REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik, Wynagrodzenie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

W jaki sposób przekazywać pracownikom informację zwrotną?

Podczas przekazywania informacji zwrotnej zawsze stosuję model kanapki, który polega na tym, że na początku i końcu rozmowy mówię pracownikowi, co robi dobrze, a w środku, co robi źle. Ten model nie sprawdza się, jest nienaturalny, podwładni go nie lubią, ja też uważam, że jest sztuczny. Może robię to nieprawidłowo?

Powództwo o ustalenie istnienia stosunku pracy

Powództwo o ustalenie istnienia stosunku pracy to uprawnienie przysługujące zatrudnionym na innej podstawie niż umowa o pracę, jeśli warunki w jakich wykonują świadczenie odpowiadają stosunkowi pracy. Roszczenie to ma przeciwdziałać niezgodnemu z prawem zastępowaniu umów o pracę umowami cywilnoprawnymi.

Elastyczne formy zatrudniania pracowników

Flexicurity, czyli stosowanie elastycznych form organizacji i czasu pracy to odpowiedź na zapotrzebowanie współczesnego rynku pracy. Koncepcja ta umożliwia efektywne i świadome zarządzanie firmą, stanowi narzędzie walki z bezrobociem, może być także pomocna w czasie kryzysu.

Jak motywować i rozwijać pracowników, by osiągali wyniki w stale zmieniających się warunkach?

W jaki sposób firmy, które funkcjonują w dość niestabilnym otoczeniu rynkowym i dysponują okrojonymi budżetami, mają stworzyć zespół zapewniający stabilną pozycję firmie? Jak zmotywować zawodowców, by pracowali najlepiej, jak potrafią? Nie jest to łatwe zadanie, jeśli uwzględnimy wiele czynników, które raczej zniechęcają ich do pracy, niż do niej motywują: zmieniające się komunikaty co do priorytetów firmy, zmiany personalne na wszystkich poziomach organizacji, restrukturyzacje i niepewność jutra.

REKLAMA

Jak ustalić wymiar urlopu wypoczynkowego

Jak prawidłowo obliczyć wymiar urlopu wypoczynkowego w przypadku pierwszej pracy pracownika zatrudnionego na umowę o pracę i przy kolejnych zatrudnieniach?

W jaki sposób przekazywać zadania podwładnym?

Delegowanie zadań, uprawnień i obowiązków należy do podstawowych czynności w każdej organizacji. Najczęściej delegowanie można określić jako wręczanie władzy innym. To przekazywanie pracownikom wykonania zadania, które leży w zakresie działania przełożonego wraz z uprawnieniami i odpowiedzialnością. Istotne jest, że powinno się ono wiązać z zapewnieniem pracownikom wsparcia, które naprowadzi ich na osiągnięcie wyznaczonego celu.

MEN proponuje podwyżki dla nauczycieli o 83-114 zł, związki chcą rozmawiać o 2013 r.

MEN chce, by płace zasadnicze nauczycieli wzrosły we wrześniu tego roku, w zależności od stopnia awansu zawodowego, od 83 zł do 114 zł brutto. Taką propozycję chce przedstawić we wtorek związkowcom. Ci z kolei chcą rozmowy o podwyżkach od stycznia 2013 r.

Praca na etacie i umowie zlecenia - zasady opłacania składek

Ubezpieczenia z tytułu zlecenia są dobrowolne przez cały okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, jeżeli podstawa wymiaru składek ze stosunku pracy, w przeliczeniu na okres miesiąca, wynosi co najmniej minimalne wynagrodzenie za pracę.

REKLAMA

Czy przepisy podatkowe dyskryminują pracowników transgranicznych w UE?

Komisja Europejska dokona przeglądu przepisów podatkowych w państwach członkowskich UE, aby sprawdzić, czy nie dyskryminują one pracowników transgranicznych. Takich pracowników jest w UE ok. 1,2 mln. Dowiedziono, że mobilność pracowników stanowi jeden z najważniejszych elementów sprzyjających wzrostowi gospodarczemu i stymulujących zatrudnienie w Europie. Jednak bariery fiskalne przeszkadzają w swobodnym podejmowaniu pracy w innym państwie członkowskim UE.

