REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Motywacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy pracownicy angażują się w swoją pracę? Warto o to zadbać dla dobra firmy

Zaangażowanie pracowników jest jednym z kluczowych elementów wpływających na kondycję firmy. Sumienne podejście pracowników do obowiązków oznacza lepsze wyniki i mniejszą rotację wśród personelu. Wiele firm nie dostrzega tych korzyści i nie pracuje świadomie z zaangażowaniem pracowników.

Niskie wynagrodzenie to kiepska motywacja do pracy, podobnie jak kiepski szef. Ale dla zdecydowanej większości pracowników liczą się tylko pieniądze

Pieniądze to jednak wszystko. Jeśli płaca jest niska, pracowników zmotywować do pracy jest niezwykle trudno. Są jednak wyjątki, ale jak to wyjątki – nieliczne. Kogo więc do pracy najlepiej motywuje możliwość wykonywania tego co lubią, a kogo przed szukaniem innego pracodawcy powstrzymuje kompetentny i sprawiedliwy szef?

Co najbardziej motywuje pracowników? Czego pracownik wymaga od szefa?

Oczywiste jest, że najbardziej motywują pracowników pieniądze. Co jest drugim w kolejności najlepszym motywatorem? Wyniki różnią się w zależności od pokolenia pracowników i stanowiska. Na czym zależy młodszym, a na czym starszym pracownikom? Czego pracownik wymaga od szefa? Okazuje się, że ważne jest, aby przełożony potrafił przyznać się do błędu i by stosował wobec wszystkich równe zasady. 

Jak motywować pracowników, także pokolenie Z? Oto najskuteczniejsze metody

Jak skutecznie motywować pracowników? Co najbardziej docenia pokolenie Z? Jak zbudować motywującą kulturę pracy? Poznaj skuteczne metody motywowania pracowników: klucz do sukcesu Twojego zespołu HR.

REKLAMA

35 tysięcy złotych rocznie kosztuje firmę pracownik, któremu brak motywacji

Przedsiębiorcy narzekają, że podwyżki wynagrodzeń mocno wymuszane przez wzrost najniższej krajowej mnożą im koszty działalności i pozbawiają konkurencyjności na rynkach. Tymczasem z badań wynika, że zatrudnianie niezmotywowanych pracowników kosztuje rocznie średnio 35 tys. zł na jednego zatrudnionego.

Przemieniająca siła wiosny czyli jak pora roku wpływa na życie ludzi?

Gdy dni stają się dłuższe, temperatury rosną, a przyroda budzi się z zimowego snu, nadejście wiosny przynosi poczucie odnowy, odmłodzenia i optymizmu. Od poprawiania nastroju po inspirowanie rozwoju osobistego – wpływ wiosny na życie ludzi jest głęboki i wieloaspektowy. W tym artykule poruszam temat transformacyjnej mocy wiosny i jej wpływ na nasze samopoczucie psychiczne, emocjonalne i fizyczne.

Zmotywowani do działania pracownicy to jeden z kluczowych sposobów budowania konkurencyjności na rynku

Praca 2024. Wysokie zarobki to wciąż najlepsza motywacja, komu aktywność zawodowa sprawia przykrość, a kto realizuje pasję

Wypalenie zawodowe, na które ostatnio tak mocno zwraca się uwagę w badaniach postaw pracowników jest trendem stosunkowo nowym. Niezmienne natomiast pozostają motywacje do pracy. Niemal wszyscy traktujemy ją jako obowiązek, ale już połowa tę, którą wykonuje uznaje za satysfakcjonującą a nawet jako robienie tego co lubią. Są jednak tacy, którzy idą lub jadą do pracy dzień w dzień z przykrością.

REKLAMA

Indywidualizacja nagród i świadczeń: Klucz do motywacji pracowników

W dzisiejszym konkurencyjnym środowisku biznesowym, efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi wymaga nowatorskich strategii motywacyjnych. Jednym z kluczowych elementów, które zyskują na znaczeniu, jest indywidualizacja nagród i świadczeń. 

Nowi pracownicy otwarci na zmianę pracy. Jak ich zatrzymać?

