REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Poczta Polska S.A.

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zarząd Poczty Polskiej: podwyżki dla ok. 74% pracowników. Likwidacja dodatku stażowego i premii jubileuszowych

W dniu 14 października 2024 r. zarząd Poczty Polskiej przedstawił dziś związkom zawodowym projekt nowego Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy (ZUZP). Zakłada on m.in.: (1) przywrócenie znaczenia wynagrodzenia zasadniczego oznaczające realną podwyżkę dla 31% pracowników; (2) urynkowienie wewnętrznego modelu wyceny stanowisk mające wpływ na wzrost wynagrodzeń kolejnych ok. 43% zatrudnionych; (3) stworzenie przejrzystych zasad rozwoju i awansu. Obecny ZUZP został wypowiedziany przez zarząd Poczty i obowiązuje do końca lutego 2025 roku.

Czy kontrolera abonamentu RTV trzeba wpuścić do domu lub firmy? Kto może kontrolować?

Wszyscy posiadacze sprawnych telewizorów i radioodbiorników (i wszelkich innych urządzeń pozwalających na odbiór programów telewizyjnych i radiowych) mają obowiązek rejestracji takich urządzeń w ciągu 14 dni od wejścia w jego posiadanie a także obowiązek regularnego wnoszenia opłat abonamentowych (tzw. abonamentu RTV). Kto, i na jakich zasadach ma prawo kontrolować, czy zarejestrowaliśmy telewizor i radio, i czy płacimy abonament RTV?

Roczna pensja za dobrowolne odejście z pracy. Prezes Poczty Polskiej: nie możemy podnieść wynagrodzeń, bo jest nas za dużo

Poczta Polska chce objąć ok. 15 procent pracowników (ok. 9 tys. osób), programem dobrowolnych odejść - poinformował 14 sierpnia 2024 r. zarząd spółki na konferencji prasowej dot. planu transformacji spółki. Koszt PDO wynieść ma około 600 mln zł. Drugą ważną decyzją zarządu jest wypowiedzenie Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy.

Wniosek o bon energetyczny już od 1 sierpnia: można wysłać także Pocztą Polską

Poczta Polska SA informuje, że Od 1 sierpnia można składać wnioski o wypłatę bonu energetycznego. W zależności od preferencji i możliwości, uprawnieni do uzyskania tego jednorazowego świadczenia finansowego mogą złożyć wniosek w formie elektronicznej lub pisemnej. Honorowane będą zarówno wnioski składane osobiście w gminie, jak i przesłane za pośrednictwem Poczty Polskiej.

REKLAMA

Elektroniczne listy polecone z potwierdzeniem odbioru. Nowa usługa Poczty Polskiej: e-Doręczenia. Jak dołączyć firmę do systemu e-Doręczeń?

Już niedługo zostanie wdrożona nowa usługa Poczty Polskiej e-Doręczenia. To prawdziwa rewolucja, która ma w dalszej perspektywie zastąpić tradycyjną papierową korespondencję wysyłaną do osób prywatnych, urzędów czy firm. Bank Pocztowy przeprowadził właśnie testy tej usługi z wykorzystaniem udostępnionego przez Pocztę Polską interfejsu API. Po jej wdrożeniu, zamiast osobistych wizyt w urzędzie pocztowym, fizycznego odbierania i wysyłania listów poleconych oraz archiwizowania papierowej korespondencji, będzie można dokonać wysyłki pisma w formie elektronicznej. Ta nowinka, to efekt wchodzącego w życie od października 2024 r. ułatwienia dla obywateli w postaci elektronicznego adresu do e-Doręczeń. 

Cennik Poczty Polskiej 2024 – podwyżki od kwietnia. Listy, kartki, polecone i za potwierdzeniem odbioru

W dniu 1 kwietnia 2024 wprowadzony został nowy „Cennik usług powszechnych w obrocie krajowym i zagranicznym” Poczty Polskiej. Co się zmieniło? Które opłaty podrożały?

Poczta Polska przez Wielkanocą - w sobotę 30 marca placówki (także całodobowe) otwarte do 14.00

W Wielką Sobotę, 30 marca, placówki pocztowe - czynne standardowo w soboty oraz całodobowe - będą obsługiwać klientów maksymalnie do godz. 14 - podała w poniedziałek Poczta Polska. Dodała, że w Wielkanoc oraz w poniedziałek 1 kwietnia wszystkie będą nieczynne.

80 tys. urzędów przejdzie na e-Doręczenia. Już od grudnia!

Od grudnia 80 tys. urzędów przejdzie na e-Doręczenia. Obowiązek korzystania z doręczeń elektronicznych będą miały wszystkie organy administracji publicznej i jednostki samorządu terytorialnego. Do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych będą zobligowane także osoby wykonujące zawody zaufania publicznego, czyli m.in. notariusz czy adwokat, a także nowi przedsiębiorcy wpisani do KRS.

REKLAMA

Q-Doręczenia - elektroniczna korespondencja ważna jak list polecony. Czym różni się od e-Doręczeń?

Poczta Polska utrzymuje status kwalifikowanego dostawcy usługi zaufania w zakresie Q-Doręczenia. Spółka przeszła pomyślnie audyt Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego, który zgodnie z wymogami eIDAS należy przeprowadzać nie rzadziej niż raz na dwa lata. Wynik kontroli potwierdza wysoki poziom zgodności i jakości cyfrowej tej usługi Poczty Polskiej.

Emerytura przekazem pocztowym. Czy listonosz musi żądać dowodu osobistego od emeryta?

Emeryci i renciści skarżą się Rzecznikowi Praw Obywatelskich na zmianę sposobu wypłaty im świadczeń przez listonoszy, którzy żądają m.in. dowodu osobistego, co często sprawia problemy wobec jego braku lub nieaktualności. Prezes Poczty Polskiej odpowiada RPO, że przepisy dają możliwość odstąpienia od okazania dokumentu tożsamości przy przekazach pocztowych, których nadawcą jest jednostka sektora finansów publicznych, w tym nadająca świadczenia emerytalno-rentowe - jeżeli odbiorca jest znany pracownikowi Poczty Polskiej.

REKLAMA