Kiedy pracownik może powstrzymać się od pracy ze względów bezpieczeństwa

W przypadku, kiedy jest to konieczne pracownika ma prawo powstrzymać się od wykonywania pracy ze względu na warunki bezpieczeństwa. W takiej sytuacji przysługuje m prawo do wynagrodzenia.

Dodatek dla nauczyciela za pracę w trudnych warunkach

Nauczyciel ma prawo za swoją pracę otrzymać wynagrodzenie. Oprócz wynagrodzenia zasadniczego nauczycielowi przysługują określone dodatki, między innymi dodatek za prace w trudnych warunkach.

Telepracownikiem można zostać także w trakcie zatrudnienia

Wykonywanie przez pracownika pracy w formie telepracy może nastąpić zarówno przy zawierani umowy o pracę, jaki i już w trakcie zatrudnienia.

Rekrutacja on-line coraz bardziej popularna

Współczesny rynek pracy wymaga od nas coraz większego zaangażowania, kreatywności w szukaniu pracy oraz elastyczności w dostosowywaniu się do proponowanych warunków. Coraz częściej decydujemy się na migracje zarobkowe i udział w rekrutacjach w innych regionach kraju. Rekrutacja on-line staje się coraz bardziej popularną metodą doboru personelu.

Testy rekrutacyjne on-line

Stosunkowo nowym zjawiskiem na rynku pracy jest weryfikacja wiedzy i umiejętności kandydatów do pracy za pośrednictwem testów rekrutacyjnych online. Do niedawna rekruterzy jedynie w trakcie indywidualnego wywiadu zawodowego potwierdzali lub obalali deklarowane przez kandydatów umiejętności.

Jak się zachować podczas rozmowy rekrutacyjnej on-line?

W trakcie rozmowy rekrutacyjnej on-line tak samo jak podczas tradycyjnego wywiadu twarzą w twarz rekruter będzie zwracał uwagę zarówno na treść naszych wypowiedzi, jak i wszelkie pozostałe komunikaty nadawane niewerbalnie (ton głosu, mowa ciała, postawa, gestykulacja etc.).

Śmierć pracownika a obowiązki pracodawcy

Śmierć pracownika wywołuje szereg obowiązków po stronie jego pracodawcy. Jakie to obowiązki i w jaki sposób są spełniane?

Dobre i złe nawyki związane z przywiązaniem do pracy

Nadużywanie pojęcia pracoholizmu wprowadza spore zamieszanie. Pracoholizm, który jest zjawiskiem niebezpiecznym, myli się z zaangażowaniem, co powoduje, że trudno jest określić, czy dotyka nas problem pracoholizmu, czy po prostu jesteśmy osobami zapracowanymi.

Rozwój poprzez innowacje – opis praktyk

Innowacyjność odgrywa kluczową rolę we wszelkich sferach działalności firmy i nie ogranicza się tylko do produktów, usług czy rozwiązań technologicznych. Krytycznym zagadnieniem dla innowacyjnych organizacji są profesjonalne i nowatorskie rozwiązania w zakresie pozyskiwania i zarządzania ludźmi, będącymi zasobem spółki oraz jednym z głównych czynników decydujących o przewadze konkurencyjnej na rynku. W takich firmach jak JTI Polska czy Netia innowacyjność rozpatrywać można w kilku wymiarach.

Jak udowodnić wyższe koszty pracownicze – bilety kodowane na karcie miejskiej

Podatnicy dojeżdżający do pracy z innej miejscowości komunikacją podmiejską (np. kolejkami podmiejskimi) mają wątpliwości, jak udokumentować swoje wydatki na bilety kodowane na kartach miejskich. Czy samo zakodowanie na imiennej karcie biletów okresowych wystarczy do odpisania sobie wyższych kosztów pracowniczych w PIT? Zdaniem Ministerstwa Finansów oprócz karty potrzebne będą też paragony.

