REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Przedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak kształtują się koszty przy postępowaniu zabezpieczającym?

Prowadzenie działalności gospodarczej zawsze wiąże się z ryzykiem zaistnienia problemów z płynnością finansową i niemożnością uregulowania swoich wymagalnych zobowiązań. Przedsiębiorca powinien liczyć się z możliwością wystąpienia kontrahenta do sądu w celu ochrony swoich roszczeń. Kontrahent ma również możliwość wnioskowania o zabezpieczenie swoich roszczeń, jeżeli ma wątpliwości, czy zasądzone roszczenie zostanie wykonane.

Hipoteka kaucyjna jako forma zabezpieczenia wykonania umowy

Prowadzenie działalności gospodarczej, co do zasady wiąże się z funkcjonowaniem w obrocie i zawieraniem umów z kontrahentami. Jeżeli zawierane umowy opiewają na wysoką wartość może mieć miejsce sytuacja, w której kontrahent będzie obawiał się o możliwości finansowe przedsiębiorcy, a tym samym możliwości realizacji umowy. W takim wypadku najlepszym sposobem będzie ustanowienie hipoteki kaucyjnej.

Jak zwiększyć koszty uzyskania przychodu?

Koszty uzyskania przychodu rosną, więc podstawa opodatkowania jest niższa - zasada dobrze znana zarówno podatnikom jak i fiskusowi. Wraz ze zmniejszeniem podstawy maleją zobowiązania przedsiębiorcy. Rozwiązaniem pozwalającym zwiększyć koszty uzyskania przychodów jest optymalizacja sposobu amortyzacji.

Co należy wiedzieć o postępowaniu gospodarczym?

Reguły, jakimi kieruje się postępowanie gospodarcze znacznie różnią się od postępowania zwykłego. Warto o tym pamiętać, jeżeli nie chcesz, by spotkała cię przykra niespodzianka.

REKLAMA

Umowa niezgodna z prawem? Jak i do kogo wnieść pozew?

Jeżeli w ocenie przedsiębiorcy, kontrahent używa w swoim wzorcu umowy postanowień, które są sprzeczne z prawem czy dobrymi obyczajami, może zwrócić się do sądu o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolony. Gdzie i jak wnieść pozew w tej sprawie? Kto może wystąpić z żądaniem? Czy możliwe jest zawarcie ugody przed sądem w tych sprawach

Jak obliczyć koszty i zyski - krok po kroku

Pomysł na własny biznes to nie wszystko. Konieczne jest również jego wykonanie i przeprowadzenie skrupulatnej analizy pozwalającej na ocenę kosztów i zysków.

Jak obliczyć wrażliwość firmy na zawirowania rynkowe?

Prowadzenie działalności gospodarczej nie jest procesem toczącym się w próżni. Nasza firma będzie odczuwać zmiany jakie pojawiają się dookoła niej. Jak ustalić stopień odporności przedsiębiorstwa na zawirowania rynkowe?

Jak przygotować podstawowe dokumenty analizy finansowej firmy?

Zebranie doświadczenia podczas prowadzenia działalności gospodarczej pozwala na rozwijanie firmy. Warto jednak, aby przedsiębiorca przed stawianiem odważnych kroków zawsze odpowiedział sobie na podstawowe pytania: co robić i czy będzie to opłacalne. Jeżeli wiadomo „co i po co”, należy zastanowić się „jak”.

REKLAMA

Jak zmiana wartości pieniądza wpływa na finanse firmy?

Prowadzenie firmy ukierunkowane jest na zysk. Czy gromadzoną gotówkę należy inwestować? Jak robić to najskuteczniej? Przeczytaj porady ekspertów.

Jak obliczyć opłacalność firmy?

Policzyliśmy jak dużo musimy pracować, aby zrównoważyć koszty stałe naszej działalności, ale w dalszym ciągu nie wiemy jak dużo musimy sprzedać, by osiągnąć satysfakcjonujący nas zysk. Jak już wiemy na potrzeby rozwoju firmy oraz własną konsumpcję możemy przeznaczyć tylko zysk netto.

