REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Przedsiębiorca, Koronawirus w Polsce

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy świat sprzedaży to ciągły wyścig szczurów? [WYWIAD]

Liczby, cyfry, tabelki, cele i wskaźniki efektywności, czyli świat sprzedaży… Dla jednych są to narzędzia wspierające sprzedaż, dla innych cele same w sobie. O tym, czy osiąganie KPI’s powinno stać się „targetem” rozmawiamy z Robertem Lipińskim, mentorem w zakresie skutecznej sprzedaży BtoB.

Jak bezpiecznie wejść na zagraniczne rynki?

Komisja Europejska uruchomiła we wtorek platformę Access2Markets. Zawiera ona informacje dotyczące handlu zagranicznego, które maja pomóc małym i średnim firmom w lepszym poruszaniu się na rynkach poza Unią Europejską lub rozpoczęciu świadczenia usług zagranicą.

Tymczasowe ramy prawne pomocy publicznej w UE w czasie pandemii przedłużone do 30 czerwca 2021 r.

Komisja Europejska przedłużyła 13 października 2020 r. okres obowiązywania tymczasowych ram prawnych dotyczących pomocy publicznej do 30 czerwca 2021 roku, aby wesprzeć gospodarkę w związku z pandemią Covid-19. W przypadku regulacji umożliwiającej wsparcie w postaci dokapitalizowania okres zostaje przedłużony do 30 września 2021 roku.

System ceł i VAT dla zagranicznych sprzedawców e-commerce. Jak uszczelnić?

Zdaniem przedsiębiorców konieczne są działania uszczelniające w systemie ceł i podatku VAT dla zagranicznych sprzedawców e-commerce. Proponują szereg działań mających na celu zapewnienie uczciwej i wysokiej konkurencji w branży e-commerce. Wśród rozwiązań znalazła się m.in. konieczność wprowadzenie systemu informatycznego w ramach e-administracji służącego opłacaniu stawek celnych oraz jego integracja z systemami platform e-commerce.

REKLAMA

PIH: godziny dla seniorów w handlu (10-12) są nietrafione

Godziny dla seniorów są nietrafione, o czym przekonaliśmy się wiosną - ocenił wiceprezes Polskiej Izby Handlu Maciej Ptaszyński. Jak wyjaśnił, osoby starsze i tak robią zakupy w różnym czasie, a podczas wiosennego lockdownu sklepy między 10 a 12 były niemal puste.

Ile będzie nas kosztować żółta strefa?

Od 10 października cała Polska zostanie objęta żółtą strefą. Koszt ekonomiczny rozszerzenia restrykcji sanitarnych na cała Polskę może być znaczący – oceniają ekonomiści Citi Handlowego. Ich zdaniem, nowe obostrzenia stanowią ryzyko w dół dla oczekiwań dotyczących PKB, które prawdopodobnie jest niedoszacowane w obecnych prognozach.

Jakie narzędzia może wykorzystać przedsiębiorca do walki z kryzysem?

O optymalnych sposobach reakcji przedsiębiorstw na kryzys gospodarczy rozmawiamy z Mariuszem Grajdą, partnerem zarządzającym firmy doradczej MGW CCG.

Tarcza antykryzysowa obniża zdolność kredytową przedsiębiorców

Ubiegający się o kredyt hipoteczny znowu mogą liczyć na relatywnie niski wkład własny i złagodzenie innych wymogów bankowych – mówi Agata Antosiewicz, dyrektor działu kredytowego w Domu Kredytowym Victoria. Są też nowe skutki pandemii – prowadzący działalność gospodarczą, którzy skorzystali z tarczy antykryzysowych mają mniejsze szanse na kredyt hipoteczny.

REKLAMA

Promocja zdrowego stylu życia pracowników – wyzwanie dla współczesnych firm!

Co zdrowy styl życia ma wspólnego ze zrównoważonym rozwojem? Jakie są wyniki przeprowadzonych badań w tym zakresie? Jakie są oczekiwania pracowników wobec firmy w zakresie promocji zdrowego stylu życia? Dlaczego promowanie zdrowego stylu życia wśród pracowników nie powinno być modą, ale wyzwaniem dla firm, które chcą stosować nowoczesne metody zarządzania kadrami? Ten temat komentuje Izabela Różańska-Bińczyk z Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.