Outsourcing funkcji personalnych sposobem na kryzys

Wydzielenie funkcji personalnych na zewnątrz może pomóc firmie w redukcji kosztów i przydać się szczególnie w czasach spowolnienia gospodarczego. Nie powinno to być jednak jedynym powodem, dla którego wybierzemy takie rozwiązanie.

Maleją nierówności dochodowe

Nierówności dochodowe w Polsce stopniowo maleją. Obecnie wynoszą 31,1 proc. Eksperci zapowiadają dalsze równanie poziomów wynagrodzeń.

Jak utrzymywać konstruktywne relacje z pracownikami?

W atmosferze niepokoju o przyszłość finansową świata trudno znaleźć firmę, w której nie byłoby presji na wynik, lęku o pozycję rynkową i strachu przed nieoczekiwaną zmianą w gospodarce. Trzeba szukać nowych, niepewnych sposobów przetrwania. Taka atmosfera sprzyja stresującym sytuacjom, wzmaga poczucie zagrożenia i odbija się na relacjach między pracownikami, a przede wszystkim między menedżerami a ich podwładnymi. Wtedy właśnie konieczne są podstawowe zasady przywództwa.

Jak zgłosić się po pomoc do Państwowej Inspekcji Pracy?

Państwowa Inspekcja Pracy jest organem sprawującym kontrolę nad przestrzeganiem prawa pracy. PIP kontroluje pracodawców, co do wywiązywania się z ciążących na nich obowiązków. Jak uzyskać pomoc od Państwowej Inspekcji Pracy?

Ranking funduszy parasolowych

Zastanawiając się nad odpowiednim dla siebie funduszem parasolowym, powinniśmy uwzględnić szereg czynników, nie tylko liczbę subfunduszy, wchodzących w skład funduszu. Porównując ze sobą fundusze parasolowe, należy wziąć pod uwagę również koszty czy dotychczasowe wyniki inwestycyjne. Przyjrzyjmy się poszczególnym funduszom parasolowym.

Potrącenia z wynagrodzenia za pracę

Wypłata wynagrodzenia za pracę jest jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy. Wynagrodzenie jest prawem niezbywalnym, pracownik nie może się go zrzec ani przenieść na inną osobę.

Umowa o dzieło

Istotą umowy o dzieło jest obowiązek dostarczenia przez przyjmującego zamówienie gotowego rezultatu, materialnego efektu pracy, za który przysługuje mu wynagrodzenie. Pojęcie "dzieło" oznacza zazwyczaj rezultat pracy lub twórczości.

Czy za pracę w nadgodzinach przysługuje dodatkowe wynagrodzenie lub czas wolny?

Praca wykonywana ponad obowiązujące pracownika normy czasu pracy, a także praca wykonywana ponad przedłużony dobowy wymiar czasu pracy, wynikający z obowiązującego pracownika systemu i rozkładu czasu pracy, stanowi pracę w godzinach nadliczbowych.

Praca tymczasowa na umowy śmieciowe

40 proc. Polaków uważa, że praca tymczasowa to wygodna forma zatrudnienia. 60 proc. uważa, że tymczasowe zatrudnienie nie wiąże się z gorszym traktowaniem pracowników - wynika z badania Start People.

Jaka część pakietu medycznego udostępnionego pracownikowi nie generuje po jego stronie przychodu?

Po wydaniu przez pełen skład Izby Finansowej NSA w dniu 24 października 2011 r. uchwały, zgodnie z którą pakiety medyczne udostępniane pracownikowi przez pracodawcę powinny być opodatkowane PIT, organy podatkowe i sądy dość jednogłośnie przyjęły ten pogląd. Jednak nie wszystkie elementy pakietów generują u pracowników przychód do opodatkowania. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie wydał interpretację indywidualną, w której wskazał, które świadczenia są wolne od PIT.

