REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Najnowsze dane wskazują jasno: małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce borykają się niedoborem rąk do pracy. Według Eurobarometru, aż 82 proc. firm ma problem ze znalezieniem pracowników, zwłaszcza tych wykwalifikowanych. ,,Zamiast tracić czas na nieskuteczne rekrutacje, firmy powinny zlecać zadania na zewnątrz np. w centrach BPO’’ – mówi Maciej Paraszczak, prezes Meritoros SA.
Ustawa o ochronie sygnalistów wchodzi w życie w 2024 r. Rodzi wiele pytań po stronie praktyków prawa pracy i samych pracodawców. Artykuł zawiera odpowiedzi na niektóre z nich.
W czasach niepewności i nowych wyzwań największe światowe firmy szukają nowych rozwiązań biznesowych. Historie Procter & Gamble, Unilever, Google, Microsoft, Apple czy Nike udowadniają, że outsourcing pomaga zarówno w rozwoju firmy, jak i w utrzymaniu wysokiego poziomu jakości usług.
Usługi centrów BPO (Business Process Outsourcing) są efektywnym narzędziem dla firm. Umożliwiają redukcję kosztów i szybszy rozwój. Dlatego są popularne wśród międzynarodowych firm. Ich skala była jednak za duża dla polskich średnich i dużych firm – od niedawna powstają jednak rozwiązania dopasowane do ich potrzeb.
REKLAMA
Na czym może dziś polegać outsourcing usług księgowych? Czy skorzystanie z takiego rozwiązania może rzeczywiście polepszyć sytuację firmy?
W dzisiejszym dynamicznym świecie, rynki pracy ulegają stałym przemianom, napędzanym postępem technologicznym, zmianami społecznymi i gospodarczymi. Nowe formy zatrudnienia, takie jak praca zdalna, umowy o dzieło i outsourcing, stają się coraz popularniejsze, dostarczając pracodawcom i pracownikom nowych możliwości i wyzwań.
Dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe, wzrost inflacji, czy wpływ pandemii wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność zapewnienia optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników. Poniżej, prezentujemy odpowiedzi na kilka często zadawanych pytań w tym zakresie.
Polski rynek pracy już od dawna jest rynkiem dojrzałym i w pełni rozwiniętym – oferowane są na nim usługi w niczym nie ustępujące rozwiązaniom stosowanym w USA, Japonii czy innych krajach. Potencjalnym pracodawcom daje to duże możliwości do szukania i wykorzystywania rozwiązań najkorzystniejszych od trony finansowej oraz elastyczności.
REKLAMA
Outsourcing stał się kluczowym pojęciem w dzisiejszym globalnym świecie biznesu. Ale co dokładnie oznacza ten termin? Outsourcing to praktyka, w której firma zleca część swoich zadań lub funkcji zewnętrznym specjalistom lub firmom zamiast wykonywać je wewnętrznie.
Outsourcing, czyli delegowanie określonych zadań lub funkcji do zewnętrznych dostawców, staje się nieodłącznym elementem strategii biznesowych wielu firm na całym świecie. Jakie są zalety i wady tego rozwiązania? W jakich branżach outsourcing odgrywa kluczową rolę?
Jak szybko znaleźć i zatrudnić doświadczonego informatyka w firmie? Lista prostych porad
Europejski rynek outsourcingu utrzymania infrastruktury IT nabiera rozpędu i ani myśli się zatrzymać. Na pokład tego pędzącego pociągu ma aspiracje dostać się również Polska.
SPEK w związku z sytuacją na Ukrainie zdecydowała o rezygnacji z zarobku agencji i zwraca się do przedsiębiorców z prośbą o zgłaszanie potrzeb kadrowych. SPEK świadczy usługi w zakresie rekrutacji pracowników z zagranicy, legalizacji zatrudnienia cudzoziemców, a także doradztwa personalnego i outsourcingu.
Działania skoncentrowane na obniżeniu wydatków związanych z powierzeniem pracy są uznawane za optymalizację kosztów zatrudnienia. Ma to szczególne znaczenie w czasie kryzysu, kiedy podmioty zatrudniające poszukują rozwiązań, które pozwolą im przetrwać w trudniejszej biznesowo rzeczywistości. Towarzyszy temu przede wszystkim wybór najkorzystniejszej formy współpracy lub jej zmiana, ale też możliwość czasowego ograniczenia uprawnień osób już zatrudnionych (m.in. przez zawieszenie przepisów wewnątrzzakładowych) czy korzystania z pracowników obcych (najczęściej w ramach pracy tymczasowej lub outsourcingu).
REKLAMA