REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownicy, Hr

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Outplacement - wsparcie dla zwalnianego pracownika

Outplacement to inaczej zwolnienie monitorowane. Stanowi wsparcie ze strony dotychczasowego pracodawcy dla zwalnianego pracownika. Polega na udzieleniu pomocy w znalezieniu nowej pracy.

Jak dbać o rozwój pracowników?

Pracownik, który jest ambitny i zaangażowany w pracę, bez odpowiedniego docenienia ze strony pracodawcy prędzej czy później obniży swoją aktywność zawodową do minimum. Inną konsekwencją braku docenienia pracy może okazać się rozwiązanie stosunku pracy i znalezienie nowego pracodawcy. Jak zarządzać talentami w firmie?

Onboarding - jak skutecznie wdrożyć nowego pracownika

Wprowadzenie nowego pracownika do firmy, czyli onboarding jest istotnym procesem w każdej firmie. Jak to zrobić w praktyce? Zapoznaj się ze wskazówkami skutecznego onboardingu.

Ekologiczne biura poszukiwane

Certyfikowane obiekty biurowe to obecnie standard. Pracownicy wybierają ekologiczne miejsca pracy. Zwracają również uwagę na komfortowe warunki pracy, dostęp do światła dziennego, klimatyzacji i, co się okazuje, również do zieleni. Na czym polega active design?

REKLAMA

Zarządzanie stresem

Zarządzanie stresem jest możliwe. Nie radzimy sobie ze stresem przez zbyt mocną koncentrację na sprawach zawodowych i brak odpoczynku. Ciągle chcemy pracować więcej, szybciej i skuteczniej, co jeszcze bardziej napędza stres, a reakcje organizmu są coraz gorsze. Jak to zmienić?

Haerowcy badają innych, ale kto zbada haerowców?

Zapewne każdy specjalista w zakresie zarządzania ludźmi wie, czym jest Development Center. To bardzo skuteczne narzędzie, które pozwala diagnozować potencjał oraz kompetencje zawodowe pracowników. Pojawia się jednak pytanie, kto miałby zbadać samych specjalistów ds. Human Resources oraz HR Biznes Partnerów?

Content Marketing w EB. Krok po kroku, ale regularnie!

Walka o kompetentnych kandydatów do pracy rozgorzała na dobre. Przedsiębiorstwa prześcigają się w stosowaniu przeróżnych metod mających na celu jak najlepsze zaprezentowanie się na tle konkurencji. Kolejnym elementem budującym ten proces jest sprawny content marketing. To właśnie on jest nazywany jednym z najważniejszych trendów we współczesnej reklamie internetowej.

Tymczasowy mentor zamiast nowego pracownika

Kiedy w firmie potrzebny jest nowy specjalista, zazwyczaj zaczynamy myśleć o rekrutacji. Jednak w wielu branżach proces pozyskiwania nowych pracowników, szczególnie na specjalistycznych stanowiskach, jest kosztowny i nie gwarantuje sukcesu. Może więc lepiej pomyśleć o mentoringu?

REKLAMA

Zmiany w Służbie Ochrony Państwa 2018 r.

Prezydent podpisał ustawę z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o Służbie Ochrony Państwa. Komendant Służby Ochrony Państwa zyskał nowe uprawnienia.

Well-being, czyli ocean możliwości dla świadomych

Nowoczesne instytucje zarządzane przez dobrze przygotowanych, kompetentnych menedżerów coraz odważniej stawiają na podejście, w którym dominuje teza, iż istotą powodzenia w czasach dynamizacji rynku pracy jest umiejętne dostosowanie wewnętrznej polityki do aktualnych trendów. Co jest dziś najważniejsze? Przede wszystkim dbałość o samopoczucie pracowników – zarówno psychiczne, jak i fizyczne.

Kryzys personalny w firmie - jak zatrzymać pracowników

Główną motywacją do zmiany firmy są pieniądze - wynika z badań przeprowadzonych przez Monster Polska. Czym skutecznie zatrzymać pracowników i jak z nimi rozmawiać?