Okazuje się, że 80 proc. pracowników, którzy zmienili pracę w ciągu ostatniego roku, nie jest pewna, że w niej pozostanie. Pracownicy są coraz bardziej odważni w swoich decyzjach i nie boją się zmian, jak i nowych doświadczeń. Według badania, wraz z wejściem na rynek pracy przedstawicieli generacji Y i Z, wzrosło znaczenie czynników pozapłacowych. Dla młodego pokolenia liczy się nie tylko wysokość wynagrodzenia, ale też elastyczność w pracy, możliwość rozwoju kariery, a przede wszystkim – atmosfera w miejscu zatrudnienia. Jakie kroki powinni podjąć pracodawcy, aby zatrzymać pracownika u siebie w firmie? Podpowiadamy.

Quiet quitting w miejscu pracy. Na co menedżerowie powinni zwrócić uwagę?

Quiet quitting czyli „ciche odchodzenie” to podejście do pracy, w którym pracownicy nie przejawiają inicjatywy w podejmowaniu działań, nie angażują się emocjonalnie w wykonywane obowiązki, unikają podejmowania nowych wyzwań i nie są chętni do wzięcia na siebie odpowiedzialności za duże projekty. Czy i co powinny zrobić firmy, aby zatrzymać najcenniejszych pracowników?

Okres urlopowy. Jak poprawić motywację pracowników

Okres wakacyjny nie sprzyja utrzymaniu pełnej koncentracji w pracy i jej standardowej efektywności. Co powinien zrobić menedżer, aby temu zapobiec lub ograniczyć to zjawisko? Odpowiada Olga Dura-Nowicka z firmy Quercus.

Rynek pracy: Co decyduje o wyborze pracodawcy

Atrakcyjne wynagrodzenie i benefity otwierają listę czynników, które najsilniej decydują o wyborze pracodawcy w 2023 roku. Tak odpowiedziało aż 73% osób w tegorocznej edycji badania Randstad Employer Brand Research. Na drugim miejscu znalazła się natomiast przyjazna atmosfera pracy – 64% wskazań. Podium zamyka stabilność zatrudnienia, na którą wskazało 62% badanych. 

Benefity pracownicze: Jak pracodawcy zabiegają o pracowników

Trzy czwarte zatrudnionych zwraca uwagę na benefity w ogłoszeniach, a aż dwie piąte respondentów byłaby skłonna zmienić pracę tylko ze względu na ich lepszą ofertę w innym miejscu. Benefity takie jak ubezpieczenie na życie czy pakiety opieki zdrowotnej, pracownicy zaczęli traktować jako standard, aniżeli dodatkową korzyść. Pracodawcy muszą zabiegać o względy pracowników.

Jak docenić pracownika? Pomogą zmiany w prawie pracy (work-life balance)

Dzień Doceniania Pracownika. Chociaż metod pozapłacowego wynagradzania zespołów jest dużo, to nowa dyrektywa work-life balance otwiera przed pracodawcami nowe możliwości.

„Przedsiębiorca, wizjoner, kobieta inspiracja czy motywator sukcesu?”

O wywieraniu pozytywnego wpływu na środowisko pracy i otaczającą nas rzeczywistość mówi Beata Drzazga – zwana Inspirującą Kobietą. Bizneswoman i przedsiębiorca nagrodzony przez Prezydenta RP Indywidualną Nagrodą za działalność i pozytywny wkład w polską gospodarkę.

Jak przeciwdziałać brakowi motywacji i zaangażowania pracowników, czyli quiet quittingowi?

Quiet quitting, czyli powolna utrata motywacji, brak zaangażowania, inicjatywy, sił, obojętność, czy pasywna postawa do wykonywanej pracy. Jak sobie z nim radzić? I jak zapobiegać temu zjawisku?

Jak zaprzyjaźnić się z samym sobą

Beata Drzazga o pewności siebie, odwadze i samoakceptacji w biznesie.

Jak codziennie motywować pracowników zdalnych?

Motywowanie pracowników zdalnych jest niezbędne. Czy jest trudniejsze od motywowania pracowników stacjonarnych? Jakie są sposoby motywacji pracowników na home office? Na te i inne pytania odpowiada Maciej Kabaciński, Szef Pionu HR w firmie Quercus.

Wniosek o podwyżkę - przyznać czy zmotywować?

Wniosek o podwyżkę - czy w dobie rosnących wynagrodzeń pracodawca powinien przyznać podwyżkę? Dobrze poprowadzona rozmowa może zmotywować pracownika do pracy.

