REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Odszkodowanie, Konsument

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nawyki z lockdownu będą szkodzić firmom

Jedna trzecia przedsiębiorców obawia się, że przynajmniej część nawyków klientów, wyrobionych w czasie lockdownów, przetrwa i będzie nadal negatywnie wpływać na prowadzone przez nich biznesy.

Odszkodowanie po wypadku w pracy lub choroby: ZUS czy NNW?

Odszkodowanie po wypadku w pracy? Jeszcze kilka lat temu można było liczyć tylko na ZUS. Czy NNW stanowi alternatywę?

Ochrona konsumentów w nowej ustawie deweloperskiej

Ochrona konsumentów w nowej ustawie deweloperskiej. 20 maja 2021 r. Sejm uchwalił ostatecznie nową ustawę deweloperską, która (zdaniem Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów) wzmocni ochronę osób kupujących nieruchomości mieszkaniowe na rynku pierwotnym. Jedną z ważniejszych zmian jest utworzenie Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego, z którego będą wypłacane pieniądze m.in. w przypadku upadłości dewelopera lub banku powyżej kwoty gwarantowanej przez BFG. Ustawa reguluje też m.in. umowy rezerwacyjne, nadzór nad wydatkowaniem środków z MRP, usunięcie wad na koszt dewelopera czy możliwość odstąpienia od umowy, jeśli przy odbiorze mieszkania wystąpią wady istotne.

"Smishing", czyli oszustwo wykorzystujące SMS

"Smshing", czyli oszustwa wykorzystujące komunikację SMS to odmiana phishingu. Urząd Komunikacji Elektronicznej ostrzega przed atakami.

REKLAMA

Barometr Rynku: Poprawiają się nastroje konsumentów

W I kwartale 2021 r. wartość Barometru Rynku Consumer Finance (BRCF) uległa nieznacznej poprawie i osiągnęła poziom 50,5 punktów – wynika z badania Związku Przedsiębiorstw Finansowych i Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH.

Nowy standard telewizji naziemnej w 2022 r. - co oznacza?

Nowy standard naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T2/HEVC) w 2022 r. rodzi wiele pytań. Czy będzie trzeba wymienić telewizor?

Fundusz kompensacyjny - co z projektem ustawy?

Co z ustawą, która wprowadza fundusz kompensacyjny? Kiedy projekt trafi do Sejmu? Kto będzie mógł uzyskać rekompensatę?

Jakimi konsumentami są Polacy? Są nowe kategorie [BADANIE]

Najnowsze badanie preferencji konsumenckich pokazuje, że jedna czwarta z nas jest rozważna i pragmatyczna. Chce nabywać jak najtaniej markowe produkty. Z kolei prawie jedna piąta to zakupowi entuzjaści, podatni na opinie influencerów.

REKLAMA

Resort sprawiedliwości planuje nowelizację art. 388 k.c. Co to oznacza dla sprzedawców?

Będą zmiany w przepisach. Prawnicy przerażeni proponowanymi zmianami do art. 388 k.c. Zmiana ma zwiększyć ochronę obywateli przed nieuczciwymi i nieetycznymi praktykami sprzedawców.

Producenci zacierają ręce. Boom na środki do dezynfekcji trwa

Blisko 70% konsumentów kupuje obecnie środki do dezynfekcji. Osoby, które stawiają na taką ochronę, głównie wybierają żele oraz płyny. Zdecydowanie najmniej popularną formą pozostają spreje.

Z jakich wydatków zrezygnują konsumenci w II kwartale 2021 r.?

Wydatki zakupowe planuje ograniczyć 40% Polaków. Z deklaracji konsumentów wynika, że głównym powodem ograniczeń są rosnące ceny.

Widać szansę na odbicie w handlu. Polacy będą mniej oszczędzać na zakupach [BADANIE]

Najnowsze kwartalne badanie nastrojów konsumenckich pokazuje, że obecnie 40% Polaków planuje ograniczyć wydatki zakupowe. W tym zakresie nastąpił niewielki spadek w porównaniu do wyników z początku roku.

Fałszywe e-sklepy w pandemii częstym problemem

Na fałszywy e-sklep w pandemii nietrudno się natknąć. Czy potrafimy je rozpoznawać?