Sportowcy i menedżerowie. Analogie sukcesu

2009 rok, trwają mistrzostwa świata w piłce ręcznej. Polacy źle rozpoczęli turniej, ale wciąż mamy szansę na półfinał. 15 sekund przed końcem decydującego meczu remisujemy z Norwegami, a piłkę mają rywale. Wydaje się, że marzenia o medalu będziemy musieli odłożyć na kolejne mistrzostwa. Tymczasem dzieje się rzecz niebywała. Zespołowa, szaleńcza walka w obronie powoduje, iż na 5 sekund przed końcem spotkania Artur Siódmiak przejmuje piłkę. Mgnienie koncentracji, szybka ocena sytuacji i rzut przez całe boisko w kierunku bramki. Trybuny zamierają, tak jak i kilkanaście milionów polskich serc, by po chwili wybuchnąć z całą możliwą mocą. Piłka trzepocze w siatce. Polacy wygrywają mecz 31-30 i meldują się na dalszym etapie rozgrywek.

Outsourcing dyrektora personalnego

Przyzwyczailiśmy się już w Polsce do interim managerów, którzy wchodzą do przedsiębiorstwa, aby zrealizować konkretny projekt. Zazwyczaj taki specjalista przeprowadza firmę z punktu A do punktu B, po czym kontrakt kończy się, a interim manager odchodzi do kolejnego klienta. Pod pewnymi względami idea outsourcingu dyrektora personalnego jest podobna.

Jaki wpływ ma RODO na proces rekrutacji

Od 25 maja 2018 r. obowiązuje unijne Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które ma znaczący wpływ na pracę działów HR. Z jakimi problemami muszą spotykać się HR-owcy?

Jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym

​​​​​​​Wypalenie zawodowe to długotrwały proces i może pojawić się w każdej grupie zawodowej. Na wypalenie zawodowe wpływ ma wiele czynników.

Nowelizacja ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska 2018 r.

Znowelizowana przez Sejm ustawa o Inspekcji Ochrony Środowiska przewiduje m.in. szereg nowych uprawnień Inspekcji Środowiska. Pracownicy Inspekcji będą podlegać ochronie przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych w Kodeksie karnym.

Dress code na upalne dni

Wizerunek to podstawowe kryterium, pod wpływem którego nasza powierzchowność jest oceniana. Większość z nas należy do wzrokowców, dlatego też tak ważne jest pierwsze wrażenie i szeroko rozumiana sfera wizualna, która może pomóc wykreować  obraz w dogodny dla zewnętrznej oceny sposób. Owszem, upał nie stwarza najbardziej sprzyjających warunków do chodzenia w garniturze czy garsonce, dlatego też warto znać kilka prostych zasad, które ułatwią poruszanie się w gąszczu letniego dress code.

Inteligencja. Potężny kłopot w pracy?

Składa się na zestaw zdolności, u podstaw których leży adaptacja do zmian otoczenia, postrzegania, analizy, a także wykorzystywania nabytej wiedzy w konkretnych sytuacjach. Myli się jednak ten, który uważa, że posiadanie w swoich szeregach wybitnie inteligentnego pracownika to największy skarb, bez żadnej ciążącej skazy. Zazwyczaj takie osoby potrzebują specjalnego traktowania i odpowiednio wypracowanego podejścia, inaczej ich potencjał może być marnotrawiony, a oni sami szybko będą ewakuować się do innego miejsca pracy.

Outsourcing HR - kiedy to się opłaca?

Rynek outsourcingu w Polsce rokrocznie notuje wzrosty. Według raportu Fundacji Pro Progressio sektor usług outsourcingowych w 2015 roku powiększał się o 18-20 proc. Coraz większą popularnością cieszy się outsourcowanie usług HR. I to nie dziwi, bo dobry outsourcing w tym zakresie przynosi zarówno bezpośrednie korzyści ekonomiczne, jak i personalne – pozwala skupić się na rozwoju firmy i jej pracowników.

Ponad połowa pracodawców ma problem ze znalezieniem pracowników

Ponad połowa pracodawców na problem ze znalezieniem pracowników o odpowiednich kompetencjach - dowodzi najnowszy raport ManpowerGroup ,,Niedobór talentów''. Listę 10 zawodów najbardziej dotkniętych niedoborem pracowników otwierają wykwalifikowani pracownicy fizyczni, kierowcy, operatorzy produkcji oraz maszyn.

Jak negocjować wynagrodzenie?

Rozmowa o wysokości wynagrodzenia niekoniecznie musi zawsze kojarzyć się z czynnikiem mocno stresogennym. Przygotuj się do rozmowy kwalifikacyjnej w sposób analityczny, a następnie wykorzystaj dostępną wiedzę do tego, by pomóc sobie uczynić potężny krok w stronę osiągnięcia zamierzonego celu finansowego.

