Pracownik jest zatrudniony u nas i w drugim zakładzie pracy. W naszej firmie jest pracownikiem ochrony i pracuje na portierni. W drugiej firmie pracuje jako magazynier. Pracownik zachorował i otrzymał zwolnienie lekarskie na 5 dni, które przedstawił w drugim zakładzie pracy. Nam powiedział, że nie potrzebuje zwolnienia lekarskiego, ponieważ praca, którą u nas wykonuje, nie wpływa na stan jego zdrowia. Czy możemy w tym przypadku dopuścić pracownika do pracy? Jeżeli tak, to czy powinniśmy wymagać od niego jakiegoś dodatkowego dokumentu?
Wymagania kwalifikacyjne, jakim musi sprostać przyszły pracownik samorządowy, zależą w dużej mierze od tego, na jakim stanowisku ma zostać zatrudniony. Wyższe wymagania dotyczą stanowisk kierowniczych, a niższe pracowników niższego szczebla. Wynika to z zakresu powierzonego przyszłemu pracownikowi obowiązków i zadań oraz odpowiedzialności. Jest jednak kilka warunków, które bezwzględnie musi spełniać każdy pracownik samorządowy niezależnie od tego, jakie stanowisko piastuje.
Wymagania kwalifikacyjne, jakim musi sprostać przyszły pracownik samorządowy, zależą w dużej mierze od tego, na jakim stanowisku ma zostać zatrudniony. Wyższe wymagania dotyczą stanowisk kierowniczych, a niższe pracowników niższego szczebla. Wynika to z zakresu powierzonego przyszłemu pracownikowi obowiązków i zadań oraz odpowiedzialności. Jest jednak kilka warunków, które bezwzględnie musi spełniać każdy pracownik samorządowy niezależnie od tego, jakie stanowisko piastuje.
Od pierwszego dnia zwolnienia lekarskiego, które pracownik otrzymał w związku z wypadkiem przy pracy, zasiłek chorobowy i świadczenie rehabilitacyjne są finansowane z ubezpieczenia wypadkowego, czyli przez ZUS. Natomiast świadczenia wypłaca albo pracodawca, albo ZUS. Kto wypłaca te świadczenia, zależy od tego, czy pracodawca/ZUS jest równocześnie uprawniony do wypłaty zasiłków z ubezpieczenia chorobowego.