REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Przedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak dokumentować skup surowców wtórnych dla potrzeb ewidencji w kpir

Czy na skup butelek i makulatury od drobnych zbieraczy należy wystawiać rachunki, czy z uwagi na niewielkie ilości zakupu, może być wystawiony jeden dowód wewnętrzny? Czy dowód wewnętrzny może stanowić podstawę zapisu w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?

Dowód wewnętrzny podstawą zapisu w kpir podatników VAT kupujących od rolników ryczałtowych.

W jaki sposób należy dokumentować w podatkowej księdze przychodów i rozchodów zakupy dokonywane przez podatników podatku VAT od rolników ryczałtowych?

W jaki sposób i jakim dowodem winien być udokumentowany zakup ziemi, kamienia lub piasku od rolników?

Dowodem umożliwiającym udokumentowanie wydatku poniesionego na zakup ziemi, kamienia, piasku od rolników może być rachunek wystawiony przez sprzedającego albo umowa kupna - sprzedaży zawarta między sprzedającym a kupującym.

Do czego służą poszczególne kolumny w pkpir

Zapisów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów dokonuje się w tzw. kolumnach. Warto zapoznać się z objaśnieniami do pkpir, które wskazują jakie zdarzenia księguje się w poszczególnych kolumnach.

REKLAMA

Jak rozliczyć w kpir usługi adwokackie na zlecenie sądu

Pytanie: Czy adwokat świadczący pomoc prawną z urzędu powinien wpisywać do księgi przychodów i rozchodów faktury VAT, wystawiane Sądom za te usługi?

Co to jest biznesplan?

Pojęcie „biznesplan” pochodzi z języka angielskiego (business plan) i ogólnie oznacza plan, projekt interesu, przedsięwzięcie, plan uruchomienia działalności gospodarczej, jak również plan działania i rozwoju przedsiębiorstwa. Biznesplan jest zatem podstawowym zbiorem dokumentów opisującym działalność firmy, jej rozwój oraz szczegółowy plan działania przedsiębiorstwa.

Kiedy przedsiębiorca może liczyć na ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych?

Przepisy ordynacji podatkowej przewidują możliwość zastosowania przez organ podatkowy określonych ulg w spłacie zobowiązań podatkowych. W określonych przypadkach podatnik prowadzący działalność gospodarczą może liczyć na odroczenie terminu płatności podatku, rozłożenie na raty zaległości podatkowej lub też umorzenie zaległości podatkowych z odsetkami za zwłokę i opłatą prolongacyjną. Kiedy jest to możliwe? W jakich przypadkach podatnik może ubiegać się o zastosowanie wobec niego ulgi?

Zakaz „podwójnej” kontroli przedsiębiorcy

Pamiętaj, że nie można równocześnie podejmować i prowadzić więcej niż jednej kontroli działalności przedsiębiorcy. Szczegóły w poniższym artykule.

REKLAMA

Jak rozpocząć działalność telekomunikacyjną?

Przedsiębiorca telekomunikacyjny może liczyć na spore zyski z prowadzenia takiej działalności. Jednak rozpoczęcie świadczenia usług telekomunikacyjnych wiąże się z koniecznością wypełniania dodatkowych obowiązków określonych w ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.).

Czym jest kontrola Inspekcji Sanitarnej?

Inspekcja Sanitarna to organ nadzorujący stan higieny pracy w zakładach produkcyjnych oraz usługowych i handlowych. Inspekcja sanitarna (IS) stoi na straży zdrowia pracowników i chroni ich przed czynnikami szkodliwymi, uciążliwymi oraz zapobiega chorobom zakaźnym i zawodowym.

Jak dbać o wizerunek firmy w internecie

Na budowanie wizerunku firmy składają się nie tylko takie elementy jak broszury, papier firmowy, czy wizytówki, ale również ogół działań podjętych w sieci. Przedsiębiorca powinien pamiętać o utworzeniu co najmniej miniwitryny.

