REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Redukcja kosztów

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Główne zaasady ekonomicznego używania auta

Koszty eksploatacji auta wynikają nie tylko z określonego zużycia paliwa przez pojazd. Generują je także inne elementy auta. Co ważne, na ich żywotność wpływ ma nie tylko jakość zastosowanych materiałów, ale i sposób eksploatacji samochodu. Jak jeździć autem aby było ekonomiczne w eksploatacji?

Jak można obniżyć koszty podróży służbowych w firmie?

Czy można skutecznie obniżyć koszty podróży biznesowych przedstawicieli firmy? Jakie są na to sposoby?

Polityka podróży służbowych - sposób na oszczędzanie

W ostatnim czasie obserwuje się w Polsce wzrost liczby podróży służbowych krajowych jak i zagranicznych. Koszty delegacji niezmiennie stanowią główny czynnik przesądzający o planowaniu przez pracodawców podróży służbowych. Sposobem na oszczędzanie jest wprowadzenie do firmy polityki podróży służbowych ułatwiającej zarządzanie delegacjami i kontrolę nad budżetem.

Przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z outsourcingu

Outsourcing to jeden z najlepszych sposobów na ograniczenie kosztów firmy. Dlatego firmy, zamiast tworzyć własne działy wspierające główną działalność przedsiębiorstwa, coraz częściej korzystają z wyspecjalizowanych podmiotów. Firmom zewnętrznym można zlecić już coraz więcej usług.

REKLAMA

Czy kara umowna może zmniejszyć podatek?

Kary pieniężne wynikające z treści umów zawieranych przez przedsiębiorców często mogą wpływać na zmniejszenie podatku poprzez zaliczenie ich w koszty, co jednocześnie skutkuje obniżeniem podstawy opodatkowania. Kiedy kara będzie spełniała definicję kosztu uzyskania przychodu?

Pomysł na biznes – pizza na telefon

Podczas zakładania własnej działalności, największy problem stanowi wybór lokalu. W przypadku pizzerii musi on być odpowiednio dostosowany pod względem gastronomicznym, aby ulokować niezbędny sprzęt oraz pod względem restauracyjnym z miejscem dla gości. Coraz popularniejsze stają się zatem pizze na telefon. W jaki sposób założyć taką działalność?

Ograniczenie kosztów działalności - jak tego dokonać?

Wielu pracodawców jest zmuszonych do ograniczania kosztów swojej działalności. Najprostszą metodą jest zwolnienie określonej grupy pracowników oraz obniżenie wynagrodzenia pozostałym pracownikom. Pracodawcy mogą jednak obniżyć koszty działalności firmy także w inny sposób. W jaki sposób ograniczyć koszty swojej działalności?

Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem

Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem to jeden ze sposobów zakończenia stosunku pracy. Każda ze stron stosunku pracy może rozwiązać umowę o pracę zawartą na okres próbny oraz na czas nieokreślony.

REKLAMA

Kara umowna może być kosztem uzyskania przychodów

Jeśli poniesienie wydatku na karę umowną jest ekonomicznie uzasadnione, podatnik ma prawo zaliczenia jej w poczet kosztów podatkowych. Tak uznał Naczelny Sąd Administracyjny w ustnym uzasadnieniu wyroku z 19 czerwca 2012 r., II FSK 248/10.

Klimatyzacja kosztem uzyskania przychodu

Podobnie jak koszty ogrzewania, również wydatki na klimatyzację mogą zostać zaliczone do kosztów podatkowych. Do wydatków takich można zaliczyć zakup urządzeń klimatyzacyjnych, ich serwis i konserwację, a także np. zakup i montaż rolet chroniących przed słońcem. Chodzi tu zarówno o zapewnienie odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach służących działalności gospodarczej, jak i w autach firmowych.

Zlecenie stałe dobrym sposobem na płacenie rachunków

Odkąd banki wprowadziły usługę zlecenia stałego, nie musimy pamiętać o terminach płatności wszystkich rachunków. Zlecenia stałe to pewny sposób na regulację zobowiązań, pod warunkiem, że mamy wystarczające środki na koncie. Warto zaznajomić się ze zleceniami stałymi, jeżeli w równych odstępach czasu dokonujemy przelewów na tę samą kwotę.

Jak sfinansować remont mieszkania?

