REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Media społecznościowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kupujesz za pośrednictwem Facebooka czy na Instagramie, Oto co trzeba zrobić, by nie paść ofiarą oszustw w reklamach w mediach społecznościowych

Platformy mediów społecznościowych, takie jak Facebook i Instagram, są dobrze znanymi centrami dla legalnych firm, które promują swoje produkty. Niestety stały się także również podatnym gruntem dla oszustów.

O tym nie informuj na Facebooku i w innych mediach społecznościowych, bo sam się prosisz o kłopoty

Media społecznościowe pozwalają ludziom łączyć się, dzielić doświadczeniami zawodowymi, zdjęciami czy filmami. Jednak nadmierna chęć do wymiany informacji i zawierania znajomości mogą ściągnąć na użytkowników sporo kłopotów. 

Social media zmieniają mózgi ich użytkowników. Zmniejszają zdolność koncentracji. Ale można odwrócić ten proces. Jak?

Z każdym rokiem nasza zdolność koncentracji spada – alarmują eksperci od psychologii i kognitywistyki. W ciągu ostatniej dekady średni czas skupienia przeciętnego człowieka obniżył się o 28 sekund. Winny jest internet, a zwłaszcza social media. Da się to jednak odwrócić – zauważają specjaliści z platformy Preply. 

Wydajność pracy, która przynosi satysfakcję. To możliwe – wystarczy ograniczyć media społecznościowe

Wydajność pracy, satysfakcja z pracy i zaangażowanie – takie efekty może przynieść ograniczenie czasu korzystania z mediów społecznościowych o zaledwie 30 minut dziennie. Może to także  korzystnie wpłynąć na zdrowie psychiczne pracownika. Takie wyniki przyniosły badania naukowców z Ruhr-Universität w Bochum.

REKLAMA

Polacy w mediach społecznościowych. Chcemy prywatności, ale nie czytamy regulaminów

Polacy korzystający z mediów społecznościowych deklarują, że dbają o bezpieczeństwo swoich danych. Z badania wynika, że aż 63% ankietowanych przed założeniem konta zwraca uwagę na politykę prywatności i zasady korzystania z nowego serwisu. Dla 71% kluczowa jest możliwość konfiguracji ustawień prywatności konta użytkownika. Jednocześnie okazuje się, że znaczna część osób korzystających z Facebooka nie zgadza się z zapisami znajdującymi się w regulaminie tego serwisu. Może to oznaczać, że wbrew zapewnieniom, wielu użytkowników wcale go nie czyta.

Czy użytkownicy mediów społecznościowych wreszcie nie będą śledzeni?

Scrollowanie może mieć negatywne skutki dla psychiki, zwłaszcza ludzie młodych, zwłaszcza, że internetowe platformy mogą podrzucać treści niskiej jakości, żerując na emocjach. Czy nowe unijne prawo Digital Services Act, które do 25 sierpnia br. zobowiązało platformy do wdrożenia zmian umożliwiających użytkownikom korzystanie z lepszych feedów działa? 

Media społecznościowe

Media społecznościowe odgrywają dziś wiele ról. Ważne jest świadome i odpowiedzialne korzystanie z tych platform.

Odwołanie dyrektora szkoły za niestosowne publikacje

Organ prowadzący może odwołać dyrektora szkoły w trybie natychmiastowym za publikowanie przez niego obraźliwych treści w mediach społecznościowych. Prawo do wyrażania poglądów musi bowiem ustąpić misji wychowawczej placówki, którą dyrektor kieruje. Obowiązkiem nauczyciela jest takie wychowanie i kształcenie uczniów, aby również poprzez własny przykład wspierać wartości takie jak tolerancja, sprawiedliwość i wolność.

REKLAMA

Media społecznościowe pomogą w rekrutacji pracowników?

Media społecznościowe to zjawisko, bez którego trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat. Firmy bardzo doceniają możliwość kontaktu z klientem i pracownikami poprzez SM. Chociaż coraz częściej używane są one jako narzędzie rekrutacji, polskie firmy nadal mają sporo do nadrobienia w stosunku do Stanów Zjednoczonych, gdzie 90% firm używa SM do rekrutacji pracowników. Czy to skuteczne narzędzie dotarcia do potencjalnych kandydatów? Tak, ważne jest jednak prowadzenie mediów społecznościowych w sposób angażujący i skupienie się na grupie docelowej. 

Sharenting. Jak dbać o bezpieczeństwo dzieci w sieci?

Okres wakacyjny to czas wzmożonej aktywności rodziców w sieci, szczególnie w mediach społecznościowych. Często zapominamy o bezpieczeństwie naszych dzieci. Czym jest sharenting? Jak dbać o bezpieczeństwo dziecka w sieci? 

Sąd zdecyduje o usunięciu materiału lub profilu z mediów społecznościowych a nie moderator?

