Zgodnie z regulaminem wynagradzania, wynagrodzenie wypłacamy najpóźniej do końca miesiąca kalendarzowego, za który przysługuje. Z powodu błędu w programie płacowym, z którego korzystamy, wypłaty za lipiec 2009 r. zostały przekazane pracownikom dopiero na początku sierpnia. Pracownik zachorował i jest na zwolnieniu od 26 października 2009 r. 33 dni zwolnienia wykorzystał już na początku 2009 r. Czy na druku ZUS Z-3 w pkt 10 kolumna 6 należy wpisać wysokość wynagrodzenia należnego w lipcu, ale wypłaconego w sierpniu, czy w kolumnie 6 wpisać w lipcu 2009 r. kwotę 0,00 zł? W lipcu pracownik nie miał żadnej wypłaty.
Jeżeli doznaliście uszczerbku na zdrowiu np: w wyniku wypadku samochodowego? Albo ktoś z Twoich bliskich zmarł w pracy, na drodze lub z powodu jakichkolwiek zdarzeń losowych? Sytuacja materialna po stracie bliskiego pogarsza się (utrata źródła utrzymania, koszty pogrzebu, a w przypadku utraty zdrowia często bardzo wysokie koszty leczenia i rehabilitacji ). Właśnie dlatego powinieneś poświęcić trochę czasu na zastanowienie się nad drogą uzyskania odszkodowania i innych wszystkich możliwych świadczeń. Większość z nas udaje się do ubezpieczyciela zgłasza szkodę z odpowiedniej polisy i oczekuje decyzji o wypłacie odszkodowania. A następnie zaczyna się: „ płacz i zgrzytanie zębami „ że Towarzystwo nas oszukało” bo wypłaciło za mało, zaniżyło odszkodowanie, odmówiło wypłaty odszkodowania. A może w tym wszystkim był jednak nasz błąd?