Tłuszcze trans od kwietnia 2021 r. z ograniczeniami

Tłuszcze trans od kwietnia 2021 r. mogą występować w przekąskach w ograniczonej ilości. Co to oznacza dla przedsiębiorców i konsumentów?

Nowe problemy klientów branży odzieżowo-obuwniczej

Na nowe problemy konsumentów dotyczące branży odzieżowo-obuwniczej wskazuje Europejskie Centrum Konsumenckie. Czego obecnie dotyczą?

Czy możliwe jest odszkodowanie za zakażenie COVID-19 w pracy?

Uzyskanie odszkodowania za zakażenie COVID-19 w pracy może okazać się bardzo trudne. W jakim zakresie odpowiedzialność ponosi pracodawca?

Szkoda komunikacyjna badana przez detektywa - na co uważać?

Szkoda komunikacyjna badana przez detektywa to nowy trend, który dotyczy nawet pozornie małych szkód. Czy jest to zgodne z prawem? Jak uzyskać odszkodowanie?

Jak pozbyć się długów dzięki upadłości konsumenckiej [VIDEO]

Problem niewypłacalności osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej ma szczególne znaczenie wobec przedłużającej się pandemii. Kto może wnieść o ogłoszenie upadłości konsumenckiej?

Koszt zwolnienia pracownika w Polsce i na świecie

Koszt zwolnienia pracownika w Polsce i na świecie - porównanie. Jak można rozwiązać umowę o pracę? Jakie prawa ma pracownik po zwolnieniu? Na jakich zasadach odbywa się zwolnienie grupowe? Co z odszkodowaniem i wynagrodzeniem za okres wypowiedzenia?

Badania konsumentów, czyli jak poprawić Customer Experience?

Customer Experience jest jedną z najważniejszych części składowych relacji na linii marka - klient. Dzięki odpowiedniej strategii CX można pozytywnie wpłynąć na doświadczenia odbiorców marki oraz budować ich lojalność. Jednym z niezbędnych do tego narzędzi są badania konsumentów, które mogą dostarczyć wielu przydatnych informacji.

Odszkodowanie za spam

Odszkodowanie za spam. Unijne regulacje, które przewidują odszkodowania za złamanie zasad dot. ochrony danych osobowym, a więc również za spamowanie skrzynek mailowych, od dawna obowiązują. Wystarczy z nich korzystać - mówi w rozmowie z PAP Stephane De Schutter, brukselski adwokat specjalizujący się w ochronie danych.

Voucher turystyczny z dłuższym terminem realizacji

Voucher turystyczny z dłuższym terminem realizacji to jedno z rozwiązań zawartych w projekcie ustawy, przyjętym przez Stały Komitet Rady Ministrów. Co to oznacza dla konsumentów?

Kontrola prywatnej korespondencji i komunikatora pracownika

Kontrola prywatnej korespondencji pracownika - czy pracodawca ma do tego prawo, gdy wiadomość jest prywatna? Co z tajemnicą korespondencji i ochroną dóbr osobistych pracownika? Czy pracownik ma prawo do odszkodowania?

Kary umowne i rekompensaty - opodatkowanie VAT

Kary umowne i rekompensaty a VAT. Kwalifikacja kar umownych i rekompensat budzi problemy interpretacyjne. Opłaty te, stosowane z reguły w przypadku niewłaściwego wykonania zobowiązań, mają bowiem bardzo różny charakter. Dla ustalenia, czy dana czynność podlega opodatkowaniu, konieczne jest rozstrzygnięcie kwestii ekwiwalentności realizowanego świadczenia. Zawsze trzeba ustalić, czy płacący karę otrzymał coś w zamian. Nie wystarczy nazwanie płatności karą, aby nie trzeba było naliczać VAT. Stwierdzenie, czy zapłata kary umownej lub rekompensaty podlega opodatkowaniu VAT, wymaga przede wszystkim zbadania, czy ta konkretna zapłata może być uznana za płatność za dostawę towarów bądź świadczenie usług w rozumieniu ustawowym.

Na co skarżyli się konsumenci w 2020 roku?