Osoby, zainteresowane remontem mieszkania, powinny zastanowić się, co będzie dla nich korzystniejsze: kredyt gotówkowy, kredyt hipoteczny czy pożyczka hipoteczna? Zaciągając niskooprocentowany kredyt hipoteczny na niewielką kwotę, można obniżyć koszty finansowania nawet o 700 zł, co pozwoli zaoszczędzić na remoncie. Wadą tego sposobu finansowania remontu są jednak dodatkowe koszty, związane z ustanowieniem zabezpieczenia.

O ile podrożała energia elektryczna?

W listopadzie inflacja wzrosła aż do 4,8%, co negatywnie odbija się również na cenach energii elektrycznej. W październiku za utrzymanie mieszkania trzeba było płacić o 6,9% rok do roku, a za energię elektryczną jeszcze więcej.

Bank przeniesie bezpłatnie Twoje konto bankowe!

Jeżeli myślisz poważnie o lepszym koncie bankowym, nie musisz tracić czasu na wizyty w starym banku i zmaganie się z urzędnikami. Twoim starym kontem bankowym zajmie się nowy bank. Przyjrzyj się więc swojemu aktualnemu kontu bankowemu – może już dziś warto pomyśleć o zmianie na lepsze?

Które banki oddadzą pieniądze za zakupy dokonane kartą kredytową?

Żeby zaoszczędzić na świątecznych zakupach, warto sprawdzić, jaką kwotę odda nam bank, jeżeli zapłacimy kartą kredytową. Zakup produktów z konkretnej branży może pozwolić nam odzyskać nawet 5% wydanych środków. Z jakimi zakupami możemy liczyć na zwrot poniesionych wydatków?

Zakwaterowanie studentów w akademikach jest zwolnione z VAT

Zakwaterowanie studentów w domach studenckich korzysta ze zwolnienia w podatku od towarów i usług. Uzależnione jest to jednakże od spełnienia warunku – student powinien podejmować edukację na uczelni, która świadczy tego rodzaju usługę. Inaczej przedstawia się sytuacja osób wchodzących do rodziny studenta – małżonka i dzieci. Jeśli bowiem nie studiują one na uczelni świadczona na ich rzecz usługa zakwaterowania podlega VAT - ale w tym przypadku ma zastosowanie preferencyjna stawka VAT - 8 %.

Ile kosztuje utrzymanie rodziny?

Nakarmienie czteroosobowej rodziny może kosztować ok. 1000 zł miesięcznie. Koszt utrzymania mieszkania i transportu pochłonie drugie tyle – odpowiednio 840 zł i 405 zł. W ciągu ostatnich dziesięciu lat koszty utrzymania rodziny poszły w górę prawie o 30%.

Dlaczego ustawa deweloperska podniesie koszty budowy mieszkań?

Eksperci spodziewają się wzrostu kosztów budowy mieszkań na rynku pierwotnym od kilku do nawet 10 proc. Obciążenie deweloperów wyższymi kosztami budowy nie powinno jednak być odczuwalne przez kupujących w 2012 r. Wynika do z dużej podaży mieszkań, których koszt budowy został w dużej mierze już pokryty.

Czy odsetki od pożyczki zaciągniętej przez spółkę przejmującą na spłatę pożyczki spółki przejmowanej są kosztem podatkowym?

Odsetki od pożyczki, którą spółka przejmująca zamierza wziąć w celu spłaty pożyczki zaciągniętej przez spółkę przejmowaną są zapłatą za pożyczkę i stanowią koszt uzyskania przychodu w dacie faktycznej zapłaty. Stosuje się tu więc ogólną zasadę zaliczania odsetek do kosztów uzyskania przychodów.

Efekt stycznia na horyzoncie

Wczorajsze zakończenie dnia na warszawskiej giełdzie podziałało na inwestorów jak kubeł zimnej wody. Dzisiejsza sesja miała słaby start i znalazła się na najniższym od miesiąca poziomie. Po stracie 0,9% WIG osiąga 47,2 tys. pkt., będąc coraz bliżej bardzo silnego wsparcia, które stanowi dolna granica miesięcznej konsolidacji wraz z 6-miesięczną linią trendu zwyżkowego.

Jaką formę prawną wybrać dla umowy przedwstępnej przy zakupie mieszkania?

Kupując mieszkanie, często stajemy przed dylematem, czy umowę przedwstępną podpisać w formie zwykłej umowy cywilno-prawnej czy też w bardziej sformalizowanej formie aktu notarialnego.

Jak zrobić zakupy na raty za pomocą karty kredytowej?

