REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Choć osoby z pokolenia Z oraz starsi mają skrajnie różne poglądy na pracę, zależy im w gruncie rzeczy na tym samym. Chcą robić to co lubią, z ludźmi, którzy będą dla nich inspiracją, w miejscu, do którego będą co rano przychodzić z uśmiechem na twarzy. Dlaczego więc walczą ze sobą?
Najstarsze pokolenie na rynku pracy żałuje poświęcenia dla kariery zawodowej życia prywatnego - najbardziej czasu niespędzanego z dziećmi. To wyjątkowy okres, do którego nie da się powrócić, a który buduje u dziecka poczucie bezpieczeństwa i charakter relacji z rodzicem. Najmłodsze pokolenie na rynku pracy, pokolenie Z, stawia w tym aspekcie granicę.
Pokolenie Z lepiej ocenia współpracę ze starszymi pracownikami i pracodawcami niż starsi z młodymi pracownikami. Dlaczego tak się dzieje? Czym się od siebie różnią i czy rzeczywiście jest między nimi przepaść? Oto raport Hays odpowiadający na te pytania.
O pokoleniu Z i Y było głośno, a kim są GIGersi? Rozwój GIGeconomy to jeden z największych trendów ostatnich lat. Dla GIGworkerów elastyczna praca to podstawa. To specjaliści pracujący projektowo. W 2025 roku będą stanowić 15% globalnych pracowników.
REKLAMA
Współczesny rynek pracy to nieustannie ewoluujące środowisko, w którym technologia, globalizacja, zmiany społeczne i kulturowe kształtują nowe trendy i wymagają elastyczności oraz innowacyjności zarówno od pracodawców, jak i pracowników. Rewolucyjną rolę może odegrać w tym kontekście Pokolenie Z, czyli osoby urodzone po 1996 r. Jak Zetki zmienią rynek pracy?
Jakich mieszkań szukają millenialsi, a jakie są w obszarze zainteresowania przedstawicieli pokolenia Z? Czy wybór i zakup mieszkania to kolejny obszar, w którym reprezentanci tych dwóch generacji znacząco się od siebie różnią? Sondę przygotował portal RynekPierwotny.pl
W 2025 roku co 5 pracownik będzie z pokolenia Z. Jak Zetki wpływają na rynek pracy? Co zmienia się dzięki nim w firmach? Wypowiadają się sami pracownicy z pokolenia Z oraz ich pracodawcy.
W dorosłość a więc także na rynek nieruchomości jako konsumenci zaczynają wkraczać przedstawiciele pokolenia Z. To jakich mieszkań w jakich lokalizacjach szukają, już teraz zaczyna kształtować trendy w całym sektorze mieszkaniowym. Jakie są ich preferencje mieszkaniowe?
REKLAMA
Pracownicy pokolenia Z są postrachem pracodawców, HR-owców i rekruterów. A czego boją się zetki? Czy pokolenie Z jest przygotowane do wejścia na rynek pracy?
Jak skutecznie motywować pracowników? Co najbardziej docenia pokolenie Z? Jak zbudować motywującą kulturę pracy? Poznaj skuteczne metody motywowania pracowników: klucz do sukcesu Twojego zespołu HR.
Kto należy do pokolenia Z? Jakie zetki mają oczekiwania w stosunku do pracodawców? Co ich wyróżnia?
To będzie miejsce pracy jakiego jeszcze nie było. Jak pokazują bowiem kolejne badania, najmłodsze pokolenie pracowników patrzy na świat zupełnie inaczej niż ich rodzice czy dziadkowie. Już sam fakt, iż w hierarchii oczekiwań względem pracy na pierwszym miejscu stawiają elastyczność a nie wysokość wynagrodzenia, odróżnia ich od reszty.
Baby boomers, pokolenie X, pokolenie Y, pokolenie Z – ludzie należący do tych generacji spotykają się we współczesnym miejscu pracy. Mają różne wartości, doświadczenia życiowe i oczekiwania. Szczególnie widoczne są różnice dotyczące tego, jak przedstawiciele poszczególnych pokoleń podchodzą do swoich obowiązków zawodowych.
Polacy przestali bać się zmiany miejsca pracy. Oczywiście najbardziej mobilni są najmłodsi – pokolenie Z pokazuje, jak to robić. Ale w ich ślady idą także starsi. Badania pokazują, że o zmianie miejsca pracy w 2024 roku myśli co dziesiąty zatrudniony.
Girl math, społecznościowa ideologia oparta na demagogicznych przesłankach ekonomicznych rozpowszechniana zwłaszcza za pośrednictwem TikToka, jest w rzeczywistości pochwałą zakupoholizmu. Szczególnie ulegają jej przedstawiciele pokolenia Z, dla którego media społecznościowe są głównym źródłem inspiracji, a na dodatek – głównym źródłem wiedzy finansowej.
Eksperci analizujący nadużycia w korzystaniu ze zwolnień lekarskich zauważyli, że najmniej lewych e-zwolnień obciąża konta najmłodszych pracowników z pokolenia Z – tak zwanych Zetek. Dlaczego?
W szybko zmieniającym się świecie świadomość własnego rozwoju staje się kluczowa dla osób aktywnych zawodowo. Nadchodzące lata będą stawiały przed organizacjami i pracodawcami nowe wyzwania: od adaptacji do zmieniających się stylów zarządzania po radzenie sobie z coraz bardziej zdywersyfikowanymi zespołami. W obliczu szybkiej absorpcji technologii, dynamika rynku pracy będzie wymagała elastyczności i umiejętności szybkiego dostosowania. Jak będzie wyglądała przyszłość rynku pracy?
