REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Przedsiębiorca, Zakupy przez internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak funkcjonują zamówienia publiczne w Danii

Dania, jako pierwszy kraj w UE, zaadoptowała unijne regulacje prawne dotyczące zamówień publicznych i przetargów. Nad procedurami związanymi z przetargami czuwa organ rządowy.

Jak polska firma w Danii powinna rozliczyć VAT

Od dnia 1 stycznia 2009 r. dla zagranicznych firm świadczących usługi w Danii obowiązuje odwrócony obowiązek podatkowy. Oznacza to, że firma Polska sprzedająca na terenie Danii usługi duńskim firmom zleceniodawcom, nie nalicza na wystawianych przez siebie fakturach podatku VAT. Duński zleceniodawca jest zobowiązany naliczyć, na podstawie otrzymanej faktury, i zapłacić Urzędowi Skarbowemu 25 % VAT wartości netto zrealizowanej usługi.

Jak założyć firmę w Danii – spółka jawna i komandytowa

Zakładanie firmy w Danii wiążę się z możliwością wyboru przez polskich przedsiębiorców dowolnej formy prawnej spośród przewidzianych przez duńskie ustawodawstwo. Czy warto zakładać spółkę jawną lub komandytową?

Jak rozwiązywane są problemy firm w Danii – system SOLVIT

SOLVIT jest systemem nieformalnego rozwiązywania problemów zatrudnienia na jakie napotykają osoby fizyczne i firmy na rynku wewnętrznym UE, a wynikających z nieprawidłowego stosowania prawa wspólnotowego przez organy administracji publicznej w państwach członkowskich (jak również w Islandii, Lichtensteinie i Norwegii).

REKLAMA

Jak organizowane są przetargi w Danii

Prowadzenie działalności gospodarczej w Danii przez Polaków nie wyklucza możliwości przystąpienia ich firmy do przetargów w ramach zamówień publicznych. Jak organizowane są przetargi publiczne? Przeczytaj.

Jak zarejestrować spółkę z o.o. w Danii

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (ApS) jest jedną z najczęściej stosowanych form prawnych w działalności gospodarczej firm w Danii. Jest ona stosowana najczęściej przez tych przedsiębiorców, którzy chcą sprawować ścisły, osobisty nadzór nad działalnością spółki (np. w przypadku firm rodzinnych).

Jak założyć firmę w Danii - CIT

Wpływy z podatków od osób prawnych stanowią średnio 8% całości wpływów podatkowych w Danii. Ze względu na rosnącą międzynarodową konkurencję w zakresie pozyskiwania inwestycji zagranicznych, Dania na przełomie lat sukcesywnie obniżała wysokość stawek podatkowych od dochodów osób prawnych z 50% do 25% obowiązujących w 2010 roku.

Jak założyć firmę w Danii – autoryzacja i kompetencje pracowników

Polski pracownik, chcący wykonywać czasowo zawód hydraulika lub elektryka w Danii powinien, przed rozpoczęciem wykonywania zawodu, złożyć pisemne zgłoszenie w Duńskim Urzędzie Bezpieczeństwa Technicznego (Sikkerhedsstyrelsen).

REKLAMA

Czy członkowskie składki są kosztem firmowym?

Decyzja o uczestniczeniu w organizacjach zrzeszających przedsiębiorców łączy się z koniecznością opłacania składek. Z uwagi na to, że przynależność do nich nie jest obowiązkowa,  to wydatki na nie uznawane są za koszty jedynie w części.

Jakie są wady i zalety firmowych spotkań wigilijnych?

Coraz więcej firm decyduje się na organizowanie christmas party, czyli wigilii firmowych. Okazuje się, że takie spotkania mogą przynieść przedsiębiorcy wiele korzyści.

Jak odnaleźć nowy rynek sprzedaży?

Szukanie nowych rynków zbytu przy silnej konkurencji wymaga zdolności przewidywania. To, w jakim kierunku podąży globalny i lokalny rynek, może zaważyć na przyszłości naszej małej firmy. Na co więc w szczególności zwrócić uwagę poszukując niezagospodarowanych przestrzeni sprzedażowych?

Czym są nowe rynki sprzedaży?

Prowadząc działalność gospodarczą możemy trafić na pełny konkurencyjnych firm rynek. Co zrobić, aby sprzedawać towar na wygodnych dla nas warunkach niezależnie od działań konkurencji?

Czym jest akceptowalność produktu?

Zanim rozpoczniemy działalność gospodarczą powinniśmy skonfrontować nasze pomysły i zamierzenia z rzeczywistością. Jak to zrobić? Można wykorzystać w tym celu tzw. badania próbkowe.

Jak małe firmy konkurują z dużymi?

Podejmując walkę rynkową z konkurentami od nas większymi, musimy wiedzieć o nich wszystko. Gdzie szukać najważniejszych informacji o rywalach?

