REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Przedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak uzyskać akredytacje obronności i bezpieczeństwa?

Akredytacja w zakresie obronności i bezpieczeństwa daje możliwość prowadzenia działalność związanej z oceną zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa. Jak uzyskać akredytację OiB?

Jakie są zasady wpisu do rejestru usług detektywistycznych?

Ze świadczeniem usług detektywistycznych łączy się konieczność uzyskania wpisu w rejestrze działalności detektywistycznej. Na jakich zasadach jest on dokonywany?

Co zawrzeć we wniosku o wpis do rejestru usług detektywistycznych?

Ze świadczeniem usług detektywistycznych łączy się konieczność uzyskania wpisu w rejestrze działalności detektywistycznej. Co powinno znaleźć się we wniosku o wpis?

Czy zagraniczni przedsiebiorcy mogą wykonywać usługi detektywistyczne w Polsce?

Przedsiębiorcy prowadzący działalność detektywistyczną z innych państw członkowskich UE mogą świadczyć usługi bez konieczności uzyskiwania wpisu do rejestru działalności regulowanej. Na jakiej podstawie świadczą więc usługi? Przeczytaj.

REKLAMA

Jak firmy mogą chronić dane?

Ochrona danych w firmach to dla przedsiębiorców drażliwy temat. Administrator danych jest zobowiązany nie tylko odpowiednio chronić dane, ale także usuwać je po ustaniu czasu i celu ich przetwarzania. W jaki sposób robić to najlepiej?

Jak uzyskać certyfikat akredytacji w zakresie obronności i bezpieczeństwa

Akredytacja w zakresie obronności i bezpieczeństwa pozwala prowadzić działalność związaną z oceną zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa. W jaki sposób uzyskuje się certyfikat akredytacji?

Audyt akredytacji w zakresie obronności i bezpieczeństwa - porada

Akredytacja w zakresie obronności i bezpieczeństwa umożliwia prowadzenie działalności związanej z oceną zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa. Jak przebiega jej audyt?

Akredytacja w zakresie obronności i bezpieczeństwa - jakie dokumenty złożyć?

Akredytacja w zakresie obronności i bezpieczeństwa umożliwia prowadzenie działalności związanej z oceną zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa z wymaganiami określonymi w specyfikacji technicznej. Jakie należy złożyć dokumenty, aby uzyskać akredytację?

REKLAMA

Nowy i unikalny pomysł na e-biznes – czy to możliwe?

Wiele osób, które myślą o rozkręceniu własnego przedsiębiorstwa w sieci myśli, że w Internecie nie da się już wymyślić nic nowego, że wszystko już jest. Nic bardziej mylnego! Owszem, w sieci możemy spotkać niemal każdą branżę, ale miejmy na uwadze fakt, ze e-biznes jest bardzo młodym i dopiero rozwijającym się zjawiskiem i dla każdego pomysłu znajdzie się tam miejsce. Czy mamy więc szansę na oryginalny pomysł?

Pomysł na E-biznes – czy to się w ogóle opłaca?

E-biznes to świetna alternatywa dla osób, które mają już dość etatu, codziennego rannego wstawania i podróżowania do firmy. Monotonia dnia codziennego może się dać we znaki każdemu, nawet najbardziej cierpliwemu biznesmenowi. Szansą na wyrwanie się z tej stagnacji jest właśnie e-biznes. Niestety trafiony pomysł na działalność internetową to rzadkość, a bardzo duża część nowych e-przedsiębiorstw już na starcie skazana jest na porażkę. Jaką więc obrać strategię na samym początku?

Jak firma może wpisać się na listę podmiotów wykonujących działalność lobbingową?

Jeżeli prowadzisz firmę, której przedmiotem ma być zawodowa działalność lobbingowa, powinieneś wystąpić z wnioskiem o wpis na listę podmiotów wykonujących działalność lobbingową prowadzoną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Jak to zrobić? Przeczytaj.

Jak złożyć wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorstw składowych?

Działalność gospodarcza w zakresie prowadzenia przedsiębiorstwa składowego jest działalnością regulowaną i wymaga wpisu do rejestru przedsiębiorstw składowych. Jakie elementy należy w nim zawrzeć?