Konfiskata rozszerzona przedsiębiorstwa

Konfiskata rozszerzona polega na pozbawianiu przestępców korzyści osiąganych z tytułu popełnionych czynów zabronionych poprzez odbiór im przedsiębiorstw służących do ich popełnienia. W celu skutecznego odebrania przedsiębiorcom składników przedsiębiorstwa, prokuratorzy muszą wykazać przed sądem, że zostało dokonane z jego użyciem przestępstwo.

Zróżnicowane nastroje przedsiębiorców. Inwestycje zatrzymane [KOMENTARZ]

Opublikowane zostały wyniki badania „Busometr” na drugie półrocze 2020 r. Indeks nastrojów przedsiębiorców wyniósł 42,4 punktu (spadek z 44,5 punktu w poprzednim półroczu), co oznacza, że nastroje przedsiębiorców w okresie epidemii COVID-19 pogarszają się. Najgorzej jest z inwestycjami, zadziwiająco dobre nastroje utrzymują się z kolei na rynku pracy.

Koronawirus. 70% firm funkcjonuje inaczej

Według najnowszego badania Krajowego Rejestru Długów, pandemia wymusiła zmiany w ponad 3/4 firm z sektora MŚP. Dla części z nich oznaczały one cięcie kosztów, np. pensji (33%). Dla innych był to czas szukania nowych pomysłów na swoją działalność (24%) czy większej cyfryzacji (21%). Zmieniając swój biznes, firmy chcą przygotować się na skutki pandemii. 8 na 10 przedsiębiorców spodziewa się, że wpływ Covid-19 na ich biznes będzie bowiem długotrwały. Gra toczy się o wysoką stawkę, stąd też podwyższony poziom stresu związany z prowadzeniem działalności, który odczuwa 71% przedsiębiorców.

Na jak wysoką emeryturę może liczyć przedsiębiorca?

Średnia emerytura w Polsce oscyluje wokół kwoty 2413,64 zł brutto - to dane z marca 2020 roku, czyli już po waloryzacji. Od lat mówi się o niskich świadczeniach emerytalnych, które nie pozwalają seniorom na zaspokajanie podstawowych potrzeb. Emeryci są jedną z najbardziej zadłużonych grup społecznych, a z najnowszych danych KRD wynika, że liczba upadłości konsumenckich ogłaszanych wśród osób 60+ jest z roku na rok coraz wyższa. Tymczasem wciąż mowa o osobach indywidualnych, które pracowały (przynajmniej przez część życia) na etacie i odprowadzały składki ZUS za pośrednictwem swoich pracodawców. Co z przedsiębiorcami?

Dlaczego (wciąż) zarządzanie majątkiem ma niski priorytet w organizacji?

Zarządzanie aktywami ze względu na dostępne technologie przeżywa swój renesans. Jednocześnie nie znajduje wciąż, należytego uznania osób zarządzających w organizacjach, tak w biznesie jak i w instytucjach sektora publicznego. W wielu wypadkach utożsamiane jest z prostymi zagadnieniami: inwentaryzacji majątku trwałego i amortyzacji w finansach, co gorsza często traktowanych rozdzielnie. Jest to tym bardziej zaskakujące, mając na uwadze regulacje prawne w tym zakresie, choćby te mówiące o odpowiedzialności za przestępstwo zwane niegospodarnością menadżera bądź nadużyciem zaufania.

Nowy JPK_VAT coraz bliżej – z jakimi pytaniami zmagają się przedsiębiorcy?

Już za kilka dni nowy JPK_V7M i JPKV7K stanie się faktem. Rewolucja zapowiadana od dawna, po kilku odroczeniach, nieodwołalnie wchodzi w życie. Potwierdziło to Ministerstwo Finansów w komunikacie z 16 września b.r., w którym wskazano, że 30 września 2020 r. zostanie wyłączona dotychczasowa bramka REST API służąca do przesyłania plików JPK autoryzowanych podpisem kwalifikowanym i zaufanym, jak również bramka REST API, służąca do przesyłania plików JPK autoryzowanych danymi autoryzacyjnymi.