Co z ochroną konkurencji i konsumentów w sądzie?

W niektórych sytuacjach przedsiębiorca będzie zmuszony dochodzić swoich praw z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów w sądzie. Jak pokrótce wygląda postępowanie? W jakich sprawach jest właściwy Sąd Okręgowy w Warszawie? Jak i gdzie skutecznie wnieść odwołanie od decyzji Prezesa Urzędu? Jakie wymogi powinno spełniać odwołanie?

Jak przeprowadzić analizę finansową firmy?

Masz już pomysł na swoją firmę. Dokonałeś analizy marketingowej planowanego przedsięwzięcia. Oszacowałeś cenę sprzedaży produktu, ale uważaj. Do myśli, że Twój pomysł jest dobry łatwo się przyzwyczaić. Powinieneś przeliczyć, czy Twój pomysł jest opłacalny.

Czy warto rejestrować znak towarowy?

Jedną z decyzji, jaką podejmujesz rozpoczynając swój biznes jest wybór oznaczenia, które będzie Cię identyfikować na rynku. Takim oznaczeniem może być np. słowo, grafika, czy połączenie tych elementów. Przy wyborze oznaczenia często kierujesz się tym, aby wywoływało ono u potencjalnego klienta odpowiednie skojarzenia z do towarami lub usługami oferowanymi przez Twoją firmę. Musisz jednak wiedzieć, że wybrane oznaczenie może być znakiem towarowym, zaś posługując się nim możesz w pewnych okolicznościach skorzystać z ochrony praw do tego znaku. Jakie korzyści zyskasz z rejestracji znaku towarowego?

Kiedy wydatki na mieszkanie są kosztem firmy?

Prowadząc firmę wydatki związane z bieżącą eksploatacją mieszkania, w którym prowadzisz działalność gospodarczą zalicza się do kosztów uzyskania przychodów. Jakie konkretnie wydatki zalicza się do kosztów bieżących? A co w sytuacji, kiedy w mieszkaniu w którym prowadzisz działalność jednocześnie mieszkasz?

Czy przedsiębiorca może współpracować z wolontariuszem

Podmioty prawne, wśród których przodują stowarzyszenia i fundacje, mogą korzystać z darmowej pomocy jaką jest współpraca z wolontariuszami, czyli osobami fizycznymi ochotniczo i bez wynagrodzenia wykonującymi świadczenia (art. 2 pkt. 3 ustawy z 23 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego o wolontariacie). Jest to sposób na obniżenie kosztów funkcjonowania. Czy przedsiębiorca również może skorzystać z darmowej pracy takich osób?

Kiedy unijny VAT nie musi być rozliczony?

Polscy przedsiębiorcy nabywający towary na terytorium Unii Europejskiej podlegają opodatkowaniu unijnym VAT-em. Jednak, gdy wartość transakcji nie przekroczy wyznaczonego limitu, to z rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia wyłączeni będą podatnicy podmiotowo zwolnieni w Polsce.

Jak przedstawia się procedura w sprawach z zakresu regulacji transportu kolejowego?

Jeżeli przedsiębiorca będący adresatem decyzji lub postanowienia Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego nie zgadza się z ich treścią, może zaskarżyć ten akt do sądu. Jak i gdzie wnieść odwołanie od decyzji Prezesa Urzędu? Jakie wymogi powinno spełniać odwołanie? Czy w tych sprawach przysługuje stronie skarga kasacyjna?

Jak przedstawia się procedura w sprawach z zakresu regulacji telekomunikacji i poczty?

Jaki sąd właściwy jest w tych sprawach? Jak i gdzie wnieść odwołanie od decyzji Prezesa Urzędu? Jakie wymogi powinno spełniać odwołanie? Czy w tych sprawach przysługuje stronie skarga kasacyjna? Odpowiedzi szukaj w poniższym tekście.

