REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Opłaty drogowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rząd szykuje dwie nowe opłaty drogowe. Jedna ma zależeć od emisji CO2 pojazdu, druga od klasy emisji EURO

Ministerstwo Infrastruktury pracuje nad wprowadzeniem dwóch nowych opłat drogowych. Jedna ma zależeć od emisji CO2 pojazdu, druga od klasy emisji EURO. Tak wynika z nowego projektu. Zmiana ma zachęcić firmy do wymiany floty.

Wyższe opłaty drogowe w transporcie – czy zapłacą za nie konsumenci?

Podwyżki opłat drogowych, które wyniosą nawet 80 proc. w Niemczech sprawią, że firmy transportowe będą musiały szukać oszczędności gdzie indziej. Jedynym skutecznym rozwiązaniem wydaje się podniesienie cen frachtu, chociaż wiadomo, że koszty tego rozwiązania poniosą nie zleceniodawcy, lecz konsumenci. A niezależnie od tego firmy transportowe i tak muszą dobrze przygotować się do funkcjonowania w nowej, droższej rzeczywistości. Sprawdzamy nastroje panujące w branży i szukamy rozwiązań, które mogą pomóc przewoźnikom oszczędzać nie tylko w tym trudnym okresie. 

Rok z nowym systemem poboru opłat eTOLL

Mija właśnie rok od rewolucji w poborze opłat drogowych w Polsce. Choć oficjalnie system eTOLL został wprowadzony w czerwcu 2021 roku, to zaczął obowiązywać na dobre od początku października ubiegłego roku, zastępując całkowicie funkcjonowanie viaTOLL-u. Co zrobić gdy już została naliczona kara za przejazd po płatnym odcinku drogi?

Opłaty drogowe w Europie dla ciężarówek. Co kraj to obyczaj...

Opłaty drogowe w Europie dla ciężarówek? Każde państwo ma swój system opłat. Jak kierowca ma się odnaleźć? Czasem wystarczy jedno urządzenie.

REKLAMA

Strefy czystego transportu a LPG. Zakaz wjazdu do SCT z gazem?

Strefy czystego transportu a LPG. Choć rządzący mieli wiele propozycji, ostatecznie wybrano jedną. A to oznacza dla właścicieli aut z gazem że...

e-TOLL: kara za brak opłaty jest dotkliwa. Jak jej uniknąć?

e-TOLL: kara za brak systemu może sięgnąć 1500 zł. Co zrobić, aby zapłacić za przejazd poprawnie i nie otrzymać mandatu od KAS?

e-TOLL: rejestracja jest mocno skomplikowana?

e-TOLL: rejestracja jest mocno skomplikowana? Zaraz opowiemy o tym, jak wprowadzić dane o pojeździe do systemu.

Kto musi korzystać z e-TOLL?

Kto musi korzystać z e-TOLL? Niedługo stosowanie elektronicznych opłat za drogi stanie się obowiązkowe w przypadku kierujących...

REKLAMA

e-TOLL: rejestracja przy pomocy mObywatel

e-TOLL: rejestracja do systemu jest skomplikowana? W żadnym razie! Teraz rejestrację można autoryzować nawet mObywatelem.

System opłat za przejazd niemieckimi autostradami naruszy unijne zasady?

Według Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa planowane wprowadzenie opłat za przejazd niemieckimi drogami stanowi naruszenie zasady niedyskryminacji zapisanej w art. 18 Traktatu o Funkcjonowaniu UE. Wątpliwości budzą plany w ramach których niemieccy obywatele mieliby uzyskiwać ulgę podatkową w wysokości poniesionych opłat za korzystanie z dróg.

Jaki system poboru opłat powinien obowiązywać w Polsce?

Jaki system poboru opłat powinien obowiązywać w Polsce? Pomysłów jest wiele, choć wszyscy są zgodni co do jednego - w UE system poboru opłat powinien zostać ujednolicony.

System poboru opłat drogowych na Węgrzech

Polscy przewoźnicy płacą dużo mandatów wynikających z niedoinformowania odnośnie węgierskiego systemu opłat drogowych (e-toll).