Na co skarżyli się konsumenci w 2020 roku? Ubiegły rok podsumowało Europejskie Centrum Konsumenckie działające przy UOKiK.

Jak konsument może pozbyć się długów?

Jak konsument może pozbyć się długów? Co w chwili utraty lub zatrzymania się płynności finansowej? W pandemii wiele osób ma problemy finansowe.

Czy odszkodowanie za bezumowne korzystanie z nieruchomości podlega PIT?

Odszkodowanie za bezumowne korzystanie z nieruchomości jest z PIT. Wynagrodzenie za bezumowne korzystanie z nieruchomości nie jest wypłacane w celu naprawienia szkody wyrządzonej właścicielowi, a jest raczej zapłatą za korzystanie z należącej do niego rzeczy bez stosownej umowy. Podlega więc opodatkowaniu PIT jako przychód z tzw. innych źródeł. Tak uznał dyrektor KIS.

Gdzie zgłosić zły stan drogi?

Gdzie zgłosić zły stan drogi? Odpowiedź jest prosta: do zarządcy! Tylko jak go znaleźć? Dziś o tym opowiemy.

Odszkodowanie za dziurę w drodze. Jak się o nie starać?

Odszkodowanie za dziurę w drodze pokryje koszty naprawy pojazdu. Jakie dokumenty przygotować i jak powinien wyglądać wniosek?

OC sprawcy: co musisz wiedzieć, aby dostać odszkodowanie?

OC sprawcy jest kluczowe dla poszkodowanego. To na jego podstawie kierowca będzie starał się o odszkodowanie.

Czy komornik może zająć odszkodowanie?

Czy komornik może zająć odszkodowanie? Sprawdzamy jak wyglądają przepisy w przypadku zajęć ubezpieczeń na życie i odszkodowań z OC.

Szkoda parkingowa - na czym polega problem?

Rzecznik Finansowy opublikował niedawno raport na temat tzw. szkód parkingowych. Przed jakimi zachowaniami ubezpieczycieli ostrzega Rzecznik?

Zgłoszenie kolizji na policję po czasie. Czy jest możliwe?

Zgłoszenie kolizji na policję po czasie, czyli sprawdzimy ile czasu ma kierowca na zgłoszenie funkcjonariuszom faktu wystąpienia zdarzenia drogowego.

W jakim czasie trzeba zgłosić szkodę do ubezpieczyciela?

W jakim czasie trzeba zgłosić szkodę do ubezpieczyciela? To dość ważne pytanie, bo przegapienie terminu może oznaczać brak wypłaty odszkodowania.

Zgłoszenie szkody OC. Jak powinno wyglądać?

Zgłoszenie szkody OC. O czym powinien pamiętać poszkodowany, aby jak najszybciej załatwić sprawę?

Odszkodowanie za niesłuszne oskarżenie z poparciem Senatu

Odszkodowanie za niesłuszne oskarżenie lub zarzuty zakłada projekt nowelizacji przepisów o postępowaniu karnym. Zmiany zyskały poparcie Senatu. W jakich sytuacjach obecnie można uzyskać odszkodowanie?

Opony letnie w zimie: ubezpieczenie nadal obowiązuje?

Opony letnie w zimie stanowią ewidentne zaniedbanie kierowcy. Tylko czy to może się stać podstawą dla ubezpieczyciela do odrzucenia roszczenia?

Kolizja pod wpływem alkoholu a ubezpieczenie. Co to oznacza?

Kolizja pod wpływem alkoholu a ubezpieczenie: czyli co to oznacza dla sprawcy zdarzenia i poszkodowanego? O tym właśnie opowiemy dziś.

Wypadek komunikacyjny w Wielkiej Brytanii po Brexit. Prawa poszkodowanego

Wypadek komunikacyjny jest wydarzeniem wyjątkowo niepożądanym, ale takim, które może przytrafić się każdemu w każdej chwili i wszędzie. Jego konsekwencje wyrażane w postaci strat materialnych i uszczerbków na zdrowiu mogą być różne. Ważne, aby w razie zaistnienia takiej sytuacji mieć możliwość rekompensaty wynikłych szkód, w całości bądź w odpowiedniej części. Jakie w tym zakresie prawa i możliwości posiada osoba poszkodowana w wypadku komunikacyjnym na terenie Wielkiej Brytanii po Brexit?

