REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Praca, Manager

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Budowanie zaufania

Aby zwiększyć efektywność pracy menadżer musi wzbudzić zaufanie w sercach i umysłach pracowników. Nie mogą mieć wątpliwości, że jesteś właściwą osobą na właściwym miejscu i że postępujesz uczciwie.

Dlaczego odczuwamy lęk w pracy ?

Odczucie lęku w pracy jest powszechnym zjawiskiem, gdyż - spójrzmy prawdzie w oczy - działalność zawodowa to ważna część naszego życia.

Oswoić lęk

Gdy pracujesz pod presją czasu, zabiegasz o nowe stanowisko czy dążysz do perfekcji odczuwasz lęk. Aby nie zlekceważyć pewnych oznak mówiących, że jesteś pod wpływem stresu warto jest poznać jakie działanie może wywierać niepokój.

Jak przekonać seniora do zakupu Twojego produktu

Menadżerowie odpowiedzialni za promocję marki w coraz większym stopniu zwracają uwagę na seniorów jako atrakcyjną grupę konsumentów. Jednak osoby w starszym wieku to specyficzna grupa odbiorców, która charakteryzuje się właściwym jej sposobem odbioru treści reklamowej.

REKLAMA

Czy pracujesz pod wpływem stresu? - test

Zaprezentowane poniżej ćwiczenie zostało stworzone w celu wyselekcjonowania sytuacji, w których ogarniają nas lęk, strach i niepokój związane z pracą zawodową. Dzięki odpowiedziom na zawarte tu pytania możliwe stanie się zidentyfikowanie tych głównych obszarów, w których lęk, strach i niepokój wpływają na nas najbardziej.

Szef sprzedaży w roli mediatora

Dla zapewnienia sprawnej komunikacji w firmie, szef sprzedaży musi często pełnić rolę pośrednika pomiędzy zarządem a swoimi podwładnymi. Z jednej strony musi realizować polecenia zarządu, z drugiej chronić swoich pracowników. Nie zawsze jest to łatwe.

Presja planu sprzedaży

Dyrektor handlowy często odpowiada za plan sprzedaży, którego nie jest autorem. Mimo możliwości przekazywania swoich sugestii, czy też przekonywania do najlepszych rozwiązań, jego wpływ na założenia budżetowe jest ograniczony. Zazwyczaj po narzuceniu nowego obowiązującego planu sprzedaży, szefowi nie pozostaje nic innego, jak jego akceptacja.

Szef sprzedaży w obliczu stresu

Szef sprzedaży musi zmierzyć się z wieloma trudnościami. Największym jego kłopotem jest nieustanne dostosowywanie się do zmieniających warunków i próba pogodzenia handlowców z ich pracodawcami.

REKLAMA

Właściwe kierowanie zespołem

Menadżer w swojej pracy powinien stosować twórcze i świadome kierowanie, które dotyczyłoby własnych zachowań oraz pracy kierowanego przez niego zespołu.

Umiejętność skutecznego przekonywania

Jedną z umiejętności społecznych jest pozyskiwanie sobie innych dzięki wykorzystaniu sposobów skutecznego przekonywania. Ta umiejętność jest niezwykle ważna dla menedżera, który jest przywódcą w grupie.

Procesy poznawcze w pracy menedżera

Poziomy logiczne dotyczą między innymi procesów poznawczych. Tymi właśnie chcę się tu zająć mając na myśli rozwijanie samoświadomości jako narzędzia pracy menedżera.

Pojęcie kompetencji

W życiu zawodowym o kompetencjach mówi się często. Ktoś je ma, ktoś nie ma, komuś udzielono, a ktoś przekroczył… Kompetencje inaczej mówiąc umiejętności personalne szczególnie są potrzebne w budowaniu zespołu.

Najczęstsze błędy w zarządzaniu zespołem pracowników

Nadmierna kontrola nad każdym szczegółem pracy, bagatelizowanie konfliktów, nieodpowiedni system motywowania pracowników - to tylko niektóre błędy w zarządzaniu pracownikami.

Serwisy społecznościowe narzędziem pracy menadżera

Dla jednej trzeciej użytkowników sieci największym dużym zaufaniem cieszą się brandy piszące „same o sobie”. Menedżer, który chce zwiększyć efektywność pracy zespołu powinien pamiętać, że dzięki temu marki, prowadzące kampanie na serwisach społecznościowych mogą się cieszyć sporym zainteresowaniem.