Cele i zasady normalizacji krajowej

Normalizacja jest działalnością zmierzającą do uzyskania optymalnego, w danych okolicznościach, stopnia uporządkowania w określonym zakresie, poprzez ustalanie postanowień przeznaczonych do powszechnego i wielokrotnego stosowania, dotyczących istniejących lub mogących wystąpić problemów.

Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej wymaga sprawowania nad nim nieustannej kontroli i kierownictwa. Nawet drobne zmiany lub zaniechania mogą wywołać znaczne i nieodwracalne skutki.

Zmiana składu osobowego wspólników spółki cywilnej, a własność samochodu będącego składnikiem majątku spółki

Jedną z zasad, na których opiera się konstrukcja spółki cywilnej, jest zasada stałości składu osobowego spółki, jako stosunku prawnego opartego na wzajemnym zaufaniu, lojalności i ścisłej współpracy wspólników.

Ogólne zasady kontroli działalności gospodarczej

Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej zawiera przepisy, które obowiązują w odniesieniu do wszelkich kontroli przeprowadzanych przez różne organy państwowe i samorządowe. W przepisach szczególnych natomiast znajdują się poszczególne typy kontroli, np. w ustawie o Państwowej Inspekcji Pracy, czy Inspekcji Sanitarnej.

Najczęściej używane zwroty w pismach firmowych

Prowadzący działalność gospodarczą wykorzystują do komunikacji zarówno elektroniczne jak i tradycyjne środki przekazu. W obu przypadkach do sporządzania treści wiadomości używane są zwroty ogólnie uznane za odpowiednie.

Kiedy praktyka rynkowa jest agresywna

Pojawiające się w obrocie praktyki rynkowe, jeżeli spełnią określone przesłanki, mogą zostać uznane za agresywne. Podstawą do określenia danego działania rynkowego jako agresywnego jest pojawienie się elementu nacisku w odniesieniu do klienta korzystającego z oferty określonej firmy.

HTC Legend

Legend pozwala na niezakłócone i swobodne komunikowanie się przez przedsiębiorcę ze współpracownikami i kontrahentami zarówno w trybie online za pośrednictwem aplikacji internetowych, jak również klienta poczty.

HTC Desire

Desire to smartfon mający za zadanie połączyć zdolność do efektywnego komunikowania się z szeregiem biurowych aplikacji. Telefon posiada jeden z największych na rynku wyświetlaczy Amoled.

Zakup towarów pochodzenia polskiego w celu ich odsprzedaży ewidencjonowana w kpir

Jak dokumentować zakup towarów używanych pochodzenia polskiego i przywiezionych z Niemiec w celu ich odsprzedaży?

Wydruk z komputera a ewidencja w księdze przychodów i rozchodów

Zamierzam prowadzić działalność gospodarczą polegającą głównie na kupnie-sprzedaży towarów za pomocą aukcji internetowych w kraju i zagranicą. Interesuje mnie czy dowodami księgowymi mogą być wydruki z komputera potwierdzające zakup danego przedmiotu na aukcji, oraz deklaracja SAD bez faktury zakupu?

Następca prawny a obowiązki wynikające z kpir

Czy jako następca prawny po zmarłym ojcu, mam prawo do księgowania w koszty uzyskania przychodów faktur, do których wystawiam noty korygujące?

Data księgowania towarów handlowych w kpir

Z jaką datą, należy księgować w podatkowej księdze przychodów i rozchodów zakup towarów handlowych? Czy z datą wystawienia faktury przez dostawcę, czy też z datą otrzymania faktury i towaru?

Faktura VAT od rolników ryczałtowych w kpir

W jaki sposób dokumentować w podatkowej księdze przychodów i rozchodów zakupy dokonywane przez podatników podatku VAT od rolników ryczałtowych?

Dokument WZ w księdze przychodów i rozchodów

Jak udokumentować sytuację, kiedy to sprzedając klientowi usługę remontowo-budowlaną (np. wymiana stolarki okiennej lub drzwiowej w budynku mieszkalnym), wszelkie użyte do tego materiały jak: okna, pianki montażowe, listwy, itp. na fakturze zostaną ujęte jako element usługi. Czy na zużyte do wykonania prac remontowo-budowlanych materiały należy wystawiać dokument WZ?