Jak analizować działania konkurencji?

Największym niebezpieczeństwem dla prężnie rozwijającego się biznesu, jest pojawienie się konkurencji. Co zrobić, aby wyprzedzić kroki stawiane przez rynkowych rywali? Przeczytaj.

Czy prasa branżowa jest istotna dla przedsiębiorcy?

Poszukiwanie informacji na tematy związane z prowadzoną działalnością gospodarczą to jeden z codziennych obowiązków przedsiębiorcy. Czy pomocne w zdobywaniu informacji są pisma branżowe?

Gdzie szukać wiadomości o konkurencji?

Poszukiwanie wiadomości, które pozwolą ułatwić rozpoczęcie działalności gospodarczej bądź jej prowadzenie nie jest dla wszystkich takie oczywiste jak mogłoby się wydawać. Co sprawia trudności? Jak dotrzeć do przydatnych dla przedsiębiorcy informacji?

Skąd czerpać informacje o rynku

Analizowanie to jeden z nieodłącznych elementów prowadzenia działalności gospodarczej. Gdzie szukać informacji o tym co dzieje się na interesującym naszą branżę rynku?

Jakie obowiązki wiążą się z prowadzeniem firmy w domu?

Działalność gospodarcza prowadzona w domu to w dobie Internetu i e-sklepów coraz bardziej popularne zjawisko. Oprócz przywilejów wiążą się z nim jednak również obciążenia. Jakie? Przeczytaj.

Czy firma w domu się opłaca?

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością znalezienia siedziby dla swojej założonej firmy. Wybór miejsca nie należy do najłatwiejszych. Może warto pozostać we własnym domu?

Czy warto prowadzić działalność w domu

Własny dom wyklucza konieczność poszukiwania kosztownego lokalu. Miejsce w centrum miasta, a może na jego obrzeżach? I tak będzie drożej niż za ścianami naszej twierdzy. Pozostają jednak zobowiązania wobec fiskusa. Jak prezentują się w odniesieniu do domu wykorzystywanego do zarządzania firmą?

Na co uważać wykupując assistance

Padający śnieg i temperatury spadające poniżej zera nie są zbyt przyjazne dla ruchu drogowego. Wzrost liczby awarii i kolizji to norma dla samochodów poruszających się po tonących w śniegu miejskich uliczkach oraz autostradach. Niektórzy kierowcy, aby uniknąć nieprzyjemnych skutków niebezpieczeństw czyhających na drogach decydują się na skorzystanie z assistance. Na co powinni uważać wybierając ofertę?

Co robić z firmowymi elektroodpadami

W wielu firmach, ale również w domach, przedsiębiorcy borykają się z obowiązkami dotyczącymi składowania elektrośmieci lub utylizacji przestarzałych komputerów, monitorów, skanerów. W praktyce sprzęt, który wychodzi z użycia nie trudno zauważyć na śmietniku, a warto pamiętać, że jego wyrzucanie narusza przepisy.

Jak zima wpływa na flotę firmową

Zima to okres wytężonej pracy dla managerów flot. To na ich brakach spoczywa zapewnienie ciągłości pracy tych kierowców, którzy nie radzą sobie z zimową aurą. Im oni mają więcej pracy z szeroko rozumianą likwidacją szkód, tym więcej przed nimi możliwości w poprawie zarządzania flotą – edukacja.

Jak ubiegać się o promesę koncesji?

Przedsiębiorca, który otrzymał promesę może mieć dużą pewność, że uzyska również koncesję. Jednak już samo ubieganie się o promesę koncesji pozwoli przedsiębiorcy rozpoznać jakie ma szansę na koncesję. Czy warto zatem ubiegać się o promesę koncesji?

Co gdy liczba koncesji jest ograniczona?

Przetarg w postępowaniu koncesyjnym pomoże dokonać wyboru przedsiębiorcy lub też przedsiębiorców spośród tych, którzy najlepiej odpowiadają warunkom podjęcia i wykonywania działalności gospodarczej objętej koncesjonowaniem.

Jak likwidowana jest spółka z o.o.?

Likwidacja to proces, którego celem jest zakończenie prowadzenia działalności gospodarczej, co w przypadku spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oznacza zakończenie jej bytu prawnego. Jakie inne jeszcze skutki wywołuje likwidacja dla firmy prowadzonej w tej formie prawnej?

Jak wspólnie używać znaków towarowych?

O wspólne prawo ochronne ubiegają się głównie współpracujący między sobą przedsiębiorcy, którzy współpracują między sobą na podstawie zawartej wcześniej umowy o współpracy. Przedsiębiorcy tacy wspólnie zgłaszają znak towarowy do rejestracji.

Jakie są uniwersalne zasady ubiegania się o koncesję?