Jak stworzyć dobrą atmosferę w pracy

Gwarancja dobrej atmosfery w pracy jest niezwykle istotna dla potencjalnych pracowników. Poznaj 10 sposobów, jak stworzyć pozytywne miejsce pracy i zachęcić tych najlepszych?

Media społecznościowe w procesie rekrutacji

Czy serwisy społecznościowe są efektywnym kanałem rekrutacji? Jak je skutecznie wykorzystać w procesie rekrutacji?

Porady nie od parady. Kłopoty z koncentracją w pracy

Z ubiegłorocznych badań TNS wynika, iż około 25% ludzi w wieku 18-35 lat ma nieustające problemy z koncentracją w pracy. Najtrudniej poradzić sobie z nią w godzinach porannych oraz popołudniowych, kiedy zazwyczaj jest najwięcej do zrobienia. Na efektywność wykonywania zadań wpływa przesyt obowiązków, bez przerwy dzwoniący telefon, niezliczona ilość maili, zła ergonomia pracy, a także wiele innych czynników dotykających nas w naszym środowisku zatrudnienia. Jak temu zaradzić?

Jak skutecznie znaleźć pierwszą pracę

Pierwsza praca jest szczególnie ważna. Pozwala bowiem zmotywować do dalszej pracy i rozwoju. Poznaj 7 sposobów na znalezienie pierwszej pracy.

Ważne zmiany dla Służby Więziennej

Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę, która daje szersze kompetencje Służbie Więziennej przy SDE.

Jak zbudować dobre relacje z pracownikami

Bardzo ważne jest budowanie długoterminowej relacji z pracownikiem. Prawidłowe relacje z pracownikami przekładają się między innymi na jego produktywność.

HRodo 2018 Szanse. Wyzwania. Zagrożenia - 10 maja w Warszawie

KADRY INFOR jako Partner Medialny wydarzenia, serdecznie zaprasza na spotkanie organizowane przez Payroll Club. Tematyka spotkania dotyczyć będzie kwestii wpływu Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na procesy i działania HR.

Jak opanować stres przed rozmową kwalifikacyjną?

Każdej rozmowie kwalifikacyjnej towarzyszą emocje. Stres można opanować na kilka sposobów, na przykład poprzez pozytywne myślenie, które minimalizuje stres i dodaje pewności siebie podczas rozmowy.

Spółdzielnie socjalne - zmiany 2018 r.

Możliwość odbycia nieodpłatnych praktyk zawodowych u pracodawcy przez osobę niepełnosprawną, ułatwienia w zakładaniu ośrodków oraz nowe instrumenty wsparcia z Funduszu Pracy to tylko niektóre zmiany w przepisach dot. funkcjonowania spółdzielni socjalnych.

Wynagrodzenia pracowników samorządowych 2018/2019

Do końca 2018 r. pracownicy samorządowi zachowają swoje dotychczasowe wynagrodzenia. Niektórzy podwyżki mają otrzymać na początku 2019 r. Kto może liczyć na wzrost pensji?

Jak sprofilować CV pod pracodawcę - najważniejsze zasady

Profilowanie CV oznacza dopasowanie dokumentu do konkretnej oferty, stanowiska. Jakie są podstawowe zasady profilowania - podpowiadają eksperci.

Oceniaj uczciwie, działaj z wyprzedzeniem. Kompetencje a kwalifikacje

Od ponad dziesięciu lat zarabiam na życie przy pomocy stukania palcami w klawiaturę. Moje artykuły były publikowane w największych nośnikach medialnych w Polsce, co pozwala mi wierzyć, że robię to całkiem dobrze. Mimo to, biorąc pod uwagę kilka konkretnych aspektów, moje kwalifikacje zawodowe mogłyby zostać szybko zdyskredytowane, a już na pewno uznane za niezbyt imponujące...

Nagroda nie dla ministra

Minister i sekretarz nie dostaną nagrody. Co się zmieni w ministerstwach?

Złamanie zakazu handlu w niedzielę

W dniu 11 marca 2018 r. placówki handlowe były pozamykane. To pierwsza niedziela bez handlu. Około 500 inspektorów pracy skontrolowało sklepy. Publikujemy wyniki kontroli.

Nabór do Straży Marszałkowskiej w 2018 r.

Prezydent podpisał ustawę o Straży Marszałkowskiej. W Straży zatrudnionych zostanie 130 nowych pracowników. Ustawa przewiduje także zwiększenie uprawnień.

Nowy Kodeks pracy - co się zmieni?