Kiedy wypłaca się pracownikowi trzynastą pensję

Trzynastka czyli dodatkowe wynagrodzenie roczne zwane również trzynastym wynagrodzeniem przysługuje pracownikom jednostek sfery budżetowej. Jakie warunki musi spełniać pracownik, aby otrzymać trzynastkę? Kiedy wypłaca się trzynastki?

Czy opłaca się kupić dom zamiast mieszkania?

W ciągu ostatnich 5 lat w poszukiwaniu lokalu mieszkaniowego ok. 320 tys. osób zdecydowało się na migrację z miasta na wieś – podaje GUS. Niestety, mieszkając 50 km za miastem, powinniśmy liczyć się z tym, że w ciągu roku będziemy musieli poświęcić nawet 820 godzin na sam dojazd do pracy. Z mieszkaniem na wsi wiążą się wówczas wydatki na auto, szacowane na ok. 20 tys. zł rocznie.

Pracownik po pięćdziesiątce – doświadczony, tani, atrakcyjny

Mimo kryzysu pracownicy w wieku powyżej 50 lat są nadal pożądani na rynku pracy. Co ciekawe, zdecydowana większość z nich jest zatrudniana na umowy o pracę, a nie na tzw. „umowach śmieciowych”. Tak wynika z badań wewnętrznych Start People.

Trener dla dojrzałego pracownika

Istnieje wiele negatywnych mitów o pracownikach powyżej 50 roku życia. Były i nadal podejmowane są próby obalenia tego krzywdzącego mitu.

Oczekiwania finansowe na rozmowie kwalifikacyjnej

Pytanie o oczekiwania finansowe jest jednym z najtrudniejszych w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Jak sobie poradzić z takim pytaniem?

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Rozmowa kwalifikacyjna umożliwia kandydatowi prezentację umiejętności i kwalifikacji, natomiast pracodawcy pomaga w zebraniu informacji o potencjalnym pracowniku, a także w przedstawieniu mu zasad i obowiązków związanych z daną pracą. Jak dobrze zaprezentować się na rozmowie kwalifikacyjnej?

Czy konflikt może motywować do pracy?

Konflikty zdarzają się również w miejscu pracy. Atmosfera w pracy ma duże znaczenie dla osiągnięcia satysfakcji i poczucia spełnienia w życiu. W pracy spędzamy znaczną część naszego czasu, realizując karierę zawodową i dążąc do osiągnięcia sukcesów. W konfliktogennym środowisku znacznie trudniej osiągnąć wyznaczone założenia. Czy zawsze?

Jak motywować pracowników?

W dzisiejszych czasach pracodawca musi dbać nie tylko o bezpieczne i higieniczne warunki pracy, ale również o komfort psychiczny pracowników. Jak to robić?

Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Dobre i przede wszystkim skuteczne ogłoszenia o pracę jest ważnym elementem rekrutacji. Zdobądź niezbędną wiedzę i od dziś zawsze znajduj ludzi, których szukasz!

Czy integracja pracowników może zwiększyć zyski firmy?

Człowiek, by lepiej pracować, potrzebuje czegoś więcej niż tylko pieniędzy. Pracownik dużo bardziej docenia nagrodę w postaci pochwały od szefa, miłą atmosferę w pracy czy dodatkowe świadczenia, niż wzrost wynagrodzenia. Dlatego też bardzo trudno utrzymać najlepszych i najbardziej wydajnych pracowników. Menedżerowie poszukują nowych, innowacyjnych sposobów motywowania. Jednym z nich są imprezy integracyjne.

Jak dział personalny może udowodnić swoją efektywność – czym jest wskaźnik ROI?

