REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Omnibus

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Black Friday 2024. Handlowcy tradycyjnie liczą na duże obroty, ale mogą się przeliczyć, jeśli oferta a promocjami będzie skromna

Już wiadomo, że Polacy z zakupami nie będą szaleć ani w Black Friday, ani w cały okres promocji rozpoczynających się 29 listopada 2024 roku. Najaktywniejsi klienci planują zakup nawet 4-5 rzeczy, ale o niewielkiej wartości.

Dyrektywa Omnibus działa od ponad roku, a niektóre sklepy wciąż oszukują klientów

Dyrektywa Omnibus funkcjonuje już od ponad roku, ale jak się okazuje zjawisko oszukiwania klientów nadal może obejmować nawet 10-15% e-handlu. Na szczęście Polacy są czujni, blisko 70% z nich sprawdza historyczne ceny przecenianych produktów w sieci.

Czego dotyczy dyrektywa Omnibus?

Czym jest dyrektywa Omnibus? Jakie prawa przyznaje konsumentom? Oto najważniejsze informacje. 

UOKiK sprawdza stosowanie przepisów dyrektywy Omnibus

UOKiK przypomina że od 1 stycznia 2023 r. obowiązują nowe przepisy wynikające z dyrektywy Omnibus. W przypadku stwierdzenia naruszenia zbiorowych interesów konsumentów prezes UOKiK może nałożyć karę w wysokości do 10 proc. obrotu na przedsiębiorstwo i do 2 mln zł na osobę zarządzającą.

REKLAMA

Dyrektywa OMNIBUS - zmiany dla firm, zwłaszcza w e-commerce

Dyrektywa OMNIBUS. Od początku 2023 r. obowiązują znowelizowane przepisy o prawach konsumentów stanowiące implementację dyrektywy OMNIBUS. W jej skład wchodzą unijne dyrektywy w sprawie jednolitych wymogów umów zawieranych między przedsiębiorcami a konsumentami, w szczególności o dostarczanie treści i usług cyfrowych oraz na odległość, w tym w przedmiocie rękojmi, czyli odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową. Nowe przepisy są istotne dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w Polsce, nie tylko tych sprzedający online. Szczególnie, że wdrażanym regulacjom towarzyszą wysokie kary finansowe, sięgające nawet 2 000 000 euro.

REKLAMA

REKLAMA