Noworoczne postanowienia to już tradycja, robi je większość z nas. Te najpopularniejsze nie zmieniają się od lat – chcemy rzucić palenie, zgubić zbędne kilogramy i zmienić pracę na lepszą, a przynajmniej dostać awans lub podwyżkę. Według różnych badań, tę ostatnią zmianę planuje co najmniej ¼ Polaków. Jak z klasą pożegnać pracownika, który chce od nas odejść?
Zainteresowania, hobby, pomysły na życie są elementami, które nas wyróżniają. Dużo mówią o osobowości, temperamencie, a nawet o organizacji czasu i właściwym zarządzaniu sobą. Wpisane w CV mogą stanowić kartę przetargową w staraniu się o pracę, ale także zniweczyć wszelkie starania, jakie dotychczas poczyniliśmy.
Wysyłając CV, każdy kandydat chce wierzyć, że to on dostanie pracę, o którą się stara. Co jednak, gdy CV zostało wysłane jakiś czas temu, mijają kolejne dni, a kandydat nie dostał informacji zwrotnej? Czy to oznacza, że nie zostanie zatrudniony? Dlaczego rekruterzy nie oddzwaniają?
Pierwsze wrażenie zazwyczaj jest najważniejsze. Profesjonalni rekruterzy poświęcają na każde CV kilka sekund. Oznacza to, że tylko przeglądają życiorysy kandydatów i nie mają czasu na wnikliwą analizę. Błędy ortograficzne, stylistyczne, a także zdjęcie z wakacji zamiast profesjonalnego, mogą wykluczyć kandydata z procesu rekrutacji. Jak napisać CV, żeby zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie?
Rekrutacja do pracy poprzez media społecznościowe to rozwiązanie, na które od dawna stawiają kandydaci. Zainteresowanie tą formą rekrutacji rośnie także wśród pracodawców. Mimo powolnego spadku bezrobocia, rynek pracy w Polsce jest wciąż rynkiem pracodawcy. Firmy, za pośrednictwem mediów społecznościowych, poszukują specjalistów, informatyków i inżynierów.