Program motywacyjny opcji menedżerskich jako finansowy katalizator w okresie pandemii

Koszty oraz specyfika programu motywacyjnego opcji na akcje i warrantów subskrypcyjnych - wycena opcji menedżerskich zgodnie z MSSF 2.

Nastroje pracowników w czasie pandemii [BADANIE]

Pracownicy w czasie pandemii - jakie nastroje przeważają na polskim rynku pracy? Czy zmieniła się motywacja do pracy? Jak wygląda komunikacja w firmie?

System uczenia się w pracy - badanie gotowości organizacji

System uczenia się w pracy przynosi wiele korzyści pracownikom i pracodawcom. Ostatnią częścią systemu LEarNS jest PROMO czyli badanie gotowości organizacji do wdrożenia środowiska uczenia się w miejscu pracy.

5 pytań, które powinien zadać sobie każdy młody szef

Dobry szef to osoba z zawodowym i życiowym doświadczeniem, mentor, który potrafi inspirować do działania, a pojawiające się problemy są od tego, aby wspólnie je rozwiązać. W zarządzaniu zespołem ważny jest autorytet. A ten buduje się nie poprzez stanowisko, ale markę osobistą. Ci, którzy zostają szefami, o tą ostatnią powinni dbać szczególnie.

Jakie korzyści daje praca w innym kraju?

Niezwykle istotne jest, aby wciąż rozwijać się zawodowo i osobiście. Jedną z form rozwoju jest niewątpliwie praca w innym kraju. Może wiązać się ze strachem przed nieznanym, jednak warto zaryzykować. Jakie korzyści daje praca w międzynarodowym środowisku?

Program lojalnościowy w firmie – działania promocyjne

Programy lojalnościowe, motywacyjne, czy polecające mogą być bardzo skuteczne, ale pod jednym warunkiem. Ich docelowi odbiorcy muszą wiedzieć zarówno o danym programie, jak i o płynących z niego korzyściach. A to oznacza, że przygotowując dany system, trzeba uwzględnić także jego promocję.

Moc doceniania pracowników

W ostatnich latach coraz więcej mówi się o dobrym samopoczuciu w pracy. Jednym z kluczowych elementów budujących tzw. wellbeing w organizacji jest docenianie – wyrażanie uznania za wykonaną pracę, postawę czy zaangażowanie. Jak robić to dobrze – wyjaśniają ekspertki banku Credit Agricole.

Jak motywować pracowników w sytuacji kryzysu?

„Jak zmotywować ludzi do pracy? Jak zwiększyć ich zaangażowanie?” – podobne pytania pojawiają się wśród managerów na co dzień. Obecna sytuacja związana z pandemią koronawirusa sprawia, że potrzeba dbania o morale pracowników jest jeszcze większa. Rola lidera w organizacji nabiera więc szczególnego znaczenia. Według ekspertów Randstad najważniejsze by w tym szczególnym czasie wykazać się empatią, dbać o regularny kontakt z podwładnymi oraz umożliwić pracownikom udział w podejmowaniu decyzji. Takie działanie pozytywnie wpłynie na samopoczucie zatrudnionych, jak również wizerunek pracodawcy.

Jakie nagrody rzeczowe i prezenty dla pracowników i klientów

Prezenty, czy nagrody zwiększają lojalność klientów, są również skuteczną formą motywowania pracowników. Doceniać można jednak nie tylko za pomocą gratyfikacji finansowych, czy też typowych nagród rzeczowych. Skuteczna nagroda to taka, która wywołuje emocje.

Zmierzch benefitów? Rola motywowania pozapłacowego w zarządzaniu ludźmi

Czy jesteśmy świadkami zmian w podejściu do benefitów pracowniczych? Być może ich rola w pozyskaniu pracowników młodego pokolenia jest przesadzona i właśnie obserwujemy utratę ich znaczenia? To dosyć prowokacyjna teza – ponieważ od kilku lat odnotowujemy rozwój takich narzędzi motywacyjnych, zwłaszcza w organizacjach zatrudniających głównie młodych pracowników. Czy jednak teza ta jest zupełnie pozbawiona racji?

Jak motywować członków zarządu i kluczowych pracowników

Wprowadzenie programu motywacyjnego dla kadry zarządzającej z pewnością nie jest łatwe. Projektujące go osoby stają bowiem przed trudnym zadaniem pogodzenia interesów sponsorów programu (właścicieli, akcjonariuszy) i jego odbiorców (menedżerów). Jak tworzy się programy motywacyjne dla zarządu oraz kluczowych pracowników?