Wpływy do Krajowego Funduszu Drogowego z systemu vialTOLL

Pięć lat temu ruszył elektroniczny system poboru opłat drogowych viaTOLL. Od tego czasu na konto Krajowego Funduszu Drogowego dzięki niemu wpłynęło 6,3 mld zł. Po odliczeniu kosztów operacyjnych system zasilił kasę państwa ponad 4,1 mld zł netto. W systemie zarejestrowanych jest obecnie prawie milion samochodów, z czego 40 proc. stanowią auta obcokrajowców.

Ile kosztuje przejazd autostradami A1, A2 i A4?

Ile kosztuje przejazd polskimi autostradami? Poniżej przedstawiamy wysokość opłat za przejazd autostradami A1, A2 i A4.

Opłaty za przejazd autostradą A2 w 2016 r.

Od 1 marca 2016 r. wzrastają opłaty za przejazd autostradą A2 na odcinku między Nowym Tomyślem a Koninem.

Niespersonalizowane konto karty - wygodne rozliczanie podróży w firmach transportowych

Niespersonalizowane konto karty ułatwia dokonywanie opłat w różnych krajach za przejazd płatnymi odcinkach dróg. Na czym ono dokładnie polega wyjaśnia ekspert Diners Club Polska.

Wyższe koszty przejazdu autostradą A2 pomiędzy Nowym Tomyślem a Koninem

Kierowców podróżujących pomiędzy Nowym Tomyślem a Koninem znowu uderzy po kieszeni. Koszty rozbudowy autostrady i jej eksploatacji wpłynęły na podwyżkę cen za przejazda A2-jką. O ile?

Problem z opłatami dla przewoźników w Rosji

Polscy przewoźnicy wjeżdżający na teren Federacji Rosyjskiej mają problemy z uiszczaniem wymaganych za przejazd opłat. Szkopuł tkwi w niepoprawnie działającym systemie. Czy mimo to będą karani za brak opłat?

Nowe przepisy w sprawie bramek na autostradach

Nowelizacja ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym zakłada możliwość podnoszenia bramek w razie zatorów na autostradach zarządzanych przez państwo. Kiedy wejdzie w życie?

Płatne autostrady mogą wspomóc budżet Państwa

Teorie o rozszerzeniu płatnych dróg w Polsce, na rzecz większych wpływów do budżetu Skarbu Państwa, nie odnajdują poparcia wśród obywateli. Czy faktycznie trzeba rozszerzać sieć płatnych dróg w Polsce? Czy budżet Państwa jest ważniejszy od budżetu jego mieszkańców?

Będzie elektroniczny system ściągania opłat na trzech drogach

Elektroniczny system ściągania opłat za przejazd na Białorusi zacznie działać w lipcu 2013 roku na trzech pierwszych drogach, z których jedna już teraz jest płatna – poinformował w czwartek dziennik „Respublika”.

Będzie nowy podatek drogowy we Francji

W lipcu 2013 r. Francja planuje wprowadzenie nowego podatku w formie opłaty drogowej. Przyjęto dla niego nazwę Ecotaxe. Obowiązywać będzie samochody ciężarowe o DMC powyżej 3,5 t., poruszające się po drogach krajowych i trasach szybkiego ruchu.

Po 13 miesiącach wpływy z e-myta sięgnęły 889 mln zł

889 mln zł wyniosły wpływy z elektronicznego systemu poboru w ciągu 13 miesięcy jego działania - poinformowała  rzeczniczka Viatoll Dorota Prochowicz. System obejmuje sieć 1890 km dróg krajowych, ekspresowych i autostrad.

ViaToll: Po roku działania 815 mln zł

W rok od uruchomienia systemu ViaToll Krajowy Fundusz Drogowy uzyskał 815 mln zł. Zdaniem przewoźników system wpłynął na wzrost kosztów transportu drogowego.

Kto odpowiada za brak opłaty drogowej - kierowca czy przedsiębiorca

Jak uniknąć wysokich kar za brak opłaty drogowej? Kiedy firma powinna się odwołać. Kto odpowiada za nieprawidłowości przy naliczaniu opłat za przejazd?