Wniesienie aportu w postaci gruntu w kpir

Z jaką datą należy zaewidencjonować w kolumnie „16” podatkowej księgi przychodów i rozchodów fakt wniesienia aportu w postaci gruntu, czy z datą zawarcia umowy spółki, czy z datą sporządzenia aktu notarialnego?

Zagraniczna faktura w kpir

Jak powinno wyglądać prawidłowe udokumentowanie i księgowanie w księdze przychodów i rozchodów w sytuacji gdy dostawca zagraniczny wystawia fakturę za towar?

Optyk – pomysł

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób ma kłopoty z oczami, nawet idąc ulicą widać jak wiele osób chodzi w okularach i to nie tylko osoby starsze ale coraz więcej młodych ludzi. Coraz więcej też czasu poświęcamy siedzeniu przed komputerem. U jednych wynika to z konieczności – wykonywanej pracy, u innych – dzieci, młodzieży ten czas to surfowanie po Internecie czy granie w gry. Nie zdając sobie sprawy pewnego dnia zauważamy konieczność wizyty u okulisty a ta niejednokrotnie prowadzi do kolejnej wizyty, tym razem u optyka.

Optyk – lokal

Najlepszą lokalizacją dla salonu optycznego jest oczywiście duże centrum handlowe lub też ruchliwa, położona w centrum ulica, pełna sklepów, z mnóstwem odwiedzających ją o różnych porach dnia klientów.

Optyk – franczyza

Coraz bardziej popularna w Polsce franczyza (jako pewnego rodzaju umowa licencyjna) to niezły sposób na własny biznes. Salony optyczne sprawdzają się także jako biznes franczyzowy. Najbardziej popularną sieciową marka w branży optycznej jest Vision Express.

Jak założyć sklep monopolowy

Pomysł na otwarcie sklepu z alkoholem (monopolowego) trzeba dobrze przemyśleć, chociaż jeśli dobrze wszystko przygotujemy, a naszą ofertę wzbogacimy o towary takie jak np. napoje, możemy osiągnąć sukces.

Sklep ze zdrową żywnością

Sprzedaż zdrowej żywności to na świecie i również w Polsce jedna z lepiej rozwijających się branż. Ludzie są coraz bardziej świadomi szkodliwości chemii w żywieniu i pragną coraz lepiej i zdrowiej odżywiać się. Nie tylko wegetarianie chcą mieć na stole naturalne i ekologiczne produkty.

Optyk – reklama

Na początku działalności warto otwierany salon optyczny zareklamować w tradycyjny sposób. Należy pamiętać, aby miejsce w którym będzie otwarty salon było dobrze oznakowane i widoczne dla potencjalnych klientów.

Optyk – pozwolenia

Salon optyczny uruchomić może praktycznie każdy. Niepotrzebne są żadne specjalne uprawnienia ani fachowa wiedza. Nie trzeba kończyć studiów medycznych. Wystarczy dobry lokal i odpowiednio dużo pieniędzy.

Jak przechowywać dokumenty firmowe?

Prowadząc działalność gospodarczą musisz gromadzić dokumenty, które są Ci potrzebne do sprawnego zarządzania firmą. W poniższym artykule przedstawiamy zasady przechowywania dokumentów firmowych.

Zwrot kosztów za wykorzystywanie samochodu w celach służbowych

Czy podróż służbową można odbyć prywatnym samochodem? Czy w takim wypadku pracownikowi przysługuje ekwiwalent za zużycie samochodu i zwrot kosztów podróży? W jaki sposób należy liczyć wynagrodzenie z tego tytułu? Szczegóły poniżej.

Sposób obliczania należności z tytułu podróży służbowej

Za odbytą podróż służbową przysługuje nam dieta, pokrycie wydatków stosownie do uzasadnionych potrzeb, a także zwrot kosztów za wykorzystanie samochodu, niebędącego własnością pracodawcy.