Przedsiębiorcy szybciej rozpoczną działalność

Przedsiębiorca będzie mógł rozpocząć działalność gospodarczą już w dniu złożenia wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. 1 lipca 2011 r. w życie wejdą zmiany w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej.

Jaka formę opodatkowania może wybrać przedsiębiorca prowadzący działaność kantorową?

Przedsiębiorca prowadzący działalność kantorową nie ma możliwości wyboru formy opodatkowania. Przepisy wskazują opodatkowanie wyłącznie na zasadach ogólnych. Ekspert wyjaśnia w jaki sposób powinna zostać ustalona wysokość zobowiązania podatkowego.

Odpowiedzialność za zobowiązania a udział w stratach spółki cywilnej - porada

Zasady odpowiedzialności panujące w spółce z cywilnej mogą zniechęcać wspólników do zakładania własnej firmy w tej właśnie formie. Czy rozwiązaniem problemu odpowiedzialności za zobowiązania może być wyłączenie od udziału w stratach?

Podpis elektroniczny - jak uzyskać?

Podpis elektroniczny, po spełnieniu pewnych warunków, traktowany jest na równi z podpisem złożonym własnoręcznie przez osobę, która się nim posługuje. Korzystanie z podpisu elektronicznego gwarantuje wygodę i szybkość dokonywania transakcji oraz zawierania umów. Odpowiedni podpis elektroniczny jest również dla osoby, która się nim posługuje oraz dla jej kontrahentów, gwarancją bezpieczeństwa. Jaki podpis elektroniczny uznaje się za bezpieczny? Poniżej przytaczamy opinię wydaną przez Ministerstwo Gospodarki.

Czy Cloud Computing nadaje sie do małej firmy?

Rozwiązania oparte na modelu SaaS (Software-as-a-Service) dostarczają oprogramowanie jako usługi. Ekspert opisuje jakie mają wady i zalety tego typu aplikacje.

Czym jest przedsiębiorstwo w ustawach podatkowych?

Ustawy podatkowe, zaś w szczególności ustawa o VAT i ustawy o podatku dochodowym, często uzależniają skutki podatkowe danego zdarzenia gospodarczego od kwalifikacji prawnej składników majątku, będących jego przedmiotem. Najczęściej uznanie określonej masy majątkowej za przedsiębiorstwo spowoduje brak opodatkowania. Dlatego tak istotna jest wstępna ocena zbywanych składników majątkowych, jako mogących lub nie mogących stanowić funkcjonalnie związanych ze sobą elementów, które łącznie mogą pełnić określone zadania. Ekspert wyjaśnia czym jest przedsiębiorstwo w rozumieniu ustaw podatkowych?

Przekazanie towaru pracownikowi (VAT) - porada

Począwszy od wejścia w życie ostatniej nowelizacji (tj. od dnia 1 kwietnia 2011 r.) coraz większe wątpliwości powoduje nowe brzmienie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT. Ekspert wyjaśnia jakie zasady rządzą przekazaniem towaru pracownikowi.

Jakie są uprawnienia stron w toczącym się postępowaniu administracyjnym?

Strony postępowania administracyjnego są wyposażone na podstawie kodeksu postępowania administracyjnego (k.p.a.) w konkretne uprawnienia procesowe. Dzięki nim, mają możliwość wpływania na korzystną treść decyzji administracyjnej. Ekspert wyjaśnia z jakich praw mogą podczas procedury korzystać przedsiębiorcy.

Własna firma czy etat - co się bardziej opłaca?

Płatny urlop i ochrona socjalna to podstawowe zalety stosunku pracy. Jednak jedną trzecią tego, co zarobisz musisz oddać fiskusowi. Alternatywą jest założenie własnej firmy. Niższa przez pierwsze dwa lata składka ZUS pozwala na oszczędności już przy dochodach 1500 zł brutto. Ekspert podpowiada co opłaca się bardziej - etat, czy własna działalność.

Jak działa Mystery Shopping w praktyce małych i średnich przedsiębiorstw?