Jak przedstawia się procedura w sprawach z zakresu regulacji energetyki?

Jaki sąd właściwy jest w tych sprawach? Jak i gdzie wnieść odwołanie od decyzji Prezesa Urzędu? Jakie wymogi powinno spełniać odwołanie? Czy w tych sprawach przysługuje stronie skarga kasacyjna?

O czym musi pamiętać przedsiębiorca pod koniec roku?

Zbliżający się koniec roku to dla przedsiębiorców, obok podsumowania realizacji planów, czas dopełnienia obowiązków, które wynikają z przepisów prawa. Już teraz sprawdź, jakie powinności i do kiedy musisz wypełnić.

Dlaczego firmy obdarowują pracowników przed świętami?

Nadchodzący okres świąt Bożego Narodzenia to z punktu widzenie zwykłego człowieka czas do refleksji, możliwości spotkania z najbliższymi i odetchnięcia od szarej codzienności. Patrząc jednak z perspektywy pracodawcy jest to świetny moment do zacieśnienia więzi pomiędzy firmą, a pracownikiem i tym samym przywiązanie go do siebie na kolejny rok.

Czy można prowadzić sprzedaż wysyłkową bez kasy fiskalnej?

Jeżeli firma zajmuje się sprzedażą wysyłkową na rzecz osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej, to powinna ewidencjonować ją za pomocą kasy fiskalnej. Od zasady są jednak wyjątki. Jakie? Przeczytaj.

Czy przedsiębiorca musi odśnieżać dach

Problem intensywnych zimowych opadów dotyka przedsiębiorców co roku. Dla niektórych z nich wiąże się z dodatkowymi obowiązkami - usuwaniem śniegu i lodu z dachu. Kto i kiedy musi sięgnąć po łopatę i pracować na wysokości? Przeczytaj.

Co można i dlaczego warto się ubezpieczać?

Przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą zależy na stabilności i spokojnym prowadzenie działalności. Formą takiego zabezpieczenia są ubezpieczenia. Towarzystwa ubezpieczeniowe oferują obecnie ubezpieczenia od wielu ryzyk, aby jak najlepiej dopasować się do klienta.

Jakie roszczenia można wysunąć w stosunku do znaków towarowych?

Przedsiębiorca prowadząc działalność gospodarczą może korzystać z ochrony dla znaków towarowych i oznaczeń geograficznych (faktu pochodzenia danej rzeczy lub usługi z miejsca o szczególnych właściwościach), jeżeli są one zarejestrowane. Fakt naruszenia tych dóbr determinuje czynności mające na celu ich zaniechanie.

Jak się bronić, gdy kontrahent wykorzystał poufne informacje dotyczące przedsiębiorstwa?

W wyniku prowadzenia działalności gospodarczej powstaje tzw. tajemnica przedsiębiorstwa. Są to informacje poufne, co do których przedsiębiorca podjął czynności mające na celu ich ochronę przed dostaniem się w niepowołane ręce. Mogą one dotyczyć kwestii technicznych, handlowych lub organizacyjnych przedsiębiorstwa, ale także mogą to być inne informacje posiadające wartość gospodarczą.

Na czym polega ubezpieczenie transakcji?

Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą często zaciąga przeróżne zobowiązania finansowe. Jednak kredyt wiąże się z koniecznością jego spłacenia. To czasami  w przypadku kłopotów finansowych może być trudne. Dlatego też istnieje możliwość ubezpieczenia kredytu.

Sprawdź, co może ubezpieczyć przedsiębiorca?

Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą może ubezpieczyć mienie, które wchodzi w skład jego przedsiębiorstwa, tj takie które służy prowadzeniu owej działalności. Ma to na celu uzyskanie odszkodowania w razie zaistnienia ewentualnej szkody.

Jak działają biura dla freelancerów?