Szef, który chce wszystko kontrolować

Szef wciąż „kontroluje” Twoją pracę, a Ty czujesz się niedoceniony i niesamodzielny? Myślisz, że nie wierzy w Twoją kompetencję umiejętności? Zadaniem szefa jest czuwanie nad dobrą, efektywną i skuteczną pracą swoich podwładnych, ale czasami przeradza się to w męczącą nadgorliwość.

Jak pogodzić podróż służbową z innymi obowiązkami?

Podróż służbowa to nie tylko milsza i atrakcyjniejsza część wykonywania swoich obowiązków. Okazuje się, że naprawdę trudno jest pogodzić podróż z innymi obowiązkami, tak by po powrocie nie zostawać „po godzinach” by nadrobić zaległości…

Jak dobrze wykorzystać czas w pracy?

W pracy spędzamy blisko jedną trzecią swojego życia. Etatowe osiem godzin to niemało. Dlaczego zatem niejednokrotnie mamy wrażenie, że czas tak pędzi, a zaległości wciąż przybywa?

Jak przeprowadzić prezentację?

Poznaliśmy już tajniki dobrego przygotowania prezentacji. Pora abyśmy zajęli się samym wystąpieniem.

Jak stworzyć prezentację?

Jak przygotować dobre wystąpienie HR-owe przed zarządem? Jak stworzyć skuteczną prezentację dzięki której uda się przekonać biznes i strategów finansowych do naszych koncepcji?

Kiedy pracoholizm jest zaletą a kiedy jest wadą?

Pracując na stanowiskach zarządzających, jesteś szczególnie narażony na pracoholizm, co zresztą znajduje potwierdzenie naukowe. Ale czy pracoholizm jest tylko wadą? Odpowiedzi szukaj w poniższym artykule.

Jak zachować się w kryzysie?

Od krytycznego spojrzenia na siebie i swoją postawę menedżerską należy rozpoczynać zmiany w zespole. Jednak, nawet w kryzysie, pewne normy i wartości muszą pozostać niezmienne.

Outdoor Development Center

Zastosowanie klasycznej metody development center nie spełniają Twoich oczekiwań? Wykorzystaj zalety wyjazdów outdoorowych organizując sesję outdoor development center.

Jak zostać menedżerem idealnym?

Kariery i zawodowego sukcesu nie można zaplanować. Wszystko zależy od tego, czy przyszli menedżerowie są przygotowani na wykorzystanie swoich szans, znają swoje mocne strony, preferowany sposób pracy, system wartości.

Różnice kulturowe - jak sobie z nimi poradzić?

Migracje pracowników i globalizacja firm powodują, że coraz więcej ludzi pracuje w zespołach zróżnicowanych kulturowo. Również w Polsce menedżerowie coraz częściej zarządzają ludźmi z różnych stron świata, posługującymi się różnymi językami, mającymi inne wyobrażenia o tym, czym jest dobra współpraca, porządek, obowiązek.

System wartości menedżera

Aby umiejętnie zarządzać samym sobą, menedżer powinien poznać własny system wartości. W odniesieniu do etyki zasady są jednolite dla każdego.

Jak powinien działać menedżer doskonały?

Zadziwiająco niewielka liczba ludzi zdaje sobie sprawę ze sposobu, w jaki działa: jak podejmuje decyzje, jak się zachowuje. Ich działaniu nie towarzyszy refleksja. Przeciwnie, większość ludzi nie wie nawet, że różne osoby wykonują swoje zadania w odmienny sposób.

Jak efektywnie zarządzać czasem?

Aby działać sprawnie, menedżer powinien nieustannie podejmować działania w celu doskonalenia organizacji swojej pracy. Do takich działań należy efektywne wykorzystanie swojego czasu, co wiąże się z zarządzaniem czasem, a tym samym zarządzaniem samym sobą.

Praca koncepcyjna menedżera

Sam pomysł wydzielenia czasu na pracę koncepcyjną menedżera może zastanawiać, ponieważ jest on najbardziej typowym pracownikiem koncepcyjnym i stale podejmuje decyzje, tworząc niejako w ten sposób nowe sytuacje, nową rzeczywistość. Tymczasem okazuje się, że w pracy menedżera można zupełnie wyraźnie oddzielić czynności o charakterze doraźnym i zrutynizowanym od namysłu nad zagadnieniami istotnymi, perspektywicznymi, o szerszym zasięgu.

