REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Odstąpienie od umowy, Prawa konsumenta

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zakupy w Internecie - kary dla sprzedających

Czy w przypadku oszustwa, sprzedający może ponieść karę? Oczywiście że tak, nieuczciwy sprzedający może ponieść karę za swoje występki. Oczywiście kara jest uzależniona od skali oszustwa. Jeśli sprzedający wysłał nam podrobiony towar, powinniśmy to zgłosić na policję. Sprzedaż podrobionych towarów podlega karze. Nawet sprzedaż jednej pary podrobionych butów czy jednego flakonu podrobionych perfum podlega karze grzywny, ograniczenia wolności lub nawet pozbawienia wolności do dwóch lat. Jednak to nie wszystko.

Czy sprzedawca powinien poinformować mnie o swojej decyzji przy reklamacji?

Przy złożeniu reklamacji sprzedawca ma ustawowy obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 14 dni. W przeciwnym razie reklamacja zostanie uznana za uzasadnioną.

Zakupy w Internecie - nasze prawa przy reklamacji

Co zrobić, gdy mimo ostrożności mieliśmy pecha i trafiliśmy na produkt wadliwy, uszkodzony lub co gorsza, podrobiony? Od razu warto zaznaczyć, że prawo konsumenta w takich przypadkach zawsze stoi po naszej stronie. Niestety większość z nieuczciwych sprzedających tego prawa za grosz nie przestrzega. Jakie prawa i obowiązki posiada sprzedający, a jakie kupujący?

Zakupy w Internecie - podróbki towarów, wady fabryczne i uszkodzenia

Bardzo często sklepy internetowe lub aukcje są tańszą alternatywą tradycyjnych firmowych sklepów. W Internecie bardzo często można spotkać towary „markowe” po niezwykle atrakcyjnych cenach. Zdarza się nawet, że pewien model obuwia w sklepie kosztuje około 400 złotych, gdy na aukcji internetowej „ten sam” model możemy kupić często za cenę nie przekraczającą 100 złotych. Uważajmy, najpewniej mamy do czynienia z podróbkami. Na co jeszcze uważać?

REKLAMA

Co zrobić, gdy sprzedawca nie odpowiedział na reklamację?

Każdy sprzedawca ma dwa tygodnie na udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację. Jeżeli po upływie tego terminu nadal nie będziemy mieli odpowiedzi wtedy też reklamacja musi zostać bezapelacyjnie uwzględniona.

Zakupy w Internecie - jak kupować i na co zwracać uwagę?

Towar niezgodny z opisem, podrobiony lub niepełnowartościowy – to tylko kilka z wielu zagrożeń jakie czekają nas podczas zakupów w Internecie. Nie każdy sprzedający jest w 100 procentach uczciwy. Jak ustrzec się przed oszustami, naciągaczami i ich wybrakowanym towarem? Jak robić zakupy i na co zwracać uwagę?

Zakupy w Internecie - na co zwrócić uwagę przed zakupami?

Internetowe zakupy są z dnia na dzień coraz popularniejszym kanałem dystrybucji najróżniejszych towarów i usług. Mimo dokładania wszelkich starań przez banki czy serwisy aukcyjne, nie sposób uniknąć nieuczciwych sprzedawców. Jednak zanim zajmiemy się samymi zakupami, warto wcześniej zwrócić uwagę na kilka aspektów i odpowiednio się do zakupów przygotować.

Zakupy w Internecie - skąd bierze się ich popularność?

Zakupy w Internecie z dnia na dzień stają się coraz bardziej popularne. Dziś niemal każdy, kto posiada w domu lub w pracy dostęp do Internetu skorzystał z tego dobrodziejstwa. No właśnie, czy aby na pewno dobrodziejstwa? Wraz z popularnością internetowych zakupów i transakcji rośnie liczba naciągaczy, fałszerzy i zwykłych oszustów. Jak się przed nimi ustrzec, jak dokonywać dobrych wyborów u internetowych sprzedawców i jak radzić sobie z nieuczciwymi handlarzami? Odpowiedzi na te i jeszcze wiele pytań znajdziecie w serii naszych poradników. Zacznijmy jednak od przybliżenia samego pojęcia zakupów w internecie. 