W przypadku postępowania o udzielenie koncesji z pewnością konieczna będzie znajomość przepisów szczegółowych ustaw, które określają zakres i warunki wykonywania działalności gospodarczej podlegającej koncesjonowaniu. Jednak wspólne, uniwersale zasady określone zostały w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej.

Jaka działalność objęta jest monopolem państwa?

Podjęcie niektórych rodzajów działalności gospodarczej nie jest możliwe bez uzyskania koncesji. Koncesjonowanie przez państwo działalności gospodarczej czynione jest w imię ochrony dziedzin szczególnie ważnych dla gospodarki narodowej oraz dla bezpieczeństwa obywateli. Wymóg uzyskania koncesji w znacznym stopniu ogranicza swobodę gospodarczą. W jakim przypadku konieczne jest uzyskanie koncesji?

Czy założenie i prowadzenie firmy jest uciążliwe?

Często można się spotkać z opinią, iż osoby prowadzące własną działalność gospodarczą mają znacznie łatwiejsze życie niż zwykli pracownicy etatowi. Powodów tego przekonania jest wiele np. brak osoby pełniącej nadzór nad nami, stosunkowo elastyczne godziny pracy, czy znacznie większe zarobki z racji bycia szefem. Jednak , dla tych, którzy prowadzą własną firmę, bądź mieli okazję tego doświadczyć rzeczywistość niejednokrotnie bywa całkowicie odmienna, a powyższe hasła stają się jedynie zwykłymi mitami.

Jak wykorzystać Internet do rozwoju małej firmy? - sklep

Z ust przedsiębiorców i ich klientów możemy coraz częściej usłyszeć, że firma nieobecna w sieci to firma, która nie istnieje. Z publikowanych danych statystycznych wynika, że z internetu korzysta nieco więcej niż połowa Polaków, czyli około 16 mln osób. 85% z nich kupuje za jego pośrednictwem. Czy małe przedsiębiorstwo może pozwolić sobie na utratę szansy na dotarcie do tak licznej rzeszy potencjalnych klientów? Oczywiście nie.

Czy biegły rewident odpowiada za sprawozdanie finansowe?

Biegły rewident zajmuje się badaniem sprawozdań finansowych w jednostkach, które takiemu badaniu podlegają. Sprawozdanie finansowe jest niczym innym jak przedstawieniem wyników finansowych jednostki, dokonywanym z reguły na koniec roku. Jednak co dzieje się w sytuacji, gdy biegły rewident sporządzi opinię niezgodną ze stanem faktycznym? Czy za to odpowiada?

W jaki sposób rozliczać VAT - sprzedaż wysyłkowa

Przedsiębiorcy szukają kolejnych możliwości pomnożenia kapitału. Umożliwia im to handel z krajami Unii Europejskiej, ale jednocześnie wymaga od nich stosowania dodatkowych regulacji w zakresie podatku VAT.O jakich przepisach mowa?

Jak wykorzystać internet do rozwoju małej firmy?

Z ust przedsiębiorców i ich klientów możemy coraz częściej usłyszeć, że firma nieobecna w sieci to firma, która nie istnieje. Z publikowanych danych statystycznych wynika, że z internetu korzysta nieco więcej niż połowa Polaków, czyli około 16 mln osób. 85% z nich kupuje za jego pośrednictwem. Czy małe przedsiębiorstwo może pozwolić sobie na utratę szansy na dotarcie do tak licznej rzeszy potencjalnych klientów? Oczywiście nie.

Jak zbadać siłę tożsamości firmy?

Odnoszące sukcesy, firmy podejmują wybory i informują o nich w sposób świadomy i ostrożny. Ich tożsamość jest tworzona, precyzowana, pielęgnowana i stale umacniana. Silna tożsamość to pierwszy krok to strategicznej indywidualizacji i stanowi klucz do konkurencyjnego potencjału przedsiębiorstwa. Pytanie „Kim jesteś” zostaje rozbudowane do „Co cię wyróżnia spośród innych?”.

Na czym polega badanie rynku?

Prowadzenie małej firmy wymaga od właścicieli dobrej znajomości otaczających ich realiów i potrzeb potencjalnych klientów. Na czym polegają badania rynkowe i jak analizować kondycję lokalnej gospodarki? Przeczytaj.

Czy małym firmom opłaca się przeprowadzanie badań rynkowych?

Korzystanie z badań rynkowych jest znanym od lat sposobem ułatwiającym biznesmenom podejmowanie decyzji opartych na rzeczywistych trendach lub zmianach. Czy małe firmy również powinny korzystać z takich rozwiązań? Czy jest to dla nich opłacalne?