ZUS zwróci 600 mln przedsiębiorcom - efekt interwencji Krajowej Izby Doradców Podatkowych

Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął proces tworzenia not umorzeniowych. ZUS zwróci polskim przedsiębiorcom 600 mln nadpłaconych wiosną składek. To efekt skutecznej interwencji Krajowej Izby Doradców Podatkowych i Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Co 8 przedsiębiorca nie żałuje, że założył firmę

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ZPP - zdecydowana większość badanych (80%), niezależnie od powodów i okoliczności, pozytywnie ocenia swoją decyzję o założeniu firmy (41% – ocenia ją pozytywnie, 39% raczej pozytywnie). Jedynie 10% przedsiębiorców nie jest zadowolonych z tej decyzji.

Dofinansowanie do usług szkoleniowych i doradczych - wnioski do 30 listopada 2020 r.

Mikro-, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa mogą ubiegać się o zwrot części kosztów usług szkoleniowych i doradczych wspomagających prowadzenie firmy w czasie pandemii. Usługi rozwojowe w uruchomionym przez PARP projekcie „Kompetencje dla sektorów zadanie COVID-19 – oferta dla przedsiębiorców” odpowiadają na bieżące potrzeby wybranych branż. Maksymalna wysokość pomocy wynosi do 80 proc. kosztu usługi netto, a budżet całego projektu to ok. 57 mln zł. Zakładany termin składania wniosków do operatorów upływa 30 listopada 2020 r.

Uszczelnianie systemu podatkowego, czyli planowane zmiany w podatkach dochodowych

Przedsiębiorcy muszą przygotować się na znaczące zmiany w zakresie PIT i CIT. Ministerstwo Finansów przygotowało bowiem projekt nowelizacji w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych i osób prawnych. Jej celem ma być uszczelnienie systemu podatkowego. W praktyce oznacza to nowe obowiązki dla przedsiębiorców i potencjalne kary za błędy wynikające z niewłaściwej interpretacji prawa.

Co koronawirus zmienił w sposobie naszej pracy?

Zanim pandemia koronawirusa pojawiła się w naszym życiu, firmy wciąż szukały idealnego modelu pracy. Zmiany przyszły znacznie szybciej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Przyspieszyły wprowadzenie nowych zasad i innowacji, całkowicie odmieniając sposoby działania wielu przedsiębiorstw. Jak wygląda dzisiaj praca zespołów i czym się w niej kierujemy?

Nagroda w konkursie dla przedsiębiorców opodatkowana jak dochody z działalności gospodarczej

Wygraną rzeczową w konkursie dla przedsiębiorców należy opodatkować tak samo jak inne przychody z działalności gospodarczej tego przedsiębiorcy – orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 6 sierpnia 2020 r. (sygn. akt II FSK 976/18).

Podatek od środków transportowych – jakie obowiązki ma podatnik?

Przedsiębiorcy posiadający pojazdy powyżej 3,5 tony powinni zwrócić uwagę na rozliczenia podatku od środków transportowych. Jest to podatek rozliczany lokalnie przez urząd gminy, a nie przez urzędy skarbowe. Dlatego część podatników zobowiązanych do rozliczenia podatku może nie być tego świadoma. Znajomość zasad i obowiązków związanych z rozliczeniem podatku od środków transportowych pozwala na uniknięcie negatywnych konsekwencji realizacji ryzyka podatkowego oraz w pewnych sytuacjach na optymalizację podatkową i poprawę płynności.

Koronawirus testem dla firmy

Możliwości oceniania wpływu COVID-19 na gospodarkę jest wiele – inaczej patrzą na niego firmy produkcyjne, inaczej firmy usługowe. Przez inny pryzmat postrzegają go również przedsiębiorcy z różnych sektorów rynku.

COVID-19. Rezygnacja z zaliczek uproszczonych na podatek dochodowy w trakcie roku

Pandemia COVID-19 oraz związany z tym lockdown okazały się poważnym problemem dla firm. Brak możliwości prowadzenia biznesu lub znaczne ograniczenia w tym zakresie sprawiły, że dla zachowania miejsc pracy oraz utrzymania działalności konieczna stała się pomoc państwa. Oprócz pomocy czysto finansowej przewidziano także rozwiązania prawne, które modyfikują niektóre obowiązki podatkowe. Jednym z nich jest możliwość rezygnacji przez małych podatników w trakcie roku z płacenia uproszczonych zaliczek na podatek dochodowy oraz przejście na rozliczenia oparte na faktycznym dochodzie.