Projekt nowego Kodeksu pracy zawiera rozwiązania minimalizujące zatrudnianie na podstawie umów cywilnoprawnych. Wprowadza również elastyczne typy umów o pracę. "Projekt, traktowany jako wyjściowy materiał do dalszych prac w Radzie Dialogu Społecznego jest wartościowy" - ocenia prof. Jacek Męcina, członek Komisji Kodyfikacyjnej.

Jakich zwrotów unikać w rozmowie z szefem

Przed rozmową o podwyżce lub awansie, warto przeanalizować swój sposób komunikacji z szefem i poprawić go. Jakich zachowań unikać, aby nie zostać negatywnie ocenionym przez pracodawcę?

Łańcuch wartości talentów w firmie

Holistyczne podejście do zarządzania pracownikami, połączone z zaawansowanymi technologiami oraz świeżym spojrzeniem na strukturę organizacyjną, przestrzeń biurową i kulturę korporacyjną tworzą łańcuch wartości talentów. Czy w Twojej firmie łańcuch wartości talentów to słabe ogniwo?

Jak napisać ogłoszenie o pracę, które zainteresuje osoby z pokoleń X,Y,Z

Wymiana pokoleniowa na rynku pracy jest naturalnym procesem. W środowisku zawodowym najczęściej spotykamy trzy grupy wiekowe: pokolenie X, Y, Z. Dla tych poszczególnych grup istotne jest stworzenie osobnego ogłoszenia o pracę.

Wzrost wynagrodzeń w 2018 r.

Jak wynika z informacji GUS w styczniu 2018 wynagrodzenia w przedsiębiorstwach wzrosły o 7,3 proc. r/r. Z kolei zatrudnienie zwiększyło się o 3,8 proc. r/r.

Jak zrekrutować pracownika pasującego do zespołu

Zatrudnienie nowego pracownika to szansa na rozwój firmy i wzmocnienie zespołu. Z drugiej strony nowy pracownik może sprawić, że dział zacznie się rozpadać. Dlatego, warto przeprowadzić taką rekrutację, która wyłoni najbardziej pasującą osobę do zespołu.

Początki w nowej pracy - na co zwrócić uwagę

Osoby rozpoczynające nową pracę w firmie powinny poznać zasady panujące w biurze, między innymi dress code czy kwestie urlopu. Pozwoli to na zbudowaniu własnej pozycji już na początku nowej pracy.

Jak skutecznie delegować zadania

Trudności związane z delegowaniem można zminimalizować, jeżeli przekazywanie obowiązków zostanie potraktowane jako proces - podzielony na etapy. Delegowanie zadań krok po kroku wyjaśnia ekspert.

Premia i bonusy za polecenie pracownika?

Programy referencyjne są domeną w szczególności dużych, zagranicznych korporacji. Jak wynika z badań MonsterPolska większość firm jednak nie płaci za polecenie pracownika. W Polsce z możliwości wypłacania jednorazowej premii korzysta niecałe 4 proc. pracodawców.

Jak zatrudnić nianię i skorzystać z dofinansowania w 2018 r.

Rodzice zatrudniający nianię mogą ubiegać się o dofinansowanie do składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Od 1 stycznia 2018 r. budżet państwa sfinansuje składki na jej ubezpieczenia tylko częściowo. Jak krok po kroku zatrudnić nianię i jakie warunki należy spełnić by otrzymać dofinansowanie?

Jak zorganizować święta w wielokulturowej firmie

Wielokulturowość w firmie jest zjawiskiem coraz bardziej powszechnym. Wyzwaniem dla pracodawcy może być zorganizowanie świąt, jeżeli w naszym zespole są osoby z różnych stron świata. Poznaj świąteczny savoire vivre, czyli jak i czy w ogóle organizować święta w firmie.

Zmiany w ratownictwie medycznym dobre dla pacjenta

Ministerstwo Zdrowia zapewnia, że zmiany w ratownictwie medycznym będą dobre dla pacjentów. Co się zmieni?

Pracownicy Poczty Polskiej dostali podwyżki

Pracownicy Poczty Polskiej dostali już drugą podwyżkę w tym roku. W 2017 roku Poczta Polska przeznaczy na wynagrodzenia dla swoich 80 tys. pracowników ponad 4,2 mld zł.

Jak unikać konfliktów w pracy

Niejednokrotnie źródłem konfliktów w pracy może być tylko jeden pracownik określony mianem "konfliktowy". Sposobów na uniknięcie sporów w pracy jest kilka. Jak rozmawiać z konfliktowym współpracownikiem?

REKLAMA