Freelancing na stałe wpisał się w życie mniejszych i większych miejscowości. Nie trudno zobaczyć dziś fotografa-pasjonata robiącego młodej parze zdjęcia w jednym z okolicznych parków, czy też realizującego zlecenia artystę. Prowadzenie działalności gospodarczej w formie jednoosobowej fimy wymaga jednak załatwiania wielu formalności. Czy wolni strzelcy pracują cały czas w terenie? Otóż nie, wielu z nich korzysta z biur coworkingowych.

Jak przyciągnąć uwagę słuchaczy?

Które zdjęcie wybierzesz, jeśli masz zamiar opowiedzieć znaną historyjkę o budowaniu katedry Notre Dame: oczywiste czy tajemnicze? Zastosuj metodę podwójnego znaku, a wybierzesz te właściwe zdjęcie.

W jaki sposób małe firmy są narażone na przestępstwa w Sieci?

Coraz częściej prasa donosi o przypadkach przestępstw internetowych, których ofiarami padają znane firmy oraz osoby publiczne. Coraz częściej jednak ofiarami cyberprzestępców padają małe i średnie przedsiębiorstwa. Cenna jest więc wiedza, w jaki sposób można zabezpieczyć się przed działaniami cyber- i typosquatterów.

W jaki sposób korzystnie rozliczyć najem?

Prowadząc działalność gospodarczą mamy możliwość rozliczania się z fiskusem zarówno na zasadach ogólnych, według stawek 18 i 32 proc., jak i z wykorzystaniem 19-proc. stawki liniowej. W obu przypadkach wydatki możemy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.

Jak działa wirtualne biuro?

Wirtualne biuro jest w Polsce rozwiązaniem przeznaczonym dla nowo powstałych oraz już działających firm, które chciałyby zmniejszyć miesięczne koszty utrzymania swojej działalności gospodarczej. Dlaczego biuro takie nazywane jest wirtualnym?

Co zawiera wniosek o zatwierdzenie lub wpis do rejestru zakładów?

Firmy działające w branży spożywczej lub na rynku wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, muszą wystąpić do Sanepidu o zatwierdzenie jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Wyjątkiem jest wpis do rejestru.

Jak rozliczyć PIT w Danii

Prowadząc działalność gospodarczą w Danii nie można zapominać o przyjętych w tym państwie zasadach podatkowych. Jak poradzić sobie z PIT-em w praktyce?

Jak założyć firmę w Danii – autoryzacja i kompetencje pracowników

Polski pracownik, chcący wykonywać czasowo zawód hydraulika lub elektryka w Danii powinien, przed rozpoczęciem wykonywania zawodu, złożyć pisemne zgłoszenie w Duńskim Urzędzie Bezpieczeństwa Technicznego (Sikkerhedsstyrelsen).

Jak prowadzić czasową działalności w Danii - polskie firmy usługowe

Czasowe delegowanie pracowników w celu realizacji umowy z duńską firmą lub osobą prywatną jest zdecydowanie najprostszą formą funkcjonowania polskich przedsiębiorstw w Danii. Główną zaletą tego typu rozwiązania jest zminimalizowanie formalności związanych z funkcjonowaniem firmy na rynku oraz rozliczaniem podatku dochodowego przedsiębiorstwa w Polsce.

Jak założyć firmę w Danii – spółka jawna i komandytowa

Zakładanie firmy w Danii wiążę się z możliwością wyboru przez polskich przedsiębiorców dowolnej formy prawnej spośród przewidzianych przez duńskie ustawodawstwo. Czy warto zakładać spółkę jawną lub komandytową?

Jak funkcjonuje system bankowy w Danii

Jak założyć firmę w Danii - samozatrudnienie

Samozatrudnienie jest w Danii najbardziej popularną formą prowadzenia działalności gospodarczej. Jest ona prowadzona przez osobę fizyczną na własny rachunek. Działalność prowadzona jest pod własnym nazwiskiem lub nazwą przyjętą dla firmy przez jej założyciela. Firma może, oprócz założyciela (właściciela), zatrudniać także inne osoby.