Motywowanie pracowników nagrodami rzeczowymi

Benefity dla pracowników często obejmują premie finansowe, opiekę medyczną lub np. karnety na fitness i inne aktywności. A gdyby tak zrobić inaczej i zaproponować nagrody rzeczowe dla tych, którzy starają się najbardziej? Akcja z nagrodami może stanowić ciekawe urozmaicenie w firmowej codzienności.

PPK jako element employer brandingu

PPK może stanowić element employer brandingu. Pracodawca, który decyduje się na wyższe, dodatkowe wpłaty na konto PPK pracownika, staje się bardziej atrakcyjny. Wyższe wpłaty mogą stanowić motywację i jednocześnie nagrodę za dobrą pracę.

Polski manager - charakterystyka zawodu

Polski manager jest dobrze wykształcony i otwarty na nowoczesne technologie. Ma niską samoocenę, odporność na stres i małą pewność siebie. Czym różni się kobieta manager od mężczyzny managera? Co ich motywuje? W jaki sposób podejmują decyzje?

Opodatkowanie programu motywacyjnego spółki amerykańskiej

Opcje na akcje otrzymane w ramach programu motywacyjnego od spółki amerykańskiej, która dominuje w grupie kapitałowej, są opodatkowane podatkiem dochodowym (PIT) w momencie ich sprzedaży.

Indywidualne motywacyjne DNA, czyli każdego motywuje coś innego

Czynnik, który motywuje jednych ludzi, dodaje im energii i zwiększa ich zaangażowanie - innych może zniechęcić do aktywności. To dlatego, że każdy z nas posiada indywidualne motywacyjne DNA (z ang. Drives – dążenia, Needs – potrzeby i Awards – nagrody). Określa ono, co zachęca nas do działania – zupełnie tak, jak genetyczne DNA wyznacza nasze niepowtarzalne cechy fizyczne. Na czym polega koncepcja, według której szkoleni są prezydenci USA, medaliści olimpijscy i wybitni trenerzy sportu?

III Forum Motywacji na produkcji

Ludzie tworzą prawdziwą wartość fabryki. Od rozwoju ich kompetencji i zaangażowania zależy rozwój firmy. III Forum Motywacji na Produkcji podejmie kilka istotnych problemów związanych z motywacją pracowników, między innymi przekazania odpowiedzialności za końcowy efekt pracy, rozwoju pracowników zgodnych z ich oczekiwaniami - angażowania do ciągłego doskonalenia oraz problemu „solving mindset”. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Czym zmotywować Polaka w pracy?

To, co motywuje jedną osobę, inną może zniechęcić do działania. Według badań Polacy są mocno przywiązani do zasad i cenią sobie stabilizację emocjonalną, a odczuwają niską potrzebę konkurowania. Austriaków najbardziej motywuje chęć zdobywania wiedzy, za to Finowie chcą delektować się posiłkami, być aktywni fizycznie i osiągać wysoki status społeczny. W kwestii zachęty do działania różnimy się jednak nie tylko jako narody. Jak poznać wewnętrzną motywację swoją oraz pracowników i jak może to pomóc w rozwoju zespołu?

Programy motywacyjne dla pracowników to unikanie opodatkowania PIT?

Szef Krajowej Administracji Skarbowej poinformował 1 sierpnia 2017 r., że zwrócił uwagę na liczne wnioski o wydanie indywidualnych interpretacji podatkowych w zakresie skutków podatkowych tworzonych przez pracodawców programów motywacyjnych dla swoich pracowników z użyciem różnych instrumentów finansowych. W opinii Szefa KAS odnośnie części istnieje możliwość zastosowania przepisów o przeciwdziałaniu unikania opodatkowania.

Siedem zdań, którymi skutecznie zdemotywujesz pracowników

Motywowanie pracowników to ważne, choć niełatwe wyzwanie, przed którym stoją współcześni menedżerowie. Zdecydowanie prościej przygasić zaangażowanie członków zespołu, na przykład przez nieumiejętną komunikację, niż je rozpalić. Jakich zdań lepiej unikać, żeby nie zaprzepaścić ich chęci do działania?