Sprawca wypadku bez prawa jazdy. Co z odszkodowaniem?

Sprawca wypadku bez prawa jazdy? To może oznaczać problemy z odszkodowaniem. Co zrobić w takiej sytuacji i jak uzyskać pieniądze z ubezpieczenia?

Sprawca wypadku nie przyznaje się do winy. Co wtedy?

Sprawca wypadku nie przyznaje się do winy. Ma do tego pełne prawo. Co to jednak oznacza dla poszkodowanego? Niestety, ale trochę problemów.

Prawo do odszkodowania za błąd medyczny w Wielkiej Brytanii

Prawo do odszkodowania za błąd medyczny. Czym jest błąd medyczny i kiedy możesz liczyć na odszkodowanie w Wielkiej Brytanii?

Jestem sprawcą wypadku: czy dostanę odszkodowanie?

Jestem sprawcą wypadku czy dostanę odszkodowanie? Dziś sprawdzimy czy osoba powodująca wypadek może liczyć na jakąś wypłatę od ubezpieczyciela.

Brexit w pigułce – jakie zmiany dla konsumentów?

Jak Brexit wpłynie na polskich konsumentów? Od kiedy potrzebny będzie paszport? Co z zakupami online? Prezentujemy zestaw niezbędnych informacji.

Odszkodowanie z tytułu nieodpłatnej opieki - uzasadnienie uchwały

Prawo do odszkodowania z tytułu nieodpłatnej opieki świadczonej przez osoby bliskie było przedmiotem rozbieżności w orzecznictwie. Rozwiała je uchwała Sądu Najwyższego z 22 lipca 2020 r. Jakie wnioski zawiera uzasadnienie uchwały?

Przedsiębiorca jako konsument od 1 stycznia 2021 r.

1 stycznia 2021 r. weszły w życie przepisy nowelizacji kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta przyznające przedsiębiorcom prawa konsumentów. Co to oznacza? Kto może skorzystać z tej zmiany?

Automatyczna procedura zwrotu towaru - jak uniknąć problemów?

Zwrot towaru za pomocą automatycznej procedury to rozwiązanie, które oferuje wiele sklepów internetowych. Jak wygląda zwrot? Co robić, gdy pojawią się problemy? Na te pytania odpowiada Europejskie Centrum Konsumenckie przy UOKiK.

Kolizja z nietypowym pojazdem to duży kłopot?

W wypadkach komunikacyjnych uczestniczą też czasem nietypowe pojazdy (np. kombajny czy walce drogowe). Jak w takim przypadku wygląda likwidacja szkód? Czy jest o wiele trudniejsza?

Przedsiębiorca jak konsument. Co zmieni się od 1 stycznia 2021 r.?

Dotychczas podział był prosty, produkt lub usługę kupuje Klient - Konsument lub Klient - Przedsiębiorca. Od 1 stycznia ten podział będzie inny. Zmiany prawa dla e-commerce, które miały wejść w czerwcu 2020 r. postanowiono jednak, przesunąć na okres noworoczny tzn. 1 stycznia 2021 r.

Przedsiębiorca objęty ochroną konsumencką – zmiany od 2021 roku

Przedsiębiorcy (niektórzy) zostaną od 2021 roku objęci ochroną konsumencką. Już 1 stycznia 2021 roku w życie wejdą zmiany w prawie konsumenckim. Jedną z najważniejszych zmian będzie rozszerzenie ochrony konsumenckiej na przedsiębiorcę zawierającego umowę nienależącą do przedmiotu jego działalności gospodarczej. W obrocie gospodarczym obok konsumenta i przedsiębiorcy istniał zatem będzie trzeci podmiot, a mianowicie przedsiębiorca na prawach konsumenta. W określonych sytuacjach osoba taka będzie mogła być traktowana jako konsument, a tym samym zostanie objęta ochroną przewidzianą dla konsumentów. Którzy przedsiębiorcy zostaną objęci ochroną konsumencką?

REKLAMA