W dobie kryzysu ekonomicznego zarządy firm wymagają, aby każdy dział w firmie pracował na najwyższych obrotach, a tam, gdzie pracy jest mniej, aby redukować zatrudnienie. Niestety ofiarą redukcji bardzo często padają te stanowiska, którym trudno udowodnić swoje bezpośrednie przełożenie na wynik operacyjny firmy. Tak bywa, w przypadku administracji i działów personalnych, których praca jest niewymierna i trudno policzalna. Z odsieczą na szczęście wychodzi na przód nowa dziedzina Zarządzania Zasobami Ludzkimi - Controling Personalny.

Warszawa: Pracownicy budżetówki żądali odmrożenia płac

Bryła lodu symbolizująca zamrożenie płac w sektorze budżetowym stanęła w poniedziałek przed budynkiem Ministerstwa Finansów. W demonstracji wzięło udział kilkaset osób. Akcję przygotował Międzybranżowy Komitet Protestacyjny Pracowników Sfery Budżetowej.

Czym są tablice wizualizacyjne?

Po wyznaczeniu celów i sprecyzowaniu przeszkód jakie skutecznie mogą przeszkodzić Ci w działaniu i osiągnięciu sukcesu, przychodzi czasami moment zwątpienia i znużenia. Co wtedy? Co dalej?

Jak spłacić zaległe długi?

Dług Polaków wynosi ok. 34 mld zł i co trzy miesiące będzie rosnąć o ok. 1,5-2 mld zł. Ok. 2 mln Polaków nie spłaca długów w terminie. Jeżeli nie radzimy sobie ze swoimi długami, powinniśmy rozważyć kilka możliwości odciążenia domowego budżetu.

Dokumenty składane pracodawcy, które wpływają na wysokość wynagrodzenia netto

Pracownik, który został zatrudniony na podstawie umowy o pracę, w momencie zatrudnienia wypełnia dla pracodawcy szereg dokumentów, które umieszczane są w teczce osobowej pracownika. Część z nich ma wpływ na wysokość wynagrodzenia netto, dlatego warto pamiętać m.in. o pewnych uprawnieniach, z których można skorzystać, aby na konto wpływała wyższa wypłata. Poniżej została przedstawiona lista dokumentów, które wpływają na wynagrodzenie netto.

Dla kogo emerytura częściowa?

Rząd chce wprowadzenia emerytury częściowej dla pracowników w podeszłym wieku, którzy stracili pracę.

Kobiety doceniane tylko w Polsce

Kobiety w Polsce zarabiają średnio tylko 2% mniej niż mężczyźni. W całej Unii Europejskiej jest znacznie gorzej – kobiety zarabiają średnio 16,4% mniej niż mężczyźni. Te dane świadczą wyraźnie, że tylko w Polsce kobiety są cenione przez pracodawców na równi z mężczyznami (różnica 2% jest na granicy błędu statystycznego).

Komu opłaca się założyć IKZE, żeby oszczędzać?

Od dwóch miesięcy istnieje możliwość oszczędzania dzięki IKZE – Indywidualnym Kontom Zabezpieczenia Emerytalnego. Na razie oszczędzanie z IKZE umożliwiają tylko dwa banki – Kredyt Bank i Deutsche Bank. Dzięki takiemu oszczędzaniu odliczymy dokonane wpłaty od dochodu.

Uwolnienie zawodów regulowanych

Przygotowany w Ministerstwie Sprawiedliwości projekt ustawy deregulacyjnej ma ułatwić dostęp do 49 zawodów. W resorcie trwają prace nad kolejnymi 180 zawodami.

Otwarcie zawodów

Trwają prace rządu nad otwarciem niektórych zawodów regulowanych. Zmiany mogą przynieść nawet 100 tys. nowych miejsc pracy.

Czym jest stres organizacyjny i jak sobie z nim radzić?

Z badań Europejskiej Fundacji na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy wynika, że stres związany z pracą znalazł się na drugim miejscu wśród problemów, na które uskarżają się pracownicy. Dotyka on około 28 proc. pracowników. Jak organizacja oddziałuje na pracownika w zakresie jego dobrostanu psychicznego? Jak każdy z nas może radzić sobie ze stresem?

REKLAMA