Jak organizowane są przetargi w Danii

Prowadzenie działalności gospodarczej w Danii przez Polaków nie wyklucza możliwości przystąpienia ich firmy do przetargów w ramach zamówień publicznych. Jak organizowane są przetargi publiczne? Przeczytaj.

Jak funkcjonuje system podatkowy w Danii

Interpretacja ustaw podatkowych opiera się na rozporządzeniach wykonawczych i werdyktach sądowych. Orzeczenia podatkowe posiadające moc wiążącą wydawane są przez duńską Radę Orzecznictwa Podatkowego (National Assessment Council), do której wnioski o wydanie orzeczenia należy składać przed powstaniem zobowiązania podatkowego.

Jak założyć firmę w Danii - CIT

Wpływy z podatków od osób prawnych stanowią średnio 8% całości wpływów podatkowych w Danii. Ze względu na rosnącą międzynarodową konkurencję w zakresie pozyskiwania inwestycji zagranicznych, Dania na przełomie lat sukcesywnie obniżała wysokość stawek podatkowych od dochodów osób prawnych z 50% do 25% obowiązujących w 2010 roku.

Jak funkcjonują zamówienia publiczne w Danii

Dania, jako pierwszy kraj w UE, zaadoptowała unijne regulacje prawne dotyczące zamówień publicznych i przetargów. Nad procedurami związanymi z przetargami czuwa organ rządowy.

Ile kosztuje założenie firmy w Danii

Dania jest krajem, w którym założenie działalności nie należy do najtańszych. W szczególności, z uwagi na różnice w zarobkach, może okazać się dotkliwe dla polskich przedsiębiorców. Ile kosztuje rozpoczęcie własnej działalności?

Jakie rodzaje podatków występują w Danii

Dania jest krajem, w którym obciążenia podatkowe są jednymi z najwyższych w Europie. System podatkowy w Danii jest progresywny, bardzo rozbudowany i obejmuje zarówno podatki bezpośrednie (m.in. podatki dochodowe od osób fizycznych i prawnych), jak i podatki pośrednie (VAT, akcyza).

Jak założyć firmę w Danii – VAT i akcyza

W Danii obowiązuje jednolita stawka VAT (duński moms) w wysokości 25%. Obejmuje ona import oraz dostawy towarów i większość usług. Nie ma stawek obniżonych, preferencyjnych czy specjalnych dla wybranych grup towarów. Istnieje natomiast lista towarów i usług zwolnionych z VAT (m.in. opieka zdrowotna i społeczna, edukacja, itp.).

Jak rozwiązywane są problemy firm w Danii – system SOLVIT

SOLVIT jest systemem nieformalnego rozwiązywania problemów zatrudnienia na jakie napotykają osoby fizyczne i firmy na rynku wewnętrznym UE, a wynikających z nieprawidłowego stosowania prawa wspólnotowego przez organy administracji publicznej w państwach członkowskich (jak również w Islandii, Lichtensteinie i Norwegii).

Jak polska firma w Danii powinna rozliczyć VAT

Od dnia 1 stycznia 2009 r. dla zagranicznych firm świadczących usługi w Danii obowiązuje odwrócony obowiązek podatkowy. Oznacza to, że firma Polska sprzedająca na terenie Danii usługi duńskim firmom zleceniodawcom, nie nalicza na wystawianych przez siebie fakturach podatku VAT. Duński zleceniodawca jest zobowiązany naliczyć, na podstawie otrzymanej faktury, i zapłacić Urzędowi Skarbowemu 25 % VAT wartości netto zrealizowanej usługi.

Jak zarejestrować spółkę z o.o. w Danii

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (ApS) jest jedną z najczęściej stosowanych form prawnych w działalności gospodarczej firm w Danii. Jest ona stosowana najczęściej przez tych przedsiębiorców, którzy chcą sprawować ścisły, osobisty nadzór nad działalnością spółki (np. w przypadku firm rodzinnych).

REKLAMA