Temat 35-godzinnego tygodnia pracy coraz częściej przebija się w mediach i wśród opinii publicznej. Natomiast dzisiaj o tym rozwiązaniu nadal możemy myśleć bardziej w kategoriach egzotyki. Dlaczego?
„Zetki” już na etapie ogłoszenia rekrutacyjnego chcą poznać wysokość wynagrodzenia, formę zatrudnienia czy benefity. Gdy dojdzie do spotkania, jednym z kluczowych czynników decydujących o podjęciu zatrudnienia, będzie przysłowiowa „chemia” z przełożonym, a 26 proc. przedstawicieli młodego pokolenia uzależni swoją decyzję o przyjęciu oferty pracy właśnie od tego czynnika. Jak w obliczu tak zmieniającego się środowiska pracy i oczekiwań „Zetek”, manager powinien motywować zespół, a tym samym osiągać założone cele?
Wypłata jest najmniej istotna dla pracowników z Pokolenia Z (57,88 proc.). Liczy się dla nich o wiele mniej niż dla badanych z innych grup wiekowych – wynika z raportu ADP „People at Work 2023: A Global Workforce View”. Co ciekawe, to również Zetki mają w sobie najwięcej optymizmu. Aż 74,10 proc. pozytywnie postrzega swoje aktualne miejsce pracy w perspektywie kolejnych pięciu lat. Jakie więc jest Pokolenie Z oraz ile prawdy jest w stereotypach o najmłodszych osobach na rynku pracy?
Pokolenie Z to termin używany do opisania pokolenia ludzi urodzonych w okresie od połowy lat 90. do początku lat 2010. Jest to pokolenie, które dorastało w erze powszechnego dostępu do Internetu, szybkiego rozwoju technologii oraz mediów społecznościowych.
Osoby wchodzące na rynek pracy mogą wiele zyskać, jeśli trafią na dobrych mentorów – tak uważa 77% Polaków. Taki sam odsetek respondentów badania Pracuj.pl twierdzi, że każda generacja może wprowadzić coś pozytywnego i unikalnego do środowiska pracy. To szczególnie istotne w dzisiejszych warunkach demograficznych, które niejako wymuszają na pracodawcach łączenie pokoleń w ramach zespołów funkcjonujących w organizacjach.
Pracowników, którzy są przedstawicielami pokolenia Z jest już ponad 1,4 miliona. Zetką jest więc prawie co dziesiąty pracujący w Polsce. Choć Zetki różnią się w podejściu do pracy od innych pokoleń, to podobnie jak pozostali cenią sobie prywatną opiekę medyczną jako benefit pracowniczy. Zetki najczęściej korzystają (oprócz internisty) z konsultacji ginekologicznych, dermatologicznych i okulistycznych.
Dwadzieścia siedem procent przedstawicieli pokolenia Z zmieniło pracę w ciągu ostatnich trzech miesięcy. W silver generation takiej zmiany dokonało tylko 2% respondentów. W ciągu ostatniego roku wśród najstarszej aktywnej zawodowo grupy wynik ten osiąga 7%, a wśród najmłodszej aż 62%. Jak wynika z badania Pracuj.pl, generacja Z pod kątem mobilności zawodowej znacznie przewyższa wszystkie pozostałe grupy wiekowe. Czy to oznacza, że na rynek wchodzą niepewni pracownicy?
Według wedding plannerów wizja idealnego w wesela pokolenia Z bardzo się różni o tej, jaką miało starsze pokolenie. Na co stawiają Zetki? Co jest dla nich najistotniejsze, a co odchodzi do lamusa?
Na rynku pracy są obecne cztery pokolenia. Wyzwaniem dla pracodawców jest zrozumienie różnic w wartościach wyznawanych przez ich przedstawicieli. Eksperci dostrzegają trudności w zarządzaniu zespołami wielopokoleniowymi. Zespoły wielopokoleniowe to prawdziwy skarb, jeżeli organizacja i występujące w nich osoby potrafią wykorzystywać różnorodność.
Jedna trzecia pracowników generacji Y i Z rozważa zmianę pracy, co piąty badany myśli o przebranżowieniu - wynika z badania RocketJobs.pl. Jak podano, branżą, w której najczęściej rozważano zmianę pracy, jest sprzedaż.
Jak voiceboty pomagają zatrudniać Z-etki oraz zwiększyć ich zaangażowanie w pracy?
Współczesny rynek nieruchomości należy do milenialsów. Powoli wkraczają na niego również zetki. Dla deweloperów oznacza to zmiany w przygotowywaniu i promowaniu ofert. Przedstawiciele pokoleń Y i Z mają bowiem kompletnie inne oczekiwania niż poprzednie generacje. Na czym zależy im najbardziej? Oto na jakie aspekty zwracają szczególną uwagę przy wyborze idealnej nieruchomości.
63,05 proc. Polaków w wieku 18-24 uważa, że wypłata jest dla nich najmniej istotna w pracy – wynika z raportu ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View”. Jakie jest tak naprawdę pokolenie Z, budzące na rynku pracy tak wiele kontrowersji? Są to osoby, którym nie zależy już na etatach jak ich starszym kolegom. Wolą work-life balance od wysokich stanowisk i spokój po pracy od podwyżek.
Pokolenie Z staje się symbolem zmian w zakresie potrzeby wsparcia zdrowia psychicznego pracowników. Przyjazna atmosfera i bezstresowe środowisko są dla nich ważniejsze od podwyżki i elastycznych godzin pracy.
REKLAMA