Jak zarejestrować domenę przed założeniem firmy

Domena, która posiada słowa bezpośrednio kojarzące się z firmą lub jej nazwą jest bardzo atrakcyjna nie tylko dla firmy. W Sieci coraz częściej dochodzi do przestępstw związanych z przechwytywaniem oraz wykorzystywaniem ich przez osoby trzecie, najczęściej w celu osiągnięcia korzyści materialnych.

Opłaty za odprowadzanie spalin

Przedsiębiorca korzystający z samochodu dla celów prowadzonej działalności gospodarczej obowiązany jest do wnoszenia opłat za korzystanie ze środowiska przewidziane w prawie ochrony środowiska.

Co to jest weksel trasowany poręczony?

Weksel trasowany to taki weksel, który stanowi pisemne polecenie zapłaty wystawcy skierowane do trasata, które dotyczy bezwarunkowej zapłaty na rzecz remitenta określonej sumy pieniężnej.

Co powinna zawierać deklaracja wekslowa?

Deklaracja wekslowa pozwala na określenie zasad wypełnienia weksla. Stanowi ona porozumienie wystawcy weksla i osoby, której jest on pierwotnie wręczany.

Czym jest weksel własny?

Weksel własny, określany też mianem prostego lub suchego, to taki weksel, w którym sam wystawca przyrzeka bezwarunkową zapłatę oznaczonej sumy pieniężnej na rzecz lub na zlecenie wskazanej osoby (poprzez nazwisko). W przypadku weksla własnego głównym dłużnikiem jest sam wystawca.

Jak zaksięgować w kipr wydatki na zakup działki pod budowę mieszkań

Czy wydatki poniesione na zakup działki gruntu przeznaczonej pod budowę mieszkań przeznaczonych na sprzedaż w ramach prowadzonej działalności gospodarczej można zaksięgować jako towar w rubryce 10 księgi (zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu), zaś opłaty notarialne, podatek od czynności cywilnoprawnych oraz opłatę sądową w rubryce 11 księgi (koszty uboczne zakupu)?

Dowód sprzedaży waluty w kantorze a ewidencja w kpir

Wyjeżdżając służbowo za granicę wymieniam waluty w kantorze. Czy dowód sprzedaży z kantoru może uznany być za dowód księgowy na podstawie którego dokonam rozliczenia różnic kursowych?

Dzień wyceny kosztów w walucie obcej w kpir

Prowadzę działalność opodatkowaną na zasadach ogólnych, której przedmiotem jest produkcja sprzętu oświetleniowego i lamp elektrycznych. Z jakim dniem powinienem dokonać wyceny poniesionych kosztów w walucie obcej?

Wydruki z kasy fiskalnej na terytorium UE, a zapis w kpir

Czy na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej mogę stosować wydruki z kas fiskalnych z krajów UE, jako podstawę do dokonania zapisów w książce przychodów i rozchodów?

Wyciąg z karty płatniczej a ewidencjonowanie w kpir

Czy wyciąg z karty płatniczej jest wystarczającym dokumentem księgowym do potwierdzenia dokonania transakcji?

Jak prawidłowo ewidencjonować w kpir usługi rekreacyjne

Prowadzę działalność gospodarczą obejmującą naukę jazdy konnej i rekreację. Posiadam 3 konie własne i 4 użyczone nieodpłatnie, nie chcę traktować koni jako majątku firmy, natomiast korzystam z nich do uzyskania przychodu z jazd. W jaki sposób wpisywać koszty związane z wyżywieniem, utrzymaniem oraz leczeniem koni i w oparciu o jakie dokumenty? W oparciu o jakie dokumenty wpisywać przychód z jazdy konnej do kpir?

Umowa użyczenia lokalu

Umowa użyczenia to jedna z umów nazwanych, która posiada niezaprzeczalne znaczenie o charakterze praktycznym. Może znaleźć zastosowanie do użyczenia lokalu.

Odtworzenie zniszczonej dokumentacji

Jak postąpić w sytuacji gdy zniszczeniu uległa dokumentacja firmy obejmująca: księgę przychodów i rozchodów, faktury, rachunki, rolki z kas fiskalnych?

REKLAMA