Kupiłem w sklepie internetowym komputer. W przesyłce znalazłem inny model, z notatką sprzedawcy, iż zamówionego przeze mnie nie ma, więc przesyła mi produkt o podobnych parametrach. Podkreślił też, że jest to świadczenie zastępcze od którego, na podstawie regulaminu nie przysługuje prawo odstąpienia. Co z tym zrobić?
Oddałem do pralni chemicznej marynarkę. Na ubraniu było kilka plamek i na ich usunięciu najbardziej mi zależało, o czym poinformowałem obsługę palni. Przy odbiorze marynarki okazało się, iż plamy nie zniknęły, a wręcz znacznie się powiększyły. Dodatkowo podszewka uległa całkowitemu zniszczeniu. Złożyłem reklamację, w której domagałem się zwrotu wartości marynarki. Obsługa pralni odrzuciła moją reklamację tłumacząc się, że ubranie zostało wyczyszczone zgodnie z zaleceniami producenta określonymi na metce. Czy w takiej sytuacji rzeczywiście nie przysługują mi żadne prawa?