Podjęcie działalności w innym państwie a ubezpieczenie

Czasami osoba, która w normalnych warunkach prowadzi działalność na własny rachunek w jednym państwie członkowskim („państwie delegującym”), chce podjąć tymczasowo pracę w innym państwie członkowskim („państwie zatrudnienia”). Podobnie jak w przypadku pracowników delegowanych, gdyby osoba prowadząca działalność na własny rachunek, tymczasowo pracując w innym państwie członkowskim, podlegała ustawodawstwu państwa zatrudnienia, spowodowałoby to trudności administracyjne i niejasności. Osoba prowadząca działalność na własny rachunek mogłaby również utracić uprawnienia do świadczeń.

Co ze szkodą wyrządzoną przez lekarza?

Mówiąc o przedsiębiorcach mamy najczęściej na myśli właścicieli fabryk, czy firm. Konieczne jednak rozszerzenie zakresu tego pojęcia. Chodzi mianowicie o odpowiedzialność lekarzy za popełnione przez nich błędy przy wykonywaniu czynności. Uznanie tej grupy zawodowej za przedsiębiorców jest jak najbardziej trafne, z wielu powodów. Prowadzenie gabinetu lekarskiego jest wykonywaniem działalności gospodarczej.

Odpowiedzialność za czyny podwładnego – sprawdź na jakich zasadach będziesz ją ponosił

Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą posiada podwładnych. W związku z tym konieczne jest określenie zasad odpowiedzialności za czyny, których ów podwładny się dopuści, wykonując czynności w zakresie tej działalności gospodarczej. Odpowiedzialność za podwładnego będzie miała miejsce jeżeli zaistnieją określone okoliczności.

Jak uniknąć 64-proc. podatku?

Grudzień to z reguły bardzo dobry okres dla przedsiębiorców. Niestety nie od strony podatkowej. Mają bowiem podwójny problem. I to dosłownie.

Kto i kiedy powinien rejestrować VAT?

Ogólnie przyjętą zasadą jest prawo do zwolnienia od podatku VAT wszystkich przedsiębiorców których obroty nie osiągnęły w ubiegłym roku wartości ponad limit 100 tys. złotych. Sytuacja przedstawia się jednak inaczej w przypadku podatników rozpoczynających działalność gospodarczą.

Jak założyc firmę transportową - opłaty za licencje

Decydując się na rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej w postaci firmy transportowej trzeba się liczyć z kosztami związanymi z pozyskaniem licencji. Udzielenie licencji podlega opłacie. Jak wysokiej?

Jak założyć firmę transportową – pozwolenia

Zanim Twoja firma transportowa zacznie działać a Ty zaczniesz zarabiać musisz pamiętać, że w Polsce każda forma odpłatnego transportu osób lub rzeczy jest możliwa jedynie po uzyskaniu odpowiedniej licencji. Brak takiej licencji oznacza groźbę kary w wysokości 8000 tys. zł.

Jak założyć firmę transportową – pomysł

Założenie firmy transportowej, podobnie jak każdego innego biznesu, ma swoje plusy i minusy. Ogromne znaczenie w tym biznesie ma niewątpliwie cena ropy na rynkach światowych, im jest niższa tym dla firmy lepiej, im wyższa pojawiają się trudności, gdyż jak wynika z różnych badań aż ok. 60% wszystkich kosztów przedsiębiorstwa transportowego stanowi paliwo.

Jak założyć firmę transportową – przedsiębiorstwo taksówkowe

Rozpoczęcie działalności jako przedsiębiorstwo taksówkowe wymaga uzyskania licencji. Uzyskanie jej uzależnione jest od spełnienia kilku warunków.

Jak założyć firmę transportową – leasing

Ważną sprawą w Twoim przedsięwzięciu jakim ma być firma transportowa będzie wybór odpowiednich środków transportu, będzie to również najdroższa z podejmowanych inwestycji. Warto więc pomyśleć o sfinansowaniu zdobycia odpowiednich samochodów poprzez leasing, który jest, w stosunku do innych form finansowania (np. kredyt) korzystniejszy dla przedsiębiorcy.

Jak założyć gabinet rehabilitacji? - minireportaż

Mania sportu i zdrowy styl życia ogarnia coraz więcej osób. Nieprzygotowany organizm może jednak szybko „zaliczyć” kontuzję. Leczenie wymaga rehabilitacji, a rehabilitacja specjalnego sprzętu. Za chwilę przeczytasz historię zakładania firmy trudniącej się przywracaniem sprawności ludziom, którzy nie mieli tyle szczęścia co pozostali

Jak prawidłowe nabycie nieruchomości wpływa na VAT?

Prawidłowe nabycie nieruchomości przez wspólników spółki cywilnej jest warunkiem odliczenia podatku od towarów i usług oraz amortyzowania budynków i budowli. Podczas nabycia należy zwrócić uwagę, aby skutecznie wnieść nieruchomość do majątku spółki.

REKLAMA