REKLAMA

Jak i kiedy napisać oświadczenie o odstąpieniu od umowy

Odstąpienie od zawartej umowy jest jedną z klauzul, które można zamieścić w treści samej umowy. Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu, umowa jest uważana za niezawartą.

Kto może odstąpić od umowy ze zbywcą przedmiotu leasingu?

Leasingobiorca nie nabywa uprawnienia do odstąpienia od umowy, przysługującego na mocy umowy ze zbywcą firmie leasingowej. Może jedynie zażądać podjęcia takich kroków. Co jednak, gdy leasingodawca się nie zgodzi? Jak to jest z odstąpieniem od umowy leasingu konsumenckiego?

Jak bezpiecznie kupować na wyprzedażach

Sezonowe obniżki letnich kolekcji przyciągają do sklepów tłumy. W ferworze zakupów i polowania na okazje warto jednak zachować zdrowy rozsądek. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że aż 43% kupujących podczas wyprzedaży sezonowych nie wie jakie prawa konsumenckie im przysługują.

Wymień roczne buty na nowe i to za darmo – masz takie prawo

Mając podstawy do reklamacji możesz spokojnie domagać się wymiany towaru na nowy, wolny od wad. Jeżeli reklamacja jest zasadna, sprzedawca musi dokonać tego bezpłatnie. Nawet w przypadku butów, które nosisz od ponad roku.

Jak skutecznie dochodzić roszczeń od sprzedawcy?

W zakupionych butach popękały podeszwy. Jesteś pewien swego, ale sprzedawca nie chce uznać reklamacji? Tutaj dowiesz się, jakie podjąć kroki.

Czy oświadczenie o odstąpieniu można wysłać faksem?

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone faksem. Dotyczy to jednak tych umów, dla których ustawa nie wymaga szczególnej formy.

Czy za odstąpienie od umowy muszę płacić sprzedawcy?

Przy odstąpieniu od umowy sprzedawca musi zwrócić całość zapłaconej ceny nawet jeżeli produkt nosi ślady zużycia. Może on jednak żądać zapłaty za używanie produktu po odstąpieniu od umowy.

Czym jest użytkowanie?

Użytkowanie obok zastawu, służebności, hipoteki i spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu jest ograniczonym prawem rzeczowym. To właśnie użytkownikowi przysługuje najszerszy zakres uprawnień w stosunku do cudzej rzeczy. W jaki sposób można ustanowić użytkowanie?

Kiepskie wyniki kontroli żywności

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przebadał jakość wyrobów czekoladowych i winiarskich. Wyniki pokazują, że nie zawsze spożywamy to co powinniśmy.

Po nieudanej naprawie można odstąpić od umowy

Dwa miesiące temu kupiłem mikrofalówkę. Po miesiącu zaczęła się psuć. Naprawa reklamacyjna, której dokonał sprzedawca nic nie zmieniła. Gdy następnym razem zażądałem zwrotu pieniędzy, ten stwierdził, że muszę jeszcze raz ją dać do naprawy. Czy rzeczywiście mam taki obowiązek?

Jak mądrze kupować na wyprzedażach?

Wyprzedaż nie zawsze będzie okazją cenową dla konsumenta. Pamiętaj, że promocje nie są powodowane dobrym sercem sprzedawcy ale chęcią reklamy, czy pozbycia się zbędnego towaru z magazynu.

Czym się wyróżnia gwarancja konsumencka?

Konsumenci nie zwracają uwagi na treść gwarancji, ani na fakt, czy wręczany im dokument w ogóle można nazwać gwarancją. Nie widzą też różnicy pomiędzy gwarancją konsumencką, a gwarancją stosowaną w innych stosunkach prawnych.

Obowiązki informacyjne sprzedawcy – czyli co konsument ma prawo wiedzieć

Wchodzimy do sklepu i próbujemy wybrać najlepszy dla nas towar, ale na opakowaniu nie ma informacji, których szukamy, nie ma ich też na półce, gdzie towar leży, a spotkany przypadkiem sprzedawca, na zadawane przez nas pytania, wzrusza bezradnie ramionami. Taki obrazek zdarza się zbyt często. Ustawodawca nakłada na sprzedawców konkretne obowiązki informacyjne, więc je egzekwujmy.

