy i przejrzystszy.

Regulamin premiowania

Premiowanie nie jest odrębną formą wynagradzania, lecz stanowi uzupełniający element podstawowego systemu płac, a niekiedy wzmacnia ten system. Większość pracodawców uwzględnia premie w swoich zasadach wynagradzania jako element płacy pracownika, a w niektórych przypadkach nadaje jej znaczącą rolę.

Regulamin premiowania

Premiowanie nie jest odrębną formą wynagradzania, lecz stanowi uzupełniający element podstawowego systemu płac, a niekiedy wzmacnia ten system. Większość pracodawców uwzględnia premie w swoich zasadach wynagradzania jako element płacy pracownika, a w niektórych przypadkach nadaje jej znaczącą rolę.

REKLAMA

Czy operator telekomunikacyjny może sprzedać wierzytelność wobec konsumenta

Od jakiegoś czasu zalegam z zapłatą 2 faktur za telefon. W zeszłym tygodniu dostałem list z przedsądowym wezwaniem do zapłaty. Pismo zostało nadane przez firmę windykacyjną, która twierdzi, że jest moim wierzycielem i żąda wpłaty na wskazane przez siebie konto. Jestem trochę zdezorientowany i zastanawiam się, czy operator mógł bez mojej zgody przekazać swoją wierzytelność?

Co musi zawierać regulamin wynagradzania pracowników samorządowych

Termin na przygotowanie regulaminów wygradzania mija 2 lipca 2009 r. Muszą je opracować wszystkie jednostki, do których ma zastosowanie ustawa o pracownikach samorządowych. Warto więc wiedzieć, jakie są wymogi dotyczące treści regulaminu

Nie każda zmiana regulaminu uprawnia do rozwiązania umowy

Od 6 lipca nie każda zmiana regulaminu operatora sieci będzie pozwalała abonentowi rozwiązać umowę bez żadnych konsekwencji. Dobrą zmianą jest natomiast zlikwidowanie opłaty za przejście do innej sieci.

Ceny usług telefonii komórkowej

Zakup telefonu, czy też podpisanie umowy z operatorem na świadczenie usług telekomunikacyjnych to nie łatwy wybór. Ofert jest bardzo dużo, promocji jeszcze więcej. Dlatego warto się dobrze zastanowić.

Krzywdzące umowy operatorów komórkowych

Opłata za zdjęcie blokady karty SIM, uciążliwe formalności w przypadku kradzieży telefonu czy pozbawienie konsumenta dostępu do usług, za które regularnie płaci – to tylko niektóre działania operatorów telekomunikacyjnych kwestionowane przez Prezes UOKiK. Urząd skierował do sądu pozwy przeciwko operatorom sieci: Era, Orange oraz Play.

Problemy z usługami telekomunikacyjnymi

Jak wynika z danych warszawskiego rzecznika konsumentów, najwięcej kłopotów przysparzają konsumentom sprawy telekomunikacyjne. W 2008 r. stanowiły one prawie 1/5 wszystkich porad udzielonych przez stołecznego rzecznika.

Zatwierdzenie regulaminu strzelnicy

Z broni palnej w celach szkoleniowych i sportowych można korzystać jedynie w strzelnicy. Jednak aby strzelnica mogła legalnie funkcjonować, musi posiadać zatwierdzony regulamin. Organem zatwierdzającym regulamin jest wójt.

Jak ustalić regulamin pracy

Jestem właścicielem małej firmy. Część pracowników zwróciła mi uwagę że powinien być w zakładzie pracy regulamin. Czy muszę wydać taki regulamin pracy i w jakim trybie? Czy powinienem porozumieć się z pracownikami w tej kwestii?

Kara za nieterminowe dostarczanie rachunków

Decyzją Prezesa UOKiK Poczta Polska oraz niektórzy operatorzy telekomunikacyjni ukarani zostali na łączną kwotę ok. 14 mln zł. We wszystkich przypadkach zakwestionowano praktyki naruszające interesy konsumentów.

Regulaminy dostawców mediów

Regulaminy dostawców mediów mogą zawierać zapisy pozbawiające konsumentów ochrony. Warto na nie zwrócić uwagę, gdy korzystamy z usług dostarczania prądu, gazu czy wody

Pułapki w umowach telekomunikacyjnych

Z danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że każdy sprawdzony przez Urząd operator telefonii stacjonarnej zawiera niekorzystne umowy z konsumentami.

TP S.A. znowu ukarana

Sąd utrzymał decyzję Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie nałożenia 2 milionowej kary na Telekomunikację Polską S.A. Sprawa dotyczyła wyłączenia w Białymstoku centrali, która obsługuje połączenia alarmowe: 112, 999, 998, 997.  

Nie można ograniczać dostępu innym operatorom telekomunikacyjnym

Niezgodne z prawem jest uniemożliwianie świadczenia usług telekomunikacyjnych na obszarze danej nieruchomości. Takie działanie zostało zakwestionowane przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, która nakazała zmianę tych praktyk.

Telefonia komórkowa wśród najmłodszych

Gwałtownie rozwijające się media elektroniczne są bez wątpienia wielkim ułatwieniem i pomocą, również dla dzieci. Mogą jednak nieść ze sobą pewne zagrożenia. Jednym z najbardziej dynamicznych i coraz bardziej popularnych segmentów usług świadczonych drogą elektroniczną stają się produkty telefonii komórkowej. Takie usługi, jak oferowane przez Internet na komórkę dzwonki, tapety lub gry Java, mogą stać się źródłem potencjalnych problemów dla najmłodszych konsumentów.