Zakończono wdrażanie sieci do obsługi viaToll

Hughes Europe i IT Partners instalują sieć obsługującą viaToll - elektroniczny system pobierania opłat drogowych w Polsce.

E-myto obejmie dodatkowe 400 km dróg więcej

Od 1 lipca elektroniczny system poboru opłat obejmie ok. 400 kilometrów dróg więcej niż obecnie. Będzie obowiązywał na ok. 1,9 tys. km dróg.

Od marca wyższe stawki za przejazd autostradą Katowice-Kraków

Od marca 2012 r. stawka za przejazd płatnym odcinkiem autostrady A4 Katowice-Kraków ma wzrosnąć o 1 zł na każdej bramce i wynosić 18 zł za cały odcinek – zakłada zarządzająca drogą spółka Stalexport Autostrada Małopolska (SAM).

Samorządy chcą dodaktowych opłat od przewoźników

W związku z pomysłem wprowadzenia dobrowolnych opłat za przejazd ciężarówek po drogach objętych zakazem nasuwa się kilka pytań. Czy samorządy będą w stanie poradzić sobie z dodatkowymi obowiązkami i formalnościami związanymi z administrowaniem opłat? Ilu dodatkowych ludzi będą musiały zatrudnić?

Znamy listę uchybień Kapsch przy starcie e-myta

Wiadomo już za co dokładnie GDDKiA naliczyła firmie Kapsch 7 mln 459 tys. 383,22 zł kar i odsetek. Oprócz opóźnienia startu systemu, chodzi o opóźnienia w uzyskiwaniu pozwoleń na budowę bramownic oraz w ich budowie, a także o niezapewnienie na czas wszystkich miejsc obsługi klienta i brak możliwości doładowania konta transferem bankowym. Kapsch zapłacił już 2,4 mln zł.

Nie trzeba płacić za odcinek A1 Nowe Marzy - Czerniewice

Do 11 lutego 2012 r. kierowcy nie będą musieli płacić za korzystanie z odcinka autostrady A1 Nowe Marzy - Czerniewice - poinformował resort Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Tylko 320 milionów złotych z e-myta

Z tytułu funkcjonowania elektronicznego systemu poboru opłat, na koniec listopada, po pięciu miesiącach działania, do kasy państwa wpłynęło 320 mln zł. Kwota ta nie uwzględnia jednak kosztów jego obsługi - ustalił "Dziennik Gazeta Prawna".

2 zł miesięcznie za porządek w opłatach viaTOLL

Błędne naliczanie opłat na bramkach, kary za brak środków na koncie czy nieprawidłowe księgowanie kosztów pre-paid- to problemy, z którymi przyszło zmagać się przewoźnikom przez pierwsze dni działania systemu viaTOLL. Kłopotów tych można było uniknąć, decydując się od początku na rozliczanie e-myta metodą post-paid, za pośrednictwem operatora kart paliwowych. 

Viatoll: 180 mln zł po trzech miesiącach

Niemal 180 mln zł spodziewa się operator e-myta za trzy pierwsze miesiące funkcjonowania elektronicznego systemu poboru opłat drogowych Viatoll.

"Rzeczpospolita": Prymitywna infrastruktura e-myta

Proste agregaty ma ropę zasilają supernowoczesny system poboru opłat. W pierwszym kwartale 2012 roku mają zniknąć, ale na razie śmierdzą i hałasują – informuje "Rzeczpospolita"

Jak opłaty drogowe w Polsce wpływają na ceny usług transportowych

Jak nowy system poboru opłat wpływa na ceny usług transportowych. Jak uwzględnić wysokość opłat drogowych w fakturach dla klientów. O tym w artykule Marka Biesiekierskiego, dyrektora operacyjnego PEKAES SA.

Firmy transportowe wolą viaToll od winiet

Prawie połowa badanych, bo 48 proc. przedsiębiorców uważa, że system e-myta viaTOLL jest sprawiedliwszy od winiet - wynika z ankiety Krajowej Izby Gospodarczej. Przeciwnie uważa 27 proc. badanych, 16,5 proc. nie ma zdania, a 8,5 proc. nie dało odpowiedzi.

Przewoźnicy zaniepokojeni: E- myto nie działa właściwie

REKLAMA