Co trzeba zmienić w podatkach w kryzysie epidemicznym?

Zmiany w polskim systemie podatkowym mogą być skuteczną odpowiedzią na spowolnienie gospodarcze spowodowane pandemią - wynika z raportu firmy doradczej PwC opublikowanego 11 września 2020 r. Według ekspertów kluczowe jest m.in. pobudzenie inwestycji i konsumpcji, transformacja cyfrowa.

Rekonstrukcja rządu rękoma przedsiębiorcy [KOMENTARZ]

Efektywność działania i sprawność realizacji celów - takie kryteria brałby pod uwagę przedsiębiorca przy rekonstrukcji rządu. Kwestie liczby ministerstw i ich nazw nie miałyby dla niego znaczenia.

Przedłużenie terminu na zatwierdzenie sprawozdania finansowego przez spółdzielnie

Walne zgromadzenia spółdzielni będą miały możliwość zatwierdzenia sprawozdań finansowych do 6 tygodni od dnia odwołania stanu epidemii albo ogłoszonego bezpośrednio po nim stanu zagrożenia epidemicznego. Z możliwość zatwierdzenia sprawozdań finansowych w terminie przedłużonym ustawowo na zwołanie walnego zgromadzenia spółdzielni skorzysta około 9 tys. podmiotów.

Reklama niezgodna z prawem – definicje, przykłady, odpowiedzialność

Reklama jako narzędzie marketingowe, służy przedsiębiorcy głównie do uzyskiwania nowych klientów, jednakże coraz częściej na rynku pojawiały się reklamy stworzone z naruszeniem obowiązującego prawa. Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 roku o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2070) stoi na straży ochrony praw konsumentów, którzy niejednokrotnie zdołali złapać się na przynętę reklamową stosowaną przez przedsiębiorców. Zwiększona aktywność Prezesa UOKiK w zakresie zgodności informacji reklamowych z prawem, może dotknąć wielu przedsiębiorców, którzy w przypadku naruszeń przygotować muszą się na duże kary finansowe.

Koronawirus podniósł znaczenie działów marketingu

Według większości marketerów zajmujących wyższe stanowiska w czasie pandemii COVID-19 wzrosło znaczenie działów marketingu i to pomimo redukcji etatów w wielu przedsiębiorstwach. To pokazuje, że w czasach niepewności organizacje chętniej sięgają po kompetencje zespołów, które dobrze znają potrzeby klientów i są w stanie szybko dostroić strategię firmy do zmiany.

Zakup szczepionek na grypę dla pracowników – co z PIT i ZUS?

Nadchodząca jesień oraz wciąż trwająca pandemia COVID-19 spowodowały, że wielu pracodawców zastanawia się nad zaszczepienie swoich pracowników na grypę. Niektórzy pracodawcy robią to dobrowolnie, niektórzy są do tego zobowiązani przepisami prawa. W związku tym pojawiają się pytania: czy zakup szczepionek na grypę stanowi przychód podatkowy (PIT) tych pracowników i czy należy również ten przychód oskładkować (ZUS)?

Lekarz rodzinny może już zlecić test na SARS-CoV-2 w ramach teleporady

Lekarz rodzinny od 9 września 2020 r. może zlecić test na obecność SARS-CoV-2 również w ramach teleporady, gdy u pacjenta występuje gorączka powyżej 38 st. C, kaszel i duszności oraz utrata węchu lub smaku - wynika ze zmiany rozporządzenia ministra zdrowia opublikowanego 8 września 2020 r. w Dzienniku Ustaw.

Walne zgromadzenie spółdzielni mieszkaniowych w czasie epidemii koronawirusa

Walne zgromadzenia spółdzielni mieszkaniowych mogą się odbyć w 6 tygodni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii - stanowi tarcza antykryzysowa 1.0. Nie wiadomo jednak, kiedy ten stan się zakończy – a od decyzji walnych zgromadzeń zależy czasem los spółdzielni. Dlatego Rzecznik Praw Obywatelskich za konieczne uznaje wprowadzenie przepisów, które umożliwią walnym zgromadzeniom podejmowanie uchwał - przynajmniej w sprawach niecierpiących zwłoki. Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił w tej sprawie do Jadwigi Emilewicz, pełniącej funkcje Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Rozwoju.