Czas pracy menedżera - uważaj na pracoholizm

Podstawową charakterystyczną cechą pracy menedżerów jest przekraczanie nominalnego czasu pracy. W badaniach przeciętnej długości dnia pracy stwierdzono, że kierownicy przekraczają czas nominalny od 48 minut do około 7 godzin dziennie, co oczywiście musi powodować stan poważnego zmęczenia.

Opłata za wydanie zezwolenia na pracę

Wydawane przez wojewodę zezwolenie na pracę dla cudzoziemca niestety nie jest bezpłatne. Podmiot starający się o takie zezwolenie musi uiścić określoną w przepisach prawa opłatę.

Kiedy wymagane jest zezwolenie na pracę?

Cudzoziemiec chcący podjąć legalną pracę w Polsce musi postarać się o zezwolenie na pracę.

Obowiązki pracodawcy wobec pracownika

Obowiązek zatrudniania pracownika oraz obowiązek wypłacania pracownikowi wynagrodzenia za pracę to dwa najważniejsze obowiązki pracodawcy wynikające z przepisów Kodeksu pracy.

Czy mogę pracować na urlopie bezpłatnym

Praca na urlopie bezpłatnym - czy jest dozwolona? Obecnie pracuję w firmie ochroniarskiej. Chciałbym jednak wziąć kilka miesięcy urlopu bezpłatnego i wyjechać do pracy do Anglii, gdzie obecnie przebywa moja córka. Czy polski pracodawca będzie mógł mnie zwolnić?

Targi branżowe szansą na znalezienie zatrudnienia

Każda osoba bezrobotna posiada pewna wiedzę dotyczącą metod i technik poszukiwania zatrudnienia. Jednak sposoby poruszania się po rynku pracy są bardzo różne. Jedne osoby korzystają z usług urzędów pracy, inni monitorują oferty zamieszczone w prasie czy w lokalnej telewizji czy radiu, a jeszcze inni próbują samodzielnie poszukiwać pracy poprzez własną aktywność. Bardzo dobrą okazją do nawiązania tego typu relacji są branżowe targi, prezentacje, konferencje czy innego rodzaju spotkania tematyczne.

Wypadek pracownika w drodze do pracy

Przepisy prawa przewidują, że pracownikowi który uległ wypadkowi w drodze do lub z pracy przysługuje prawo do wynagrodzenia za czas choroby i zasiłek chorobowy w maksymalnej 100 % wysokości. Dlatego tak ważne jest precyzyjne ustalenie jakie zdarzenie można uznać za taki wypadek. Należy zaznaczyć, że pojęcie wypadku w drodze do pracy nie jest tożsame z wypadkiem przy pracy.

Koncepcje zarządzania

Książki o zarządzaniu dzielą się na dwie grupy. Pierwsza to poradniki, które miło się czyta w samolocie, ale trudno je zastosować w praktyce. Druga grupa to podręczniki, które trudno się czyta, ale za to otrzymujesz fachową wiedzę do wykorzystania w pracy. Ta książka należy do grupy drugiej, ale „puszcza oko” w kierunku książek z grupy pierwszej tzn. jest sporo list z punktorami i tabelek oraz niedużo stron dla każdej koncepcji (autorzy nie mają po prostu miejsca by brnąć w nudne szczegóły).

Ład korporacyjny

Ład korporacyjny to struktura władzy w spółce, za pośrednictwem której właściciele lub akcjonariusze ustalają cele ekonomiczne firmy, środki ich realizacji oraz metody monitorowania osiąganych rezultatów. Taka warstwa zarządzania jest konieczna, gdy właściciele lub akcjonariusze nie mogą sami nią zarządzać (nie znają się, nie mają ochoty), ale nie mają ochoty pozostawić swoich pieniędzy bez ochrony ze strony nieuczciwych dyrektorów i menedżerów.

Dlaczego łatwiej znaleźć pracę, gdy się już ją ma?

Osoby, które pozostają przez długi okres bez zatrudnienia, patrzą z pewną dozą zazdrości czy wręcz agresji na pracowników, którzy zamierzają zmienić swoje miejsce pracy. Zazdrościmy innym, ponieważ posiadają zatrudnienie, a jeszcze inni pracodawcy chętnie podejmą z nimi współpracę.