To sąd zdecyduje o usunięciu z mediów społecznościowych materiału lub profilu, a nie moderator? Czy rząd pracuje nad wprowadzeniem takich rozwiązań prawnych?

Co czeka branżę PR w 2023 roku?

Branża PR 2023. Wraz ze wzrostem inflacji i widmem kryzysu, wiele branż dokonuje przeglądu i oceny własnych działań marketingowych. Najprawdopodobniej w 2023 roku klienci agencji marketingowych i PR będą skupiali się na działaniach o najwyższej skuteczności, poddając skrupulatnej ocenie każdy zwrot z inwestycji.

Serwisy społecznościowe a RODO - przełomowy wyrok

Sierpniowy wyrok TSUE to największa zmiana w prawie ochrony danych osobowych od maja 2018 r. Już pojawiają się dzikie spekulacje na temat ziszczających się absurdów RODO – czy jeśli czyjaś kamera przemysłowa nagra homoseksualną parę, to przetwarzane są dane o orientacji seksualnej?

Włamanie się na cudze konto w mediach społecznościowych

Jak wygląda odpowiedzialność karna za włamanie na cudze konto w mediach społecznościowych? Z jakiego przepisu będzie odpowiadał sprawca?

Media społecznościowe a dziedziczenie - co z danymi po śmierci?

Co z dorobkiem w mediach społecznościowych stanie się po naszej śmierci? Kto będzie miał prawo do konta?

Uwaga na cyberprzestępstwa "na koronawirusa"!

NASK ostrzega przed cyberatakami "na koronawirusa". Poszukiwanie informacji o epidemii koronawirusa może posłużyć przestępcom do wyłudzenia danych logowania do Facebooka czy kodów BLIK.

Pułapki w mediach społecznościowych - na co uważać?

Konsumenci w mediach społecznościowych mogą natknąć się na wiele pułapek. Na oszustwa internetowe narażeni są mieszkańcy wszystkich państw członkowskich UE.

Współpraca z mediami w sytuacjach kryzysowych – warsztat Krajowej Izby Gospodarczej

Firma z kryzysu może wyjść obronną ręką, jednak warto, aby opracowała strategię współpracy z mediami zanim znajdzie się w podbramkowej sytuacji. Jak poradzić sobie z kryzysem, jak pracować z dziennikarzami i jak reagować w mediach społecznościowych? Jakie mamy prawa i jak możemy z nich skorzystać? Już 23 stycznia 2020 r. w Centrum Kreatywności Targowa odbędzie się warsztat przygotowany przez Kancelarię WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr. Wstęp wolny. Obowiązuje rezerwacja miejsc.

Facebook a dane osobowe użytkowników

Prawie każdy z nas korzysta z serwisów społecznościowych. Co Facebook wie o swoich użytkownikach oraz jak chroni ich dane?

Firmom trudniej będzie dotrzeć do odbiorców przez Facebooka

Facebook zmienia sposób wyświetlania postów. Pierwszeństwo będą miały posty, którymi dzielą się rodzina, bliscy znajomi i te publikowane w grupach, do których należy użytkownik, a dopiero w dalszej kolejności wpisy firm. Wśród nowych funkcji serwisu pojawi się możliwość zawieszenia wyświetlania postów konkretnego użytkownika na 30 dni. Serwis Zuckerberga chce też walczyć z postami, których celem jest jedynie zachęcanie użytkowników do interakcji.

Jak wypromować lokalny biznes?

Od wielu lat w Polsce panuje moda na lokalne biznesy. Porzucamy sieciówki na rzecz lokalnych kawiarni, restauracji, sklepów i punktów usługowych. Popularność takich miejsc po części budują ich klienci, polecając je sobie wzajemnie. Jednak w głównej mierze sukces wynika z dobrze zbudowanego wizerunku i odpowiedniej promocji firmy na długo przed otwarciem.

Miasta w mediach społecznościowych

W lipcu 2016 r. Fundacja Pro Progressio przeprowadziła analizę aktywności w mediach społecznościowych największych polskich miast. Najczęściej publikowanymi informacjami w tym okresie były aktualności kulturalne oraz sportowe.

Jak usprawnić strategię marketingową firmy?

Media społecznościowe to nadal młoda i relatywnie nowa forma komunikacji. Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby podejmować ostateczne wnioski. Wszyscy eksperymentujemy, testujemy nowe taktyki i uczymy się od innych. Niekiedy social media pomagają w rozwoju firmy. Jak usprawnić swój marketing?

Polacy chętniej szukają pracy przez media społecznościowe

Mimo, iż bezrobocie spada to wciąż brakuje wystarczającej liczby miejsc pracy. Na rynku najchętniej poszukiwani są specjaliści w zakresie informatyki, nauk ścisłych czy inżynierowie. Osoby bezrobotne coraz częściej korzystają z mediów społecznościowych. Zyskują na tym również firmy, które w ten sposób przeprowadzają proces rekrutacji.

REKLAMA