„Mystery Shopping”; „tajemniczy klient”; „klient testowy”. To synonimy. Najbardziej odpowiada mi określenie „klient testowy”, ale chętnie też posługuję się angielską nazwą tej techniki. Prekursorem „mystery shoppingu” są Stany Zjednoczone. W latach czterdziestych ubiegłego wieku, duże sklepy i sieci handlowe wykorzystywały detektywów do kontroli swoich sprzedawców. Szybko jednak poznano się na faktycznie najcenniejszych walorach tej metody działania. Ekspert wyjaśnia krok po kroku na czym polegają.

Jak przebiega badanie obszaru „Rzeczowe aktywa trwałe” sprawozdania finansowego?

Lepiej dwa razy sprawdzić niż raz się pomylić – ta praktyczna prawda sprawdza się w przypadku telewizorów, kurków z gazem i kranów z wodą tuż przed wakacyjnym wyjazdem na lazurowe plaże rodem z folderów biur podróży. Równie dobrze sprawdza się w przypadku analizy sprawozdań finansowych. Oto 33 obszary które warto sprawdzić, badając „Rzeczowe aktywa trwałe”.

9 popularnych błędów w sprawozdaniach finansowych – rzeczowe aktywa trwałe

Popełnić błąd – ludzka rzecz, zdarza się każdemu. Jednak specjalistom od finansów firmy błędy nie przystoją. Odpowiedzialność jest zbyt wielka. Lepiej więc wiedzieć zawczasu w którym miejscu na ścieżce ukryta jest wielka dziura niż wpaść w nią jak pierwszy lepszy amator.

Czy firma może potrącać należności z pensji pracownika?

Na podstawie kodeksu pracy firma może dokonać potrącenia należności z pensji pracownika bez jego zgody z tytułu zaciągniętych przez niego zobowiązań. Potrącanie dokonywane jest po odliczeniu składek na ZUS i zaliczki na podatek dochodowy, czyli z wynagrodzenia netto.

Czy podwykonawca może żądać zapłaty od inwestora?

Podwykonawca, po wykonaniu prac, może żądać zapłaty nie tylko od wykonawcy, ale również od inwestora. Warunkiem koniecznym jest jednak zgoda inwestora na prace danego podwykonawcy. W jakich sytuacjach może do tego dojść? W jakiej formie musi być wyrażona zgoda by roszczenie było zasadne oraz jakie okoliczności wpływają na możliwość żądania zapłaty od inwestora?

Czy spółka cywilna może posiadać własny majątek?

Wielu przedsiębiorców preferuje prowadzenie działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej. Jest to rozwiązanie korzystniejsze ze względów podatkowych. Zaletą jest także brak konieczności prowadzenia pełnej rachunkowości, a więc znaczne oszczędności na obsłudze księgowej w stosunku do spółek z o.o. Prowadzenie działalności w tej formie niesie za sobą jednak również pewne ograniczenia. Ekspert odpowiada na pytanie, czy spółka cywilna może posiadać własny majątek.

Czy dostawca powinien zamieścić na fakturze kwotę podatku (obrót złomem)?

Od 1 kwietnia 2011 r. zmienił się system naliczania i odliczania podatku od towarów i usług w obrocie surowcami wtórnymi – złomem. Na stosowanie mechanizmu polegającego na przesunięciu obowiązku zapłaty podatku VAT na osobę, na rzecz której dokonywana jest dostawa złomu, zezwalają odpowiednio przepisy art. 199 i 199a ust. 1 lit. a dyrektywy 2006/112/WE. Ekspert wyjaśnia na czym polegają zmiany.

Jakie formy opodatkowania mogą wybrać wspólnicy spółek osobowych?

Jeżeli masz zamiar zostać wspólnikiem spółki osobowej, zastanów się, którą z nich wybrać. Twoja decyzja będzie miała wpływ na późniejszą możliwość skorzystania z formy opodatkowania. Ekspert wyjaśnia jakie formy opodatkowania dostępne są dla poszczególnych rodzajów spółek osobowych.

Na czym polegają niedozwolone klauzule w umowach o świadczenie usług turystycznych?

Powszechną praktyką biur podróży jest posługiwanie się w relacjach z klientami nienegocjowalnymi wzorcami umów. Wzorce te powinny być zgodne z prawem i nie zawierać postanowień uznanych na niedopuszczalne. Zawartość rejestru niedozwolonych klauzul umownych jasno świadczy jednak o nagminnym wykorzystywaniu przez branżę turystyczną silniejszej pozycji przedsiębiorcy względem konsumenta.