Kodeks pracy - tekst jednolity

Kodeks pracy - tekst jednolity ustawy. Wersja uwzględniająca zmiany od 7 kwietnia 2023 roku, dotyczące m.in. przepisów o pracy zdalnej.

Etapy dobrze prowadzonego spotkania

Każde dobrze przeprowadzone zebranie składa się z określonych etapów, zaczynając od planowaniu kończąc na wnioskach końcowych.

Jak przeprowadzić dobre zebranie

Czy zebrania są potrzebne, po co w ogóle odbywać zebrania – jakże często sami zadajemy sobie takie pytania idąc na kolejne spotkanie? Pamiętać należy, że prowadzenie zebrań jest także formą zarządzania. Niestety wielu pracowników wciąż traktuje zebrania jako zło konieczne a zebrania prowadzi bardzo nieskutecznie.

Proces oraz etapy naboru na stanowiska urzędnicze w samorządzie terytorialnym

Sposób obsadzania wakatów w sektorze samorządowym kształtuje ustawa o pracownikach samorządowych, regulaminy oraz praktyka samorządów. Poniżej kilka wskazówek dla osób pragnących skorzystać z oferty zatrudnienia w sektorze samorządowym. 

Proces oraz etapy naboru na stanowiska urzędnicze w samorządzie terytorialnym

Sposób obsadzania wakatów w sektorze samorządowym kształtuje ustawa o pracownikach samorządowych, regulaminy oraz praktyka samorządów. Poniżej kilka wskazówek dla osób pragnących skorzystać z oferty zatrudnienia w sektorze samorządowym. 

Termin rozpoczęcia pracy (art.26)

Stosunek pracy nawiązuje się w terminie określonym w umowie jako dzień rozpoczęcia pracy, a jeżeli terminu tego nie określono - w dniu zawarcia umowy.

Jakie przerwy w czasie pracy przysługują pracownikowi

Prawo do przerwy jest uprawnieniem pracowniczym. Przysługuje ono pracownikowi w związku z wykonywaną przez niego pracą. Kodeks pracy przewiduje pewne okresy w czasie pracy, które mogą być przeznaczone bądź na spożycie posiłku, bądź na chwilowy odpoczynek lub na karmienie dziecka. Pracodawca, niektóre przerwy jest zmuszony ofiarować pracownikom. Zmuszają go do tego przepisy. Niekiedy może sam decydować o udzieleniu czasu przerwy.

Na czym polega skrócony tydzień pracy

Istnieje możliwość, aby pracownik wykonywał pracę przez mniej niż pięć dni w tygodniu, bez potrzeby zmniejszania wymiaru etatu. Możliwość taką daję mu praca w systemie skróconego tygodnia pracy.

Czy można wykonywać pracę zarobkową w trakcie pobierania zasiłku macierzyńskiego

W trakcie orzeczonej niezdolności do pracy nie można wykonywać pracy zarobkowej lub wykorzystywać zwolnienia od pracy w sposób niezgodny z jego celem. Działanie takie naraża nas na utratę prawa do zasiłku chorobowego za okres obejmujący dane zwolnienie. Nie stosuje się tej zasady do zasiłku macierzyńskiego.

Co urzędy pracy mogą zaproponować bezrobotnemu, kiedy nie mają ofert pracy

Mogą zdarzyć się sytuacje, kiedy urzędy pracy nie mają żadnych ofert dla bezrobotnych. W takich przypadkach muszą w inny sposób pomóc bezrobotnym.

51 zawodów uprawniających do wcześniejszej emerytury

W tym tygodniu do konsultacji trafi projekt ustawy o emeryturach pomostowych z listą zawodów dających do nich prawo. Emerytury w wieku o 5 lat lub 10 lat niższym niż powszechny otrzymają osoby wykonujące pracę w 51 zawodach. Nauczyciele będą pracować do uzyskania powszechnego wieku emerytalnego.

Praca menedżera a składki ZUS

Podstawę zatrudnienia menedżera stanowi na ogół kontrakt menedżerski. W zależności od warunków wykonywania kontraktu sytuacja prawna menedżera może przedstawiać się różnie w zakresie obowiązków ubezpieczeniowych.

REKLAMA