Ustawa o nieodpłatnej pomocy prawnej. Projektem ustawy o darmowej pomocy, informacji i edukacji prawnej (zwanej "Prawem dla każdego") to jeden z projektów, które premier Ewa Kopacz zapowiedziała w swym expose. Projekt, który ma wejść w życie na początku 2016 r., przewiduje, że w całym kraju ma powstać ponad 1500 punktów darmowej pomocy prawnej; jeden punkt ma służyć 25 tys. mieszkańców, ze szczególnym naciskiem na mniejsze miejscowości.
Ustawa o rzeczach znalezionych ma określać między innymi prawa i obowiązki znalazcy rzeczy, zasady i sposoby przyjmowania rzeczy znalezionych, właściwości organów w sprawie ich przyjmowania, sposoby poszukiwania osób uprawnionych do odbioru rzeczy znalezionych, szczególnych zasadach przechowywania pieniędzy, papierów wartościowych i kosztowności oraz sposób postępowania z przedmiotami o wartości historycznej, naukowej lub artystycznej.
Początek nowego roku to dobra okazja, aby życzyć sobie wzajemnie wszystkiego najlepszego. Korzystając z tej okazji, nasza kancelaria chciałaby życzyć Państwu, aby rozpoczęty 2015 rok przyniósł także pozytywne zmiany w polskim prawie. Mijający rok pokazał bowiem, że istnieje jeszcze wiele ważnych kwestii, które wymagają ponownego pochylenia się nad nimi i dopracowania, bądź nawet gruntownej zmiany przepisów ich dotyczących.
Wraz z wejściem w życie ustawy o prawach konsumenta (25 grudnia 2014 r.), zmianie uległy regulacje dotyczące prawa konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Na pozór mogłoby się wydawać, że nowymi przepisami najbardziej zainteresowani powinni być konsumenci. Wszakże to ich uprawnienia ulegną zmianie. Jednak nic bardziej mylnego. To przedsiębiorcy, prowadzący działalność polegającą na zawieraniu z konsumentami umów na odległość, powinni jak najlepiej zapoznać się ze tymi zmianami w prawie. Wynika to z faktu, że zostały na nich nałożone nowe obowiązki, a także zmieniły się ich uprawnienia.
Nowe przepisy o prawach konsumenta, które wejdą w życie 25 grudnia 2014 r., w ocenie ekspertów mają przyczynić się do rozwoju handlu w internecie. Zyskają przede wszystkim klienci, którzy będą mieli większą jasność, co i po jakiej cenie zamawiają, będą też mogli łatwiej reklamować towar. Dla przedsiębiorców początkowo będzie to oznaczało konieczność przystosowania się do nowych wymogów, ale w konsekwencji wzajemne relacje sklepów i klientów będą łatwiejsze.