Operatorzy komórkowi na celowniku UOKiK

Polkomtel i Polska Telefonia Cyfrowa, czyli czołowi operatorzy telekomunikacyjny, znalazły się na celowniku Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Spółki miały utrudniać przeprowadzenie kontroli, rozpoczętej w wyniku podejrzeń o nielegalne porozumienia na rynku.

Jak sprawdzić, czy klauzula umowna jest niedozwolona

Stosowanie przez przedsiębiorców klauzul niedozwolonych jest niestety częstym procederem. Jeżeli podpisana przez nas umowa zawiera krzywdzące postanowienia, warto sprawdzić, czy klauzula nie ma niedozwolonego charakteru.

Kiedy sprzedawca ponosi koszty zwrotu towaru

Odstępując od umowy zawartej przez Internet konsumenci nie ponoszą żadnych negatywnych konsekwencji finansowych. Jedynym wyjątkiem jest obowiązek poniesienia kosztów zwrotu towaru. W określonych sytuacjach koszty te będzie musiał pokryć sprzedawca.

Czy po rozpakowaniu towaru można odstąpić od umowy

Kupiłem towar przez Internet. Po kilku dniach od otrzymanie produktu zdecydowałem się jednak odstąpić od umowy. Sprzedawca odstąpienia nie uznał z racji tego, iż towar był rozpakowany. Co zrobić?

Jak oszczędzić na oświetleniu

Wybór oświetlenia, czy odpowiednie dobranie żarówek energooszczędnych, są istotne z punktu widzenia naszych rachunków za energię elektryczną. Sprawdź co zrobić, by płacić mniej.

Do rejestru dłużników za długi u osób prywatnych

Nieopłacony rachunek za telefon może spowodować, że o kredycie w banku będzie można tylko pomarzyć. Dzisiaj wchodzi w życie nowelizacja ustawy o informacji gospodarczej.

Wszystko o umowie zlecenia

Przez umowę zlecenia przyjmujący zlecenie (zleceniobiorca) zobowiązuje się do dokonania określonej czynności prawnej dla dającego zlecenie (zleceniodawcy). Oznacza to, że jako umowy zlecenia w rozumieniu kodeksu cywilnego można traktować wyłącznie te umowy, których przedmiotem jest dokonywanie określonych czynności prawnych.

Odwołanie od reklamacji

Dobrze napisane odwołanie od reklamacji często może zaoszczędzić nerwów, a przede wszystkim wywołać pożądany efekt. Poniżej dowiesz się, jak zrobić to najlepiej.

Prawa konsumenta

Szczególna ochrona konsumentów ma na celu zagwarantowanie praw w nierównym stosunku pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą. Podstawowym aktem regulującym uprawnienia konsumenta jest ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

Jak ogłosić upadłość konsumencką

Znowelizowana ustawa z dnia 28 lutego 2003r. Prawo upadłościowe i naprawcze przewiduje obecnie możliwość ogłoszenia upadłości przez osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej których niewypłacalność powstała wskutek wyjątkowych i niezależnych od nich okoliczności. Ogłoszenie upadłości jest jednak procesem skomplikowanym i długotrwałym. Tak oto przedstawia się w skrócie procedura ogłoszenia upadłości osoby fizycznej.

Zwiększanie liczby numerów prenumeraty to nieuczciwa konkurencja

Przedsiębiorca, który zwiększa liczbę numerów w prenumeracie wprowadza konsumentów w błąd i popełnia czyn nieuczciwej konkurencji – orzekł Sąd Apelacyjny w Warszawie.

Czy zwlekając z reklamacją konsument może stracić uprawnienia

W przypadku stwierdzenie niezgodności towaru z umową konsument jest zobowiązany do zawiadomienia o tym fakcie sprzedawcy. Jeżeli zwlekał z reklamacją ponad 2 miesiące i przyznał się do tego sprzedawcy, to straci swoje uprawnienia.

Reklamacja butów – cz. 4: procedura reklamacyjna

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Procedura reklamacyjna.

Reklamacja obuwia – cz. 2: podstawa reklamacji

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów konsumentów. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Jakie są podstawy reklamacji.

Co zrobić gdy operator nie podłączył Internetu

Zawarłem umowę z jednym z operatorów o przyłączeniu do sieci internetowej. Jednak od miesiąca, pomimo ponagleń, nadal nie została uruchomiona usługa. Co mam zrobić w takiej sytuacji?