Zwolnienie z PIT tylko dla akcji własnych pracodawcy przekazywanych pracownikom

Czy pracownik, który otrzymał w ramach programu motywacyjnego akcje spółki, musi zapłacić od nich podatek?

Uczestnictwo w programie motywacyjnym – skutki w PIT

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach wydał pod koniec września interpretację indywidualną, w której potwierdził stanowisko podatnika, zgodnie z którym przychód podlegający opodatkowaniu po stronie podatnika, w związku z nabyciem i realizacją prawa majątkowego warunkowego, powstanie wyłącznie w momencie realizacji tego prawa.

Stres pourlopowy - jak go uniknąć?

Powrót do życia zawodowego po dłuższej nieobecności może wywołać syndrom stresu pourlopowego, który objawia się bólami głowy, apatią i trudnością z koncentracją. Jak złagodzić lub też uniknąć skutków powrotu do pracy po urlopie?

Wolontariat pracowniczy skutecznym narzędziem motywacyjnym

Wolontariat pracowniczy polega na skupianiu się na pracowniku i procesie dzielenia się przez niego posiadanymi kompetencjami zawodowymi. Jego celem jest m.in. możliwość przekazania kompetencji umożliwiających zdobycie unikalnego i profesjonalnego doświadczenia. Jak inicjatywy polegające na dzieleniu się wiedzą wpływają na motywację?

Pochodne instrumenty finansowe w programie motywacyjnym – skutki podatkowe

Ważną zaletą wdrożenia programu motywacyjnego w spółce, opartego na pochodnych instrumentach finansowych, jest możliwość uzyskania przez uczestników przychodu z kapitałów pieniężnych, który jest opodatkowany atrakcyjną 19% stawką podatkową dopiero w chwili realizacji pochodnego instrumentu finansowego.

Plan motywacyjny dla pracowników uzasadniony biznesowo i podatkowo

Odpowiednio skonstruowany plan motywacyjny może być również korzystny z podatkowego punktu widzenia – zarówno dla pracodawcy, jak i dla pracowników. W ramach polityki płacowej firm można zauważyć trend, w którym już nie tylko pracownicy sprzedaży czy też najwyższe kierownictwo, otrzymywali część wynagrodzenia zmiennego, którego wysokość związana jest z szeroko rozumianą kondycją finansową firmy. Ustalenie takiej zmiennej części wynagrodzenia jest korzystne dla obu stron.

Akcje otrzymane przez menedżerów w programie motywacyjnym – skutki podatkowe

Programy motywacyjne to często stosowany sposób zwiększania dochodów osób zarządzających firmami. W ramach takich programów niejednokrotnie dochodzi do przekazania lub sprzedania menadżerom akcji zarządzanej przez nich firmy. Ale okazuje się, że menadżerowie mogą też otrzymywać akcje innych firm i też korzystać z preferencji podatkowych.

Efektywne zarządzanie procesem premiowania w firmie wykorzystującej różne systemy premiowania do motywacji pracowników

Zapraszamy do udziału w webinarium "Efektywne zarządzanie procesem premiowania w firmie wykorzystującej różne systemy premiowania do motywacji pracowników", które rozpocznie się w dniu 18 grudnia 2015 r. o godzinie 10:00. Patronat medialny nad webinarium objął portal Infor.pl

Sprzedażowy Dream Team: od rekrutacji po motywację

Jak znaleźć gwiazdę sprzedaży w tłumie kandydatów? W jaki sposób ograniczyć rotację w zespole i zatrzymać najlepszych handlowców? Jak przełożyć organizację działu sprzedaży na realizację celów sprzedażowych? Co w praktyce motywuje handlowców? To pytania, na które próbowali odpowiedzieć prelegenci i uczestnicy II Forum Szefów Sprzedaży organizowanego przez redakcję magazynu „Szef Sprzedaży”, które w dniach 19-20 listopada odbyło się w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Optymalizacja pierwszej godziny pracy motywatorem do sukcesu

Przekonuje o tym Dan Richards, amerykański ekspert ds. motywacji i sukcesu. Istnieje zasada: 80% twojego sukcesu zależy od tego, co robisz w ciągu pierwszych 20% czasu pracy. Warto optymalizować pierwszą godzinę pracy – podkreśla Richards. Jak? Istnieje kilka sprytnych sposobów.

REKLAMA