Kredyty gotówkowe mają bardzo wysokie oprocentowanie, sięgające nawet 20% w skali roku. Tymczasem możemy znacznie obniżyć koszty zadłużenia, korzystając z karty kredytowej. W każdym przypadku tego typu zakupy na raty są bardziej opłacalne od tradycyjnego kredytu gotówkowego, nawet po uwzględnieniu prowizji.

Jak przygotować podstawowe dokumenty analizy finansowej firmy?

Zebranie doświadczenia podczas prowadzenia działalności gospodarczej pozwala na rozwijanie firmy. Warto jednak, aby przedsiębiorca przed stawianiem odważnych kroków zawsze odpowiedział sobie na podstawowe pytania: co robić i czy będzie to opłacalne. Jeżeli wiadomo „co i po co”, należy zastanowić się „jak”.

Jak zmiana wartości pieniądza wpływa na finanse firmy?

Prowadzenie firmy ukierunkowane jest na zysk. Czy gromadzoną gotówkę należy inwestować? Jak robić to najskuteczniej? Przeczytaj porady ekspertów.

Koszt kampanii reklamowej

Podstawowym źródłem informacji o kosztach reklamy są biura reklamy gazet i czasopism. Udostępniają każdemu zainteresowanemu cenniki, w których są wyszczególnione ceny w zależności od powierzchni i umiejscowienia reklamy w publikacji.

Na co zwrócić uwagę wybierając firmę outsourcingową?

Weryfikację firmy outsourcingowej, z którą zamierzamy nawiązać współpracę można podjąć już na etapie przygotowywania zapytania ofertowego. Kiedy spływają do nas pierwsze oferty firm, które pytaliśmy o pakiety świadczonych usług oraz ich ceny.

Czy outsourcing kadrowo-płacowy to zawsze oszczędność kosztów?

Outsourcing coraz szerzej zdobywa rynek. Ma więcej zalet niż wad. Jednakże należy zwrócić uwagę, że wciąż wiele firm z dużą rezerwą podchodzi do zlecania na zewnątrz poszczególnych funkcji. Spróbujmy zatem nieco bliżej przyjrzeć się „payrollingowi”.

Outsourcing jako rozwiązanie na czas kryzysu - cz. II

Grzywny, mandaty i odsetki za nieprawidłowe czy nieterminowe obliczanie zobowiązań publicznoprawnych, takich jak np. zaliczki na podatek czy składki ZUS, to także koszt pogarszający wynik finansowy przedsiębiorstwa, mogący w skrajnej sytuacji doprowadzić do zaburzenia płynności finansowej.

Outsourcing – moda czy metoda

Dzisiaj outsourcing kadrowo-płacowy nie wydaje się być już jedynie modą. To sposób na optymalizację pewnych procesów zachodzących w każdej firmie. Świadomość roli właściwego zarządzania kapitałem ludzkim rośnie, lecz wciąż jeszcze nie jest zbyt wysoka. Przejawia się to szczególnie w sposobie myślenia kadry kierowniczej małych przedsiębiorstw.

Jak policzyć koszty HR i payroll pod kątem outsourcingu?

Potrzeba ograniczenia kosztów funkcjonowania jest wciąż jeszcze najczęściej spotykanym powodem zainteresowania przedsiębiorstw usługami outsourcingowymi, a finansowe korzyści z ich wdrożenia najłatwiej jest wyliczyć.

Outsourcing i korzyści z niego płynące

Henry Ford twierdził - "Jeśli jest coś czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu żebyśmy to robili, powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej". Zatrudniamy zatem firmy outourcingowe - fachowców, dzięki którym usparwnimy działanie naszej firmy a jednocześnie obniżmy koszty.

Wdrożenie outsourcingu księgowego u klienta cz. I

Firma zewnętrzna przejmuje w połowie roku,w spółce prawa handlowego prowadzenie ksiąg. Proces odbywa się w siedzibie klienta, przy użyciu jego systemu. O czym warto wiedzieć?

Jakie firmy powinny zdecydować się na outsourcing?

Przekazanie obsługi funkcji biznesowych na zewnątrz – outsourcing – to nowoczesna metoda zarządzania, dostępna dla większości firm z dowolnych branż. Najczęściej, zakresem usług firm outsourcingowych jest obsługa prawna, podatkowa, księgowa oraz usługi związanie z administracją wynagrodzeniami i personelem.

REKLAMA