Czy do umowy o dzieło stosuje się przepisy dotyczące sprzedaży konsumenckiej

Pomimo tego, iż zawarta została umowa o dzieło klient może skorzystać z uprawnień reklamacyjnych wynikających z umowy sprzedaży konsumenckiej. Podstawą roszczeń będzie niezgodność towaru z umową

UOKiK wykrył zmowę na rynku artykułów biurowych

Dwaj dystrybutorzy artykułów biurowych zawarli porozumienie ograniczające konkurencję – uznała Prezes UOKiK. Jedna ze spółek zapłaci prawie 90 tys. zł.

Co zrobić gdy wymiana wadliwego towaru nie jest możliwa

W związku z wadą zakupionego towaru zażądałem od sprzedawcy jego wymiany. Ten jednak stwierdził, iż nie posiada danego modelu i zaproponował mi inny. Czy muszę przyjmować inny model?

Wygaśnięcie stosunku prawnego ubezpieczenia

Charakteryzując umowę ubezpieczenia nie sposób pominąć kwestii wygaśnięcia stosunku prawnego ubezpieczenia, gdyż kwestia ta niejednokrotnie budzi wątpliwości.

Zawarcie umowy przez telefon z konsultantem

Coraz częściej abonenci są kuszeni nowymi ofertami usług telekomunikacyjnych przez telefonicznych konsultantów. Co w sytuacji gdy warunki nowej umowy są inne od tych, na które się zgodziliśmy?

Pobieraczek ukarany przez UOKiK

Prezes UOKiK zakwestionowała praktyki portalu pobieraczek, uznając je za wprowadzanie internautów w błąd. Spółka będzie musiała zapłacić 240 tys. zł kary.

Europejski Szczyt Konsumencki

Usługi, internet, opłaty bankowe, wypożyczalnie samochodów, zielona energia i transport miejski – to obecnie gorące tematy dotyczące spraw konsumentów. W zeszłym tygodniu w Brukseli dyskutowali o nich przedstawiciele organizacji konsumenckich, przemysłu oraz świata polityki.

Zakupy przez Internet: kiedy można odstąpić od umowy

Zakupy w Internecie to ryzyko, ale również większe uprawnienia dla konsumentów. Mogą oni skorzystać z uprawnień, które nie przysługują klientom tradycyjnych sklepów.

UOKiK ostrzega przed trującymi kubkami

UOKiK ostrzega konsumentów przed zakupem szklanych kubków do picia, które mogą być niebezpieczne dla zdrowia. Były one sprzedawane w wielu sieciach handlowych.

Jaka forma oświadczenia o odstąpieniu od umowy

Oświadczenie kupującego o odstąpieniu od umowy może być co do zasady zawarte w dowolnej formie, czyli także ustnie. Lepiej, by odstąpienie sporządzić na piśmie.

Zmowa cenowa taksówkarzy w Gdańsku

81 tys. zł za naruszenie praw konkurencji będą musiały zapłacić trzy gdańskie korporacje taksówkowe. Zdaniem Prezesa UOKiK ukarane podmioty zawarły zmowę cenową.

Jakie są skutki zastosowania niedozwolonych klauzul umownych?

Umowy zawierane z konsumentem- mimo faktycznej silniejszej pozycji przedsiębiorcy, obarczone są pewnym ryzykiem. Klauzule, które w przypadku równorzędnych kontrahentów podlegałyby negocjacjom (i prawdopodobnie w ich wyniku by się nie ostały)- z uwagi na nieekwiwalentość świadczeń czy wyzysk- w przypadku konsumentów podlegają kontroli sądowej i UOKiK. Sąd może klauzule uchylić- a w skrajnych przypadkach orzec nieważność całej umowy.

Spłacając wcześniej kredyt oszczędzić na odsetkach

Ustawa o kredycie konsumenckim gwarantuje kredytobiorcy możliwość wcześniejszej spłaty rat. Dla konsumenta może być to korzystniejsze finansowo, gdyż nie będzie musiał spłacić wszystkich odsetek.

Prezydent podpisał ustawę o świadczeniu usług

Ustawa wprowadzi do polskiego prawa postanowienia dyrektywy dotyczącej swobodnego przepływu usług. Dzięki niej zwiększa się jednak również uprawnienia konsumenta.

REKLAMA