Co to jest roaming

Za parę dni wyjeżdżam do Francji. Będzie to mój pierwszy wyjazd za granicę i jednocześnie pierwszy raz będę korzystał z telefonu komórkowego poza naszymi granicami. Chciałabym się  dowiedzieć czym tak naprawdę jest roaming?

Co to jest usługa powszechna

Usługa powszechna to najprościej ujmując cały pakiet usług telekomunikacyjnych, które są dostępne dla wszystkich użytkowników telefonii stacjonarnej. Usługa powszechna powinna charakteryzować się dobrą jakością świadczonych usług oraz odpowiednią, nie za wysoka ceną.

Zwróć uwagę na regulamin świadczenia usług

Bardzo ważnym elementem umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest dołączony do niej regulamin. Uważne i precyzyjne przeczytanie go gwarantuje nam pełna informacje o sposobie wykonywania usługi przez operatora telekomunikacyjnego.

Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych

Świadczenie usług telekomunikacyjnych polega przede wszystkim na przekazywani sygnałów w sieci telekomunikacyjnej, czyli: wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych, korzystanie z sieci kablowych oraz usługi dostępu do Internetu. Przepisy jasno wskazują co powinno znajdować się umowie.

Przedsiębiorca telekomunikacyjny

Usługa telekomunikacyjna

Zasada przyznawania dodatków w regulaminie

Rada miejska gminy nie ma upoważnienia do wskazywania okresów, za które nie przysługuje dodatek motywacyjny oraz dodatek funkcyjny dla nauczycieli.

Co zrobić gdy nie można dzwonić?

Ostatnio w naszym bloku przez 3 dni nie działał telefon. Poniosłam z tego tytułu znaczące koszty - musiałam dzwonić z telefonów komórkowych. Rachunek za 3 dni wyniósł dwa razy więcej niż zazwyczaj (u operatora stacjonarnego miałam wykupiony korzystny abonament). Oczywiście przez pierwszy dzień nie zostałam poinformowana o awarii. Czy operator może ponieść jakieś konsekwencje?

Co zrobić gdy nie można dzwonić

Ostatnio w naszym bloku przez 3 dni nie działał telefon. Poniosłam z tego tytułu znaczące koszty - musiałam dzwonić z telefonów komórkowych. Rachunek za 3 dni wyniósł dwa razy więcej niż zazwyczaj (u operatora stacjonarnego miałam wykupiony korzystny abonament). Oczywiście przez pierwszy dzień nie zostałam poinformowana o awarii. Czy operator może ponieść jakieś konsekwencje?

W jakim terminie operator telekomunikacyjny powinien odpowiedzieć na reklamację

Operator telekomunikacyjny po otrzymaniu reklamacji od konsumenta ma obowiązek odpowiedzieć na nią. Ważne jest również to w jakim czasie tego dokona. Przepisy wskazują, że powinno to nastąpić w ciągu 30 dni od momentu jej złożenia.

Rynek telekomunikacyjny

Czy rynek usług telekomunikacyjnych nadal zdominowany jest przez monopolistę? Czy istnieje konkurencja i czy ma ona wpływ na pozycję konsumentów? Jakie praktyki  stosują przedsiębiorstwa? Przeczytaj i sprawdź.

Reklamacja usługi telekomunikacyjnej

Trudno jest dzisiaj wyobrazić sobie świat bez telefonów komórkowych, a tym bardziej jakikolwiek dom bez telefonu stacjonarnego. Lecz mimo, iż są to tak powszechne usługi nadal bywają wykonywane przez operatorów w sposób nieprawidłowy. Jakie uprawnienia nam przysługują jeśli nagle nasz telefon nie będzie chciał dzwonić?

Co powinna zawierać reklamacja usługi telekomunikacyjnej

Jeżeli operator telekomunikacyjny nie wykonał usługi albo wykonał ją w sposób nienależyty, to można złożyć do niego reklamacje. Pismo reklamacyjne może być złożone zarówno pisemnie, ustnie do protokołu, jak i telefonicznie do biura obsługi klienta albo w formie elektronicznej.

Konsumenci na rynku energetycznym i telekomunikacyjnym

W ostatnich dniach odbyła się debata zorganizowana przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Centrum Komunikacji Medialnej poświęcona sytuacji konsumentów na rynku telekomunikacyjnym oraz energetycznym. Przedmiotem dyskusji było m.in. przedstawienie bieżących problemów obu rynków regulowanych.

Sąd polubowny przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej

Sąd polubowny przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej rozpatruje spory między konsumentami a operatorami, w sprawach telekomunikacyjnych i pocztowych. Dowiedz się jakie dokładnie ma on kompetencje.

Ograniczenie odpowiedzialności operatora

Umowy z operatorem o dostęp do Internetu często zawierają pewne pułapki. Najczęściej dotyczą one swobodnej interpretacji umowy tylko przez przedsiębiorcę albo ograniczenie w dochodzeniu odszkodowania za przerwy w usłudze.

Obowiązek zawierania umów o usługę telefoniczną

Obowiązek zawierania umów z konsumentami o przyłączenie do sieci telefonicznej ciąży na operatorze o znacznej pozycji rynkowej w zakresie świadczenia tych usług na obszarze województwa(za takiego uznawana jest m. in. TP S.A.).

Wady prawne w regulaminach wynagradzania nauczycieli (4)

Skoro Karta Nauczyciela w sposób jednoznaczny reguluje kwestię terminu wypłaty składników wynagrodzenia, to nie można tego zagadnienia uznać za powierzone przez ustawodawcę do unormowania w regulaminie wynagradzania nauczycieli.

REKLAMA