Dotacje dla przedsiębiorców, którzy ucierpieli wskutek pandemii COVID-19

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego uruchomione zostaną dodatkowe środki z przeznaczeniem na pomoc przedsiębiorcom oraz wsparcie dla jednostek ochrony zdrowia. Unijne pieniądze pozwolą rozszerzyć Zachodniopomorski Pakiet Antykryzysowy o kolejne narzędzia, które pomagają w przeciwdziałaniu oraz minimalizowaniu skutków pandemii COVID-19 na Pomorzu Zachodnim.

5 sposobów na utrzymanie firmy w kryzysie

Lockdown, globalna pandemia oraz niepewna sytuacja gospodarcza wymogły na wielu firmach zmianę modelu działania. Niektóre firmy zostały sparaliżowane przez COVID-19, ale nie wszystkie. Odpowiednie wykorzystanie już wcześniej istniejących trendów i korzystanie z narzędzi zapewniających ciągłość działania oraz płynność finansową to klucz do sukcesu w trudnych czasach. Oto 5 trendów, dzięki którym firmy zyskują w kryzysie.

Weź udział w warsztatach zrównoważonego rozwoju dla MŚP. Trwają zapisy

Uczestnicy spotkań poszerzą i uporządkują wiedzę na temat odpowiedzialnego biznesu, dowiedzą się, jak strategia CSR może stać się źródłem innowacji w firmie, a także otrzymają indywidualne wskazówki i przećwiczą praktyczne narzędzia do stosowania w biznesie na co dzień.

Obniżona stawka VAT do 8% dla niektórych towarów

Na liście towarów, dla których z dniem 31 sierpnia 2020 r. zostały obniżone stawki VAT do wysokości 8%, znalazły się produkty pochodzenia zwierzęcego (nasienie zwierząt) oraz maszyny, urządzenia i wyposażenie dla ociemniałych i niewidomych. Dodatkowo, przedłużona została możliwość stosowania stawki VAT w wysokości 0% dla darowizn na cele związane ze zwalczaniem COVID-19.

Podatek cukrowy uderzy w rodzimych przedsiębiorców

Podatek cukrowy uderzy przede wszystkim w rodzimych przedsiębiorców, produkujących wytwory naszego przemysłu rolno-spożywczego, np. soki - ocenił polityk Konfederacji, były poseł Jacek Wilk na konferencji w Sejmie.

Zmiany w split payment - zwrot środków z rachunku VAT w ciągu trzech dni

Rząd przygotował zmiany w mechanizmie podzielonej płatności (split payment). Zgodnie z propozycją zwrot środków zgromadzonych na rachunku VAT będzie odbywał się w ciągu trzech dni zamiast dotychczasowych 25.

Bezumowne korzystanie z lokalu a VAT

Wskutek pandemii koronawirusa wielu przedsiębiorców wpadło w kłopoty finansowe, co odbiło się na rynku wynajmu lokali komercyjnych. Wynajmujący stanęli przed problemem braku płatności z tytułu wynajmowanych lokali. W przypadku wypowiedzianych umów najmu pojawiły się wątpliwości co do opodatkowania VAT kosztów odpowiadających czynszowi najmu i mediów, których nie regulowali najemcy, którzy nie opuścili na czas najmowanych lokali.

Firmy mocniejsze w walce z koronawirusem

Pół roku temu pandemia koronawirusa zaskoczyła cały świat. Od tego czasu każda branża próbuje odnaleźć się w nowej sytuacji, starając się utrzymać na rynku, a wręcz wymyślając nowe aktywności, które wzmocnią jej pozycję i utrzymają miejsca pracy. Wiele przedsiębiorstw wykorzystało ten czas na dogłębną analizę, efektywniejszą i na nowo zaplanowaną pracę czy dostosowanie się do aktualnych standardów sanitarnych i zmianę profilu działalności.

