Jestem skarbnikiem gminy. Otrzymuję dodatek funkcyjny według stawki 7 w wysokości 1364 zł, tj. 124% najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania. Czy jest obliczony właściwie, czy nie powinien wynosić, zgodnie z 7 stawką, od 141 do 160% najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania, czyli przynajmniej 141% × 1100 zł = 1551 zł?
Jestem skarbnikiem gminy. Otrzymuję dodatek funkcyjny według stawki 7 w wysokości 1364 zł, tj. 124% najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania. Czy jest obliczony właściwie, czy nie powinien wynosić, zgodnie z 7 stawką, od 141 do 160% najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania, czyli przynajmniej 141% × 1100 zł = 1551 zł?
Kultura organizacyjna zawiera wartości, jakimi kierują się członkowie organizacji. Niektórzy menedżerowie upatrują w kulturze firmy potencjalne, ukryte źródła jej sukcesu, inni całkowicie ją ignorują jako coś ubocznego, nieistotnego lub wręcz nieistniejącego. Czy jest więc sens zajmowania się nią? Jeśli tak, to kiedy ją badać? Czy istnieją wartości, które warunkują sukces firmy?
Rozmowa kwalifikacyjna kojarzona jest przez kandydatów do pracy najczęściej jako forma odpytywania przez pracodawcę. I oczywiście w dużej mierze tak jest, że to osoba aplikująca na dane stanowisko udziela informacji, opowiada o swoich poprzednich miejscach zatrudnienia, o stanowiskach, jakie zajmowała poprzednio, przebiegu edukacji, zainteresowaniach itd. Ale zazwyczaj pod koniec rozmowy pracodawca pozostawia czas, kiedy to kandydat może zadawać pytania.
Specyfika organizacji firm typu shared service, a także charakter pracy w nich, sprawiają, że konieczne staje się takie motywowanie pracowników, by zechcieli związać się z firmą na dłużej. Jednak zanim zostanie postawione pytanie, jak motywować, trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, kogo i do czego. Jakie więc możliwości mają zarządy takich organizacji, by efektywnie budować więzi z najlepszymi pracownikami?