REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Marynarze

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Marynarz pracujący na statku morskim może skorzystać z ulgi abolicyjnej bez ograniczeń kwotowych

Dyrektor KIS potwierdził, że marynarze pracujący na statkach morskich poza granicami kraju mogą skorzystać z ulgi abolicyjnej bez ograniczenia kwotowego w wysokości 1360 zł. Kryterium jest wykonywanie pracy lub usług poza terytorium lądowym państw.  

Czy marynarze pracujący na statkach poza terytorium lądowym mogą skorzystać z ulgi abolicyjnej?

Marynarze pracujący na statkach poza terytorium lądowym mogą skorzystać z ulgi abolicyjnej - potwierdza Ministerstwo Finansów (MF). Według interpretacji Krajowej Informacji Skarbowej (KIS), nie ma konieczności pracy na jednostce morskiej eksploatowanej w transporcie międzynarodowym, a istotne jest wykonywanie pracy lub usług poza lądem.

Czy marynarz pracujący na statku poza terytorium Polski może skorzystać z ulgi abolicyjnej?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) wydała interpretację dotyczącą ulgi abolicyjnej dla osób pracujących poza terytorium lądowym państw, takich jak marynarze. Interpretacja ta ma kluczowe znaczenie dla osób pracujących na morzu, ponieważ wyjaśnia, kiedy mogą skorzystać z ulgi abolicyjnej bez stosowania limitu.

Czy praca marynarza na statku zagranicznego armatora zwalnia go z opodatkowania w Polsce?

Interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej dotyczyła opodatkowania dochodów uzyskanych przez marynarza z pracy na statku eksploatowanym w komunikacji międzynarodowej przez podmiot z siedzibą w Stanach Zjednoczonych.

REKLAMA

Zmiany w dokumentach kwalifikacyjnych dla polskich marynarzy śródlądowych

Nowe przepisy wpłyną nie tylko na zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa żeglugi śródlądowej, ale również pozwolą na uznawanie ważności wydawanych przez Polskę dokumentów kwalifikacyjnych, żeglarskich książeczek pracy i dzienników pokładowych, we wszystkich krajach objętych unijną dyrektywą.

Sejm za projektem ustawy o pracy na morzu

Zgodnie z zapisami projektu na statku będą mogły pracować osoby, które ukończyły 18 lat. Dopuszczalne będzie zatrudnienie młodocianego, który ukończył 16 lat, wyłącznie w celu przygotowania zawodowego. Osoba ubiegająca się o pracę na statku powinna posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe i przeszkolenie, ważne świadectwo zdrowia oraz ważną książeczkę żeglarską. Umowy o pracę marynarzy będą, jak dotychczas, stałe - zawierane na czas nieokreślony lub na kilkumiesięczne kontrakty (umowy na czas określony) lub na czas podróży morskiej.

REKLAMA

REKLAMA