150 mln zł unijnych funduszy w konkursie „Wdrażanie innowacji przez MŚP”

Rozpoczął się właśnie nabór w konkursie „Wdrażanie innowacji przez MŚP”, skierowanego do firm ze wschodniej Polski. Mikro-, mali i średni przedsiębiorcy, którzy wezmą w nim udział, zawalczą o nawet 20 mln zł dofinansowania ze środków unijnych na inwestycje związane z wprowadzaniem w firmie innowacyjnych produktów lub procesów technologicznych. Oprócz wsparcia finansowego przedsiębiorca może otrzymać także pomoc w dostosowaniu pozostałych procesów zachodzących w firmie do funkcjonowania w sytuacji epidemiologicznej. Warunkiem udziału w programie jest przynależność firmy do ponadregionalnego powiązania kooperacyjnego, np. klastra lub izby gospodarczej, obejmującego przedsiębiorstwa z co najmniej dwóch województw.

Zmiany w stawkach VAT od 31 sierpnia 2020 r.

Przedłużenie możliwości czasowego stosowania stawki VAT 0% dla darowizn na cele związane ze zwalczaniem COVID-19 oraz obniżenie stawki podatku VAT do 8% dla niektórych towarów - takie zmiany zakłada projekt rozporządzenia Ministerstwa Finansów, które ma wejść w życie z dniem 31 sierpnia 2020 r.

Oszustwa "na koronawirusa"- jak nie dać się oszukać?

W czasie pandemii pojawiają się coraz częściej próby wykorzystania strachu przed koronawirusem do nieuczciwych zamiarów. Przestępcy podszywają się pod instytucje publiczne i rozsyłają sms-y czy maile służące wyłudzaniu danych, oferują bezwartościowe szczepionki czy testy, tworzą fałszywe sklepy.

Start-upowy powinien być pomysł, firma niekoniecznie

Od lat z sukcesem działają na rynku, a swoją przygodę z własnym biznesem zaczynali na długo przed tym, zanim słowo start-up weszło do powszechnego użytku. Przedsiębiorcy z branży marketingowej czy IT często nie wiedzą, że oni także mogą pozyskać środki venture capital od inwestora.

Rośnie zadłużenie polskich przedsiębiorstw

Problem z niezapłaconymi fakturami będzie trwał wiele miesięcy, stracą Ci, którzy nie będą szukać rozwiązań i alternatyw na poradzenie sobie z problemami finansowymi, a uważają, że ze wszystkim poradzą sobie sami. Zyskają Ci którzy potrafią wyciągać wnioski i w każdej sytuacji dostrzegają szanse. Przedsiębiorcy powinni skupiać się na rozwoju biznesu, a odzyskiwanie należności pozostawić specjalistom, gdyż procent odzyskiwanych faktur samodzielnie jest bardzo niski.

Poznaj 50 wpływowych kobiet biznesu

24 września w Warszawie odbędzie się premiera książki „50 wpływowych kobiet biznesu”. Zaglądamy zza kulisy i zdradzamy jak będzie wyglądała tegoroczna edycja.

Poznaj 50 wpływowych kobiet biznesu

24 września w Warszawie odbędzie się premiera książki „50 wpływowych kobiet biznesu”. Zaglądamy zza kulisy i zdradzamy jak będzie wyglądała tegoroczna edycja.

Ostatnie dotacje dla firm w ramach Szybkiej Ścieżki

To już ostatnie rozdanie Szybkiej Ścieżki - największego programu wsparcia innowacyjności polskich firm. 22 sierpnia rusza druga runda konkursu skierowana do MŚP i ich konsorcjów, również z jednostkami naukowymi.

Innowacyjny lider to otwartość na zmianę

COVID-19 jest rodzajem mentalnej Formuły 1. W procesie zmian i innowacji w organizacjach musisz być szybki. Kupony odcinają ci, którzy już wcześniej byli przyzwyczajeni do testowania i ponoszenia ryzyka i zbudowali sobie taką markę w zespołach, dzięki której ludzi mają odwagę sięgać po nowe i umieć ponosić ryzyko .

Organizacja pracy szkoły w czasie epidemii koronawirusa - rozporządzenia Ministra Edukacji

12 sierpnia 2020 r. Minister Edukacji Narodowej podpisał projekty 5 rozporządzeń, które pozwolą szkołom i placówkom w razie zagrożenia epidemicznego wprowadzić odpowiednie, dostosowane do sytuacji rozwiązania. Publikujemy treść rozporządzeń.

REKLAMA