Czy wyciąg z cennika jest niedozwoloną reklamą leków recepturowanych?

Reklama leków, podobnie jak np. alkoholu, ze względu jej społeczne znaczenie podlega szczególnym uregulowaniom prawnym zawartym w ustawie Prawo farmaceutyczne. Specjalne obostrzenia ustawodawca przewidział w przypadku reklamy leków wydawanych wyłącznie na receptę. Nie oznacza to jednak, że właściciele aptek całkowicie stracili możliwość zabiegania o klienta.

Kiedy ZUS może kontrolować firmę?

Przedsiębiorcę może kontrolować ponad 40 podmiotów. Jednym z nich jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Ekspert wyjaśnia kiedy i na jakich zasadach firma zostanie poddana kontroli przez ZUS.

Czy podpis elektroniczny może zabezpieczać transakcje dokonywane przez spółki?

Ustawa o podpisie elektronicznym obowiązuje od dnia 16 sierpnia 2002 roku i z tym dniem bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu został zrównany z podpisem własnoręcznym w zakresie wywoływanych skutków prawnych.Czy podpis elektroniczny można stosować w przypadku stosunków między spółkami?

Czy stawka CIT w Polsce jest za wysoka?

Polska znalazła się na siódmym miejscu wśród państw członkowskich Unii Europejskiej w zestawieniu wysokości obowiązującej stawki podatku dochodowego od osób prawnych (CIT). Czy stawka jest korzystna dla rodzimych firm?

Czy przedsiębiorca może nagrywać rozmowy telefoniczne z kontrahentami?

Przedsiębiorcy w celu ochrony swoich interesów coraz częściej nagrywają ustalenia z kontrahentami. Czy są to działania zgodne z prawem? Ekspert opisuje prawne aspekty rejestrowania rozmów telefonicznych oraz rozmów za pomocą dyktafonu w stosunkach między przedsiębiorcami.

Początek tygodnia i dalszy ciąg złych wiadomości

Dziś rano obserwowaliśmy coraz większe spadki. Falę zniżek sprowokowało zakończenie zeszłego tygodnia, zwłaszcza na Wall Street, gdzie nie udała się próba powrotu ponad wiosenny szczyt. Notowania na amerykańskim parkiecie znowu poszły w dół.

Odrębne postępowanie gospodarcze do likwidacji

Rada Ministrów zaakceptowała zmiany w Kodeksie postępowania cywilnego, których celem jest przyspieszeniem postępowania procesowego oraz wzmocnienie egzekucji. Do likwidacji pójdzie odrębne postępowanie gospodarcze.

Jak wypełnić formularz CEIDG-1?

Funkcjonowanie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) ułatwia założenie własnej firmy i dopełnianie związanych z nią formalności. Dzięki formularzowi dostępnemu przez Internet będzie to możliwe bez wychodzenia z domu. Wystarczy wypełnienie elektronicznego wniosku CEIDG-1. Jak to zrobić?

Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - formalności

Jeżeli zamierzasz rozkręcić biznes w zakresie pośrednictwa finansowego, musisz, jak każdy inny świeżo upieczony przedsiębiorca, przebrnąć przez formalności związane z rejestracją działalności gospodarczej. Wbrew obiegowej opinii nie nastręcza to większych trudności. Niniejszy artykuł, pomyślany jako przewodnik dla osób rozpoczynających działalność, pomoże przejść przez wszystkie etapy rejestracji.

Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - biznesplan

W przypadku zakładania biura pośrednictwa finansowego, sporządzanie biznesplanu ma szczególne znaczenie. Przystępując do analizy przedsięwzięcia masz świadomość, że już niebawem będziesz pomagał w sporządzaniu biznesplanów swoim klientom. Osobiste zaangażowanie emocjonalne i finansowe nie sprzyja chłodnym kalkulacjom, przy których pożądane jest spojrzenie z odpowiednim dystansem. Ekspert radzi jak dobrze przygotować biznesplan biura pośrednictwa finansowego.

Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - nawiązywanie współpracy


Niezależnie od tego, w jakiej branży chcesz prowadzić działalność, niezwykle istotne jest posiadanie kontaktów biznesowych. W pośrednictwie finansowym nabierają one szczególnego znaczenia. U początkujących przedsiębiorców odbywanie spotkań biznesowych, zmierzających do nawiązania kontaktów, może się wiązać z silnymi emocjami. Ekspert podpowiada w jaki sposób można nawiązać współpracę z podmiotami w branży pośrednictwa finansowego.

Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - pomysł

Osoby poszukujące pomysłu na biznes, którego rozkręcenie nie niesie za sobą konieczności dokonania wysokich inwestycji na początkowym etapie i ponoszenia znacznych kosztów miesięcznych, powinny w pierwszej kolejności rozważyć wszelkie formy pośrednictwa handlowego. Ekspert omawia branżę pośrednictwa finansowego.

Jak sporządzić umowę sprzedaży drewna?

W obrocie gospodarczym bardzo często zawierane są umowy dotyczące sprzedaży drewna. Wynika to z łatwości i powszechności pozyskiwania tego surowca, jak również z ogromnej ilości jego zastosowań. Drewno jest potrzebne m.in. w budownictwie, przemyśle meblarskim, rzemiośle i w sztuce. W domach i mieszkaniach coraz częściej pojawiają się kominki i kozy, co sprzyja popularności drewna kominkowego. Ekspert wskazuje na co należy zwrócić szczególną uwagę zawierając umowę sprzedaży drewna.

Co dzieje się z kredytami konsumpcyjnymi, których nie spłacamy w terminie?

W marcu o niemal biliard zmniejszyła się kwota złych kredytów. Dlaczego jednak w dalszym ciągu gospodarstwa domowe nie są w stanie spłacać w terminie 35 mld zł zobowiązań? Eksperci zauważyli, że złych kredytów jest w tej chwili dwa razy więcej niż w roku 2009.

Czym jest przewóz wykonywany na potrzeby własne?

Prowadzenie działalności gospodarczej może odbywać się w bardzo wielu dziedzinach, w tym w zakresie szeroko rozumianego transportu. Należy jednak pamiętać, że z działalnością tego rodzaju związanych jest wiele kwestii. Wśród nich pojawia się kwestia przewozów wykonywanych na potrzeby własne oraz zwolnień od uzyskania zezwoleń na wykonywanie tego typu działalności.

Na czym polega gwarancja zapłaty za roboty budowlane?

Firmy działające w branży remontowo – budowlanej są szczególnie narażone na utratę płynności finansowej spowodowaną niewywiązaniem się ze zobowiązania, czy też, mówiąc prościej, niezapłaceniem za usługę przez inwestora. Warto w związku z tym znać różne możliwości zabezpieczenia się przed taką sytuacją. Ekspert przybliża wprowadzoną do kodeksu cywilnego 16 kwietnia 2010 r. instytucję, jaką jest gwarancja zapłaty za roboty budowlane.

Dane klientów nie wpadną w niepowołane ręce?

Sejmowa Komisja Gospodarki nie poparła w całości projektu senatorów, zakładającego zmianę ustawy o kredycie konsumenckim. Parlament dostał rekomendację odrzucenia zanegowanych poprawek. Nowelizację ustawy Senat zaakceptował pod koniec kwietnia.

Jakie są zasady obrotu walutami przez Internet?

Czy przedsiębiorca może prowadzić sprzedaż i kupno walut za pośrednictwem Internetu bez konieczności uzyskania zezwolenia? Eksperci wyjaśniają jakie zasady rządzą obrotem walutami dokonywanym przez podmioty prowadzące działalność kantorową.

Jak pozyskać kapitał dzięki akcjom, udziałom lub obligacjom?

Zdobycie kapitału w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej to życzenie wielu małych i średnich firm. Jedną z metod jego spełnienia jest emisja akcji, udziałów lub obligacji. Ekspert radzi w jaki sposób zarobić decydując się na takie rozwiązanie.

Czy nieodpłatne świadczenie usług nie związane z działalnością jest opodatkowane?

Od 1 kwietnia 2011 zmieniło się brzmienie art. 7 ust 2 i 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Przekazywanie towarów na cele własne przedsiębiorstwa, cele związane z prowadzeniem własnej działalności, będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT.

REKLAMA